Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn broer heeft zijn A5 vorig weekend in de prak gereden en hij is aan het kijken voor een nieuwe A5 of een A5 SB. We hebben eens zitten kijken naar de stockwagens van Audi en de korting die ze geven kom volgens ons overeen met de korting die je zo ook krijgt als je een nieuwe koopt en een beetje onderhandelt. We hadden grotere kortingen verwacht op stockwagens... Dus is het niet echt voordeliger om een stockwagen te kopen, buiten het feit dat je natuurlijk niet moet wachten (wat in het geval van mijn broer natuurlijk wel een voordeel is). Maar je kan natuurlijk niet zelf je wagen samen stellen.

Comment

• ja de vraag voor uw broer is dan of hij het geduld heeft om te wachten op zijn nieuwe wagen en in tussentijd een andere wagen tijdelijk kan gebruiken.

Qua wachttijd valt het al bij al mee momenteel (2 @ 2,5 maanden)

Of hij zou op een stockwagen moeten vallen die praktisch alles heeft wat hij graag zou hebben op zijn nieuwe A5 (SB).

Is hij er nog niet uit of hij een coupé of Sportback wilt?

In januari is het terug autosalon dus misschien de moeite waard om nog even te wachten om extra korting uit de brand te slepen?
      De levertijd kan dan natuurlijk wel terug wat oplopen als er dan terug méér auto's besteld worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door @udi Bekijk Berichten
        mooie foto's!
        is dat maneschijnblauw metaalkleur of zie ik het verkeerd?
        Nee, het is lavagrijs.
        freude am fahren

Comment

ja de vraag voor uw broer is dan of hij het geduld heeft om te wachten op zijn nieuwe wagen en in tussentijd een andere wagen tijdelijk kan gebruiken.

Qua wachttijd valt het al bij al mee momenteel (2 @ 2,5 maanden)

Of hij zou op een stockwagen moeten vallen die praktisch alles heeft wat hij graag zou hebben op zijn nieuwe A5 (SB).

Is hij er nog niet uit of hij een coupé of Sportback wilt?

In januari is het terug autosalon dus misschien de moeite waard om nog even te wachten om extra korting uit de brand te slepen?
          De levertijd kan dan natuurlijk wel terug wat oplopen als er dan terug méér auto's besteld worden.
          Hij had gedacht dat stockwagens voordeliger waren dan zelf ene bestellen. Het is dus niet voordeliger, dus zal hij waarschijnlijk een nieuwe bestellen. Wachten kan maar is toch moeilijk voor hem om tot autosalon te wachten. Het zal de sportback worden. Hij heeft nu een coupe en de sportback is toch wat handiger.

Comment

• Mijn collega rijdt al 1 jaar met zijn Audi SB en hij is er supercontent mee!

Enige minpuntjes vindt hij:

- het ontbreken van een achterruitwisser
            - om de Audi music interface te kunnen gebruiken moet ge u nog extra kabeltjes aanschaffen

Als dat het enige is dan hoeven we ons geen zorgen te maken he :-)

Dat van die extra kabeltjes dat wist ik wel niet, dat staat nergens te lezen als ge uw auto configureert.
            Anders had ik dat nog extra afgedongen bij de verkoper.

Comment

Dat van die extra kabeltjes dat wist ik wel niet, dat staat nergens te lezen als ge uw auto configureert.
              Ik wist daar ook niks van... maar mijn verkoper gaf dat gewoon cadeau.
              Nogal lullig om daar nog eens 70 euro extra voor aan te rekenen eh.

Comment

• Ik zal dan toch nog is moeten horen bij de verkoper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                  Hij had gedacht dat stockwagens voordeliger waren dan zelf ene bestellen. Het is dus niet voordeliger, dus zal hij waarschijnlijk een nieuwe bestellen. Wachten kan maar is toch moeilijk voor hem om tot autosalon te wachten. Het zal de sportback worden. Hij heeft nu een coupe en de sportback is toch wat handiger.

En, heeft hij al ene besteld?

Vandaag is laatste dag om GPS er gratis bij te krijgen, dus is toch wel de moeite van het vandaag nog te doen als hij toch overtuigd is.

Comment

Mijn collega rijdt al 1 jaar met zijn Audi SB en hij is er supercontent mee!

Enige minpuntjes vindt hij:

- het ontbreken van een achterruitwisser
                    - om de Audi music interface te kunnen gebruiken moet ge u nog extra kabeltjes aanschaffen

Als dat het enige is dan hoeven we ons geen zorgen te maken he :-)

Dat zijn inderdaad nadelen die wij ook al ondervonden hebben. Voor al het ontbreken van de achterruitwisser is irritant als de auto 's nachts buiten staat.
                    freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                      Dat zijn inderdaad nadelen die wij ook al ondervonden hebben. Voor al het ontbreken van de achterruitwisser is irritant als de auto 's nachts buiten staat.
                      Achterruit goed invrijven met RainX en het probleem is grotendeels opgelost : de regendruppels vliegen er vanzelf af in de eerste bocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Achterruit goed invrijven met RainX en het probleem is grotendeels opgelost : de regendruppels vliegen er vanzelf af in de eerste bocht
                        bedankt voor de tip zal zien da'k dat tegen februari in huis haal :-)

Comment

• nog iemand die een A5 (sportback) in bestelling heeft momenteel?

zo ja in welke configuratie?

voor diegenen die er al één hebben / gehad hebben: wat zijn jullie (rij)ervaringen?

rijdt de wagen trouwens ook goed in de sneeuw met zomerbanden of heb je zowiezo winterbanden nodig om veilig vooruit te geraken?
                          (ik krijg mijn auto in februari met zomerbanden dus hopelijk geen sneeuw meer erna...)

Comment

• Nog iemand met kapotte waterpomp op 2.0 tfsi? Auto nog maar 3 jaar en maar 42.000 km.Omdat ik nog zo weinig km heb is het stuk onder garantie vervangen.Moet juist de werkuren betalen (430euro).Ze rekenen ook goed door bij Audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                              Nog iemand met kapotte waterpomp op 2.0 tfsi? Auto nog maar 3 jaar en maar 42.000 km.Omdat ik nog zo weinig km heb is het stuk onder garantie vervangen.Moet juist de werkuren betalen (430euro).Ze rekenen ook goed door bij Audi.
                              De mijn is ook kapot geweest na anderhalf jaar onder garantie gemaakt , MAAR je moet is contact opnemen met je garage want audi duitsland was in het begin van de A5 overgestapt van aluminium naar een soort plastiek pompen wegens ecologische redenen maar die gingen allemaal snel stuk , als dit bij u het geval was heb je recht om deze GRATIS te laten vervangen .
                              was een soort van terug roep, aktie

Comment

• Ik heb na 1 jaar ook een kapotte "secondary" waterpomp gehad, enfin 't is te zeggen dat ik de foutcode had gezien tijdens het uitlezen met VCDS.
                                Was een gekend probleem, kon pas na 3-4 weken vervangen worden want het onderdeel was nergens op voorraad ... nu 3 jaar verder en geen probleem meer mee gehad.
                                Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                  Ik heb na 1 jaar ook een kapotte "secondary" waterpomp gehad, enfin 't is te zeggen dat ik de foutcode had gezien tijdens het uitlezen met VCDS.
                                  Was een gekend probleem, kon pas na 3-4 weken vervangen worden want het onderdeel was nergens op voorraad ... nu 3 jaar verder en geen probleem meer mee gehad.

Ik heb gebeld naar dieteren en het is geen gekend probleem.Ze gaan zien wat ze kunnen doen.

Comment

nog iemand die een A5 (sportback) in bestelling heeft momenteel?

zo ja in welke configuratie?

voor diegenen die er al één hebben / gehad hebben: wat zijn jullie (rij)ervaringen?

rijdt de wagen trouwens ook goed in de sneeuw met zomerbanden of heb je zowiezo winterbanden nodig om veilig vooruit te geraken?
                                    (ik krijg mijn auto in februari met zomerbanden dus hopelijk geen sneeuw meer erna...)

Comment

• @udi: Ik heb de mijne op de slotdag van de actie besteld (30nov): A5 sportback 1.8 TFSI moesson grijs,
                                      Milano zwart leder interieur
                                      17" 5 armen design velgen (achteraf jammer dat ik geen 18" besteld heb),
                                      intenso plus pack(met gratis gps HD),
                                      lounge pack,
                                      PDC achter-en vooraan,
                                      xenon lichten,
                                      zetelverwarming voor-en achteraan,
                                      zonder logo achteraan,
                                      audi soundsystem (audi music interface heb ik niet genomen daar je media op de sd kaartjes kan opslaan dus, weggesmeten geld naar mijn mening)
                                      Ik denk dat je met deze configuratie al heel wat in huis haalt

Levering 29 januari 2013 !!!!!!!!!!!!!! (wat heel snel is vind ik)

Comment

• Ik heb trouwens de condities van het komende autosalon op de website bekeken.
                                        De acties zijn verplaatst van het A5 naar het respectievelijk A4 en A6 segment......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitched Loop Bekijk Berichten
                                          @udi: Ik heb de mijne op de slotdag van de actie besteld (30nov): A5 sportback 1.8 TFSI moesson grijs,
                                          Milano zwart leder interieur
                                          17" 5 armen design velgen (achteraf jammer dat ik geen 18" besteld heb),
                                          intenso plus pack(met gratis gps HD),
                                          lounge pack,
                                          PDC achter-en vooraan,
                                          xenon lichten,
                                          zetelverwarming voor-en achteraan,
                                          zonder logo achteraan,
                                          audi soundsystem (audi music interface heb ik niet genomen daar je media op de sd kaartjes kan opslaan dus, weggesmeten geld naar mijn mening)
                                          Ik denk dat je met deze configuratie al heel wat in huis haalt

Levering 29 januari 2013 !!!!!!!!!!!!!! (wat heel snel is vind ik)
                                          Is inderdaad een mooie configuratie.

Ahja die music interface, doet er mij aan denken dat ik nog eens moet horen of dat kabelke daarbij inbegrepen is.
                                          Heb al gehoord dat het er bij sommigen bijgegeven wordt en anderen die het zelf moeten aanschaffen.

Ik heb ook zo'n korte levertijd (2 maanden) vind ik wel heel snel maar we gaan er niet over klagen he ;-)

Comment

Working...
                                          X