Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vanmorgen nog eens extra gelet als ik vertrok en de eerste kilometers zijn kl"te, echt slecht.
    Vroeg aan mijn vrouw als ze het ook voelde en ze zei ja !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Welt Bekijk Berichten
      Al dadelijk nieuwe banden? Indien je van plan bent andere (kwaliteits-)banden te nemen, misschien banden in het genre van Conti4X4Contact of ContiCrossContact? Al weet ik niet of deze ook runflat zijn. Of Michelin is ook nog mogelijk, die geven altijd meer rijcomfort natuurlijk.
      In de AutoReview (NL) heeft men deze maand een resem bandentypes getest op een Audi A3 Sportback, 17" welliswaar. De Audi, die sowieso al niet uitblinkt op het vlak van veercomfort, werd gekoppeld aan 13 verschillende bandensets. Bestaande uit: Continental ContiSportContact, Dunlop SP Sportmaxx TT, Pirelli PZero,... En jawel, de Pirelli PZero komt als beste uit de bus, ik weet wel niet of de PZero in runflat-gedaante is getest. Ze zijn niet de comfortabelste, maar wel de beste zo blijkt.

Comment

• "The suspension is incredibly firm for a vehicle that, by looks alone, belongs more off-road than on. Okay, those (optional) low-profile 19” rims and tyres offer good indication that this BMW’s most natural habitat is where it won’t get dirt and dusty. They’re also fitted with runflat tyres, known for being less forgiving than conventional sidewalled rubber, and there’s no spare to bail you out of trouble in the bush. This model comes standard with 18” rims, which I suspect would be at least a little softer on the butt, but I fear the X3’s real ride harshness comes from further inboard than just wheel/tyre combos.

The suspension is very stiff. BMW seems stuck on this whole defy-the-laws-of-physics thing, and I remember also wondering how recent X6 and X5 models managed to turn in so sharply without body roll. It’s awkward, and uncomfortable. Softer springs and shocks please. That said, I think this SUV could hang with some more low-slung machinery in a cornering grip-a-thon."

Comment

• In de stad waar ik woon, zijn veel straten nog met kasseien en daar rammelt de voortrein ook, het is juist of hij niet kan volgen.

Comment

• ... langzaam rijden, is dus de boodschap !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
              Vanmorgen nog eens extra gelet als ik vertrok en de eerste kilometers zijn kl"te, echt slecht.
              Vroeg aan mijn vrouw als ze het ook voelde en ze zei ja !

Heb vandaag X3 gaan afhalen. Ik heb banden 275 achteraan en 245 vooraan opliggen (runflats) en op kasseien rjidt hij perfect , je voelt amper dat je over kasseien rijdt.

Ik zou toch maar eens langs garage gaan om dit probleem uit de wereld te helpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mpr Bekijk Berichten
                Heb vandaag X3 gaan afhalen. Ik heb banden 275 achteraan en 245 vooraan opliggen (runflats) en op kasseien rjidt hij perfect , je voelt amper dat je over kasseien rijdt.

Ik zou toch maar eens langs garage gaan om dit probleem uit de wereld te helpen.
                Toch al wat meer gerustgesteld.. heb je DDC ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
                  In de stad waar ik woon, zijn veel straten nog met kasseien en daar rammelt de voortrein ook, het is juist of hij niet kan volgen.
                  amaï zeg !
                  en zeggen dat de belgische auto-journalisten in hun recente testen laaiend enthousiast waren over de verbetering van de vering van de nieuwe X3 (vergeleken met de oude, natuurlijk, over echt comfort wisten wij al dat wij niet hoefden te spreken...)
                  wie gelooft nog deze mensen ?

Comment

• Steven33, controleer eens je bandenspanning? Veel kans dat die te hoog is. Neem (met runflats) de aanbevelingen van BMW voor max. 4 inzittenden (zie handleiding en/of sticker op B-zuil onderaan), en trek daar 0,3 à 0,4 bar van af. Yep: dus met minder bandendruk rijden dan BMW aanraadt.

En probeer dan nog 'es opnieuw. Bijna 100% zeker dat het een pak aangenamer zal zijn, maar wel ietsje minder direct of iets meer zweverig. Daarna kan je, als dat laatste je stoort, een tiende tot een vijfde kilootje bijpompen.

Helpt het niet, dan schaadt het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      amaï zeg !
                      en zeggen dat de belgische auto-journalisten in hun recente testen laaiend enthousiast waren over de verbetering van de vering van de nieuwe X3 (vergeleken met de oude, natuurlijk, over echt comfort wisten wij al dat wij niet hoefden te spreken...)
                      wie gelooft nog deze mensen ?
                      In bijna alle boekskes spreekt men over een demo met VDC, maar niet er zonder.

@gTa : Zal ik eens proberen, wie weet.

Comment

• Juist naar bandencentrale langsgeweest en daar de banden eens getest, rondom 2 bar (was hetgene dat op B-zuil stond).
                        Daar zeiden ze dat dit wel het minimum is, lager is niet aan te raden,dus heb ik het ook niet gedaan ...

Comment

• 2 bar wordt aangeraden? da's best weinig, yep. ik zou ook zeker niet lager gaan.

zeker van die 2 bar? voor zo'n zware auto, ik ken het bijna niet geloven

Comment

• Ik denk dat de ene persoon er ook gevoeliger aan is dan de andere ... Ik heb na het laatste bezoek van Steven even kort met zijn wagen gereden om te voelen hoe erg het was, maar eerlijk gezegd (en daarmee wil ik zeker niet zeggen dat Steven liegt ) voel ik geen verschil met onze demowagen ...

Het is inderdaad een feit dat RFT's echt niet fantastisch zijn; op de MCS van mijn madam hebben héél lang RFT's gereden en de auto reed nooit echt zoals hij moest rijden. Ik heb, toen de banden volledig versleten waren, dan PS2's in niet-RFT laten steken en het verschil is gewoon dag en nacht!

Wat betreft de bandenspanning: mij lijkt het dat de X3 van Steven meer last heeft van "flat spots" door lang stil te staan; en het zou mij dus logischer lijken om de bandenspanning te verhogen ipv te verlagen, teneinde de banden zo rond mogelijk te houden - - vergelijkbaar met een oldtimer die je lang stalt.
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• 2 bar is inderdaad weinig, is dat de aanbevolen druk door bmw? lijkt me eerder dat dat in de buurt van 2,6 à 2,8 moet zijn

Comment

• Wagen geleverd

Mijn wagen is geleverd vorige week vrijdag. Morgen ontvangt de dealer de papieren en de nummerplaat. Hopelijk woensdag mag ik hem afhalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat de ene persoon er ook gevoeliger aan is dan de andere ... Ik heb na het laatste bezoek van Steven even kort met zijn wagen gereden om te voelen hoe erg het was, maar eerlijk gezegd (en daarmee wil ik zeker niet zeggen dat Steven liegt ) voel ik geen verschil met onze demowagen ...

Het is inderdaad een feit dat RFT's echt niet fantastisch zijn; op de MCS van mijn madam hebben héél lang RFT's gereden en de auto reed nooit echt zoals hij moest rijden. Ik heb, toen de banden volledig versleten waren, dan PS2's in niet-RFT laten steken en het verschil is gewoon dag en nacht!

Wat betreft de bandenspanning: mij lijkt het dat de X3 van Steven meer last heeft van "flat spots" door lang stil te staan; en het zou mij dus logischer lijken om de bandenspanning te verhogen ipv te verlagen, teneinde de banden zo rond mogelijk te houden - - vergelijkbaar met een oldtimer die je lang stalt.

Flat spots krijg je toch door een hele tijd met een wagen niet meer te rijden, mijn auto is dagelijks gebruikt.
                                  Dit zou je toch niet mogen hebben na een nacht stilstaan ?
                                  Ik zou toch eens met gewone banden willen rijden alleen maar om het verschil eens te willen voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk Berichten
                                    Mijn wagen is geleverd vorige week vrijdag. Morgen ontvangt de dealer de papieren en de nummerplaat. Hopelijk woensdag mag ik hem afhalen.
                                    Heb je hem nu al?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Welt Bekijk Berichten
                                      Heb je hem nu al?

Ik mocht hem dinsdag afhalen. Het rijden valt ferm mee, de navigatie fenominaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                                        Spijtig van de lange levertijd,zo lang kan hij ook niet wachten.
                                        Zijn er nog andere mogelijkheden voor snellere levering (via dealer) van X3 met eigen configuratie?
                                        Want de levertijden lopen serieus op.
                                        Of is het bij alle dealers hetzelfde probleem dat alle X3-plaatsen al helemaal volzet zijn?

Comment

• Kan niet geloven dat 2.0 bar de door BMW aanbevolen spanning is. Bij mijn 1 reekser ook uitgerust met runflats ligt dit op ongeveer 2.2 vooraan en 2.5 achteraan.

Comment

Working...
                                          X