Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Hij (122 pk) is gewoon veel te duur, je kan leukere auto's rijden voor dat geld.
    Zeker als je veel nodige en onnodige opties aan kruist.
    Dan zit je zo op Golf GTI - Golf R prijzen.
    Verder is een Mini veel leuker.
    Last edited by ; 13/12/2010, 21:03.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ze moeten de 5 deurs ook eens gaan lanceren. Ik vond die als concept zelfs knapper en hij is nog praktischer ook.

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    De productietijd van een A5 kan ook langer zijn dan van een A1. Moeilijk te vergelijken zonder echt over cijfers te bezitten.

    Leave a comment:


  • GeeZer
    replied
    De a5 was wel gewild en daar moest ge veel langer op wachten. Dus misschien is het toch relatief kort

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Audi had hoge verwachtingen van de A1, maar de auto lijkt deze nu toch niet helemaal te kunnen inlossen. De Europese verkopen blijven namelijk achter op de raming van Audi.

    Dat meldt Automobilwoche. Dit jaar heeft Audi ongeveer 20.000 exemplaren van de A1 geleverd, terwijl het Duitse merk vooraf verwachtte dit jaar in totaal 30.000 stuks van het nieuwe instapmodel aan de man te kunnen brengen. Ter vergelijking: Mini registreerde in de afgelopen maanden in totaal 42.000 auto’s. De Audi-fabriek in Brussel heeft inmiddels al wel 45.000 auto’s geproduceerd. Eerder dit jaar maakte Audi nog bekend de productie op te schroeven vanwege een grote vraag naar de A1.
    Volgens het Duitse magazine zijn de autobedrijven niet onverdeeld tevreden met de A1. Ze vinden de basisprijs voor de auto te hoog, vooral omdat Audi een jonge kopersgroep wil aanspreken. In de praktijk blijkt de gemiddelde leeftijd van de A1-kopers duidelijk hoger te liggen dan vooraf gedacht. Bij de Mini lag dat volgens analisten anders, omdat moederconcern BMW Mini neerzette als een apart lifestylemerk.
    Een woordvoerder van Audi Nederland herkent deze situatie totaal niet. “In Nederland doet de A1 het uitstekend. We hebben van half september tot nu 481 auto’s geregistreerd, volgens mijn informatie verkocht de New Mini in z’n eerste hele jaar 1.895 exemplaren. Daar komt nog bij dat de Mini toen geen directe concurrent had, waar de A1 het behalve tegen de Mini ook tegen de DS3 en de Mito op moet nemen.”
    Het gamma van de Audi A1 wordt de komende tijd nog uitgebreid. Er komt bijvoorbeeld een vijfdeurs versie (die eerder al werd getoond als concept-car) en een snelle variant, de A1 1.4 TFSI 185 pk. Bovendien haalt Audi de auto op termijn ook naar China (vanaf eind 2011) en de Verenigde Staten (vanaf de tweede generatie).

    Bron: autoweek
    Waarom heb ik dan 7 maanden moeten wachten op mijn A1?

    Ok dat was omdat ze maar geleverd werden sinds begin september.

    Maar als je nu een A1 bestelt, ga je die ook niet hebben voor maart-april 2011.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Audi had hoge verwachtingen van de A1, maar de auto lijkt deze nu toch niet helemaal te kunnen inlossen. De Europese verkopen blijven namelijk achter op de raming van Audi.

    Dat meldt Automobilwoche. Dit jaar heeft Audi ongeveer 20.000 exemplaren van de A1 geleverd, terwijl het Duitse merk vooraf verwachtte dit jaar in totaal 30.000 stuks van het nieuwe instapmodel aan de man te kunnen brengen. Ter vergelijking: Mini registreerde in de afgelopen maanden in totaal 42.000 auto’s. De Audi-fabriek in Brussel heeft inmiddels al wel 45.000 auto’s geproduceerd. Eerder dit jaar maakte Audi nog bekend de productie op te schroeven vanwege een grote vraag naar de A1.
    Volgens het Duitse magazine zijn de autobedrijven niet onverdeeld tevreden met de A1. Ze vinden de basisprijs voor de auto te hoog, vooral omdat Audi een jonge kopersgroep wil aanspreken. In de praktijk blijkt de gemiddelde leeftijd van de A1-kopers duidelijk hoger te liggen dan vooraf gedacht. Bij de Mini lag dat volgens analisten anders, omdat moederconcern BMW Mini neerzette als een apart lifestylemerk.
    Een woordvoerder van Audi Nederland herkent deze situatie totaal niet. “In Nederland doet de A1 het uitstekend. We hebben van half september tot nu 481 auto’s geregistreerd, volgens mijn informatie verkocht de New Mini in z’n eerste hele jaar 1.895 exemplaren. Daar komt nog bij dat de Mini toen geen directe concurrent had, waar de A1 het behalve tegen de Mini ook tegen de DS3 en de Mito op moet nemen.”
    Het gamma van de Audi A1 wordt de komende tijd nog uitgebreid. Er komt bijvoorbeeld een vijfdeurs versie (die eerder al werd getoond als concept-car) en een snelle variant, de A1 1.4 TFSI 185 pk. Bovendien haalt Audi de auto op termijn ook naar China (vanaf eind 2011) en de Verenigde Staten (vanaf de tweede generatie).

    Bron: autoweek

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik heb deze week toch ook mijn eerste 2 gespot .
    Binnen een paar maand stikt het er weer van op de weg :/ .

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Omdat de A1 al maanden voorgesteld is wil nog niet zeggen dat je ze daarom al veel in het straatbeeld ziet. De leveringen zullen wel volop toenemen nu en de afgelopen week ben ik zeker vier A1's tegen gekomen op de weg.

    Leave a comment:


  • Hybris
    replied
    Ik heb er toch al veel gezien hoor

    zo'n donkergrijze met s-line pakket weet ik best wel te pruimen

    Leave a comment:


  • jupiter
    replied
    Toch al maanden uit,maar nog geen kat(A1)te zien in het straatbeeld?

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied
    Vandaag ook eens (kort) kennisgemaakt met de A1. Zuivere basisuitvoering, 1.6 TDI en splinternieuw.

    Zoals ik al schreef, ging het om een absoluut basismodel met quasi geen opties. Zelfs geen airco of armsteun. Auto stond ook gewoon op staalvelgen met wieldoppen.
    Perfect dus voor een kennismaking.

    Uiterlijk: bordeaux met zilveren dakboven. Erg knappe kleur voor een mooi autootje. Hij ligt in werkelijkheid beter op het netvlies dan op foto.

    Het interieur is -typisch Audi- klasse en smetteloos afgewerkt. Mooie, best wel zachte materialen. Volgens mij vind je in deze klasse niet beter. De grote portieren voelen aan als zware kluisdeuren en het geheel is opgeleukt met hier en daar een streepje alu. (knopjes radio, ventilatieroosters, enz…)
    Het interieur voelt compact aan. Een aangename cocon.
    Ergonomisch valt er weinig op aan te merken en qua ruimte is het voertuig duidelijk bedoeld om twee mensen te vervoeren. De achterbank is bruikbaar voor noodgevallen of kleine kinderen.
    De hoofdruimte vooraan is goed, ook voor grote personen. Achteraan is het zeer matig.
    De koffer is klein. Zonder meer klein. Kleiner dan bijvoorbeeld een Polo.
    De standaardzetels zitten stevig tot hard, ook typisch Audi.
    De isolatie van de wagen is matig. Ondanks de premiumafwerking is dit toch duidelijk minder dan voertuigen uit het C segment zoals een A3 of Golf. Geluiden uit de buitenwereld dringen best wel door in het interieur. Niks ernstigs of onleefbaar maar je merkt het wel.
    Zelfs als basismodel geeft de auto een premiumgevoel. Het interieur biedt het strikt noodzakelijke maar voelt niet kaal aan.

    De ophanging is stevig maar niet oncomfortabel.
    Het weggedrag is rustig, neutraal en voorspelbaar. Valt weinig op aan te merken.
    De motor (1.6 TDI - 105pk) is tamelijk stil en is vlot genoeg voor een auto van dit kaliber. Rustige loop en goede hernemingen.
    Ontkoppelen, schakelen, rijden, remmen: alles gaat soepel, vlot en vanzelfsprekend.

    De conclusie is drieledig: De vormgeving is subjectief dus voor discussie vatbaar. De motor en het weggedrag zijn goed zonder uit te blinken maar de zin voor detail, ergonomie in combinatie met de gebruikte materialen zijn een duidelijke objectieve meerwaarde t.o.v. de concurrentie.
    Of dit geheel de vraagprijs kan rechtvaardigen, laat ik in het midden. Het is en blijft veel geld voor een compacte auto.
    Last edited by Löwe; 11/12/2010, 01:16.

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Ik ken nog mensen die daarover klagen in een A3, maar ik heb er helemaal geen last van eerlijk gezegd.
    of een armsteun hinderlijk is hangt af van een paar faktoren

    - gestalte van de bestuurder
    - gekozen hoogte voor de zetel
    - houding van de bestuurder aan het stuur (al dan niet elleboog tegen de heup)
    ...

    vandaar dat niet iedereen klaagt... en zeker niet wie een automaat gekocht heeft

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Ik ken nog mensen die daarover klagen in een A3, maar ik heb er helemaal geen last van eerlijk gezegd.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
    Vandaag eens in een A1 gezeten, op zich een tof bakje, knap interieur en leuk wat ze met de verlichting hebben gedaan, zowel achter als voor. Maar wat mij enorm stoorde is dat de armsteun enorm in de weg moet zitten bij het schakelen... Tenzij deze misschien in hoogte verstelbaar is? De bediening van de vernellingsbak en de pedalen vond ik ook nogal licht en weinig sportief.

    Was ook iets die mij opviel bij mijn testrit, maar op zich is het iets dat je gewoon moet worden, hoop ik toch aangezien ik hem incluis armsteun besteld heb :p
    Nu bij de A3 was dat ook zo met die armsteun zo als ik mij niet vergis?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Vandaag eens in een A1 gezeten, op zich een tof bakje, knap interieur en leuk wat ze met de verlichting hebben gedaan, zowel achter als voor. Maar wat mij enorm stoorde is dat de armsteun enorm in de weg moet zitten bij het schakelen... Tenzij deze misschien in hoogte verstelbaar is? De bediening van de vernellingsbak en de pedalen vond ik ook nogal licht en weinig sportief.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    yep ! onder de lampen komt het pareleffekt nog meer tot uiting
    volgens de dealer zou deze kleur later ook voor andere modellen beschikbaar worden
    Ik zag van de week in Duitsland een A5 SB met een kleur waarvan ik denk dat het dezelfde is. Buitengewoon mooi overigens.

    Leave a comment:


  • svenio_g
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Wow, een 4x4
    dat was ook mijn eerste gedacht

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten



    zoals deze?
    yep ! onder de lampen komt het pareleffekt nog meer tot uiting
    volgens de dealer zou deze kleur later ook voor andere modellen beschikbaar worden

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Wow, een 4x4

    Leave a comment:


  • nickotje
    replied



    zoals deze?

    Leave a comment:

Working...
X