Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
    Geef mij dan maar het vorig model!
    geen probleem, de meeste waren deze van de vroegere federale regering(en..) en worden nu aan een snelle tempo door Mercedessen (af en toe een hybride Lexus...) vervangen
    dus even kijken op de okkasiemarkt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      Met wat vergelijk je nu? Vorige of huidige (pré-fl)?
      de D3 A8 met de SFG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Oei! De Audi mensjes zijn op hun teentjes getrapt...
        Dus jij mag uw mening zeggen, maar ik mag daar niet op reageren omdat ik fan ben van het merk Audi? Ik ben helemaal niet op mijn tenen getrapt, al heb ik wel de pest aan gastjes die voor het minst beginnen te zeveren van "De {merk} mensjes zijn op hun teentjes getrapt". Als je 10 bent kan je zo reageren, maar op uw leeftijd? Mja ..

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Dus ik ben dus volgens u een uitzondering. Quasi 3/4 van dit forum vindt dat alle Audi's op elkaar lijken, maar 'oh wee' als je dat durft te zeggen!
        Een pluim voor u vriendin trouwens!
        Mooi zo, mag ik vragen waar je die cijfers (quasi 3/4 van dit forum) haalt? Of vind je jezelf zo belangrijk dat je zelf al voor 5/8 van dit forum telt?

Comment

• Ja, maar welke S bedoel ik. Pré-fl neem ik aan?
          Nu, is ook het eerlijkste, hoewel de S volledig nieuw is. D4 <=> fl S, eerste D3 <=> fl van de vorige S.
          Ken die codes van S'en niet zo goed...

Comment

• *GEEUW* de vorige was een statement, deze een afkooksel van alle Audi modellen. Spijtig...

Voor mij zeker een trapje lager nu als de 7. Waarbij dat bij de vorige generatie omgekeerd was.

Comment

Ja, maar welke S bedoel ik. Pré-fl neem ik aan?
              Nu, is ook het eerlijkste. D4 = fl S, eerste D3 was fl van de vorige S.
              Ken die codes van S'en niet zo goed...
              W221 pre facelift hé

en idd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                Ga eens rijden met een A8 en dan met een S-klasse.

dag/nacht verschil

IMO é
                Ik moet eerlijk zijn, zelf heb ik nog nooit met een S of een A8 mogen rijden. Meerijden wel, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Ik baseer me dan ook enkel op wat ik overal hoor en lees. En dan hoor / lees ik toch niet direct dat het dag/nacht verschil is. Slecht zal het toch niet rijden denk ik dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Ik moet eerlijk zijn, zelf heb ik nog nooit met een S of een A8 mogen rijden. Meerijden wel, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Ik baseer me dan ook enkel op wat ik overal hoor en lees. En dan hoor / lees ik toch niet direct dat het dag/nacht verschil is. Slecht zal het toch niet rijden denk ik dan
                  néé zeker niet, een A8 rijdt echt super.. zeker met een alerte V8 in .. maaaaar .. voelt niet aan als een luxe luxe limo vind ik. Moeilijk te omschrijven maar hij mist 'iets'.

Comment

• Op eerste zicht is hij niet mooi en vooral de achterkant dan.
                    Maar ja dat zal wel wennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Dan heb je toch dringend een bril nodig, de verschillen zijn niet groot maar ze zijn er genoeg Al blijft deze A8 mij niet bekoren !

Ik heb zeker geen bril nodig, heb superscherpe ogen.
                      Ze trekken gewoon allemaal op elkaar, punt.
                      Mensen die dit ontkennen zijn gewoon Audi-liefhebbers die geen woord van kritiek over het merk willen horen.
                      Als het zelfs kritiek is, het zijn gewoon feiten.

Je zou eens de test moeten doen bij bijvoorbeeld 1000 mensen, kdenk dat je zou verschieten hoeveel mensen er zouden twijfelen. Het is een A4! Ah nee sorry, het is een A5! ... ah nee, kdenk een A8 .
                      Of dit positief of negatief is, dat is een ander discussie.

Comment

• Die koplampen

Comment

• Op 't eerste zicht vind ik het niet mis. Weinig innovatief, maar dat wil niet zeggen dat hij lelijk is.

Ik blijf voorzichtig en vel m'n oordeel als ik hem IRL gezien heb.

Comment

Al dat geleuter over 'een uitgerokken A4' komt me stilaan de strot uit. Ik ben licht teleurgesteld, maar niet meer dan dat.
                            De enige echte misser vind ik de DRL vooraan, doet 'm echt triest kijken. Voor de rest vind ik 'm echt geslaagd. Het interieur valt heel goed mee op de laatste foto's, alleen dat klokje stoort me. En het gewone stuur is ook affreus, maar dat is op te lossen.
                            Ik vind het ook een slechte kleur om een auto in voor te stellen. Dit in het donkerblauw, met 21" velgen (denk wel dat hij dat nodig heeft) en een bruin interieur zal héél wat anders zijn.
                            De D3 overtreffen was wat mij betreft een erg moeilijke opgave, en op het eerste zicht slaagt hij daar niet in. Maar ik vind het wel een knappe, en vooral statige, wagen.
                            Second that.

Comment

• Mijn eerste indruk is toch wel een licht teleurgestelde.
                              Goed design hoeft daarom niet altijd gewaagd te zijn maar ik vraag mij af of ik dit überhaupt wel goed design vind.
                              Imposant en zuiver is het wel maar echt statig en rank? Hmm, ik weet het niet.
                              Het interieur vind ik best wel OK, alhoewel zeer duidelijk D3 geïnspireerd.

Wat mij wederom verbaasd, zijn de waardes van die dieselmotoren. Echt geschift eigenlijk.

Comment

• Hij doet me op één of andere manier denken aan de Daimler versie van de vorige XJ

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                  Wat mij wederom verbaasd, zijn de waardes van die dieselmotoren. Echt geschift eigenlijk.
                                  Echt wel... 4.2 TDI sneller dan de 4.2 FSI, 800 Nm is geschift veel...

Comment

• Nu nog de V12 TDI in de neus lepelen

Comment

• Vannacht bij de voorstelling kon je maar weinig zien van deze nieuwe A8. Wat me onmiddellijk is opgevallen is dat het design niet baanbrekend gewijzigd is.

Over het interieur heb ik alleen maar lof. Bij de vorige A8 was het al zeer knap en nu blijft het dashboard fantastisch mooi. Bij de vorige A8 was het dashboard stukken knapper en oogde veel minder zwaar en druk dan dat van de 7 en de S. De nieuwe 7 is er qua dashboard enorm op verbeterd, maar de S blijft plomper ogen. Het interieur van deze A8 blijft even knap als de vorige en is toch voldoende gewijzigd om een 'nieuw' gevoel te hebben.

Het exterieur is qua design in grote lijnen hetzelfde gebleven. Wat mij persoonlijk minder bevalt is de achterklep die naar achter toe afbuigt. Als je de wagen van schuin vanvoor bekijkt lijkt het op een hangpoep. Dat vind ik dus een minder gslaagd element.
                                      De neus is niet veel veranderd en past perfect in het rijtje met de andere Audi-modellen. Hier hebben ze ook zo'n vormgevende led-constructie in de koplampen ingewerkt, maar dan weer net anders als de andere Audi-modellen.
                                      Dit zien we ook bij de achterlichten die nu meer de vorm krijgt van de nieuwere Audi-modellen en dus ook zo'n LED-constructie bemeten krijgt, net iets anders als de andere Audi-modellen.

Als autoliefhebber zal ik absoluut geen probleem hebben om deze A8 van de andere Audi-modellen te onderscheiden.

Ik kan mij nog herinneren dat ik in de zomer van 2002 tijdens onze vakantie in Rhodos een 'Auto Motor und Sport' kocht. op de cover stond toen de nieuwe A8. Ik was op slag verliefd op deze wagen. Dit design is dan ook een succes geworden. Ik begrijp dat Audi dit design niet zomaar overboord heeft willen gooien en eerder gezocht heeft naar een subtiele evolutie. Baanbrekend is daarom niet altijd beter. Het bewijs heeft BMW geleverd met het in huis halen van Bangle voor de vorige 7. Tov de E38 was het baanbrekend, maar het was ook een stuk minder mooi. Het resultaat is wel dat ik bij deze nieuwe A8 niet dezelfde kriebels in mijn buik voel als bij de vorige in 2002.

Dit neemt echter niet weg dat deze A8 een hemels machien blijft. Deze A8 kan een aantal troeven voorleggen die BMW en Merc niet hebben. Ik denk daarbij aan de veel lichtere aluminium constructie. Ik denk daarbij aan de lage gestrekt koetswerklijn waardoor deze A8 minder zwaar overkomt. Ik denk daarbij aan het quattro-systeem dat op elke motorversie beschikbaar is. En dan zal ik heel zeker nog een aantal dingen vergeten.

Ikzelf heb een 7 in bestelling. Moest ik vandaag opnieuw een bestelling plaatsen, dan zou ik nog steeds voor de BMW kiezen. Ik ben nu eenmaal net iets meer BMW-lover dan Audi-lover. Toch ben ik er zeker van dat ik steeds met veel genot zal kijken naar elke A8 die ik irl zal tegenkomen...
                                      Last edited by BMWMB; 01/12/2009, 20:15.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Groen bolletje!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Als autoliefhebber zal ik absoluut geen probleem hebben om deze A8 van de andere Audi-modellen te onderscheiden.
                                          Bij deze: zij die het verschil niet zien, vraag een ban aan want je hoort niet thuis op een forum van autoliefhebbers.

Comment

Working...
                                          X