Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
    Ik begrijp het niet echt, BMW kan je toch niet bepaald een exclusief merk noemen. Bijgevolg lijkt het me vrij logisch dat je veel BMW's vandaag de dag ziet rijden.
    Inderdaad. Dat lijkt me juist het verschil te zijn tussen premium en exclusief: premiummerken bieden (of pretenderen dat) een hoger niveau van afwerking, grotere personalisatiemogelijkheden e.d., maar het blijven op grote schaal geproduceerde auto's. Exclusieve merken daarentegen bouwen op kleine schaal auto's, vaak met de hand, of hoogstens half-geautomiseerd, met bijna onbeperkte personalisatiemogelijkheden. Premiummerken zijn duur, maar blijven dankzij de moderne financieringsinstrumenten nog min of meer haalbaar (zeker wat de basisversies betreft), exclusieve merken hebben astronomische prijzen.

Comment

• Klopt, ik denk dat de prijs (of moet ik zeggen pijn)grens zo ligt rond de 150-200.000€.
      Een 7 is zeker premium, maar niet exclusief, en niet op maat gemaakt, en toch moet je niet al te gek doen om over de 100.000 te geraken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Wat is tegenwoordig nog een "exclusieve" merk onder de dailies? (sportwagens niet meegerekend). Vroeger reden alleen bemiddelde mensen met een BMW of Mercedes. Tegenwoordig zie je ze veel meer (o.a. door leasing waardoor ze voor (piep)jongeren beschikbaar werden, een zeer grote tweedehandsmarkt, toegenomen koopkracht...).
        Is Jaguar een tegenwoordig nog een exclusieve wagen (is van Ford geweest, nu Indisch). Exclusief lijkt me een Bentley of Rolls Roys, maar de meeste van hun modellen zijn niet echt dailies.
        volledig mee eens!
        ik vond het dit keer enorm moeilijk welke wagen te kiezen (nooit problemen meegehad). Ook omdat ik mijn vorige wagen nog niet beu was. (Ml350 brabus uitvoering)

Comment

• Waarom moet een merk of een wagen in een hokje geduwd worden?
          Is een wagen minder mooi of minder goed omdat hij niet "exclusief" is?
          Is hij beter omdat hij het wel is?
          Dzjeezes...
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Een 1, 3 en 5 reeks zijn dan ook de meest rijdende bedrijfswagens.. Wil je iets exclusiever, koop dan een X, 7 of M model.
            En qua afwerkingen vind ik niet dat BMW 'slechte' interieurs maakt, en al zeker niet als je een individual neemt ;-)

Comment

• Heb eens info gevraagd om de f10(520d) te vervangen door een x6(3.0d).
              Kreeg hartritmestoornissen bij het horen van de overnameprijs van de mijne,3 jaar en 81000km, redelijk veel optie's
              Zal nog een paar jaar wachten.
              Een auto is eigenlijk een devaluatie van uw geld hé.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                Kom ons niet vertellen dat je dit pas nu door hebt hé...

Comment

• Kweet dat wel hoor, maar je wil dat altijd nog verschonen hé... zeker tegenover de vrouw.

Comment

Kweet dat wel hoor, maar je wil dat altijd nog verschonen hé... zeker tegenover de vrouw.
                    Misschien beter van vrouw veranderen...

Comment

• Dat zal me veel meer kosten dan een X6.

Comment

Heb eens info gevraagd om de f10(520d) te vervangen door een x6(3.0d).
                        Kreeg hartritmestoornissen bij het horen van de overnameprijs van de mijne,3 jaar en 81000km, redelijk veel optie's
                        Zal nog een paar jaar wachten.
                        Tiens, als ik zo de prijzen die de dealers nog vragen voor een premium selection F10/F11... zou ik denken dat je nog een redelijke overname zou krijgen.
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Ik heb eens gekeken naar wat mijn 530d nog waard is. Ik heb deze 75k euro betaald. Hij is van juni 2011 en heeft nu bijna 80k km op de teller. Vraagprijzen variëren tussen 40 en 45k euro. Dat is dus ruim 40% devaluatie in 2 jaar tijd. Ok, ik heb een aantal opties genomen die de restwaarde niet verhogen, zoals Nappa leder en leder op het dashboard.

Mijn vorige 530d was minder rijkelijk uitgerust, en kostte in 2004 54k euro. Ik heb er 6 jaar en 240k km mee gereden. Restwaarde was toen 14k euro. Dat was dus een devaluatie van 40k in 6 jaar. Met deze 5 ga ik datzelfde bedrag kwijt zijn in 3 jaar.

Als je dan ook nog eens gaat tellen dat ik voor deze 530d ieder jaar ruim 7k euro aan VAA moet ophoesten, wat vroeger ook veel minder was. Je kan dus concluderen dat het vandaag veel duurder geworden is om met een 530d te rijden.
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Daarom koop ik nooit meer nieuw.

Comment

• Ik denk er soms ook aan om tweedehands beginnen te kopen. Het nadeel is wel dat je dan steeds moet wachten als je een nieuw model wil. Tegen dat de prijzen zakken zijn we meestal toch al 2 jaar voorbij de datum van presentatie. Ik ben nu eenmaal iemand die graag een nieuw model heeft.
                              OO 00 OO

Comment

• Als je met een pre-FL model kan leven, is dat best doenbaar.

Comment

• Met een nieuw model bedoel ik geen facelift. Neem nu bijvoorbeeld de nieuwe M3 die er begin vorig jaar komt. Nieuw zal die snel 80k euro kosten. Als je echter slechts 50k veil hebt voor zo'n M3, dan ga je toch min. 2 jaren moeten wachten. Dat bedoel ik dus.
                                  OO 00 OO

Comment

• Mijn volgende wagen -95% zeker een M4- koop ik in Duitsland. +6 maanden oud en +6000km op de teller, nieuwprijs -10 tot -15% en niet het volledige btw bedrag moeten voorschieten.

Om het gemis van een nieuwe wagen te compenseren laat ik de wagen onmiddellijk behandelen door wax-it.

Comment

• Voor een verschil van slechts 10 - 15% wil ik niet het risico nemen een M3 te kopen die door iedereen is getest en afgetrapt. Ik ben destijds eens uitgenodigd om de nieuwe M3 te gaan testen. Als ik dan zie hoe ze daar toen gereden hebben. Hevig remmen terwijl ze door putten in de weg reden, driften aan elk rond punt, meerdere keren launch control gebruiken,... Deze M3 stond ook enkele maanden later in de showroom als 'Premium Selection' aan een prijs die 15% lager lag dan nieuw. Mij niet gezien hoor. Dan leg ik dat kleine verschil wel bij en koop ik mij nieuw en 100% mijn goesting.

En hoe bedoel je om niet het volledige BTW-bedrag te moeten voorschieten Als je zo'n wagen invoert moet je bij de douane toch de BTW betalen, of is dat niet zo? Als ik een M3 koop, dan neem ik een financiële leasing.
                                      Last edited by BMWMB; 02/09/2013, 09:09.
                                      OO 00 OO

Comment

• I see. Was aan een "ordinaire" Fünfer aan't denken ;]
                                        Depreciatie verloopt idd anders onder M-modellen.
                                        In geval van gewone reeksen lijkt het regeltje wel ok.

Comment

• M'n laatste 6 auto's heb ik altijd nieuw gekocht. Tweedehands heb je toch ook nog altijd 't risico dat je iemand anders z'n miserie overkoopt. Vooral als je zelf weinig van techniek afkent.

Comment

Working...
                                          X