Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Rare wiskunde inderdaad als ge er (onterecht) van uit gaat dat de productietijd van een auto zomaar eventjes kan gehalveerd worden. Dat gebeurt niet (of nauwelijks). De capaciteit van een productielijn verhogen gebeurt door de lijn er meer per uur/dag/week te laten maken, niet door de lijn sneller te doen lopen (= productieduur van 1 auto inkorten).
* haalt zijn boek strategic management of resources nog eens boven....
rare wiskunde...
als er maar 1 dag nodig is ipv 2 om iets te fabriceren, dan kan toch dubbel zoveel geproduceerd worden op een zelfde periode, en zal dus de koper maar de helft van de tijd op zijn bestelling moeten wachten
(stakingen uitgenomen, natuurlijk... )
Rare wiskunde inderdaad als ge er (onterecht) van uit gaat dat de productietijd van een auto zomaar eventjes kan gehalveerd worden. Dat gebeurt niet (of nauwelijks). De capaciteit van een productielijn verhogen gebeurt door de lijn er meer per uur/dag/week te laten maken, niet door de lijn sneller te doen lopen (= productieduur van 1 auto inkorten).
Hangt dat dan ook niet af hoe groot de vraag is? Als je bv. nu amper zou kunnen volgen om ze binnen de 6 maanden te leveren, dan zal dat er toch niet op beteren als je er 2x zo lang over doet om hem te maken?
Wat doet de productieduur ertoe als de productielijn er zoveel per dag uitspuwt? Als men er (ik zeg maar wat) 250 per dag kan afleveren, is dát aantal geproduceerde auto's net wat de vertraging inzake levering bepaalt (meer vraag dan aanbod), niet hoe lang de auto op die productieband zit (1 dag of 2 dagen, maakt niet uit, er rollen er 250 per dag van de band). De productietijd halveren is utopie, daarmee ga je er niet plots 500 per dag kunnen maken. Productiecapaciteit opvoeren is doorgaans de capaciteit van de band verhogen, niet de productietijd dermate verminderen.
rare wiskunde...
als er maar 1 dag nodig is ipv 2 om iets te fabriceren, dan kan toch dubbel zoveel geproduceerd worden op een zelfde periode, en zal dus de koper maar de helft van de tijd op zijn bestelling moeten wachten
(stakingen uitgenomen, natuurlijk... )
lol, DAT vind ik pas rare wiskunde. De capaciteit van de fabriek/assemblagelijn speelt ook een rol hoor. Een fabriek die groter is kan meer auto's op 1 dag produceren.
Percentsgewijs een groot verschil, maar van geen tel in het bepalen van de wachttijd op een auto. Of een auto nu in 1 dag of 2 dagen wordt gemaakt, heeft toch zo goed als geen invloed op 't feit dat je 6 of 9 maanden moet wachten erop?
rare wiskunde...
als er maar 1 dag nodig is ipv 2 om iets te fabriceren, dan kan toch dubbel zoveel geproduceerd worden op een zelfde periode, en zal dus de koper maar de helft van de tijd op zijn bestelling moeten wachten
(stakingen uitgenomen, natuurlijk... )
Denk dat de A1 een beetje te duur is. spijtig maar is wel zo, laat de 5 deurs zo vlug mogelijk de boel rechttrekken, anders is het good bye Vorst.
Waarom? Mijn vader heeft de laatste maanden al meer 6 dagen op de week gewerkt dan iets anders, om aan de vraag te kunnen blijven voldoen. Heeft ie nog nooit meegemaakt bij eender ander model. Wel dient gezegd dat ze natuurlijk nu met minder zijn dan 10 jaar geleden.
Percentsgewijs een groot verschil, maar van geen tel in het bepalen van de wachttijd op een auto. Of een auto nu in 1 dag of 2 dagen wordt gemaakt, heeft toch zo goed als geen invloed op 't feit dat je 6 of 9 maanden moet wachten erop?
Hangt dat dan ook niet af hoe groot de vraag is? Als je bv. nu amper zou kunnen volgen om ze binnen de 6 maanden te leveren, dan zal dat er toch niet op beteren als je er 2x zo lang over doet om hem te maken?
Daar kan toch nog een serieus verschil op zitten. Bij de Golf V was de productietijd ongeveer 2x zo lang als bij de concurrentie.
Percentsgewijs een groot verschil, maar van geen tel in het bepalen van de wachttijd op een auto. Of een auto nu in 1 dag of 2 dagen wordt gemaakt, heeft toch zo goed als geen invloed op 't feit dat je 6 of 9 maanden moet wachten erop?
Leave a comment: