Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift
Collapse
X
-
Bij het M-sportpakket zie je echt wel geen verschil met deze facelift. Enkel dat lelijk M-logo op de flank. Bij mij staat daar xDrive. Als je dus een xDrive koopt met M-sportpakket, dan staan er 2 logo's op de flank?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Buiten dat M-logo (dat je volgens mij ook kan weglaten) zijn er nog subtiele verschillen :
- mistlicht
- richtingaanwijzer
- design 18 inch M-velgen is wat gewijzigd2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yammus Bekijk BerichtenBesteld op 6 juni levering was voorzien laatste week juli.BMW 320D - F30 (2013)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenRemmen en schokdempers zijn slijtage-onderdelen. Dus: geen garantie. Denk ik toch? Tenzij het echt stuk gaat op een manier die niet aan gewoon gebruik te wijten is. Dan valt het binnen de garantie. Toegegeven: je moet soms wat druk zetten, af en toe zelfs eens op tafel kloppen, maar als je recht in je schoenen staat, sta je recht in je schoenen en dan komt BMW Bornem uiteindelijk wel tussen.
Wat je bedoelt met "elektronica buiten de garantie", begrijp ik niet. Als er elektronische problemen opduiken, valt dat onder de garantie-voorwaarden. Als de garantie verstreken is, uiteraard niet meer.
Heb je 't dus over een soort van garantieverlenging? Want als dat het is, dan snap ik het. Als het dat niet is, dan zie ik de meerwaarde er niet van in, tenzij het gemak van je geen zorgen te hoeven maken over onderhoudsfacturen e.d.
Waarmee ik niet gezegd heb dat het een zinloze uitgave zou zijn. Ik zie er gewoon het nut / de meerwaarde niet van in, en zou er m'n eigen centen niet aan hangen.
- alle onderhoudskosten en stukken die moeten vervangen worden (dus ook remmen, ruitenwissers .... alles behalve banden) gedurende de looptijd van het contract
- verlengde garantie: als er naast het onderhoud en buiten de garantie ook nog stukken vervangen moeten worden door bv. defect, dan wordt dat ook gedekt door het contract.
Je kan het tweede dus zien als een soort gemoedsrust die je koopt.
Ik zou dus heel graag weten wat de onderhoudskosten zijn voor een 520d over die periode, zodat ik een idee heb hoe groot het aandeel 'gemoedsrust' is.
Maar goed, ik heb nog eens navraag gedaan bij de concessie en ik kreeg het antwoord dat de prijs van de all-in zuiver en alleen berekend is op de prijs van het volledige onderhoud (werkuren en stukken). Kan best zijn natuurlijk maar gemiddeld 1000 € per jaar aan onderhoud (voor 28000 km/jaar) lijkt mij toch veel.
Comment
-
Een vraagje voor de 5-reeks kenners hier: ik heb een paar dagen geleden een testrit gedaan met een nieuwe 520d met automaat. Zeer goede kar, geen twijfel over. Maar er waren drie puntjes die mij een beetje tot heel erg stoorden:
- terugkeerneiging stuur: bij het indraaien bij relatief lage snelheid van een straat of zo leek het stuur een beetje 'vreemd' aan te voelen qua terugkeerneiging. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik had soms de indruk dat ik minder controle had dan bij de Audi A6 of Mercedes E klasse (ook beide in vergelijking vlak na elkaar getest). De terugkeer van het stuur verliep m.a.w. niet vlot en rechtlijnig.
- automaat: schakelt vlot en zacht, maar heeft serieus wat problemen met het vinden van de juiste versnelling (1 of 2) bij stapvoets rijden (filerijden of aanschuiven aan een verkeerslicht)
- start/stop systeem: ik hoop dat de rijders van een 520d dit allemaal afzetten, want dit is echt irritant: bij het stilvallen en terug opstarten komen er serieuze trillingen door het stuur en schudt de carrosserie.
Zijn dit exemplarische voorvallen of is dit terug te vinden in alle 520d modellen? De Audi en de Mercedes hadden daar naar mijn mening veel minder tot geen last van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenEen vraagje voor de 5-reeks kenners hier: ik heb een paar dagen geleden een testrit gedaan met een nieuwe 520d met automaat. Zeer goede kar, geen twijfel over. Maar er waren drie puntjes die mij een beetje tot heel erg stoorden:
- terugkeerneiging stuur: bij het indraaien bij relatief lage snelheid van een straat of zo leek het stuur een beetje 'vreemd' aan te voelen qua terugkeerneiging. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik had soms de indruk dat ik minder controle had dan bij de Audi A6 of Mercedes E klasse (ook beide in vergelijking vlak na elkaar getest). De terugkeer van het stuur verliep m.a.w. niet vlot en rechtlijnig.
- automaat: schakelt vlot en zacht, maar heeft serieus wat problemen met het vinden van de juiste versnelling (1 of 2) bij stapvoets rijden (filerijden of aanschuiven aan een verkeerslicht)
- start/stop systeem: ik hoop dat de rijders van een 520d dit allemaal afzetten, want dit is echt irritant: bij het stilvallen en terug opstarten komen er serieuze trillingen door het stuur en schudt de carrosserie.
Zijn dit exemplarische voorvallen of is dit terug te vinden in alle 520d modellen? De Audi en de Mercedes hadden daar naar mijn mening veel minder tot geen last van.
2) Volledig mee akkoord, schitterende automaat maar bij stapvoets rijden heeft hij soms problemen met het kiezen van de juiste versnelling en is hij snel geneigd naar 1ste te gaan. Ik merk het vooral op als ik een bocht wil nemen <20km/u. Het valt wel min of meer te beheersen als je het wat gewoon bent, maar het valt me af en toe ook op.
3) Start stop is bucht, die hevige trillingen hebben we wel niet. Bij ons gaat dat allemaal vrij smooth, in de mate dat dit mogelijk is bij een 4cyl diesel. Iig staat het bij ons 99% van de tijd uit.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenBij het M-sportpakket zie je echt wel geen verschil met deze facelift. Enkel dat lelijk M-logo op de flank. Bij mij staat daar xDrive. Als je dus een xDrive koopt met M-sportpakket, dan staan er 2 logo's op de flank?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten....
Voor deze heb ik gisteren getekend:
530D touring
Jatoba (opvolger van havanna, bekeken op lakstaal, is qua kleur een kruising tussen havanna en sophistograu, dus wel donkerder dan havanna, wat niet meer te krijgen is)
leder Dakota zimtbraun (heb nu zwart leder, en wil eens een ander kleurtje, en bleek leder zie ik niet zitten)
Xenon is standaard op alle 5 LCI's en op de 530D is de automaat standaard.
2TB sportautomatische versnellingsbak
3MB exterieur line aluminium gesatineerd
3AT dakrails aluminium gesatineerd
5A1 LED mistlampen
710 M sportstuur
761 zonnewerende ramen achter
Exclusive Pack Plus
223 Dynamic Damping Control
322 Comforttoegang
3AG Achteruitrijcamera
3AT Dakrails Aluminium gesatineerd
402 Panoramisch doorschijnend schuifdak
418 Kofferruimtepakket
430 Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
456 Comfortzetels vooraan met elektrische regeling
494 Verwarmde zetels vooraan
4UR Sfeerverlichting
508 Park Distance Control (PDC)
524 Adaptive Headlights
534 Elektronisch gestuurde airconditioning
5AC High Beam Assist
609 Navigatiesysteem Professional
610 Head-Up Display
676 HiFi-luidsprekersysteem
6NS Comforttelefonie met uitgebreide smartphone connectiviteit
6WB Multifunctionele instrumentendisplay
8TH Speed Limit Info
Levering eind september
Wat we wel beiden mooi vinden is het nappa mokka leder (donkerbruin), maar dat is jammer genoeg enkel combineerbaar met de Luxury line; wat natuurlijk een vrij dure line is, waardoor we dit niet verder bekeken hebben.
Vandaag nog eens besproken met onze BMW-verkoper, en nemen van Luxury + nappa mokka zou op een meerprijs van 2240€ komen. Daarenboven kan ik hierbij ook de styling 456 nemen (ook 17 inch), zonder meerprijs en met behoud van mijn 139 g CO2/km. M-sportstuur heb ik laten vallen en ik neem het gewone sportstuur dat in de Luxury line zit.
Ik denk er dan ook sterk aan om dit te doen, en daarna plechtig aan mezelf te beloven geen andere opties meer toe te voegen.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenEen vraagje voor de 5-reeks kenners hier: ik heb een paar dagen geleden een testrit gedaan met een nieuwe 520d met automaat. Zeer goede kar, geen twijfel over. Maar er waren drie puntjes die mij een beetje tot heel erg stoorden:
- terugkeerneiging stuur: bij het indraaien bij relatief lage snelheid van een straat of zo leek het stuur een beetje 'vreemd' aan te voelen qua terugkeerneiging. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik had soms de indruk dat ik minder controle had dan bij de Audi A6 of Mercedes E klasse (ook beide in vergelijking vlak na elkaar getest). De terugkeer van het stuur verliep m.a.w. niet vlot en rechtlijnig.
- automaat: schakelt vlot en zacht, maar heeft serieus wat problemen met het vinden van de juiste versnelling (1 of 2) bij stapvoets rijden (filerijden of aanschuiven aan een verkeerslicht)
- start/stop systeem: ik hoop dat de rijders van een 520d dit allemaal afzetten, want dit is echt irritant: bij het stilvallen en terug opstarten komen er serieuze trillingen door het stuur en schudt de carrosserie.
Zijn dit exemplarische voorvallen of is dit terug te vinden in alle 520d modellen? De Audi en de Mercedes hadden daar naar mijn mening veel minder tot geen last van.
Het eerste sowieso nooit.
Het tweede, mwa, dat komt sporadisch wel eens voor maar zelden tot nooit ervaar ik dat als storend. Ik sta thans regelmatig in de file of aan te schuiven. Misschien dat de automaat 'leert'?
Het derde idem. Op de 10000km dat ik er nu mee rondrijd heb ik dat hooguit twee keer afgezet. Af en toe trilt die wat meer maar doorgaans gebeurt dat toch redelijk zacht en hij start ook zeer snel terug.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat zoveel mensen daar zo'n problemen mee hebben...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenMijn vrouw vind Dakota zimtbraun niet zo mooi, het is niet echt bruin maar eerder een soort moeilijk te beschrijven roodbruin. Ook mij viel het tegen irl, was niet zo mooi als op foto.
Wat we wel beiden mooi vinden is het nappa mokka leder (donkerbruin), maar dat is jammer genoeg enkel combineerbaar met de Luxury line; wat natuurlijk een vrij dure line is, waardoor we dit niet verder bekeken hebben.
Vandaag nog eens besproken met onze BMW-verkoper, en nemen van Luxury + nappa mokka zou op een meerprijs van 2240€ komen. Daarenboven kan ik hierbij ook de styling 456 nemen (ook 17 inch), zonder meerprijs en met behoud van mijn 139 g CO2/km. M-sportstuur heb ik laten vallen en ik neem het gewone sportstuur dat in de Luxury line zit.
Ik denk er dan ook sterk aan om dit te doen, en daarna plechtig aan mezelf te beloven geen andere opties meer toe te voegen.
Denk niet dat er nog veel opties overblijven. Trekhaak misschien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenOp de 10000km dat ik er nu mee rondrijd heb ik dat hooguit twee keer afgezet. Af en toe trilt die wat meer maar doorgaans gebeurt dat toch redelijk zacht en hij start ook zeer snel terug.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat zoveel mensen daar zo'n problemen mee hebben...
Exact hetzelfde gebeurd wanneer we een parking willen uitrijden. Na een iets of wat snellere rit stil komen te staan, bam uit. Is toch echt alles behalve gezond voor de motor.
Heeft wel zijn nut als we voor een gesloten overweg komen te staan, een rood licht e.d. maar voor het merendeel van de tijd is het toch vooral, voor ons, een storend element.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenIs toch echt alles behalve gezond voor de motor.
Is waarschijnlijk 100 duizend x getest, een gemiddelde chauffeur zal/zou zich normaal in de levensloop van zijn voertuig, daar geen zorgen in hoeven te maken.
Dat het niet altijd leuk/gemakkelijk is, is een andere zaak natuurlijk maar echt storend? Misschien als je constant in het stadsverkeer zit of als je in de file staat, dan zet je dat uit en als je het park-hill-systeem hebt vergeet je al gouw dat er een stop/start systeem op zit.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten(start)motor.
Is waarschijnlijk 100 duizend x getest, een gemiddelde chauffeur zal/zou zich normaal in de levensloop van zijn voertuig, daar geen zorgen in hoeven te maken.
Dat het niet altijd leuk/gemakkelijk is, is een andere zaak natuurlijk maar echt storend? Misschien als je constant in het stadsverkeer zit of als je in de file staat, dan zet je dat uit en als je het park-hill-systeem hebt vergeet je al gouw dat er een stop/start systeem op zit.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenGeen idee waarom park-hill het start stop zou doen vergeten? Park-hill is inderdaad wel een heerlijke comfortabel gadget, staat hier ook altijd aan.
Start/stop af, Park-hill op, en automaat in S-stand=fun!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk BerichtenVandaag rap eens binnen gesprongen bij Le Couter achter cataloog. De LCI stond daar met luxury line in jakoba buitenkleur, mooi kleur. De auto toont breder vooraan en de vernieuwde dagrijverlichting is ook mooi, prachige wagen eigenlijk.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenMijn vrouw vind Dakota zimtbraun niet zo mooi, het is niet echt bruin maar eerder een soort moeilijk te beschrijven roodbruin. Ook mij viel het tegen irl, was niet zo mooi als op foto.
Wat we wel beiden mooi vinden is het nappa mokka leder (donkerbruin), maar dat is jammer genoeg enkel combineerbaar met de Luxury line; wat natuurlijk een vrij dure line is, waardoor we dit niet verder bekeken hebben.
Vandaag nog eens besproken met onze BMW-verkoper, en nemen van Luxury + nappa mokka zou op een meerprijs van 2240€ komen. Daarenboven kan ik hierbij ook de styling 456 nemen (ook 17 inch), zonder meerprijs en met behoud van mijn 139 g CO2/km. M-sportstuur heb ik laten vallen en ik neem het gewone sportstuur dat in de Luxury line zit.
Ik denk er dan ook sterk aan om dit te doen, en daarna plechtig aan mezelf te beloven geen andere opties meer toe te voegen.
Comment
Comment