Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Met het model en de toegenomen ruimte wel ja, maar er zijn toch bepaalde dingen
    die toch veel beter kunnen.
    Mijn vorige X3 reed toch wel aangenamer en vloeiender dan deze van nu.
    Was ook 18" en zonder runflat en daar nooit geen problemen mee gehad.
    Met de warmere temperaturen is het een beetje beter maar je voelt het nog altijd.
    Als het vroor waren de eerste paar kilometers echt niet te doen, ik ergerde me
    er enorm aan !
    Vorige week had ik een aanhangwagentje nodig om iets te gaan ophalen
    (gewicht ong. 300kg) en met dit aan de auto was het niet comfortabel rijden,
    schokkerig en zelfs op een effen autostrade constant trillingen.
    Zou dit met VDC allemaal opgelost zijn ?
    Motorlawaai van de 2.0d mocht ook beter, in de auto hoor je de motor nogal goed
    (in vergelijking met de 3.0d van mijn vorige).
    In D en op de rem (vb aan de rode lichten en indiende motor niet afslaat), is het zelfs nog erger.
    Dan zet ik hem af en toe op N om de motor rustiger te laten draaien.
    Verschillende zaken dat BMW toch beter kunnen doen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
      Met het model en de toegenomen ruimte wel ja, maar er zijn toch bepaalde dingen
      die toch veel beter kunnen.
      Mijn vorige X3 reed toch wel aangenamer en vloeiender dan deze van nu.
      Was ook 18" en zonder runflat en daar nooit geen problemen mee gehad.
      Met de warmere temperaturen is het een beetje beter maar je voelt het nog altijd.
      Als het vroor waren de eerste paar kilometers echt niet te doen, ik ergerde me
      er enorm aan !
      Vorige week had ik een aanhangwagentje nodig om iets te gaan ophalen
      (gewicht ong. 300kg) en met dit aan de auto was het niet comfortabel rijden,
      schokkerig en zelfs op een effen autostrade constant trillingen.
      Zou dit met VDC allemaal opgelost zijn ?
      Motorlawaai van de 2.0d mocht ook beter, in de auto hoor je de motor nogal goed
      (in vergelijking met de 3.0d van mijn vorige).
      In D en op de rem (vb aan de rode lichten en indiende motor niet afslaat), is het zelfs nog erger.
      Dan zet ik hem af en toe op N om de motor rustiger te laten draaien.
      Verschillende zaken dat BMW toch beter kunnen doen !
      Van dit verhaal zou ik slapeloze nachten hebben...
      Ik zou onmiddellijk andere banden claimen, michelin ?
      Een smallere maat misschien ?
      Heb je de 163pk versie of de 184pk ? (zeker op 184pk laten zetten indien nog mogelijk)
      Vragen of ze manueel de vering kunnen bijregelen ?

Jammer dat deze tekortkomingen niet op het testmodel duidelijk waren ?

Een medevoelend persoon....

Nb: Alles zeker melden bij bmw... de volgende reeks kunnen ze misschien aanpassen....

Comment

• gisteren voor de eerste maal, een X3 in reallife op de baan gezien.Prachtig, ik dacht eerst dat het een x5 was in achteraanzicht.. na wat bumperkleven wist ik het wel

Comment

• Verleden week ben ik in de garage binnengewipt om het signaal van de gordel te laten uitschakelen.
          Daarvoor moest de auto meer dan een uur aan de computer liggen.
          Terwijl dit gebeurde, heb ik als vervangwagen de kleine servicecamionette in bruikleen gekregen zodat ik
          de aanhangwagen van de X3 aan de andere kon bevestigen en ondertussen de andere klus klaren.
          Door dit kon ik ook het verschil weten en ik moet zeggen met de camionette voelde je bijna niet dat er
          een geladen remorque achteraan ging, geen geschok alles vloeiend.
          Terug bij de garage karretje gewisseld van auto en nog 30 kilometer naar huis via autostrade.
          Je voelde heel goed dat er iets aanhing, sschokkend gevoel, de runflats dat nog duidelijker voelbaar
          waren en dit op een effen tarmac.

Comment

• Als ik juist in de garage was, heb ik nog even met de testwagen gereden om eens te voelen of dit
            ook zo was. De wagen had ook geen VDC en de banden waren dezelfde (Pirelli PZero 245/50/18 RF).
            Je voelde de runflats wel, maar minder zo erg als op de mijne, raar maar waar.
            De wagen had wel al 10000 km op de teller, misschien moeten ze ingelopen worden, ik weet het niet.
            Ondanks dat iedereen zei dat de eerste X3 heel hard reed en niet comfortabel was, mis ik hem toch.

Comment

Als ik juist in de garage was, heb ik nog even met de testwagen gereden om eens te voelen of dit
              ook zo was. De wagen had ook geen VDC en de banden waren dezelfde (Pirelli PZero 245/50/18 RF).
              De wagen had wel al 10000 km op de teller, misschien moeten ze ingelopen worden, ik weet het niet.
              Ondanks dat iedereen zei dat de eerste X3 heel hard reed en niet comfortabel was, mis ik hem toch.
              X3 wordt vrijdag verwacht ,maar als ik dit lees ben ik al ongerust voor rijcomfort.
              Ik heb 19" velg genomen.
              Als je tips hebt lat ze ons gerust weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mpr Bekijk Berichten
                X3 wordt vrijdag verwacht ,maar als ik dit lees ben ik al ongerust voor rijcomfort.
                Ik heb 19" velg genomen.
                Als je tips hebt lat ze ons gerust weten.
                Welke uitrusting heb je voor de rest? Weet je misschien met welke boot van Wallenius Wilhelmsen, de firma die van Charleston naar Europa BMW's transporteert, de wagen naar België is gekomen? Wij proberen er namelijk achter te komen met welke boot, in welke haven en wanneer onze X3 aankomt, dit zou een van de volgende weken moeten zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Welt Bekijk Berichten
                  Welke uitrusting heb je voor de rest? Weet je misschien met welke boot van Wallenius Wilhelmsen, de firma die van Charleston naar Europa BMW's transporteert, de wagen naar België is gekomen? Wij proberen er namelijk achter te komen met welke boot, in welke haven en wanneer onze X3 aankomt, dit zou een van de volgende weken moeten zijn.
                  Mijn Configuratie

Saphirschwarz (Business Line Plus)
                  Stof Ribbon Anthrazit
                  Decoratieve lijsten in Satinsilber Mat
                  Automatische versnellingsbak Steptronic
                  X-Line
                  Zonnewerend glas achteraan
                  Automatische dimmende binnen en buitenspiegels
                  Doorlaatsysteem 40/20/40
                  Sportzetels vooraan
                  Opbergpakket
                  Electronisch gestuurde airco
                  Lichtpakket
                  Navigatie Business
                  Sportstuur

Ik heb echter geen idee met welke boot deze is overgekomen.
                  Blijkbaar worden ze allemaal in Genk afgeleverd .
                  Normaal gaat deze morgen of donderdag bij garage aankomen en wordt deze helemaal opgekuist alvorens deze wordt afgeleverd , dus hopelijk vrijdag

Comment

Als ik juist in de garage was, heb ik nog even met de testwagen gereden om eens te voelen of dit
                    Oei, dan ben ik toch geneigd om mijn "oude" X3 toch nog wat langer te houden, vooral omdat het tot nog toe zo'n probleemloze auto is. Het is een facelift 30d (met manuele bak nog wel - ik weet het, een uitzondering, maar vond de automatische zesbak bij een testrit niet overtuigend, met de manuele bak houd ik 100% controle over alles en heb er absoluut nog nooit spijt van gehad). Enige twee minpuntjes: ziet er wat gedateerd uit nu de nieuwe X3 uit is, en voor vrouw en kinderen die een dutje willen doen is het comfort niet altijd super (als chauffeur vind ik het comfort meestal ok). Voor de rest een schitterende wagen, zeker met deze motor. Als ik voor een nieuwe X3 ga moet het weer de 30d zijn, dat staat vast. Het elektrisch bekrachtigd stuur vind ik zeker een minpunt voor de nieuwe X3.

Over runflats: dit weekend hebben we onze Mini Countryman All4 met runflats (205/50 R17 RF van Pirelli) afgehaald. Geen enkel raar effect gemerkt zowel bij koude als warme banden. Als ik jou was zou ik toch nog eens lawaai gaan maken in de garage. Eventueel es banden voor/achter laten omwisselen, balans laten controleren, schokdempers laten controleren.

Comment

• Het ziet er naar uit dat BMW bij deze X3 wederom de "fout" heeft gemaakt door 'm te snel te releasen. Als meest prominente "kinderziekte" komt de belabberde ride quality naar boven, je vindt verrassend veel dergelijke verzuchtingen op het net (gebruikersfora). De snedigheid en het directe weggedrag van de vorige is er niet meer, maar het comfort is ook geenszins in die mate gestegen dat het het gemis van de snedigheid compenseert. Ik las ook wel nog wat opmerkingen over een "onafgewerkt" ophangingsgevoel met die runflats.

Hoe dan ook: runflats zijn bagger voor de ride quality én voor de prestaties (stuurgevoel, grip, e.d.). Het is niet voor niks dat BMW M en Alpina nooit runflats monteren... en dat zoveel mensen met BMW's waar d'office runflats op liggen, nu zoveel meer tevreden zijn zonder (zoals ik).

Comment

• Pas 2000 km gereden en wachten tot de RF versleten zijn om ze te wisselen voor non RF, is nog een lange tijd rijden onder dit
                        belabberd comfort terwijl je nu van je nieuwe wagen het meest zou moeten genieten ...

Comment

• En volgens hier http://www.bmwblog.com/2009/03/12/re...s-on-your-bmw/ moeten ze je ophanging aanpassen als je overschakelt op non-run-flats

of misschien is het probleem dat ze die niet hadden aangepast?

Comment

• Een paar weken geleden testrit gedaan met de X3 en dan X1.
                            Het viel me ook op dat de X1 stukken beter is om te rijden dan een X3.
                            Was spijtig dat de testrit met de X1 al voorbij was, kon er blijven mee rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Het ziet er naar uit dat BMW bij deze X3 wederom de "fout" heeft gemaakt door 'm te snel te releasen. Als meest prominente "kinderziekte" komt de belabberde ride quality naar boven, je vindt verrassend veel dergelijke verzuchtingen op het net (gebruikersfora). De snedigheid en het directe weggedrag van de vorige is er niet meer, maar het comfort is ook geenszins in die mate gestegen dat het het gemis van de snedigheid compenseert. Ik las ook wel nog wat opmerkingen over een "onafgewerkt" ophangingsgevoel met die runflats.

Hoe dan ook: runflats zijn bagger voor de ride quality én voor de prestaties (stuurgevoel, grip, e.d.). Het is niet voor niks dat BMW M en Alpina nooit runflats monteren... en dat zoveel mensen met BMW's waar d'office runflats op liggen, nu zoveel meer tevreden zijn zonder (zoals ik).
                              Toch ben ik ervan overtuigd dat de runflats niet de enige schuldige kunnen zijn bij de nieuwe X3. Heb verschillende X1s gereden met runflats en de snedigheid was zeker present, zowaar nog iets meer dan bij de vorige X3. De veralgemening van de elektrische stuurbekrachtiging vind ik geen goede zaak. De X1 heeft er nu nog een hydraulische, maar zou vanaf september ook op een elektrische overschakelen...

Comment

• Ik heb vooral spijt dat ik geen Dynamic damping control genomen heb denk ik... dat had het geheel wel uitgevlokt.
                                De testwagen waar ik mee reed had 18inch runflats met DDC en die voelde prima.

Welk merk van runflat-banden zit er eigenlijk op standaard ?

Comment

• Welk merk van runflat-banden zit er eigenlijk op standaard ?[/quote]

Pirelli PZero 245/50 runflat, als ik mij niet vergis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Welt Bekijk Berichten
                                    Welk merk van runflat-banden zit er eigenlijk op standaard ?
                                    Pirelli PZero 245/50 runflat, als ik mij niet vergis.[/quote]

Toch op de 18" velgen, bij 19" is het ook Pirelli PZero en bij 17" weet ik het niet.

Comment

• Veel subtypes van Pirelli PZero precies, maar op basis van de maat waarschijnlijk deze:

"Ultra High Performance"
                                      Ook verkrijgbaar in niet run-flat dus (18inch)

Maar misschien toch maar een ander merk pakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                        Veel subtypes van Pirelli PZero precies, maar op basis van de maat waarschijnlijk deze:

"Ultra High Performance"
                                        Ook verkrijgbaar in niet run-flat dus (18inch)

Maar misschien toch maar een ander merk pakken.
                                        Al dadelijk nieuwe banden? Indien je van plan bent andere (kwaliteits-)banden te nemen, misschien banden in het genre van Conti4X4Contact of ContiCrossContact? Al weet ik niet of deze ook runflat zijn. Of Michelin is ook nog mogelijk, die geven altijd meer rijcomfort natuurlijk.

Comment

• Ik ga 't evalueren eens mijn X3 er is, nog een maandje...
                                          Voor de winterbanden ga ik zowieso 17inch niet-runflat nemen.

Tenzij de ophanging telkens moet aangepast worden zoals ik elders las.

Comment

Working...
                                          X