Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenWat is tegenwoordig nog een "exclusieve" merk onder de dailies? (sportwagens niet meegerekend). Vroeger reden alleen bemiddelde mensen met een BMW of Mercedes. Tegenwoordig zie je ze veel meer (o.a. door leasing waardoor ze voor (piep)jongeren beschikbaar werden, een zeer grote tweedehandsmarkt, toegenomen koopkracht...).
Is Jaguar een tegenwoordig nog een exclusieve wagen (is van Ford geweest, nu Indisch). Exclusief lijkt me een Bentley of Rolls Roys, maar de meeste van hun modellen zijn niet echt dailies.
ik vond het dit keer enorm moeilijk welke wagen te kiezen (nooit problemen meegehad). Ook omdat ik mijn vorige wagen nog niet beu was. (Ml350 brabus uitvoering)
Comment
-
Waarom moet een merk of een wagen in een hokje geduwd worden?
Is een wagen minder mooi of minder goed omdat hij niet "exclusief" is?
Is hij beter omdat hij het wel is?
Dzjeezes...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Heb eens info gevraagd om de f10(520d) te vervangen door een x6(3.0d).
Kreeg hartritmestoornissen bij het horen van de overnameprijs van de mijne,3 jaar en 81000km, redelijk veel optie's
Zal nog een paar jaar wachten.
Een auto is eigenlijk een devaluatie van uw geld hé.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk BerichtenEen auto is eigenlijk een devaluatie van uw geld hé.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk BerichtenKweet dat wel hoor, maar je wil dat altijd nog verschonen hé...zeker tegenover de vrouw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk BerichtenHeb eens info gevraagd om de f10(520d) te vervangen door een x6(3.0d).
Kreeg hartritmestoornissen bij het horen van de overnameprijs van de mijne,3 jaar en 81000km, redelijk veel optie's
Zal nog een paar jaar wachten.
Een auto is eigenlijk een devaluatie van uw geld hé.....2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Ik heb eens gekeken naar wat mijn 530d nog waard is. Ik heb deze 75k euro betaald. Hij is van juni 2011 en heeft nu bijna 80k km op de teller. Vraagprijzen variëren tussen 40 en 45k euro. Dat is dus ruim 40% devaluatie in 2 jaar tijd. Ok, ik heb een aantal opties genomen die de restwaarde niet verhogen, zoals Nappa leder en leder op het dashboard.
Mijn vorige 530d was minder rijkelijk uitgerust, en kostte in 2004 54k euro. Ik heb er 6 jaar en 240k km mee gereden. Restwaarde was toen 14k euro. Dat was dus een devaluatie van 40k in 6 jaar. Met deze 5 ga ik datzelfde bedrag kwijt zijn in 3 jaar.
Als je dan ook nog eens gaat tellen dat ik voor deze 530d ieder jaar ruim 7k euro aan VAA moet ophoesten, wat vroeger ook veel minder was. Je kan dus concluderen dat het vandaag veel duurder geworden is om met een 530d te rijden.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik denk er soms ook aan om tweedehands beginnen te kopen. Het nadeel is wel dat je dan steeds moet wachten als je een nieuw model wil. Tegen dat de prijzen zakken zijn we meestal toch al 2 jaar voorbij de datum van presentatie. Ik ben nu eenmaal iemand die graag een nieuw model heeft.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Met een nieuw model bedoel ik geen facelift. Neem nu bijvoorbeeld de nieuwe M3 die er begin vorig jaar komt. Nieuw zal die snel 80k euro kosten. Als je echter slechts 50k veil hebt voor zo'n M3, dan ga je toch min. 2 jaren moeten wachten. Dat bedoel ik dus.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Mijn volgende wagen -95% zeker een M4- koop ik in Duitsland. +6 maanden oud en +6000km op de teller, nieuwprijs -10 tot -15% en niet het volledige btw bedrag moeten voorschieten.
Om het gemis van een nieuwe wagen te compenseren laat ik de wagen onmiddellijk behandelen door wax-it.
Comment
-
Voor een verschil van slechts 10 - 15% wil ik niet het risico nemen een M3 te kopen die door iedereen is getest en afgetrapt. Ik ben destijds eens uitgenodigd om de nieuwe M3 te gaan testen. Als ik dan zie hoe ze daar toen gereden hebben. Hevig remmen terwijl ze door putten in de weg reden, driften aan elk rond punt, meerdere keren launch control gebruiken,... Deze M3 stond ook enkele maanden later in de showroom als 'Premium Selection' aan een prijs die 15% lager lag dan nieuw. Mij niet gezien hoor. Dan leg ik dat kleine verschil wel bij en koop ik mij nieuw en 100% mijn goesting.
En hoe bedoel je om niet het volledige BTW-bedrag te moeten voorschieten Als je zo'n wagen invoert moet je bij de douane toch de BTW betalen, of is dat niet zo? Als ik een M3 koop, dan neem ik een financiële leasing.Last edited by BMWMB; 02/09/2013, 09:09.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment