Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraagt gewenning!

Na het zien van het filmpje (dank u BMWMB), begin ik 'em zowaar mooi te vinden. En 'k begin hier en daar details in het design op te merken die duidelijk uniek zijn bij Audi. Op het eerste zicht misschien een dikke A4, maar als je beter kijkt... toch totaal een andere auto. Die sterke profiellijn is trouwens:
    Nu nog een Sline pakketje, dan gaat de snuit de rest v/d auto mooi aanvullen. AF!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      'k Weet dat het allemaal zeer goed bedoeld is, maar ... zeker dat gij uw roeping als pastoor niet hebt gemist?

Tip: volgende keer dat je iets schrijft, het stokje uit je poep halen. Dan bekt alles wat lekkerder, nu klink je als het archetype van het schoolopstel, ofzo. Dat samen met de "ik neem een standpunt in door geen standpunt in te nemen want alles is goed en bovendien betalen zij mijn loon"-toon, dat moet beter kunnen. In realiteit zijde ne vlotte kerel, laat dat hier ook 'es doorvloeien.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
        Een gemiste kans lijkt me, emotieloos tegenover de BMW 7-serie en Mercedes S-klasse.
        Take your pick.

Comment

• wat is dit

dat interieur is écht overduidelijk met benz-kenmerken overladen. Geen ramp, maar geen wauw zoals bij de voorgangers. Exterieur vind ik op niets trekken.

Als je dan een D3 bekijkt, laat staan een D2...

jammer maar helaas.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
            Take your pick.

In zij-aanzicht vind de A8 eigelijk wel knapper dan de S-klasse.

Comment

• Wat een foeilelijke auto is me dit wel niet geworden

kont trekt op niks, veel te drukke lijnen, die wansmakelijke leds...
              Ook het interieur vind ik een grote misser, dat terwijl het vorige interieur fantastisch was.

Nee, persoonlijk vind ik dat deze A8 mijlenver achter staat van de BMW 7, Mercedes S en Jaguar XJ qua ex en interieur. En dat was bij de vorige wel anders

Comment

• Dit vind ik toch echt maar niets, en de vorige A8 was in zijn klasse nochtans veruit mijn favoriet. First thoughts:
                1. Die LEDs zijn er echt over, dit heeft toch nog weinig met klasse te maken.
                2. Het design is toch wel overduidelijk op de A4 'geïnspireerd', tot op het belachelijke af (die achterkant!).
                3. De voorkant 'full on' ziet er als een budget A4 zonder mistlampen uit. Niet bepaald een zicht waarvoor je de baan vrij gaat maken.
                4. Het interieur lijkt nauwelijks veranderd, en een opklapschermpje kan misschien in een C-klasse of Volvo (zelfs dan nog) maar toch niet in een A4x2 in 2010?
                5. Dat geruite patroon van de lederen zetels vloekt enorm bij het strakke wat een Audi hoort uit te stralen.
                6. Voorwielaandrijving in deze klasse, dat hoort toch echt niet. Kan je even goed een Skoda Superb gaan rijden.
                7. Erg lelijke kleur en velgen om hem te presenteren. Bompa beige en kitsch.

Ik kan er echt weinig positiefs in zien.

Toen ik de nieuwe 7 voor het eerst zag, dacht ik 'hmmmm'... beetje zoals destijds bij de E60 5-serie. Echter als ik dan kijk naar wat de concurrentie sindsdien gedaan heeft met de S-klasse (meest tacky wagen op de baan met voorsprong met die nieuwe LEDs en uitlaten), de XFJ (toch maar een vreemd mormel) en nu deze A4x2, dan valt dat toch allemaal ferm tegen. En die 7, die begin ik ondertussen meer en meer te appreciëren. Spijtig genoeg ook door de nieuwe 5, die toch ook een beetje in het 'grote 3' bedje ziek is (en de 3 is nu ook geen head turner, net als de A4 berline waar deze A4x2 zo overduidelijk op gebaseerd is). En zo slaagt BMW er toch maar weer in mijn designfavoriet neer te zetten door een wagen te pennen waar ik op het eerste zicht niet zo goed van weet wat te denken (idd, net zoals de E60 destijds die ik nu al jarenlang prachtig vind).

Het valt trouwens op hoe er steeds meer nieuwe modellen verschijnen waarvan ik zonder enige twijfel de voorganger zou verkiezen, enerzijds wegens mak design van de nieuweling, maar anderzijds ook omdat ze technisch nauwelijks nog vernieuwend zijn. Voor mij graag de vorige A8 ipv. de nieuwe A4x2, uit eigen zak betaald ook liever een E60 dan een F10, idem voor de E-klasse en vermoedelijk zal de nieuwe A6 ook geen potten gaan breken (gezien de toon die nu gezet is). Feitelijk zijn enkel de nieuwe C-klasse en 7 een echte vooruitgang geweest bij de klassieke modellen van de Duitsers de laatste jaren. De nieuwe 3 zal dat ook wel worden, maar dat ligt meer aan de zwakke punten van de huidige (erg flauw design en gebrek aan kofferruimte).
                Last edited by ; 01/12/2009, 22:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Use it on the car in this topic!! Beetje bijschaven zou 'm goed doen.

Comment

• Nog niet overtuigd... Eerst IRL zien.

Comment

Take your pick.

Een S-klasse moet imo donker zijn van kleur, en zo ja dan is 'ie voor mij alvast de knapste van z'n klasse. De facelift dan toch (de prefacelift z'n lichten zijn voor- en achter niet je dat). De '7 vind ik ook knap, specialer wel en daardoor niet zo "voor iedereen", 'ie is ook extraverter en soms valt dat niet helemaal met deze klasse te rijmen, maar dan weer wel met het karakter van het merk. De Lexus zal wel een steengoeie auto zijn, maar kan mij geen beetje bekoren qua looks, karakter of styling. En de Audi staat imo ook maar bleekjes in dit gezelschap.

Binnenin steekt de BMW er bij deze 4 met kop en schouders bovenuit. De S-klasse is op dat vlak enkel knap met het zwart/kleur duotone interieur (zwart stuur en zwarte bovenkant van dashboard en deuren, gecombineerd met een lichtbeige of bruin interieur ... niet dus dat verschrikkelijke "net iets donkerder" beige op stuur en dashboard zoals je zo vaak bij Benz ziet, verschrikkelijk...), maar indien zo is 'ie dan ook écht knap, zelfs binnenin.

De Ster op 1.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                        Ik heb zeker geen bril nodig, heb superscherpe ogen.
                        Ze trekken gewoon allemaal op elkaar, punt.
                        Mensen die dit ontkennen zijn gewoon Audi-liefhebbers die geen woord van kritiek over het merk willen horen.
                        Als het zelfs kritiek is, het zijn gewoon feiten.

Je zou eens de test moeten doen bij bijvoorbeeld 1000 mensen, kdenk dat je zou verschieten hoeveel mensen er zouden twijfelen. Het is een A4! Ah nee sorry, het is een A5! ... ah nee, kdenk een A8 .
                        Of dit positief of negatief is, dat is een ander discussie.
                        Sommige mensen hebben hier immens veel problemen mee dat de modellen op elkaar lijken, maar voor mij vormt dit geen probleem. Het is zelfs geen kritiek. Bmw past deze taktiek trouwens ook meer toe... bewijze daarvan de nieuwe 7 en 5. Punt is dat je beter iets mooi kan ontwerpen dan iets minder geslaagd, maar totaal verschillend en geforceerd zoals de huidige E.

Comment

• Audi speelt te veel op zeker met deze D4, spijtig.

Zeker naast een 7 komt deze over als bijzonder saai.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Een S-klasse moet imo donker zijn van kleur, en zo ja dan is 'ie voor mij alvast de knapste van z'n klasse. De facelift dan toch (de prefacelift z'n lichten zijn voor- en achter niet je dat). De '7 vind ik ook knap, specialer wel en daardoor niet zo "voor iedereen", 'ie is ook extraverter en soms valt dat niet helemaal met deze klasse te rijmen, maar dan weer wel met het karakter van het merk. De Lexus zal wel een steengoeie auto zijn, maar kan mij geen beetje bekoren qua looks, karakter of styling. En de Audi staat imo ook maar bleekjes in dit gezelschap.

Binnenin steekt de BMW er bij deze 4 met kop en schouders bovenuit. De S-klasse is op dat vlak enkel knap met het zwart/kleur duotone interieur (zwart stuur en zwarte bovenkant van dashboard en deuren, gecombineerd met een lichtbeige of bruin interieur ... niet dus dat verschrikkelijke "net iets donkerder" beige op stuur en dashboard zoals je zo vaak bij Benz ziet, verschrikkelijk...), maar indien zo is 'ie dan ook écht knap, zelfs binnenin.

De Ster op 1.
                            De A8 komt er het minst patserig uit van de 4. De Benz lijkt mij te plomp en te dik. Eenvoud siert en laat nu juist dit het handelsmerk zijn van Audi. "Keep it simple and deliver high quality".
                            Het interieur van de Bmw spreekt mij het minst aan en staat bij mij op n°4: Veel te veel hoekjes, kantjes, plooien, maw teveel probeersels.

Comment

• Je ziet dat het bij alle merken éénheidsworst aan het worden is.
                              Je moet 3 keer kijken welk model het nu precies is.
                              Ik weet dat LED de toekomst is op verlichting gebied maar om er nu zo kerstboom van te maken vind ik ook om te huilen.

Dit had het op zijn minst moeten worden IMHO of nog een paar stappen verder.

Ik ben ook bang voor de A7/S7, dat lijkt gewoon een grotere A5 Sportback te worden.

Vaak maken de rendering designers er wat mooiers van.
                              Audi Design zou iets "from out of the box" moeten zijn, maar erg origineel zijn ze bij Audi niet meer.

Comment

• 1. S-klasse
                                2. Siebener
                                3. A8

... als we het houden op 'the big three"

Als Jaguar en Maserati er bij mogen gerekend worden schuift de A8 helemaal naar plaats 5 door
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Kijk, als ze willen kan het nochtans
                                  1982 BMW E28 528i
                                  2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Je ziet dat het bij alle merken éénheidsworst aan het worden is.
                                    Ik weet dat LED de toekomst is op verlichting gebied maar om er nu zo kerstboom van te maken vind ik ook om te huilen.

Het front had inderdaad wat agressiever zoals op de foto hierboven gemogen.

Dat is voor de FL van de D4.

Comment

• en Lexus?

Comment

Je ziet dat het bij alle merken éénheidsworst aan het worden is.

Ik ben ook bang voor de A7/S7, dat lijkt gewoon een grotere A5 Sportback te worden.

Vaak maken de rendering designers er wat mooiers van.
                                        Audi Design zou iets "from out of the box" moeten zijn, maar erg origineel zijn ze bij Audi niet meer.

Veel te agressief überhaupt. Dit ligt volledig langs het karakter dat Audi uitstraalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          en Lexus?
                                          jef zal dat komen vertellen, m'kay?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X