Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    40.600 EUR BTW in voor een 20d; da's een prijsstijging van 200 EUR. Vind ik héél schappelijk!
    Het is maar wat je als mens schappelijk noemt natuurlijk
    Last edited by ; 16/07/2010, 21:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
      Als je liefhebber bent van een vierkante koekedoos ,tja dan wel......
      I love my cookies ;-). Ik heb het net meer op dat hoekige dan al die ronde vormen van tegenwoordig, zoals bv de Q5.

Comment

• Om even te vergelijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Kom, geef nu toe: interieurs designen kunnen ze toch echt wel, hoe weinig vernieuwend dit ook is.

Maar ik blijf wel sceptisch (tot ik het in het echt heb kunnen beoordelen) wat een standaardmodel op dat vlak presteert qua materiaalkeuze. Zelfs het eerste graads optionele leder is in het algemeen te grof van korrel (zoals bij alle Duitse merken trouwens, in tegenstelling tot bijv. Engelse lederen interieurs) en als je inzoomt op de foto is dat ook hier weer het geval (wel veel minder korrelig dan het leder van de XC60, want die spant de kroon op dat vlak). De kunstof van het dashboard vertoont blijkbaar ook een nogal groffe korrel

By the way, wat die knopkes van de airco unit betreft: ik vind hier niks verkeerd aan.
          Verkeerde interpretatie van het leden in de XC60 toch wel: het is een combinatie van zeer grof leder met zeer fijn leder waar de korrel niet eens waar te nemen is... het groffe effect van delen van de stoelen is dus met opzet aangebracht om het contrast met de fijne delen te benadrukken.

Of je daar nu van houd of niet is wat anders, maar het is heel wat anders dan de interpretatie die jij eraan lijkt te willen geven...

Comment

• Een 3-reeks touring geraakt evenmin over onverharde wegen, biedt véél meer rijplezier en praktisch evenveel binnenruimte, heeft geen Audi A3 koplampen en kost een pak minder dan deze X3.
            conclusie: nutteloos.
            is de SUV hype nu nog niet voorbij?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk Berichten
              Een 3-reeks touring geraakt evenmin over onverharde wegen, biedt véél meer rijplezier en praktisch evenveel binnenruimte, heeft geen Audi A3 koplampen en kost een pak minder dan deze X3.
              Ik denk dat u de aantrekkelijkheid van een SUV een beetje onderschat:
              - Veilige gevoel (een gevoel is subjectief)
              - Beter overzicht over het verkeer
              - Makkelijker in en uit te stappen
              - Véél makkelijker om kind in stoel te zetten en vast te gespen, véél minder druk op de onderrug
              - Beter veercomfort... vergeet de Belgische realiteit niet waar je over sommige verharde wegen al bijna niet raakt met een normale wagen. Ik vraag me echt af wat jullie met die hard afgeveerde BMW's soms meemaken...
              - De looks... daarom deze X3 niet maar een SUV heeft altijd aangesproken
              - Lifestyle imago... onderschat dit niet want men rijdt véél liever met een SUV dan een Renault Scenic.

Ik ben zelf ook een principieel tegenstander van een SUV maar mijn vrouw heeft er sinds enige tijd eentje en ik moet toegeven dat hij beter meevalt dan ik had durven denken Ook al blijft het een zonde van het toch wel hogere verbruik tegenover een normale break.

Is de hype over? Ik denk zolang bovenstaande voordelen nergens anders kunnen gevonden worden zal de hype nooit overgaan. Als straks een Renault Scenic en consorten even appealing worden dan een SUV wel... maar zover zijn we nog alng niet.

Comment

Een 3-reeks touring geraakt evenmin over onverharde wegen, biedt véél meer rijplezier en praktisch evenveel binnenruimte, heeft geen Audi A3 koplampen en kost een pak minder dan deze X3.
                I see your point ... maar verkoopsargument n° 1 voor een X3 is de zitpositie en de daarbijhorende voordelen, zoals JJ ze zo mooi omschrijft.
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Een X3 is geen SUV, maar wel een SAV.

De vierwieltractie is ook een voordeel als de wegen besneeuwd zijn. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan skivakanties.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

een 320d x drive touring kost nauwelijks minder dan een X3 20d

Comment

En sinds wanneer moet alles wat gekocht wordt een nut hebben? Gewoon het aspect mooi (of eender welk) telt niet meer of wat?

Als je zo redeneert is elke volumewagen, sportkar of cabrio overbodig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                        Verkeerde interpretatie van het leden in de XC60 toch wel: het is een combinatie van zeer grof leder met zeer fijn leder waar de korrel niet eens waar te nemen is... het groffe effect van delen van de stoelen is dus met opzet aangebracht om het contrast met de fijne delen te benadrukken.

Of je daar nu van houd of niet is wat anders, maar het is heel wat anders dan de interpretatie die jij eraan lijkt te willen geven...
                        Dan is mijn herinnering verkeerd. Ik geef toe: die dateert van toen de XC60 pas uitkwam en ik kan mij niet herinneren dat er iets fijns aan dat leder te vinden was, wel het complete tegendeel. Misschien is mijn info dus niet up-to-date, my mistake Voor de rest vind ik de XC60 overigens een heel fijn stukje automobiel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                          Dan is mijn herinnering verkeerd. Ik geef toe: die dateert van toen de XC60 pas uitkwam en ik kan mij niet herinneren dat er iets fijns aan dat leder te vinden was, wel het complete tegendeel. Misschien is mijn info dus niet up-to-date, my mistake Voor de rest vind ik de XC60 overigens een heel fijn stukje automobiel...
                          Ik zal bij gelegenheid eens een close up plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                            Ik denk dat u de aantrekkelijkheid van een SUV een beetje onderschat:
                            - Veilige gevoel (een gevoel is subjectief)
                            Inderdaad, en net daarom dus minder veilig.
                            Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                            - Beter overzicht over het verkeer
                            Fout. Minder goed overzicht. Als zo'n ding voor je komt rijden zie je namelijk niets meer. Als iedereen met zo'n ding zou rijden ziet iedereen weer net even veel.
                            - Makkelijker in en uit te stappen
                            Misschien als je een zeer zware vorm van reuma hebt maar voor de doorsnee mens absoluut niet.
                            - Véél makkelijker om kind in stoel te zetten en vast te gespen, véél minder druk op de onderrug
                            Allez dan, deze moogt ge hebben
                            - Beter veercomfort... vergeet de Belgische realiteit niet waar je over sommige verharde wegen al bijna niet raakt met een normale wagen. Ik vraag me echt af wat jullie met die hard afgeveerde BMW's soms meemaken...
                            OK, dat is waar. Maar grotere veerweg en hoger zwaartepunt hebben minder goeie wegligging tot gevolg.
                            - De looks... daarom deze X3 niet maar een SUV heeft altijd aangesproken
                            - Lifestyle imago... onderschat dit niet want men rijdt véél liever met een SUV dan een Renault Scenic.
                            Volledig mee akkoord.
                            Last edited by ; 21/07/2010, 14:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              Inderdaad, en net daarom dus minder veilig.

Fout. Minder goed overzicht. Als zo'n ding voor je komt rijden zie je namelijk niets meer. Als iedereen met zo'n ding zou rijden ziet iedereen weer net even veel.

Misschien als je een zeer zware vorm van reuma hebt maar voor de doorsnee mens absoluut niet.

Allez dan, deze moogt ge hebben

OK, dat is waar. Maar grotere veerweg en hoger zwaartepunt hebben minder goeie wegligging tot gevolg.

Volledig mee akkoord.
                              Ik heb geen zin in een welles-nietes spelletje, het is trouwens de indruk die men heeft wat telt, niet wat de echte feiten zijn. Vele mensen kopen bijv. een VW omdat ze denken dat dit topkwaliteit is, terwijl VW eerder in de middenmoot zit qua objectieve betrouwbaarheid, maar toch dit:

- Of een SUV nu veiliger is of niet doet er nauwelijks toe: het gevoel telt en doet verkopen. Overigens zijn er enkele objectieve criteria om aan te nemen dat een SUV veiler is dan een gewone wagen:
                              - Met gemiddeld 400-500 Kg meergewicht tegenover een normale sedan of break heeft men bij botsing meer inertie. Je rijdt best niet frontaal tegen een wagen die 500Kg meer weegt, dan krijg jij de grootste klap.
                              - Hogere zitpositie voorkomt dat je verpletterd wordt door indringende delen. Deze dringen verhoudingsgewijs een beetje lager dor dan bij een normale wagen. Overigens schuift een normale wagen vaak onder de hoger liggende SUV bij impact, wat nadlige is voor de bestuurder van de normale wagen.

- Spijtig maar het overizcht over het verkeer IS nu eenmaal beter:
                              - Minder dan 10% rijdt met een SUV, dat zal nog lang zo blijven, zeker met mensen van jouw standpunt
                              - Al rijdt iedereen met een SUV, de straat, de fietspaden e.d. liggen wel lager, en kan je beter zien. Al eens in een sportwagen gezeten? Daar zie je niks in, enkel de 50m die vlak voor je liggen.

- Ik ben 37, ik heb mijn leven lang sport gedaan en heb soms een stijve rug, ten gevolge van een blessure. Ik kan heus nog wel aan sport doen, maar het blijft ook voor mij makelijker om in een hige auto te stappen. Maar vooral mijn kinderen inladen en vastzetten in onze vorige wagen was een marteling.

- Objectief heb je gelijk, een hoger zwaartepunt geeft een mnder goeie baanligging, daar gaat geen weg naast. Dit was voor mij één van de redenen om er geen te willen. Maar ik ben sterk verbaasd door de XC60 van ons, die heeft een héél gezonde baanligging, zelfs in die mate dat hij niet slechter is dan sommige wagens die ik in het verleden gereden heb. Bovendien stelt zich de vraag: HOE goed moet een baanligging zijn? De realiteit op de weg leert dat de gemiddelde wagen héél véél reserve over heeft op gebied van baanligging in vergelijking met wat echt noodzakelijk is om vlot in het verkeer mee te kunnen.

Maar zoals gezegd heeft een welles-nietes spelletje geen zin. Zolang er mensen zijn die in enkele van de voordelen die ik opnoem geloven, en daar meer belang aan hechten dan aan de nadelen, zal er een markt zijn voor SUV's. En ondanks de crisis groeit deze markt nog steeds.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                En er rijden er zoveel met zulk een volume en nog groter
                                Dat moet je dat ook zeggen van een Renault Scenic, Espace, een Ford S-Max, C-Max, een Citroen Berlingo, een Peugeot Partner, 4007, 807, 3008, 5008, Volkswagen Touran, Sharan, Caddy, een Fiat Doblo, een Opel Zafira, en zoveel meer...

Comment

• De basisprijs van de nieuwe X3 (40500€) ligt 300€ hoger dan de prijs van de huidige (40200€), daarvoor krijg je wel een nieuw model en grotere auto ...

Comment

• 2.0d wel te verstaan

Comment

• Gaat er imo niet op vooruit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                        Gaat er imo niet op vooruit.
                                        Ik wil em wel. Vorig model was lelijk.

wat kies je, a of b?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                          I see your point ... maar verkoopsargument n° 1 voor een X3 is de zitpositie en de daarbijhorende voordelen, zoals JJ ze zo mooi omschrijft.
                                          Alex, hoe zie jij de verhouding/relatie tussen de X1 en de X3? Hebben ie hetzelfde 'verkoopsargument' en zo ja, waar ligt het verschil dan volgens jou?

Comment

Working...
                                          X