Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door X5
    Een X5 met of zonder sportpack hebben exact hetzelfde koetswerk. De 3 en 5 Reeks met M Sportpack hebben daarentegen andere bumpers.
    Dat was tot nu toe zo, yep. Hopelijk blijft 't zo.

Maar nu ik de foto's gezien heb van de vernieuwde X3 : zouden de zaken die de X3 3.0sd extra heeft, b.v. niet op de gewone X3 te krijgen zijn als je 'm met sportpack neemt?

Wat zeker iets is dat niét standaard is op de gewone (nieuwe X5), maar wel op 't sportpack zal zitten (of misschien bij de optie die die joekels van banden omhelst), zijn die wielkasverbreders. Ook op de huidige X5 was dat zo : als je de 20" van de 4.8is nam, als gewone optie of als bijkomende optie bij 't Sport Pack, dan kreeg 'ie in plaats van de bijna vlakke zwart plastieken wielkastbeschermingslijstjes, zwarte plastieken lijstjes die een kleine 2 cm breder waren.
    Is natuurlijk een detail, maar 't helft (vooral samen met die erg brede banden) de looks in hun geheel ook vooruit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
      van daar dus de naam

Sportpack Aanwezig Vanintbegin
      Of misschien toch een Sportpack Uitgesteld Voorlopig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower
        Ik kan niet goed volgen. Zijn er voor de X5 verschillen (sport)pakketten beschikbaar? Wat zijn dan de verschillen?

Thx
        Neen. Eén enkel. Op de X5 toch : het gewone Sport Pakket. Het omhelst enkel maar opties die anders ook los verkrijgbaar zijn. Bij de X3 kan je het M Sport Pack krijgen, en dat omhelst bumpers en zijbekleding en velgen die niét als losse optie verkrijgbaar zijn.

Misschien krijg deze X5 later ook recht op een M Sport Pack, met andere looks dus. Maar het M Sport Pack komt quasi altijd 'n pak later dan de introductie van het model. Bij de laatste gewone modellen ging het vrij snel ('3 en '5), bij de '1 duurde het ietsje langer, en bij de X3 hebben we bijna moeten wachten tot op 't einde van de facelift... Dus 't zal, áls 't er komt, waarschijnlijk niet meer voor 2007 zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
          En toch vond ik de Cayukke beter rijden.
          (oke, je schaamt u wel dood om u in zoiets te vertonen, maar toch...)
          De Cayenne is homogener, ja. Een X5 met Sport Pack kan het sportieve even goed, 'ie is even direct, speels, en wendbaar. Maar de X5 was voelbaar een generatie ouder geworden, en kon niet meer bieden wat de nieuwste concurrenten wel nog boden : comfort én sportiviteit.

Als ik zo zie wat voor 'n technisch vernuft de nieuwe X5 in z'n onderstel heeft steken ... ... m'n kop eraf als die niet nóg meer 'n wegauto geworden is, en de concurrentie op 't vlak van rijplezier en sportieve personenwagen-like wegligging serieus poepie laat ruiken.

En dan nog, zelfs al is 'ie "maar even goed" : de Cayenne vind ik inderdaad ook niet echt een knapperd (een geluk dat 'ie z'n naam meeheeft, anders moest geen kat dat ding), en de nieuwe ML is een erg goeie homogene SUV maar moet zich qua karakter en looks (wat mij betreft) duidelijk gewonnen geven, zowel langs buiten als binnenin.

Nu nog afwachten of de kwaliteit van de materialen binnenin snor zit. Ik vrees er een beetje voor dat de topkwaliteit van de eerste X5 zal geëvenaard worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l
            nope, fifth gear heeft ze ooit es tegenover elkaar gezet, op hetzelfde circuit was een X5 een volledige seconde sneller
            Qua sportiviteit moet de huidige X5 inderdaad nog geen schrik hebben van de andere. Algeméén gekeken, echter, is 'ie toch niet meer opgewassen tegen de erg comfortabele concurrentie.

Comment

• Hoe hoog is ie eigenlijk?
              Zit er een vering op die de wagen hoger en lager zet, en ja hoeveel cm?

Ik blijf erbij, de achterportieren zijn te lang i.v.m. de voorste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Nu nog afwachten of de kwaliteit van de materialen binnenin snor zit. Ik vrees er een beetje voor dat de topkwaliteit van de eerste X5 zal geëvenaard worden...
                ik vrees er eerlijk gezegd ook voor, onlangs nog es met een facelift X5 meegereden en de volmaaktheid van interieur & afwerking dat dat ding uitstraalde was enorm.

Comment

De Cayenne is homogener, ja. Een X5 met Sport Pack kan het sportieve even goed, 'ie is even direct, speels, en wendbaar. Maar de X5 was voelbaar een generatie ouder geworden, en kon niet meer bieden wat de nieuwste concurrenten wel nog boden : comfort én sportiviteit.
                  Als Frans zijn nieuwe X5 heeft zal ik wel eens proberen vergelijken met de Turbo S die de bovenstaande 4.4i (idd zonder sportpack) heeft komen aanvullen

Comment

Neen. Eén enkel. Op de X5 toch : het gewone Sport Pakket. Het omhelst enkel maar opties die anders ook los verkrijgbaar zijn. Bij de X3 kan je het M Sport Pack krijgen, en dat omhelst bumpers en zijbekleding en velgen die niét als losse optie verkrijgbaar zijn.

Misschien krijg deze X5 later ook recht op een M Sport Pack, met andere looks dus. Maar het M Sport Pack komt quasi altijd 'n pak later dan de introductie van het model. Bij de laatste gewone modellen ging het vrij snel ('3 en '5), bij de '1 duurde het ietsje langer, en bij de X3 hebben we bijna moeten wachten tot op 't einde van de facelift... Dus 't zal, áls 't er komt, waarschijnlijk niet meer voor 2007 zijn.
                    Idd, heb net even gecontroleerd adhv de cc. Bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                      Hoe hoog is ie eigenlijk?
                      Geen idee. Heb nog geen technische fiche gevonden.

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                      Zit er een vering op die de wagen hoger en lager zet, en ja hoeveel cm?
                      Hoogst waarschijnlijk wel, al zal die vermoedelijk wel optioneel zijn, toch op de zescilinders. Op de huidige X5 heb je die ook (luchtvering), maar ook optioneel.

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                      Ik blijf erbij, de achterportieren zijn te lang i.v.m. de voorste.
                      'k Las dat hier nog al, en ben er 'es op gaan letten op de grote foto's. Ik heb toch de indruk dat de voor- en de achterdeuren zowat gelijk zijn? 'k Zie er geen graten in. Bovendien zal het wel nodig zijn om de passagiers die naar de derde zetelrij (hoogst waarschijnlijk ook optioneel, ik hoop het toch) moeten, een béétje speelruimte te geven.

Comment

• Zegt me niks.

Wel mooier dan de nieuwe ML...

Comment

Geen idee. Heb nog geen technische fiche gevonden.

Hoogst waarschijnlijk wel, al zal die vermoedelijk wel optioneel zijn, toch op de zescilinders. Op de huidige X5 heb je die ook (luchtvering), maar ook optioneel.

'k Las dat hier nog al, en ben er 'es op gaan letten op de grote foto's. Ik heb toch de indruk dat de voor- en de achterdeuren zowat gelijk zijn? 'k Zie er geen graten in. Bovendien zal het wel nodig zijn om de passagiers die naar de derde zetelrij (hoogst waarschijnlijk ook optioneel, ik hoop het toch) moeten, een béétje speelruimte te geven.
                          Hij lijkt wel lager.

De vorige had wel korte deurtjes, deze meer in Li-stijl.

Maar het geheel ziet er wel verdomd lekker uit. De neus is indrukwekkend

Comment

• Mooi, maar heeft bij mij niet meteen een "wow" effect. De vorige (waar hier enkele knappe foto's van te zien zijn) heeft ook nog steeds een knap design. Ook vind ik de vormgeving van de lichtunits vooraan niet echt overtuigend...zo rond precies...

Maar ik zou wss toch gaan voor een nieuwe ML (in de veronderstelling dat ik een suv van dergelijk niveau zou kopen hé...).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                              Mooi, maar heeft bij mij niet meteen een "wow" effect. De vorige (waar hier enkele knappe foto's van te zien zijn) heeft ook nog steeds een knap design. Ook vind ik de vormgeving van de lichtunits vooraan niet echt overtuigend...zo rond precies...

Maar ik zou wss toch gaan voor een nieuwe ML (in de veronderstelling dat ik een suv van dergelijk niveau zou kopen hé...).
                              Voor het eerst dat een mod me teleur stelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower
                                Voor het eerst dat een mod me teleur stelt.
                                Valt het tegen dat het niet allemaal BMW-geilerds zijn?

Comment

• Pfff, is gewoon fase 1 : ontkenning.

Comment

• ben ik allang door

Comment

• Uiterlijk vind ik de nieuwe ML en de nieuwe X5 aan elkaar gewaagd. Beiden knappe wagens. Moést ik echter een SUV willen, dan zou ik wss om de te verwachten sportieve wegligging voor de BMW gaan. Stel dat de MB sportiever zou rijden (zal wel niet), dan zou het die worden.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• second that...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Pfff, is gewoon fase 1 : ontkenning.

Ik wou dat BMW hem rond de €65.000 liet kosten in basisuitrusting.

Dan was er een rationele reden om hem niet te kiezen

Nu is het probleem dat hij groter is dan een gelijkbetaalde ML.

Als ie wat duurder was kwam ie in het vaarwater van dat andere beest van Benz, en dan moest ie het op élk vlak afleggen

Comment

Working...
                                          X