Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 508
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat heeft waarschijnlijk meer met de bestuurder te maken dan met de wagen.
Maar on-topic: lijkt nogal een boot.
Net of ze op de allerlaatste moment toch nog iets in mekaar geknutseld hebben.
De snuit vind ik wel ok, behalve de enorme overhang waarover er reeds gepraat is,
en met het logo op de gril ipv motorkap had ie veel dynamischer en statiger geoogd.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWel, als ik moet kiezen tussen dit en de C5, dan kies ik voor deze Peugeot.
Trouwens Citroën is ook slecht bezig, kijk maar eens naar de nieuwe C4, plak daar een KIA logo op en ik zou het zo geloven, maar die is de naam C4 niet waardig!
Maar bij de franse wagens in dit segment hou ik het toch op een C5 want imo mooier als deze Peugeot en ook mooier als de Laguna die ik ook maar niks vind (al is het ongetwijfeld een goed rijdende auto).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenAmai, ik twijfel geen halve seconde tussen dit en een Superb. De Skoda heeft tenminste nog een dynamisch profiel en een karakter neus!.
Dus voor mij liever deze Peugeot als de Superb waar ik zelfs dood niet in gezien wil worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk BerichtenMag ik vragen waar je deze foto's hebt gevonden ??? Eventueel de link.
Ik dacht dat hij pas in oktober op het autosalon in Parijs ging staan.
zoomzoomclub- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk BerichtenJa, die C4 vind ik ook maar zozo, geef mij dan maar de vorige, hopelijk is de DS4 wat frivoler.
Maar bij de franse wagens in dit segment hou ik het toch op een C5 want imo mooier als deze Peugeot en ook mooier als de Laguna die ik ook maar niks vind (al is het ongetwijfeld een goed rijdende auto).
En van een coupé is er ook totaal geen sprake meer
De Laguna vind ik ook maar niks, alhoewel ik de Laguna coupé dan weer wel de moeite vind.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
-
-
-
-
De Peugeot 508 verschijnt in het begin van 2011 in de showrooms. Hij is een opvolger voor zowel de 407 als de 607 en beleeft zijn debuut op de Autosalon van Parijs.
Eén van de belangrijkste primeurs op de Autosalon van Parijs is de geheel nieuwe Peugeot 508. Die volgt in het begin van het volgende jaar de 407 en de 607 op. Hij wordt meteen geïntroduceerd als berline en break, die bij Peugeot SW heet. De 508 valt in het D-segment en dat betekent tegenwoordig dat je met een flinke jongen voor de dag moet komen. Peugeot is daarop geen uitzondering. De vierdeurs is 4,79 meter lang en de SW komt tot 4,81 meter. Grote attractie van de stationwagen is het glazen panoramadak met een oppervlakte van 1,62 vierkante meter.
Ten opzichte van de 407 is de sedan 10,1 centimeter langer, bij de break is dat 4,8 centimeter. Desondanks is de berline 35 kilo lichter dan een gelijk gemotoriseerde 407; bij de SW is dat 45 kilo. De voorwielophanging weegt bijvoorbeeld alleen al twaalf kilo minder dan voorheen. De ruimte in het interieur is te vergelijken met een 607. Ten opzichte van de 407 hebben de achterpassagiers bijvoorbeeld 5,3 centimeter meer beenruimte en Peugeot claimt dat twee mensen van 1,93 meter comfortabel achter elkaar kunnen zitten. Nog meer getallen: de berline heeft een bagageruimte van 545 liter en de SW van 660 liter. Als de rugleuning van de achterbank wordt neergeklapt wordt dat vergroot tot 1.581 liter en 1.865 liter.
Tot de hoogtepunten van de uitrusting behoren een head up-display, airco met vier klimaatzones, een grootlichtassistent, een automatische parkeerrem, een bestuurdersstoel met massagefunctie en een JBL hifi installatie. Die opties zijn natuurlijk afhankelijk van de uitvoering aanwezig. De 508 trapt af met een aanbod van vijf diesels en twee benzinemotoren. Als de 508 enige tijd op de markt is, volgt er ook nog de Hybrid4-variant. Die heeft een HDI diesel en een elektromotor die volgens Peugeot samen 200 pk leveren. De CO2-uitstoot moet beperkt blijven tot 99 gr/km.
Motorenaanbod
De simpelste benzineuitvoering van de 508 is een 120 pk sterke 1,6-liter VTi met een maximaal koppel van 160 Nm. Hij wordt in de tweede helft van 2011 leverbaar en is alleen te koop met de 2Tronic transmissie – een zestraps gerobotiseerde versnellingsbak. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 11,5 seconden en de topsnelheid is 203 km/u. Als gemiddeld verbruik wordt 6,2 liter per 100 km opgegeven en de CO2-uitstoot is 144 gr/km.
De tweede benzinemotor is direct bij de introductie leverbaar. Het betreft een 156 pk sterke 1,6-liter THP die maximaal 240 Nm trekkracht opwekt. Hij is naar keuze gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een zestraps volautomaat en de sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 8,6 seconden. De topsnelheid is 224 km/u. Het gemiddelde verbruik is volgens fabrieksopgave 6,4 liter per 100 km en deze vijfnulacht hoest 149 gram CO2 per kilometer naar buiten. De automaat presteert iets minder en komt op een verbruik van 7,1 liter per 100 km waarbij een uitstoot hoort van 164 gr/km.
De eenvoudigste diesel is de 112 pk sterke 1,6-liter HDI. In de handgeschakelde variant kan die in 11,3 seconden van 0 naar 100 km/ie en haalt hij 190 km/u. Het verbruik is 4,7 liter per 100 km en de uitstoot is 124 gr/km. De 1,6-liter HDI kan ook worden gekocht als e-HDI. Die is voorzien van de 2Tronic-transmissie en een start/stop-systeem. Hij haalt 197 km/u en sprint in 11,9 seconden van 0 naar 100 km/u. Als gemiddeld verbruik wordt 4,4 liter per 100 km opgegeven. Hij stoot 115 gr/km uit en dat betekent dat hij goed is voor twintig procent bijtelling. Na herhomologatie belooft Peugeot zelfs 109 gr/km.
Voor wie meer wil is er de 140 pk sterke 2,0-liter HDI die is voorzien van een handgeschakelde zesbak. Die haalt 210 km/u, gaat in 9,8 seconden van 0 naar 100 km/u en verbruikt 4,8 liter per 100 km; de uistoot is 125 gr/km.
De echt dikke jongens zijn de 163 pk HDI met zestraps automaat. Die haalt 225 km/u, kan in 9,2 seconden van 0 naar 100 km/u en verbruikt 5,7 liter per 100 km. De bijbehorende CO2-uitstoot is 149 gr/km. De topper van de reeks is de 2,2-liter HDI met 204 pk. Ook die is gekoppeld aan een zestraps automaat. Als topsnelheid geeft Peugeot 234 km/u op en hij vliegt in 8,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Het gecombineerde brandstofverbruik is 5,7 liter op 100 km en de uitstoot is 150 gr/km. Ten opzichte van de meer aardse versies heeft de 2,2-liter HDI een speciaal onderstel met dubbele draagarmen en aparte fusees.
De technische gegevens van de SW zijn altijd iets minder gunstig, maar wijken nauwelijks af. De prijzen van Peugeots nieuwe ster volgen in een later stadium.
Bron: www.autoweek.nlfreude am fahren
Comment
-
Toch een tegenvaller, eigenlijk. Spijtig, Peugeot ging eindelijk terug de goeie kant opgaan hiermee, en dat is hun toch niet helemaal gelukt, vind ik.2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Ik blijf erbij, embleem van dat front gooien en die is best te pruimen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenEcht een zeer anoniem, duf ding. Wat een tegenvaller.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenIn deze klasse heeft ie ook wel last van een paar zeer knappe concurrenten, genre Insignia, Mondeo en C5.Dat interieur ziet er in vergelijking met dat van een Insignia of Mondeo bijvoorbeeld al zéér kwalitatief uit... en afgaande op wat ik in de 5008 gezien en gevoeld heb, denk ik ook écht dat 't zo zal zijn.
Ook de instapmotoren van deze 508 vind ik zeer mooi klinken in vgl. met de concurrentie: een zeer zuinige 1600 benzine met 120pk die een top boven de 200 en een 0-100 van 11,5s kan voorleggen. Als je die dan naast de 1600cc grote instapbenzines van de Insignia en Mondeo legt, dan weet je ook wel wat voor mooie instapper Peugeot hier weten realiseren heeft (zowel qua prestaties als verbruik). Dat de reeds bekende THP een toppertje is, dat wisten we al. Vergelijken we die even met zijn rechtstreekse concurrenten (merk/vermogen/top/0-100/verbruik): 508/156/224/8,6/6,4 - Insignia/180/225/8,9/7,7 - C5/156/210/9,5/7,1, dan zien we direct welke voorsprong Peugeot op zijn concurrenten heeft. Ford en Renault hebben niet direct vergelijkbare motoren. De 1600-diesels in de 508 zijn klassiek Peugeot-zuinig en die 204pk sterke 2200cc veegt gewoon de vloer met de even krachtige 2.7HDI uit de 407/607.
In dat interieur wil ik met plezier zitten hoor en als de prijzen ook nog 's concurrentiëel zouden zijn, dan zou ik 'm zeker niet links laten liggen moest ik op zoek zijn naar 'n gezinswagen. Ik vind 'm alvast beter geproportioneerd dan de 407 met zijn gigantische én opvallende vooroverhang. En lelijk kan ik de 508 niet echt noemen... een beetje lomp, maar meer niet. Maar dat geldt ook voor een Mondeo of Insignia.
Al moet ik ook wel toegeven dat ik qua design meer van de 508 had verwacht.Dan hadden ze 't bij zustermerk Citroën beter begrepen als je de C5 bekijkt.
Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Ik vermoed dat de jongens van autoweek hier wel een foutje hebben gemaakt.
Ik geloof nooit dat de 1.6THP met zijn 156pk en 240Nm deze zware jongen in 8.6 naar 100 krijgt.
De hdi 163 zou er 9,2 over doen en die heeft een pruts aan pk's maar vooral 100Nm aan koppel meer.
De (facelift) mondeo beschikt ook over een 1.6 (ecoboost) in 160pk uitvoering en die zou ook in 120pk en 180pk versie komen (en ook een 2.0 in 203 en 240pk)
en mag je dus gerust mee vergelijken.
Maar vooral als je gaat dieselen zal het kiezen worden tussen design en afwerking bij bepaalde merken.
Zowel Citroën, Peugeot, Ford, Volvo (en wie vergeet ik nog) tappen uit hetzelfde motorenvaatje en ook met onderstellen wordt tussen mekaar gestrooid.
Ik vind deze 508 best wel te pruimen, maar hij heeft zware concurenten en zal ook nooit mijn eerste keus zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk BerichtenIk vermoed dat de jongens van autoweek hier wel een foutje hebben gemaakt.
Ik geloof nooit dat de 1.6THP met zijn 156pk en 240Nm deze zware jongen in 8.6 naar 100 krijgt.
De hdi 163 zou er 9,2 over doen en die heeft een pruts aan pk's maar vooral 100Nm aan koppel meer.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Koppel is wel degelijk van invloed bij een 0-100. (Minder dan pk's, en meer bij hernemingen, dat is waar.)
Maar dan nog zijn er in de diesel pk's meer. Dat extra gewicht moet het extra koppel makkelijk opeten.
Ik zou alleszins verbaasd zijn moesten die prestaties gehaald worden met de 1.6THP in de 508.
Maar na wat zoekwerk vond ik ook dat de 407sw (2.0 140pk) de 0-100 in 9,5 zou moeten afleggen,
terwijl dat in verschillende online tests meer tussen 11,0 en 11,7 gaat!
Hier zal het schoentje wel knellen..
Ik ga geen onnodige vergelijken posten maar eens snuffelen, wat en met welke specs nog rond die tijd op 100 geraakt,
en laat me het op zijn minst optimistisch noemen van Peugeot.
Comment
Comment