Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Update!

De nieuwe ultra-modellen van Audi beschikken over een compleet nieuwe 2.0 TDI, die leverbaar is in drie vermogensvarianten. Alle zijn ze uitgevoerd met SCR ofwel Selective Catalytic Reduction, een geavanceerde manier van uitlaatgasbehandeling waardoor de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) vrijwel tot 0 wordt teruggebracht. Hierdoor voldoet de nieuwe 2.0 TDI nu al aan de toekomstige Euro 6 emissienorm. De nieuwe TDI-motoren zijn van zichzelf zeer efficiënt. Hun zuinige karakter wordt nog eens versterkt door het standaard start-stop systeem, het efficiencyprogramma in het bestuurdersinformatiesysteem en transmissies met lage interne wrijving en langere overbrenging. De A4 en A4 Avant ultra hebben bovendien een verlaagd en in aerodynamisch opzicht verder geoptimaliseerd koetswerk.

De nieuwe 2.0 TDI komt in drie vermogensvarianten. De versie met 100 kW/136 pk (koppel: 320 Nm) is er voor de A4 Limousine en Avant en zorgt dan voor aansprekende prestaties zoals een topsnelheid van 215 km/h (Avant: 208 km/h) en een sprint van 0-100 km/h in 9,3 s (Avant: 9,6 s). Het gemiddelde verbruik van 3,9 l/100 km/h en de CO2-uitstoot van 104 g/km (Avant: 4,2 l/100 km en 109 g) betekent inschaling in de 20%-categorie van de fiscale bijtelling. De A4 en A4 Avant zijn er ook met de 120 kW/163 pk (400 Nm) sterke 2.0 TDI. Deze zorgt voor nog betere prestaties. Ook hier geldt dat het gemiddelde verbruik (4,2-4,4 l/100 km) en de corresponderende CO2-uitstoot (109-114 g/km) goed zijn voor 20% bijtelling. De A5 Coupé en A5 Sportback ultra zijn altijd uitgevoerd met deze 120 kW/163 pk sterke 2.0 TDI. Iets later volgt de A5 Sportback 2.0 TDI ultra met 100 kW/136 pk, met een CO2-uitstoot van 111 g/km. Ook deze modellen profiteren van 20% bijtelling. Alle A4 en A5 ultra-modellen hebben een handgeschakelde zesversnellingsbak.

Comment

• Goede avond,ik zie aan de witte a5 een hele mooie achterbumper van senner,zou dit ook zo willen maar waar kan ik die uitlaten en diffusor vinden,rij nu een wit sportback 2.0 quattro van 4-2011

Comment

• olieverbruik audi a5 cabrio

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        Rond het olieverbruik van de TFSI motoren is er een gekend probleem. Ik ken de technische details niet, ik weet alleen dat er geen auto's worden teruggeroepen. Bij een onderhoud, of een andere herstelling wordt de wagen nagekeken en zo nodig wordt er een en ander vervangen. In zeldzame gevallen moet de ganse motor vervangen worden. Dit wordt gratis gedaan ook al is de wagen buiten garantie.
        hallo onze wagen is 3 jaar heeft olieverbruik 1,50 liter op 1500km naar garage geweest verschillende testen gedaan helpt niet zuigers enz moet vernieuwd worden audi betaald juist wisselstukken rest voor ons dagen werk zal ons 3000 euro kosten zonder btw we hebben amper 37000 km dus van garantie kan je nie spreken he ze herkennen probleem maar doen er niets aan wel de nieuwe a5 zijn nu aangepast wij zijn daar vet mee t is onze 3 de audi maar zeker onze laatste onze vorige a4 had ook al olieverbruik aan 500000 km nu al bijvullen aan 10000 km

Comment

• Had onze gti dsg ook heb die dan gewoon continu bijgevuld

Comment

• Aan pakweg 10€ per liter olie moet je al 300.000km rijden om die herstelling eruit te halen...maar gezond voor de uitlaatlijn zal het niet zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
              Eventjes wat foto's plaatsen van onze nieuwste aanwinst:

Zeer knap! Nog steeds tevreden van? Hoe rijdt de combi 19-duimers & S-line ophanging?
              "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
                Zeer knap! Nog steeds tevreden van? Hoe rijdt de combi 19-duimers & S-line ophanging?
                Mijn ouders zijn er zeer tevreden van! We hebben de 19-duimers, maar niet de verlaagde ophanging. Het is niet supercomfi, maar valt eigenlijk wel nog mee!
                freude am fahren

Comment

Ik heb S-line ophanging en 19 duimers op mijn A4 Avant. In vergelijking met mijn vroegere E91 met 18 duims runflats en standaardophanging rijdt de Audi stukken comfortabeler. Voor mij de ideale combinatie tussen sportiviteit en toch nog comfortabel.
                  2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                  2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Is er een reden waarom de 3.0 TDI Quattro Clean Diesel 80Nm meer heeft t.o.v. de gewone?
                    Op vlak van zowel prestaties als verbruik blijkbaar geen enkel verschil t.o.v. de gewone 3.0 TDI ...

Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                    Ik heb S-line ophanging en 19 duimers op mijn A4 Avant. In vergelijking met mijn vroegere E91 met 18 duims runflats en standaardophanging rijdt de Audi stukken comfortabeler. Voor mij de ideale combinatie tussen sportiviteit en toch nog comfortabel.
                    Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                    Mijn ouders zijn er zeer tevreden van! We hebben de 19-duimers, maar niet de verlaagde ophanging. Het is niet supercomfi, maar valt eigenlijk wel nog mee!
                    Met dank voor de feedback. Iemand van jullie de optie Drive Select? Overbodig of toch overwegen waard?
                    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• A

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
                      ...
                      Met dank voor de feedback. Iemand van jullie de optie Drive Select? Overbodig of toch overwegen waard?
                      Zelf geen ervaring bij de A5; wel gehoord van mensen met een A6 of A7 die uiteindelijk maar 1 stand gebruiken. Al valt dan niet te zeggen of die stand overeenkomt met hoe de auto zich gedraagt zonder Drive Select.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Iemand van jullie de optie Drive Select? Overbodig of toch overwegen waard?
                        Wij hebben het Drive Select. Je merkt wel een duidelijk verschil tussen de verschillende standen. Ik vind het een interessante optie, al weet ik eigenlijk niet hoe hij "standaard" rijdt zonder de Drive Select.
                        freude am fahren

Comment

Wij hebben het Drive Select. Je merkt wel een duidelijk verschil tussen de verschillende standen. Ik vind het een interessante optie, al weet ik eigenlijk niet hoe hij "standaard" rijdt zonder de Drive Select.
                          Drive select kan je ook 'gratis' vrijschakelen dmv VAGCOM aanpassing. Dan heb je wel niet de knoppen op je dashboard maar je kan het via MMI wel aanpassen.

Comment

Dit dus, ook wel handig als je vrouw eens rijdt en je haar wat minder power wil geven

Comment

• Iemand een idee wat de leveringstermijnen zijn momenteel (voor een A5 sportbr. 163 ULtra, manueel)?

Mijn collega heeft één besteld via leaseplan (besteld op 16/10) en levering is voorzien op 30april!!!!

Ligt dit aan Audi/D'ieteren of Leaseplan?

thx,
                              Teizman

Comment

• Het zou me verwonderen dat Leaseplan de levering zou vertragen.

Comment

• Het zou mij ook verwonderen dat een AUdi model dat toch al vele jaren meegaat nog steeds een half jaar nodig heeft om bij de dealer te geraken!

Niemand een idee van de huidige leveringstermijn?
                                  teizman

Comment

• Best navragen bij Audi zelf.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
                                      Iemand een idee wat de leveringstermijnen zijn momenteel (voor een A5 sportbr. 163 ULtra, manueel)?

Mijn collega heeft één besteld via leaseplan (besteld op 16/10) en levering is voorzien op 30april!!!!

Ligt dit aan Audi/D'ieteren of Leaseplan?

thx,
                                      Teizman
                                      mischien eindigd zijn leasing pas in april ook , dan houden ze hem even bij

Comment

• Nowp:heb hem pas aangeworven....Hij rijdt momenteel met een wagen van AVIS
                                        (en heb een upgrade geregeld want reed nu met een B-Klasse en dat is echt geen auto om 5000km/maand mee te bollen.... nu wordt het een E-klasse....hij is dan ook al niet zo jong meer

teizman

Comment

• G
                                          Last edited by ; 09/12/2015, 10:11.

Comment

Working...
                                          X