Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alsnje over een week of 2 zou bestellen heb je hem dus waarschijnlijk ongeveer eind september?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT3 Bekijk Berichten
      Het Dakota zimtbraun hebben wij ook en dit oogt veel exlusiever en is uiteindelijk irl wel erg mooi, je moet er enkel aan wennen :p
      Oogt veel exclusiever dan wat ? Dan gewoon zwart ?

Als ik me niet vergis zijn er drie kleuren voor het standaard leder:

- oyster = bleekbeige, heel chique maar niet praktisch met 3 kinderen waarvan 2 met autostoel.
      - zwart : klassieke kleur voor leder, ben ik beu, heb op mijn A6 al 5 jaar zwart leder.
      - zimtbraun : ik vind bruin de mooiste kleur voor leder, heb bruine leren schoenen, bruine leren jas, bruine handschoenen en bruine autohandschoenen. Maar het zimtbraun vind ik eigenlijk niet zo mooi, en mijn vrouw vind het zelfs lelijk. We hebben het in de BMW-garage op 3 verschillende auto's bekeken, zelfs 1 naar buiten gereden om het in vol daglicht te zien.

Nu over smaak valt niet te twisten, ik ben blij voor jou dat je zo tevreden bent met de lederkleur van je papa's auto.

Ik ben blij (en miss Charles nog meer) dat onze 5 touring exclusivleder nappa mokka zal hebben. 't Is wel even slikken voor de meerprijs, maar dat zal achteraf snel vergeten zijn.
      Last edited by charlesvdw; 15/07/2013, 20:50.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT3 Bekijk Berichten
        Alsnje over een week of 2 zou bestellen heb je hem dus waarschijnlijk ongeveer eind september?
        Heb de mijne 2 weken geleden besteld en levering zou eind september zijn. De anderen op het forum zijn blijkbaar sneller, ik weet niet of dat aan mijn configuratie ligt of aan de concessie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten

- oyster = bleekbeige, heel chique maar niet praktisch met 3 kinderen waarvan 2 met autostoel.
          - zwart : klassieke kleur voor leder, ben ik beu, heb op mijn A6 al 5 jaar zwart leder.
          - zimtbraun : ik vind bruin de mooiste kleur voor leder, heb bruine leren schoenen, bruine leren jas, bruine handschoenen en bruine autohandschoenen. Maar het zimtbraun vind ik eigenlijk niet zo mooi, en mijn vrouw vind het zelfs lelijk. We hebben het in de BMW-garage op 3 verschillende auto's bekeken, zelfs 1 naar buiten gereden om het in vol daglicht te zien.

Nu over smaak valt niet te twisten, ik ben blij voor jou dat je zo tevreden bent met de lederkleur van je papa's auto.

Ik ben blij (en miss Charles nog meer) dat onze 5 touring exclusivleder nappa mokka zal hebben. 't Is wel even slikken voor de meerprijs, maar dat zal achteraf snel vergeten zijn.
          Ik begrijp u volkomen. Het Oyster is knap, maar idd zeer delicaat. Ik had deze kleur bij m'n 7 in het dakota leder. Dit leder is meer generfd en dus zeer gevoelig voor vuilophoping in de poriën. Dat was echt niet gemakkelijk proper te houden. Omdat ik dat Oyster echt wel een mooie kleur vond, heb ik dat hetzelfde genomen op mijn 5, echter deze keer in het nappa leder. Dat leder is glad en niet generfd, waardoor het veel gemakkelijker proper te houden is. Maar het blijft een delicate kleur, laat dat duidelijk zijn.

Dat zimt vind ik ook niet echt een geslaagde kleur. Ik begrijp daarom heel goed dat je bijbetaalt door enerzijds een aandere kleur die je wel 100% graag ziet, en anderzijds voor betere kwaliteit van leder. Je zal hier geen spijt van krijgen. Persoonlijk zou ik ook steeds leder op het dashboard nemen. Dat is ook nappa leder, en geeft echt een veel mooiere look aan het dashboard. Uw ogen staat tenslotte altijd naar het dashboard gericht. Die stiknaden maken het echt wel af.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik deel uw mening!
            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Ik heb zwart gekozen, is nu de vierde Bmw op rij met zwart leder. Kwestie van origineel te zijn . Bruin is niet mijn ding, beige al zeker niet (hondje) en dan is er enkel nog zwart beschikbaar.
              E61 525da E81 118d E36 320i

Comment

• Ik zal wel een buitenbeentje zijn maar die "bruintinten" zijn helemaal m'n ding niet... Geef mij maar een mooi lichtbeige interieur met wel een donkere vloerbedekking... Bij m'n laatste wagens heb ik steevast lichte lederen kleuren gekozen. ( wel steeds , bij Audi dan, het Valcona leder ipv Milano genomen, Valcona is mooi effen leder, mooier in mijn ogen en makkelijker te reinigen) Ik lees vaak dat mensen kiezen voor donkere kleuren omwille van kleine kinderen, honden enz... Ik snap dat eigenlijk niet, probeer het eens en je zal zien dat bij een beetje onderhoud er geen enkele reden is om dit niet te kiezen, ik ben er zeker van dat vele sceptici zelfs nog nooit een lichtkleurig interieur hebben gehad en er gewoon schrik voor hebben, onterecht eigenlijk. Om de 2 maand ofzo even met een vochtige doek met Gliptone cleaner en daarna conditioner overlopen ( dat duurt 10 a 15 minuten in totaal ) en je zetels zien er na 200.000km nog steeds als nieuw uit zonder kreuken of vervormingen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Ik begrijp u volkomen. Het Oyster is knap, maar idd zeer delicaat. Ik had deze kleur bij m'n 7 in het dakota leder. Dit leder is meer generfd en dus zeer gevoelig voor vuilophoping in de poriën. Dat was echt niet gemakkelijk proper te houden. Omdat ik dat Oyster echt wel een mooie kleur vond, heb ik dat hetzelfde genomen op mijn 5, echter deze keer in het nappa leder. Dat leder is glad en niet generfd, waardoor het veel gemakkelijker proper te houden is. Maar het blijft een delicate kleur, laat dat duidelijk zijn.

Dat zimt vind ik ook niet echt een geslaagde kleur. Ik begrijp daarom heel goed dat je bijbetaalt door enerzijds een aandere kleur die je wel 100% graag ziet, en anderzijds voor betere kwaliteit van leder. Je zal hier geen spijt van krijgen. Persoonlijk zou ik ook steeds leder op het dashboard nemen. Dat is ook nappa leder, en geeft echt een veel mooiere look aan het dashboard. Uw ogen staat tenslotte altijd naar het dashboard gericht. Die stiknaden maken het echt wel af.
                  Hm, ik zie dat ik niet alleen sta met mijn mening over het zimtbraun.

Wat dat leder op het dashboard betreft, ik heb mezelf voorgenomen geen opties meer toe te voegen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Ik zal wel een buitenbeentje zijn maar die "bruintinten" zijn helemaal m'n ding niet... Geef mij maar een mooi lichtbeige interieur met wel een donkere vloerbedekking... Bij m'n laatste wagens heb ik steevast lichte lederen kleuren gekozen. ( wel steeds , bij Audi dan, het Valcona leder ipv Milano genomen, Valcona is mooi effen leder, mooier in mijn ogen en makkelijker te reinigen) Ik lees vaak dat mensen kiezen voor donkere kleuren omwille van kleine kinderen, honden enz... Ik snap dat eigenlijk niet, probeer het eens en je zal zien dat bij een beetje onderhoud er geen enkele reden is om dit niet te kiezen, ik ben er zeker van dat vele sceptici zelfs nog nooit een lichtkleurig interieur hebben gehad en er gewoon schrik voor hebben, onterecht eigenlijk. Om de 2 maand ofzo even met een vochtige doek met Gliptone cleaner en daarna conditioner overlopen ( dat duurt 10 a 15 minuten in totaal ) en je zetels zien er na 200.000km nog steeds als nieuw uit zonder kreuken of vervormingen...
                    Volledig mee eens. Ik heb het oyster/black nu ook 2 jaar met kinderen en dat ziet er nog uit als nieuw. In de toonzaal zie je dikwijls dat er een blauwe schijn ophangt maar dat is volgens mij gewoon omdat er daar 20 man per dag in en uitstapt.

Comment

• Mijn wonderproduct om de zetels proper te houden: Instanet.

Eigenlijk is zo'n licht interieur veel properder, omdat je het 'visueel' kan zien dat het proper is. Zo'n zwart interieur is idd gemakkelijk te onderhouden omdat je het vuil niet ziet, maar het is er wel
                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                        Ik zal wel een buitenbeentje zijn maar die "bruintinten" zijn helemaal m'n ding niet... Geef mij maar een mooi lichtbeige interieur met wel een donkere vloerbedekking... Bij m'n laatste wagens heb ik steevast lichte lederen kleuren gekozen. ( wel steeds , bij Audi dan, het Valcona leder ipv Milano genomen, Valcona is mooi effen leder, mooier in mijn ogen en makkelijker te reinigen) Ik lees vaak dat mensen kiezen voor donkere kleuren omwille van kleine kinderen, honden enz... Ik snap dat eigenlijk niet, probeer het eens en je zal zien dat bij een beetje onderhoud er geen enkele reden is om dit niet te kiezen, ik ben er zeker van dat vele sceptici zelfs nog nooit een lichtkleurig interieur hebben gehad en er gewoon schrik voor hebben, onterecht eigenlijk. Om de 2 maand ofzo even met een vochtige doek met Gliptone cleaner en daarna conditioner overlopen ( dat duurt 10 a 15 minuten in totaal ) en je zetels zien er na 200.000km nog steeds als nieuw uit zonder kreuken of vervormingen...
                        We hadden ook nog een volvo met beige interieur, na een aantal weken was ik ervan overtuigd om nooit meer een beige interieur te nemen. Kan ook aan het leder van volvo liggen.
                        E61 525da E81 118d E36 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 320Diesel Bekijk Berichten
                          We hadden ook nog een volvo met beige interieur, na een aantal weken was ik ervan overtuigd om nooit meer een beige interieur te nemen. Kan ook aan het leder van volvo liggen.
                          Zou kunnen, mijn vorige A6 avant had dik 200.000km op de teller toen ik hem verkocht, toen de koper naar de wagen kwam kijken was zijn eerste vraag of ik er recent een nieuw interieur had laten inzetten... Mijn A4 avant heb ik enkele weken terug ook verkocht, de lederbekleding zag er 99% nieuw uit. Maar ik geef wel toe dat ik vrij zuinig ben op mijn wagen, het interieur is meestal heel proper, dat ie buiten vuil is kan ik mee leven maar binnen moet een wagen netjes zijn bij mij.

Comment

Hebben ze bij u nappa niet afgeraden i.c.m. jonge kinderen en de kinderstoelen op de achterbank?
                            Toen ik de woorden nappa en kinderen/kinderstoel in dezelfde zin had gebruikt werd het al direct afgeraden omdat het veel gevoeliger zou zijn voor krassen in vergelijking met dakota. Ik heb het advies gevolgd aangezien ik nog nooit een nappa leder interieur heb gehad (en het ook de eerste wagen is waar mijn kinderen de achterbank gaan onveilig maken).

De combinatie oyster/nappa/kinderen was ineens goed voor een hartaanval

Hier zal het dus terug zwart dakota leder zijn, maar dan wel met oyster stiksel voor de verandering.
                            De droomcombo saphirschwarz en oyster/dunkel zal voor de volgende zijn (en als ze braaf stilzitten vanachter misschien wel elfenbeinweiß)

Comment

Heb de mijne 2 weken geleden besteld en levering zou eind september zijn. De anderen op het forum zijn blijkbaar sneller, ik weet niet of dat aan mijn configuratie ligt of aan de concessie.
                              Denk ik niet. Het lijkt me vrij normaal dat na een maand bestellen de wachttijd is opgelopen van 8 naar 12 weken?
                              Er zullen er veel zitten wachten hebben op de facelift.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Herbie74 Bekijk Berichten
                                Volledig mee eens. Ik heb het oyster/black nu ook 2 jaar met kinderen en dat ziet er nog uit als nieuw. In de toonzaal zie je dikwijls dat er een blauwe schijn ophangt maar dat is volgens mij gewoon omdat er daar 20 man per dag in en uitstapt.
                                Die blauwe schijn krijg je vooral van jeans. Een jeansbroek geeft altijd wat van zijn kleur af, zeker als ze nieuw zijn en ik moet er geen tekening bij maken wat het resultaat is in combinatie met wat zweten.

Het was ook de eerste vraag die ik kreeg toen ik informeerde naar Oyster: Draagt u frequent jeans? Weet dan dat ...
                                Blijkbaar staan er dikwijls in de garage van hun oren te maken als er een lichte blauwe waas hun oyster interieur ontsiert.

Comment

• Voor mij ook geen beige interieur meer. Ik draag 95% van de tijd een jeans, verkleuring is dan onvermijdbaar. Regelmatig poetsen helpt natuurlijk, maar perfect krijg ik het niet meer.

Comment

• Dat blauw van jeans krijg je perfect verwijderd met de juiste poetsproducten. Als je generfd leder hebt, dan moet je het leder 'schrobben' met een zachte borstel.
                                    OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Dat blauw van jeans krijg je perfect verwijderd met de juiste poetsproducten. Als je generfd leder hebt, dan moet je het leder 'schrobben' met een zachte borstel.
                                      Daar zou ik dan nog mee kunnen leven. Heb je een idee of het gevoeliger is voor schade dan Dakota? (Denk aan kinderen en kinderstoelen)

Comment

• Iemand die weet heeft, of je op de nieuwe gps-prof., je de coordinaten kan instellen? Dit heeft in de vorige versie blijkbaar nooit voorzien geweest.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
                                          Daar zou ik dan nog mee kunnen leven. Heb je een idee of het gevoeliger is voor schade dan Dakota? (Denk aan kinderen en kinderstoelen)
                                          In theorie zou dat hetzelfde moeten zijn. Beide ledertypes zijn niet volledig doorgeverfd en structureel hetzelfde (ongeveer dezelfde laagdikte op dezelfde drager, en beide met een bewerking van het nerfbeeld bij het looien). Enige verschil: ander huidtype, waarbij nappaleder minder duidelijke nerven heeft en zachter aanvoelt (al is dat bij BMW eigenlijk voor een groot deel het gevolg van het looiproces).

Praktijk wijst uit dat beide ledersoorten redelijk gevoelig zijn voor schade; nappaleder is door de zachtere structuur soms zelfs gevoeliger. Zeker inzake veroudering is een zachter, matter leder gevoeliger (het gaat in theorie sneller glanzen). Uiteindelijk denk ik dat je beide ledersoorten goed moet onderhouden als je 't langer mooi wil houden.

En als je natuurnerf & doorgeverfd leder wil (want dat is pas bestand tegen de tand des tijds) dan ga je een individueel gesprekje moeten voeren met BMW Individual en (als ze het al willen/kunnen doen, vnl. owv. homologatieredenen) een pak duiten mogen neertellen...

Comment

Working...
                                          X