Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenTFSI Eigenaars,
Hoe zit het bij jullie met het olieverbruk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk BerichtenCheck voor de aardigheid eens de Nederlandse prijzen, daar wordt je helemaal niet vrolijk van.
Zie http://www.audi.nl/nl/brand/nl/model...ner=layerModal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenRond het olieverbruik van de TFSI motoren is er een gekend probleem. Ik ken de technische details niet, ik weet alleen dat er geen auto's worden teruggeroepen. Bij een onderhoud, of een andere herstelling wordt de wagen nagekeken en zo nodig wordt er een en ander vervangen. In zeldzame gevallen moet de ganse motor vervangen worden. Dit wordt gratis gedaan ook al is de wagen buiten garantie.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenheb het idd al gehoord bij de 2.0TFSI dat de motor wordt vv maar wat is het normale olieverbruik voor een achtienhonderd?
Comment
-
volkomen eens met de statement
olieverbruik kan soms bij ingebruikname iets hoger zijn, maar het moet stabiliseren op geringe waarden na het (doordacht) inrijden
nadien is olieverbruik meestal het resultaat van een hogere slijtage, dus van een heviger gebruik
diesel of benzine, eerst de motor rustig laten opwarmen is de boodschap, pas dan de volle kracht aanwenden : 90% van de slijtage gebeurt in de eerste kilometers... zeker met de motoren met hoge koppelwaarden van vandaag
Comment
-
Van olie verbruik hebben we hier nog niet veel last gehad.
Zoon: Audi 80 1.6 turboD = 21 jaar oud, = olie wissel om de 15.000 km staat na 15.000 km nog steeds op max.
De mijne: 2.7 tdi = ongv 130.000km, om de 30.000km oliewissel en staat ook nog steeds op max. als de wissel doorgaat.
Zelfs mijn vorige, A4 2.0 tdi had bij de verkoop 355.000 km op 3.5 jaar, ook daar geen olie verbruik, bij de wissel stond deze ook nog steeds op max.
Comment
-
Ook bij benzinemotoren gebruiken ze oliën met 'n lage viscositeit, beetje te laag misschien? Het moeten knappe motoren zijn om met zo'n lage viscositeit te kunnen rijden denk ik... ik weet het niet, de oude volkswijsheid zegt een iets dikkere olie te gebruiken. Is dat slecht advies?
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenZelfs mijn vorige, A4 2.0 tdi had bij de verkoop 355.000 km op 3.5 jaar, ook daar geen olie verbruik, bij de wissel stond deze ook nog steeds op max.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenHet reservoir werd waarschijnlijk automatisch bijgevuld met diesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtengrapjas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenMoet je voor opletten, no joke.
maar eer het zover is merk je dat ook al wel achter de wagen ( uitlaat ) dat ie daar rotzooi naar buiten smijt + en ook aan de olie die je aflaat dat ze niet ok is....
Comment
-
de 1.8 verbruikt nu een liter op 5000km ik vind dat enorm veel. Bij mijn auto van 15 jaar oud wissel ik elke 10d olie en die verbuikt niets. Bij Volvo in de garage dan zie ik olievrbrui vooral bij motoren met veel km maar die A5 staat op 20dkmBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtende 1.8 verbruikt nu een liter op 5000km ik vind dat enorm veel. Bij mijn auto van 15 jaar oud wissel ik elke 10d olie en die verbuikt niets. Bij Volvo in de garage dan zie ik olievrbrui vooral bij motoren met veel km maar die A5 staat op 20dkm
Comment
-
1 liter op 5000km zal nooit aanvaard worden als "abnormaal", in termen van toepassing van de garantie
de fabricage-toleranties zijn nu veel strenger dan vroeger, maar er blijven steeds verschillen van motor tot motor, en de ene zal minder verbruiken dan een andere
zou elke wagen geleverd worden met een banktest, dan zou blijken dat deze verschillen zich ookvertalen in merkbare/meetbare powerafwijkingen
tenslotte, de construkteur weet ook niet op welke manier zijn produkten gebruikt worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten1 liter op 5000km zal nooit aanvaard worden als "abnormaal", in termen van toepassing van de garantie
de fabricage-toleranties zijn nu veel strenger dan vroeger, maar er blijven steeds verschillen van motor tot motor, en de ene zal minder verbruiken dan een andere
zou elke wagen geleverd worden met een banktest, dan zou blijken dat deze verschillen zich ookvertalen in merkbare/meetbare powerafwijkingen
tenslotte, de construkteur weet ook niet op welke manier zijn produkten gebruikt worden
Comment
-
Bij mijn 1.8 Tfsi kan ik geen olieverbruik vaststellen.
Heb wel nog de 170pk versie met motorcode CABD.
Aan de laatste generatie zijn nogal wat veranderingen(verbeteringen?) gebeurd wat
betreft oliedistributie,(oliepomp)carterventilatie en oliedrukregeling.
Vrees dat het hierdoor wat mis loopt met het olieverbruik.
SSP 436 eens op nalezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenHet olieverbruik an mijn wagen was veel kleiner dan dat en ook al was de garantie reeds verlopen, er werd wel degelijk een en ander vervangen. Waarom ook niet? De klant kost het niets en de dealer verdient er weer wat op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenDat is vrij veel. Al eens bij de garage langsgeweest?BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten1 liter op 5000km zal nooit aanvaard worden als "abnormaal", in termen van toepassing van de garantie
tenslotte, de construkteur weet ook niet op welke manier zijn produkten gebruikt wordenBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Net een xenon lamp van de A5 moeten vervangen.
Geen eenvoudige klus want de heel lichtblok moet eruit
En het lampje kost €200 ...
Anyway , tis gefikst, maar ik vroeg me wel af of het normaal was dat die na 4 jaar en 100k al kapot gaan ...
Zo ziet een defecte xenon eruit ...
Beetje Gay dus
Comment
Comment