Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat me van de week is opgevallen is dat sommige wielkastomrandingen breder zijn, en andere weer niet.
Die van het M-Sportpakket zijn duidelijk breder, en ook zijn die delen meegespoten.
Maar bij de 'gewone' niet-meegespoten wielomkastingen wist ik niet dat er verschil was...
Op de eerste foto zie je duidelijk dat de wielkastomranding niet breder is dan de carrosserie, terwijl op de tweede foto dat wel het geval is.
Zit die bredere omkasting in het sportpakket?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
deze omkasting zit niet bij het sportpakket maar kan je als accesoire erbij laten leveren.. Het is echt veel mooier, een must bij 20"< !
Ik heb zelf eens wat gezocht het net en heb op de BMW-site gevonden dat die bredere wielomranding wel degelijk in het sportpakket zit.
Als je trouwens de X5 geconfigureerd, dan komen die bredere wielomrandingen er ook op als het sportpakket aanklikt...
Ik verkies dus het gewone sportpakket boven het M-Sportpakket...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Dat was bij de vorige X5 ook al zo, BMWMB. En eigenlijk heeft het niet iets te maken met het sportpakket, maar wel met het type velgen en banden dat af fabriek wordt gemonteerd. Om aan de Europese normen te voldoen mag de band niet buiten de wielkassen komen, daarom monteert bij (ook bij de vorige X5) bredere plastic wielkasverbreders wanneer er zeer breder velgen en banden worden aangevinkt. Zo b.v. bij de vorige X5, waar je in optie de 20" van de 4.8is kon krijgen op 't eind, dan kreeg je die dingen ook, zelfs zonder sportpakket.
Als dat zo is dan is de bovenste X5 van de 2 foto's die ik eerder gepost heb wettelijk niet in orde...
Eigenlijk niet, neen. Bij de E53 was 't zo dat in de officiële accessoire-prijslijst bij de 20"-wielen sowieso de bredere koetswerkverbreders in 't pakket zaten. Die moeten er eigenlijk bij. Uiteraard: je doet als klant wat je wil.
Ik heb zelf eens wat gezocht het net en heb op de BMW-site gevonden dat die bredere wielomranding wel degelijk in het sportpakket zit.
Als je trouwens de X5 geconfigureerd, dan komen die bredere wielomrandingen er ook op als het sportpakket aanklikt...
Ik verkies dus het gewone sportpakket boven het M-Sportpakket...
hmm.., de onze was bestelt met 19" en sportpakket, maar die omkasting zat er niet op bij levering..! Achteraf erop gemonteerd samen met de 21" !
'k Zal het nog eens nakijken op de orderpapieren..
Ik wil jullie even laten weten dat me vader is net thuis gekomen met goed nieuws.
hij is net door onze dealer gebeld dat de productie status van onze x5 3.0sd naar oranje licht is gegaan dit betekent dat ze ergens deze week of volgende week, waarschijnlijk gaan starten met het bouwen van onze x5 3.0sd. Als het goed is moet me pa ook binnenkort naar de dealer om het helemaal rond te maken of hij nog extra opties wil of iets wil wijzigen.
ik laat jullie ook zo snel mogelijk weten waneer het licht op groen staat voor onze x5 3.0sd.
Voor de geintereseerden wil ik rond 9 uur nog wel ff posten welke opties we hebben
Comment