Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    probleem qua design lijkt me niet alleen te komen door de ontzettend lange overhang maar ook door het feit dat het wiel half onder de voorruit geplaatst is.
    Blijf erbij, goed geprobeerd maar de verhoudingen kloppen niet om het geheel voor mij als mooi te beschouwen.

Meer nieuwe vooraangedreven wagens hebben een redelijke overhang. Bombastische snuiten zullen nu eenmaal moeilijker samen gaan met weinig overhang?
    Maar bij andere wagens is het toch beter in verhouding dan bij deze fransman, naar mijn persoonlijke mening:

Ik zou nu toch graag eens weten hoeveel de overhang hier verschilt in cm... Het zal miniem zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Ik zou nu toch graag eens weten hoeveel de overhang hier verschilt in cm... Het zal miniem zijn.
      Da's net mijn punt.
      Absoluut gezien zal er weinig verschil op zitten.
      Maar omdat bvb de voorruit bij peugeot tot op het voorwiel doorloopt (langs opzij gekeken) en de onderste luchthapper bij de mazda iets meedraait met de spoiler en zo verder lijkt te komen is het relatief gezien een gigantisch verschil.
      KLIK |&| KLAK

Comment

Wielen op de hoeken plaatsen..
        Het design komt tot stand op basis van het onderstel.
        Dat onderstel (en dus de wielbasis) zal niet (nauwelijks) aangepast worden aan het design.
        De ontwikkeling van een goed onderstel is de moeilijkste opdracht en zeer prijzig.
        Daarom dat zo'n onderstel dikwijls verscheidene versies en modellen mee gaat en tegenwoordig ook vlotter en vlotter onder merken wordt uitgewisseld.
        Om het hier nogal simplistisch voor te stellen bij deze 508..
        Zou men de wielen verder naar de hoeken plaatsen, op basis van design, zou de wielbasis vergroten.
        Om dezelfde rijeigenschappen te bewaren moet de spoorbreedte ook omhoog (anders krijg je een booteffect en gaat de wagen feller overhellen)..
        De wagen zou dus ook breder moeten. Die aanpassing zal dus nooit aan het onderstel gebeuren.
        Op deze manier kan een minder groot onderstel toch gebruikt worden in een grotere wagen.
        Die overhang is dus een bewuste keuze en zal vooral ruimte moeten maken.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

autoweek.nl
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Dit is nu toch een tegenvaller!!!
                  MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Ook niet makkelijk te parkeren blijkbaar..

Comment

Triestig, echt triestig..
                      freude am fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk Berichten
                        Ook niet makkelijk te parkeren blijkbaar..
                        Dat heeft waarschijnlijk meer met de bestuurder te maken dan met de wagen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

mooie grote velg eronder en het zal al heel anders tonen. Zet een insignia op 16" velgen en ge hebt exact hetzelfde effect...
                          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            mooie grote velg eronder en het zal al heel anders tonen. Zet een insignia op 16" velgen en ge hebt exact hetzelfde effect...

De Insignia heeft in Belgïe standaard 17"...

Comment

Precies toch maar een mottig ding geworden dit!

Comment

Peugeot is het noorden helemaal kwijt wat mij betreft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Comment

Echt een zeer anoniem, duf ding. Wat een tegenvaller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                      Echt een zeer anoniem, duf ding. Wat een tegenvaller.
                                      Er rijden wel meer duffe dingen rond en niet alleen van Peugeot, niet dat ik deze mooi vind maar om maar één ander duf ding te noemen een Superb is ook niet bepaald moeders mooiste en imo zelfs nog net wat duffer (tenzij de breakversie ).
                                      Van de Franse wagens in die klasse blijft imo de C5 de allermooiste en misschien had Peugeot beter bij de C5 designers eens om raad gaan vragen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                                        Er rijden wel meer duffe dingen rond en niet alleen van Peugeot, niet dat ik deze mooi vind maar om maar één ander duf ding te noemen een Superb is ook niet bepaald moeders mooiste en imo zelfs nog net wat duffer (tenzij de breakversie ).
                                        Van de Franse wagens in die klasse blijft imo de C5 de allermooiste en misschien had Peugeot beter bij de C5 designers eens om raad gaan vragen .
                                        Wel, als ik moet kiezen tussen dit en de C5, dan kies ik voor deze Peugeot.
                                        Trouwens Citroën is ook slecht bezig, kijk maar eens naar de nieuwe C4, plak daar een KIA logo op en ik zou het zo geloven, maar die is de naam C4 niet waardig!
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                                          Amai, ik twijfel geen halve seconde tussen dit en een Superb. De Skoda heeft tenminste nog een dynamisch profiel en een karakter neus!

Comment

Working...
                                          X