Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat die LED's betreft mag wel gezegd worden dat Audi de pionier was. Denk maar aan de achterlichten bij de A6 Avant indien je ook xenons nam. Ik weet dat ik het toen waanzinnig mooi vond. Ondertussen zijn we het al gewoon en is het niet meer zo speciaal.
Wel moet ik vaststellen dat Mercedes dat van Audi heeft gecopieerd als designkenmerk, en dan nog wel op een niet geslaagde manier. En nog andere merken dan Mercedes hebben dat nagedaan. Audi had er destijds een patent moeten op nemen...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Wat die LED's betreft mag wel gezegd worden dat Audi de pionier was.
in die zin dat het moest opvallen dat het leds waren, de w220 had ze al jaren
en de alfa 166, maar die gekke italianen staken ze nutteloos in de pinkers
in die zin dat het moest opvallen dat het leds waren, de w220 had ze al jaren
en de alfa 166, maar die gekke italianen staken ze nutteloos in de pinkers
Inderdaad, Audi gebruikte als eerste deze LED's als designkenmerk.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
In profiel is hij erg knap. De lage, gestrekte gordellijn geeft hem een karakter dat wat doet denken aan de lage en brede A8-modellen van de eerste generatie.
Voor de rest is het inderdaad weer amper variatie op het Audi-thema. De achterzijde vind ik net iets te veel op de A4 lijken, maar over het algemeen is het zeker geen misse auto.
Het nieuwe MMI-systeem is precies wel een geweldig snufje: internetverbinding, handschriftherkenning, 3D-beelden van Google Earth in de navigatie,...
Meer hierover: http://jalopnik.com/5416115/2011-aud...o-gadget-sedan
Even mijn mening hier placeren:
Zoals elk nieuw model is het eerst even wennen maar bij deze gaat dat vlug voorbij onder andere omdat hij niet echt vernieuwend is.
Persoonlijk vind ik het eerder een facelift van de D3 (qua design dan toch) dan een nieuw model. Wat mij ook opvalt, onder andere door de zware kont, is dat hij minder sportief oogt dan zijn voorganger en dan zijn rechtstreekse concurrenten, en dan vooral de BMW 7. Volgens mij is er dan ook een ander clienteel voor deze wagen.
Conclusie: Nogal weinig vernieuwend (al vind ik het dashboard er wel op vooruit gegaan) maar hij zal wel het nodige cliënteel aanspreken om een verkoopstopper te worden.
En dat is wat mij betreft geen compliment want een aantal van de laatste Audi's (met de A4 op kop, berline en avant) kijken zo triest (afhangende kont, naar buiten toe aflopende lichten).
De A8 was tot nu toe, met z'n twee generaties, altijd een aantrekkelijk, kunstig-koel en qua styling trouw aan z'n technisch imago, karaktervol, statement-wise alternatief voor de S-klasse en de '7. Met de vorige '7 had de vorige A8 dan ook niet veel problemen om troeven uit te spelen, qua looks was 'ie zoveel meer af.
Daar is wat mij betreft voorgoed een einde aan gekomen. Waar Audi lange tijd durfde uit de band te springen en zich onderscheidde van de rest met een eigen karakter, hebben een aantal van de laatste Audi's geen karakter meer (de A4 deed al hard z'n best in die richting maar deze A8 scheert wat dat betreft hoge toppen), laat staan dat ze nog springen.
Ik vind 'm niet per se lelijk, maar 'ie is gewoon doodsaai, karakterloos, zeer oud van looks (te klassieke verhoudingen en de coole arty-farty strakheid is eruit), geenszins dynamisch gestyled. Zo had de Phaeton II er eigenlijk uit moeten zien, en Audi had van z'n A8 een auto moeten maken die qua lijnenspel e.d. veel weg had van wat we in een Panamera en XJ zien : dynamiek en karakter.
Dik gebuisd, en ik maar hopen dat Audi met de A8 een nieuwe designwind zou laten waaien (want 't is nodig). En dat is heel jammer.
Vannacht bij de voorstelling kon je maar weinig zien van deze nieuwe A8. Wat me onmiddellijk is opgevallen is dat het design niet baanbrekend gewijzigd is.
Over het interieur heb ik alleen maar lof. Bij de vorige A8 was het al zeer knap en nu blijft het dashboard fantastisch mooi. Bij de vorige A8 was het dashboard stukken knapper en oogde veel minder zwaar en druk dan dat van de 7 en de S. De nieuwe 7 is er qua dashboard enorm op verbeterd, maar de S blijft plomper ogen. Het interieur van deze A8 blijft even knap als de vorige en is toch voldoende gewijzigd om een 'nieuw' gevoel te hebben.
Het exterieur is qua design in grote lijnen hetzelfde gebleven. Wat mij persoonlijk minder bevalt is de achterklep die naar achter toe afbuigt. Als je de wagen van schuin vanvoor bekijkt lijkt het op een hangpoep. Dat vind ik dus een minder gslaagd element.
De neus is niet veel veranderd en past perfect in het rijtje met de andere Audi-modellen. Hier hebben ze ook zo'n vormgevende led-constructie in de koplampen ingewerkt, maar dan weer net anders als de andere Audi-modellen.
Dit zien we ook bij de achterlichten die nu meer de vorm krijgt van de nieuwere Audi-modellen en dus ook zo'n LED-constructie bemeten krijgt, net iets anders als de andere Audi-modellen.
Als autoliefhebber zal ik absoluut geen probleem hebben om deze A8 van de andere Audi-modellen te onderscheiden.
Ik kan mij nog herinneren dat ik in de zomer van 2002 tijdens onze vakantie in Rhodos een 'Auto Motor und Sport' kocht. op de cover stond toen de nieuwe A8. Ik was op slag verliefd op deze wagen. Dit design is dan ook een succes geworden. Ik begrijp dat Audi dit design niet zomaar overboord heeft willen gooien en eerder gezocht heeft naar een subtiele evolutie. Baanbrekend is daarom niet altijd beter. Het bewijs heeft BMW geleverd met het in huis halen van Bangle voor de vorige 7. Tov de E38 was het baanbrekend, maar het was ook een stuk minder mooi. Het resultaat is wel dat ik bij deze nieuwe A8 niet dezelfde kriebels in mijn buik voel als bij de vorige in 2002.
Dit neemt echter niet weg dat deze A8 een hemels machien blijft. Deze A8 kan een aantal troeven voorleggen die BMW en Merc niet hebben. Ik denk daarbij aan de veel lichtere aluminium constructie. Ik denk daarbij aan de lage gestrekt koetswerklijn waardoor deze A8 minder zwaar overkomt. Ik denk daarbij aan het quattro-systeem dat op elke motorversie beschikbaar is. En dan zal ik heel zeker nog een aantal dingen vergeten.
Ikzelf heb een 7 in bestelling. Moest ik vandaag opnieuw een bestelling plaatsen, dan zou ik nog steeds voor de BMW kiezen. Ik ben nu eenmaal net iets meer BMW-lover dan Audi-lover. Toch ben ik er zeker van dat ik steeds met veel genot zal kijken naar elke A8 die ik irl zal tegenkomen...
'k Weet dat het allemaal zeer goed bedoeld is, maar ... zeker dat gij uw roeping als pastoor niet hebt gemist?
Tip: volgende keer dat je iets schrijft, het stokje uit je poep halen. Dan bekt alles wat lekkerder, nu klink je als het archetype van het schoolopstel, ofzo. Dat samen met de "ik neem een standpunt in door geen standpunt in te nemen want alles is goed en bovendien betalen zij mijn loon"-toon, dat moet beter kunnen. In realiteit zijde ne vlotte kerel, laat dat hier ook 'es doorvloeien.
En dan moet de A7 nog komen, wordt dus gwn deze maar dan à la sportback. Inderdaad eens tijd voor een nieuwe stijl!
Daar zegt ge zoiets ... de A7. Die wil dan de sportievere topklasse gaan beconcurreren, zeker? Dus de A8 mocht dan inderdaad zeer klassiek worden, er zit dus toch nog logica in.
Nuja, op marketinggebied kan dit misschien wel werken. Audi spreekt op deze manier een verschillend doelpubliek aan (in vergelijking met bijvoorbeeld BMW): de conservatieve rijke mof.
In dit segment zijn velen volgens mij niet op zoek naar gedurfd design, maar naar een degelijke kilometervreter. Ik zou persoonlijk ook liever iets vernieuwender hebben gezien, maar ik behoor dan ook niet bij de beoogde doelgroep.
Comment