Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Dat is jammer genoeg bij elk premium merk zo. Maar qua looks zijn er niet echt extra opties nodig om hem er specialer te laten uitzien, als we even geen rekening houden met velgen. Qua interieur en gebruiksgemak kan ie wel wat opties gebruiken.
    Velgen, dakboog en xenon tel ik mee. Metaalglanslak laat ik even buiten beschouwing.

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
    Qua looks kan de A1 best wel speciaal zijn, maar zoals elke audi moet je er een paar duizend euro opties aanhangen.
    Mijn ouders vermelden zowel de Mini, 500 en A1 als kanshebber voor de 2e auto te vervangen, dus zitten ze gewoon nog met een keuze tussen een mode auto of een gewone (bmw 1 of zo).
    Dat is jammer genoeg bij elk premium merk zo. Maar qua looks zijn er niet echt extra opties nodig om hem er specialer te laten uitzien, als we even geen rekening houden met velgen. Qua interieur en gebruiksgemak kan ie wel wat opties gebruiken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Qua looks kan de A1 best wel speciaal zijn, maar zoals elke audi moet je er een paar duizend euro opties aanhangen.
    Mijn ouders vermelden zowel de Mini, 500 en A1 als kanshebber voor de 2e auto te vervangen, dus zitten ze gewoon nog met een keuze tussen een mode auto of een gewone (bmw 1 of zo).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Dat vind ik nu echt niet.
    Plaatsvervangende schaamte als ik uw posts in Audi-topics moet lezen. Iedereen weet ondertussen dat de papa in Vorst werkt en dat er over Audi niéts negatiefs gezegd kan worden.

    On topic:

    Ik vind het logisch dat de A1 niet super verkoopt. Het is duur en het is een veredelde Polo. En een Polo is een veredelde Fabia...

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
    Denk dat de A1 veel te gewoon is om een echt succes te worden.
    Het zou een Polo kunnen zijn. Ziet er veel te gewoon uit.
    Dat vind ik nu echt niet.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
    Denk dat de A1 veel te gewoon is om een echt succes te worden.
    Het zou een Polo kunnen zijn. Ziet er veel te gewoon uit.
    En volgens een vriend van mij die op zoek was naar een opvolger voor zijn Mini, is het rijden ook maar heel gewoon.
    Denk eerder dat het probleem is dat de A1 geen verleden heeft. De Mini en de 500 hebben al een cult-status van vroeger.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
    De A1 moet de hype en het publiek ondertussen al delen met de mini en de fiat 500, dus zal het nooit zo'n hype kunnen zijn. Maar ik dacht dat de verkoop redelijk was.
    Denk dat de A1 veel te gewoon is om een echt succes te worden.
    Het zou een Polo kunnen zijn. Ziet er veel te gewoon uit.
    En volgens een vriend van mij die op zoek was naar een opvolger voor zijn Mini, is het rijden ook maar heel gewoon.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk met de verkoopcijfers van de A1? Volgens sommige berichten (duitse pers) vallen de verkopen wat tegen maar langs de andere kant heeft Audi de productie wel opgedreven in Vorst?

    Ben er zelf nog maar zeer zelden op de weg tegen gekomen. Vind dit anders wel een leuke wagen maar volgens mij net iets te zakelijk en niet hip genoeg om een hype alla Mini te evenaren en misschien wat te duur om de rationele koper over de streep te trekken... Time will tell.
    De A1 moet de hype en het publiek ondertussen al delen met de mini en de fiat 500, dus zal het nooit zo'n hype kunnen zijn. Maar ik dacht dat de verkoop redelijk was.

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
    hij houdt gewoon meer van diesel, heeft niks te maken met goed genoeg. Een diesel is voor u toch ook 'niet goed genoeg'?
    Dan lees je zijn posts toch niet goed vrees ik. Al houdt hij duidelijk wel meer van diesel ja, dat is duidelijk. En mijn afkeer voor diesel heeft op zich niet echt met prestaties te maken, ik vind het in het algemeen gewoon geen leuke brandstof. En je mag een voorkeur hebben, daar gaat het mij niet om. Maar kom dan geen zever vertellen.

    Leave a comment:


  • GeeZer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Daarom dat ik het voor de zekerheid tussen quotes zet. Je merkt toch voldoende dat zo'n 1.8 TFSI niet goed genoeg is voor hem.
    hij houdt gewoon meer van diesel, heeft niks te maken met goed genoeg. Een diesel is voor u toch ook 'niet goed genoeg'?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Hoe zit het eigenlijk met de verkoopcijfers van de A1? Volgens sommige berichten (duitse pers) vallen de verkopen wat tegen maar langs de andere kant heeft Audi de productie wel opgedreven in Vorst?

    Ben er zelf nog maar zeer zelden op de weg tegen gekomen. Vind dit anders wel een leuke wagen maar volgens mij net iets te zakelijk en niet hip genoeg om een hype alla Mini te evenaren en misschien wat te duur om de rationele koper over de streep te trekken... Time will tell.

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
    Is idd een beetje off-topic, maar de aangehaalde voorbeelden zijn telkens wel motoren die op de snelweg in hun optimale koppel rijden en dat is ongeveer 50% hoger dan de 1.8TFSI (die zeker geen slechte motor is, maar gewoon niet ideaal voor mijn rijstijl en gebruik).

    Iedereen kiest een auto en motor die bij hem past.

    De TSI motoren van de A1 passen bijvoorbeeld ook goed bij de auto, maar dan is de voorwaarde dat je er niet teveel snelweg meedoet (waarvoor ik toch geen zo'n kleine wagen zou kopen).
    Nogmaals, volgens mij heb je er nooit mee gereden. Want wat jij van eigenschappen toeëigent aan de 1.8 TFSI is mij volkomen vreemd, en ik heb nochtans al voldoende ervaring met deze moterisatie, en niet alleen in een A3. En met de A3 zelf dan nog veel snelwegkilometers (80% van mijn kilometers).

    Maar soit, ieder zijn mening. Maar ik deel ze helemaal niet.

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
    quote de post es waar hij neerbuigend doet.
    Daarom dat ik het voor de zekerheid tussen quotes zet. Je merkt toch voldoende dat zo'n 1.8 TFSI niet goed genoeg is voor hem.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Snap wel wat IvoB zegt. Eens je een bepaalde rijstijl gewend bent...
    Zelfs al waren m'n vorige 2 auto's ook diesels (maar dat waren viercilinders die eerder vanaf 2000tr/min begonnen te trekken), 't heeft 3 jaar geduurd voor ik door had dat ik met de V6 tussen 1000 en 1500 toeren ook vlot met het verkeer mee kan.
    Zie dan ook het verbruik plots dalen... en dan weet je ook waarom bepaalde gasten hier zo'n buitensporig verbruik laten optekenen, yup, benzinerijders!!!

    Ken iemand die eerst niet liever deed dan de pistons door de motorkap te laten vliegen. Heeft dan een 159 2.4JTDM gekocht.... na 5 jaren dieselen is hij het andere motorkarakter gewend geraakt. Onlangs heeft 'ie een S3 gereden, wat voor hem een flinke teleurstelling was. Voelde gevoelsmatig trager aan, onderin te weinig koppel ook. Vond het ook straf toen hij mij dat vertelde, maar 't is nu eenmaal zo. Het omgekeerde bestaat natuurlijk ook, mensen die achter het stuur van een diesel kruipen en meteen de rev limiter opzoeken, wat dan ook zwaar kan tegenvallen. Gewenning, goesting, ... toon wat begrip.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Wel, we gaan stoppen met uw offtopic, maar toen je zo "neerbuigend" deed had ik wel niet verwacht dat je dan met 2.0 TDI's, 520D's en dergelijke zou afkomen. Dat is lachen.
    Is idd een beetje off-topic, maar de aangehaalde voorbeelden zijn telkens wel motoren die op de snelweg in hun optimale koppel rijden en dat is ongeveer 50% hoger dan de 1.8TFSI (die zeker geen slechte motor is, maar gewoon niet ideaal voor mijn rijstijl en gebruik).

    Iedereen kiest een auto en motor die bij hem past.

    De TSI motoren van de A1 passen bijvoorbeeld ook goed bij de auto, maar dan is de voorwaarde dat je er niet teveel snelweg meedoet (waarvoor ik toch geen zo'n kleine wagen zou kopen).

    Leave a comment:


  • GeeZer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Wel, we gaan stoppen met uw offtopic, maar toen je zo "neerbuigend" deed had ik wel niet verwacht dat je dan met 2.0 TDI's, 520D's en dergelijke zou afkomen. Dat is lachen.
    quote de post es waar hij neerbuigend doet.

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Wel, we gaan stoppen met uw offtopic, maar toen je zo "neerbuigend" deed had ik wel niet verwacht dat je dan met 2.0 TDI's, 520D's en dergelijke zou afkomen. Dat is lachen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Duidelijk nooit met een 1.8 TFSI dus gereden.
    Neen, maar wel al met de 2.0TFSI en die was perfect zoals die was, lichter moest ie niet zijn (in de A5 sportback). In een lichtere auto zoals een golf of A3 zou die 1.8 misschien wel voldoende zijn, maar zo'n wagen wil ik niet.

    Ik rij graag op koppel en heb graag de indruk dat de motor niet moet werken. En af en toe laat ik het beestje uiteraard eens goed zweten.

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Duidelijk nooit met een 1.8 TFSI dus gereden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Je hebt gelijk, ik moet constant hoog in toeren gaan om mee te kunnen met het verkeer, zeker als ik wil doorrijden Precies nooit met een 1.8 TFSI gereden?
    Ik ga doorgaans iets vlotter dan het verkeer, zeker bij inhaalacties. De baan Veurne - Ieper is mijn voorbeeld waarom je toch een fatsoenlijke motor nodig hebt die serieus wat reserves heeft. Maar daarnaast moet je ook rustig en zuinig kunnen cruisen. Ik zou zeker voor een 2.0tfsi gaan, anders een 2.0 tdi. Indien dat te duur zou zijn zou ik voor een ander merk moeten opteren.

    Als volgende auto zie ik in mijn situatie een paar mogelijkheden: A5 sportback 2.0 of bmw 520d (of misschien een nieuwe 3) of volvo V60 D5. Maar ik heb me voorgenomen om nog 4 jaar te wachten, dus tegen dan kan veel veranderen.

    Leave a comment:

Working...
X