Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • caoimhin
    replied
    Je hebt gelijk, ik moet constant hoog in toeren gaan om mee te kunnen met het verkeer, zeker als ik wil doorrijden Precies nooit met een 1.8 TFSI gereden?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
    Een diesel is gewoon geen benzine, als ge een benzine wilt die bij 1500 toeren trekt als een diesel moet ge een v8 kopen. Maar dit is idd veel duurder. Dus als ge perse dat koppel bij lage toeren wilt moet ge idd een diesel kopen, maar dat is puur voorkeur.
    Dat is idd een voorkeur omdat ik het zo gewoon ben. In het dagelijkse verkeer ga ik niet graag hoog in toeren, maar rij ik wel door.

    De keuze voor een benzine of dieselmotor zal ingegeven worden door het model dat ik wil kopen. Als er dan goede benzines zijn kan ik daarvoor kiezen.

    Leave a comment:


  • GeeZer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
    Mijn ouders hebben gekeken voor een A5 en daar verbruikt de 1.8 meer dan de 2.0, dus die faalt op dat gebied. En die heeft een beetje te weinig koppel.

    En ik zeg niet dat die 1.8 niet vooruit gaat, maar vind dat je die teveel in toeren moet jagen om vooruit te gaan.
    Een diesel is gewoon geen benzine, als ge een benzine wilt die bij 1500 toeren trekt als een diesel moet ge een v8 kopen. Maar dit is idd veel duurder. Dus als ge perse dat koppel bij lage toeren wilt moet ge idd een diesel kopen, maar dat is puur voorkeur.

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Blijkbaar nooit mee gereden dan Ik heb met zowel de A3 als de A5 1.8 TFSI al gereden (meer met de A3 natuurlijk), hoef je helemaal niet in toeren te jagen om vooruit te gaan.

    En geloof de opgegeven cijfers ook niet altijd, trust me

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Het hoeft geen 2.0 TFSI te zijn, een 1.8 TFSI moet je ook niet in toeren jagen om vooruit te komen
    Mijn ouders hebben gekeken voor een A5 en daar verbruikt de 1.8 meer dan de 2.0, dus die faalt op dat gebied. En die heeft een beetje te weinig koppel.

    En ik zeg niet dat die 1.8 niet vooruit gaat, maar vind dat je die teveel in toeren moet jagen om vooruit te gaan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    ik kan je geen ongelijk geven : beter een grotere wagen die meer comfort en veiligheid biedt...
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
    Ik heb destijds beslist om voor iets meer geld gewoon een grotere auto te nemen, hoewel ik die extra ruimte niet nodig heb. Een mini was leuk, maar voor zo'n lichte diesel wilde ik niet zoveel geld neerleggen.
    ik kan je geen ongelijk geven : beter een grotere wagen die meer comfort en veiligheid biedt...

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Het hoeft geen 2.0 TFSI te zijn, een 1.8 TFSI moet je ook niet in toeren jagen om vooruit te komen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Even verbeterd.
    Ik zal met diesel blijven rijden. Tot ik een goede benzine vind. En naar mijn mening zijn die zeldzaam en vallen buiten mijn budget. (Audi 2.0 TFSI en daarboven of BMW 3.0 6L en daarboven of mercedes V8 biturbo). Zolang ik er geen vind (die prestaties en verbruik koppelt) blijf ik bij koppelrijke diesels die ik niet in toeren moet jagen om vooruit te komen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    tja, in Dilbeek hebben ze er al eentje vernield...
    In Brussel hebben hun anonieme exemplaren toch 20" velgen. Om niet op te vallen of zo?

    Leave a comment:


  • caoimhin
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
    Ik heb destijds beslist om voor iets meer geld gewoon een grotere auto te nemen, hoewel ik die extra ruimte niet nodig heb. Een mini was leuk, maar voor een diesel wilde ik niet zoveel geld neerleggen.
    Even verbeterd.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    het is vooral een model dat buiten bereik is van de minder begoede jonge gasten die het bedrag van hun geliefkoosde wagen moeten sparen (tenzij natuurlijk tussenkomst van papa/mama of de suikertante...)
    dit is evenzeer het geval van de Mini, zo te zien aan wie meestal achter het stuur zit
    de A1 zal blijkbaar door het leven gaan als tweede (derde?) wagen van een huishouden met nog meer Audi's in de garage...
    Ik heb destijds beslist om voor iets meer geld gewoon een grotere auto te nemen, hoewel ik die extra ruimte niet nodig heb. Een mini was leuk, maar voor zo'n lichte diesel wilde ik niet zoveel geld neerleggen.

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    tja, in Dilbeek hebben ze er al eentje vernield...

    Leave a comment:


  • GeeZer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
    Man zeg, waag het maar eens om één woord ten nadele van Audi uit te spreken, en meteen schiet je weer uit je kram.. .

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    wel door de processen te optimaliseren
    hieraan werken alle merken, en daarom worden de produktielijnen bij elk nieuw model totaal vervangen : NIETS van de vroegere lijn bleef over bij de start va de A1
    hierdoor kan de productietijd per eenheid wel drastisch verminderen

    Uiteindelijk heeft het meer met strategische keuzes dan met de werkelijke capaciteiten van een productielijn he. Productietijd per eenheid / capaciteit per werkcel maakt voor de klant geen drol uit.

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
    De A1 is best mooi, maar voor dat geld zou ik het toch niet doen. En het is een mode auto, dus normaal dat die in het begin goed verkoopt.
    het is vooral een model dat buiten bereik is van de minder begoede jonge gasten die het bedrag van hun geliefkoosde wagen moeten sparen (tenzij natuurlijk tussenkomst van papa/mama of de suikertante...)
    dit is evenzeer het geval van de Mini, zo te zien aan wie meestal achter het stuur zit
    de A1 zal blijkbaar door het leven gaan als tweede (derde?) wagen van een huishouden met nog meer Audi's in de garage...

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Rare wiskunde inderdaad als ge er (onterecht) van uit gaat dat de productietijd van een auto zomaar eventjes kan gehalveerd worden. Dat gebeurt niet (of nauwelijks). De capaciteit van een productielijn verhogen gebeurt door de lijn er meer per uur/dag/week te laten maken, niet door de lijn sneller te doen lopen (= productieduur van 1 auto inkorten).
    wel door de processen te optimaliseren
    hieraan werken alle merken, en daarom worden de produktielijnen bij elk nieuw model totaal vervangen : NIETS van de vroegere lijn bleef over bij de start va de A1
    hierdoor kan de productietijd per eenheid wel drastisch verminderen

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    lol, DAT vind ik pas rare wiskunde. De capaciteit van de fabriek/assemblagelijn speelt ook een rol hoor. Een fabriek die groter is kan meer auto's op 1 dag produceren.
    mijn commentaar was uiteraard bij een zelfde capaciteit...
    ik reageerde gewoon op de stelling dat de productietijd van een Golf dubbel zoveel was dat zijn concurrenten

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Rare wiskunde inderdaad als ge er (onterecht) van uit gaat dat de productietijd van een auto zomaar eventjes kan gehalveerd worden. Dat gebeurt niet (of nauwelijks). De capaciteit van een productielijn verhogen gebeurt door de lijn er meer per uur/dag/week te laten maken, niet door de lijn sneller te doen lopen (= productieduur van 1 auto inkorten).
    En waarom zou dat niet kunnen? VW Vorst draaide een Golf in elkaar in 65 dagen terwijl Ford Genk 19 dagen nodig had voor een Focus.

    Kom me niet vertellen dat een Golf dubbel zo complex is hé!

    Ik zeg niet dat het altijd mogelijk is om de doorlooptijd te halveren, ik zeg wel dat die bedrijven die op efficiëntie focussen daar reeds van bij het ontwerp rekening mee houden, zodat het aantal bewerkingen, omsteltijden in de fabriek enz. tot een minimum kan beperkt worden.

    Er kan wel degelijk veel gewonnen worden. Zie het ontstaan van SMED, zeer bekend in lean production. Omsteltijden die uren duurden konden herleid worden tot minuten. En vooraf zei men ook "Dat kan niet!"

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    De A1 is best mooi, maar voor dat geld zou ik het toch niet doen. En het is een mode auto, dus normaal dat die in het begin goed verkoopt.

    Leave a comment:

Working...
X