Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij BMW zeg je gewoon "navigeer naar Antwerpen Keyzerlei 1" en dan zeg je "navigatie starten" en is ok.
het scherm in de Mazda vind ik maar "goedkoop" maar ja het prijsverschil zit ergens in he..
Misschien was/is het gewoon omdat je anders gewoon bent..
Sent from my iPhone using Tapatalk
In mijn bmw was die spraakfunctie toch niet echt werkende hoor ofwel ligt het aan mij. Had wel twee generaties idrive geleden. Langs de andere kant, bij mijn collega zijn m135i werkt dat ook langs geen hol. Maar het is wel een feit dat het er bij bmw allemaal net iets mooier uitziet en de grpahics etc zijn ook beter. Waar ik het sch**t van krijg is dst het enkel via de knop is te bedienen ipv beiden.
Voor mij is dit systeem zelfs beter als dat van bmw. (heb beiden al gebruikt). bv voor de navigatie gaat het veel sneller via het systeem van mazda aangezien het eveneens touch is. Dat van BMW is wel iets mooier vormgegeven etc.. maar weegt voor mij niet op tegen hetgene van BMW.
Bij BMW zeg je gewoon "navigeer naar Antwerpen Keyzerlei 1" en dan zeg je "navigatie starten" en is ok.
het scherm in de Mazda vind ik maar "goedkoop" maar ja het prijsverschil zit ergens in he..
Misschien was/is het gewoon omdat je anders gewoon bent..
Voor mij is dit systeem zelfs beter als dat van bmw. (heb beiden al gebruikt). bv voor de navigatie gaat het veel sneller via het systeem van mazda aangezien het eveneens touch is. Dat van BMW is wel iets mooier vormgegeven etc.. maar weegt voor mij niet op tegen hetgene van BMW.
In dat filmpje zegt dienen Duits dat het touchscreen enkel te bedienen is tijdens stilstand.
Kan je tijdens het rijden dan wel die knop op de middenconsole gebruiken of moet je sowieso stilstaan om iets te doen?
In het laatste geval zou dat voor mij wel een serieuze afknapper zijn...
aan die andere 2fast4u member dat aanraakscherm zetten ze af omdat het veel veiliger is om de knop naast je te gebruiken, die blijft uiteraard werkende. Rij er eens mee, heeft voor een diesel een ronduit schitterende koppelkromme!
Leave a comment:
Guest replied
inderdaad, enkel de benzine is atmosferisch.
Ivm het infotainmentsysteem is Mazda bijna op gelijke hoogte als BMW, wint zelfs een vergelijkende test, ahum, in de duitse pers: http://www.autobild.de/artikel/navi-...e-5160998.html
Je kan enkel de knop gebruiken. (niet juist , het is een touchscreen)
Gisteren testrit gedaan met de 6.
Stond op 19 inch dus nogal strak, voor het overige, mooi interieur, leuke motor vooral, gaat helemaal tot aan de redline ( 6.000 toeren, na 5.500 toeren voel je de Power wel wegvallen) klinkt heel leuk voor een diesel als hij veel toeren maakt ( zit geen turbo op) ( werkelijk ?? geen turbo ??? Op de benzine zit er geen turbo , op de diesel zeker )
Veel ruimte en mooi exterieur en gunstige prijs.
Nadelen?
De HUD is belachelijk slecht.
Hetzelfde geldt voor het infotainment systeem. Bovendien is het scherm NIET naar de bestuurder gedraaid.( Bij BMW staat die ook niet naar de bestuurder gedraaid )
In-depth dive into the new MazdaConnect infotainment system in the Mazda3, Mazda6 and other models. The system combines a bright 7-inch touchscreen with an i...
Test van de infotainment systeem van de Mazda 3 , is dezelfde van de Mazda 6 , CX-5 , CX-3 , ....
Blijkbaar één van de betere van het moment , de vorige dat was slecht .
leuke motor vooral, gaat helemaal tot aan de redline ( 6.000 toeren, na 5.500 toeren voel je de Power wel wegvallen) klinkt heel leuk voor een diesel als hij veel toeren maakt ( zit geen turbo op)
wel degelijk een turbodiesel, er komt nergens nog een atmodiesel uit de fabriek
Stond op 19 inch dus nogal strak, voor het overige, mooi interieur, leuke motor vooral, gaat helemaal tot aan de redline ( 6.000 toeren, na 5.500 toeren voel je de Power wel wegvallen) klinkt heel leuk voor een diesel als hij veel toeren maakt ( zit geen turbo op)
Veel ruimte en mooi exterieur en gunstige prijs.
Nadelen?
De HUD is belachelijk slecht.
Hetzelfde geldt voor het infotainment systeem. Bovendien is het scherm NIET naar de bestuurder gedraaid.
In dat filmpje zegt dienen Duits dat het touchscreen enkel te bedienen is tijdens stilstand.
Kan je tijdens het rijden dan wel die knop op de middenconsole gebruiken of moet je sowieso stilstaan om iets te doen?
In het laatste geval zou dat voor mij wel een serieuze afknapper zijn...
17inch velgen zijn echt te klein voor deze wagen (in het Soul Red).
Blij dat ik de 19inchen zal hebben :-)
18" zou imho ideaal geweest zijn, 19" vind ik altijd te kwetsbaar en in verhouding iets te hard voor dit soort auto's waar je toch ook voor comfort kiest.
17' te klein ??? Een 16' velg met bijbehorende band heeft dezelfde wielomtrek als een 19' velg met band. Enkel hoger verbruik en lager comfort dus voor een hogere prijs.
We doen het natuurlijk voor de betere wegligging in de bochten Een grotere velg betekent trouwens niet dat je meer zal verbruiken, hangt af van het uiteindelijke gewicht van band + velg (en de breedte van de band die voor 1" grotere velg niet persé breder moet zijn)
17' te klein ??? Een 16' velg met bijbehorende band heeft dezelfde wielomtrek als een 19' velg met band. Enkel hoger verbruik en lager comfort dus voor een hogere prijs.
Leave a comment:
Guest replied
17inch velgen zijn echt te klein voor deze wagen (in het Soul Red).
Blij dat ik de 19inchen zal hebben :-)
Leave a comment: