Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
    het verschil met winterbanden is enorm, dus mensen die het wel kunnen betalen: gewoon doen
    Ik trek mijn plan met mijn zomerbanden, gaat goed genoeg Rijdt zelf beter dan onze Peugeot 406 coupé op winterbanden, al kan dat mss wel aan de auto liggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
      Ik lees hier graag dat velen zo goed vooruit gaan met hun winterbanden en/of quattro, maar dat was dus zeker niet het geval voor die domme kloot die tegen mij geknald is, terwijl ik stil stond nota bene.
      Winterbanden verplichten zoals in D en CH !!
      Sorry moest het even kwijt, ook al rij ik maar met A4 terwijl ik zot ben van A5...
      Das wel balen

Met dit weer houd ik ook meer afstand want de remweg is automatisch langer en er kan altijd eens ijs liggen
      Last edited by dragonfly; 21/12/2009, 13:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Das wel balen

Met dit weer houd ik ook meer afstand want de remweg is automatisch langer en er kan altijd eens ijs liggen
        te veel mensen hebben een overdreven vertrouwen in de moderne technologiën, en denken dat hen niets meer kan overkomen, tot ze toch botsen
        een hedendaagse wagen is gewoon niet meer te denken zonder ABS, ASR, ESP, en noem maar op, maar een elementaire voorzichtigheid blijft geboden in slechte weeronstandigheden
        dat met de nodige dosis ervaring (ik bedoel, minder goede ervaringen, zijnde situaties waar men (in het beste geval) beseft dat het voor dezelfde prijs heel slecht had kunnen aflopen)

Comment

• Crap...

Eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad vanochtend (nog altijd met de zomerbanden), behalve dan dat ik in de sneeuw netjes het spoor van het verkeer aan het volgen was doorheen een flauw bochtje en dat spoor leidde tot... een borduur... g*d$erdem!*$deju! Nieuwe velg (half jaar oud), voor de helft geschaafd.

Dus effe m'n velgen historiek opsommen.
          - 4 Y-design velgen (origineel Audi) op Ebay gekocht, voor een schappelijk prijs'ke.

- Eén velg achteraan boorduur lichtjes gekust doordat ik moest uitwijken voor een tegenligger in een smalle straat. Om nog wat zout in de wonde te strooien heeft de gemeente die verkeerssituatie 2 weken later aangepakt, borduur is nu weg.

- Bij 2 andere velgen is de vernislak beginnen af te bladeren... vandaar de schappelijke prijs zeker. Proberen te vervangen onder garantie => ni gelukt.

- Ter vervanging, 2 nieuwe velgen gekocht, deze keer gewoon via de Audi dealer (better safe than sorry).

- De velgen die afbladerde laten herspuiten. Maar 't resultaat vind ik niet goed genoeg. Twee velgen wijken lichtjes af van het origineel, zowel in kleurdiepte als vorm. Want met een extra laagje verf erop, zijn de randen niet meer zo afgelijnd. Y-design velg is volgens mij geen gemakkelijke velg om te herstellen, u weze gewaarschuwd.

- Daarnet 1 velg geraakt in de sneeuw.

Samenvatting. Je kan wel stellen dat ik nu een haat/liefde verhouding met die velgen heb... Ik ben van plan nog 3 nieuwe Y-design velgen te kopen. En dat brengt het eindresultaat op... 5 Y design velgen op reserve (!) die oftewel een licht afwijkende kleur ofwel lichte beschadigingen hebben.

Weet er hier iemand een adres waar ik die velgen echt deftig kan laten herstellen? Of zal ik het maar opgeven, en de 5 ouwe velgen afdanken? Als je die allemaal in één keer laat herstellen/herspuiten, zijn ze natuurlijk wel in orde... full black ofzo.

Ben ik hier de enigste met velgen pech?
          Adviseren jullie mij om met 17" velgen + bijhorende ballonbanden rond te rijden (retorische vraag)?

Comment

• Trek het je niet aan logic, ik ben altijd super voorzichtig bij parkeren, .. en toch zijn er al 3 velgen beschadigd. 1x van aan het Sportpaleis, gietende regen en mijn madam met haar vriendinnen moeten gaan halen. Wou mij zo dicht mogelijk zetten, iets te kort afgedraaid op een busstrook en met mijn achterste velg de hoek van de borduur getoucheerd. Dan 1x in Leuven mij aan de kant moeten smijten voor een zatlap die anders heel de bestuurderskant had meegehad. Knal met mijn voorwiel op de borduur En dan nog 1x door eigen stommiteit, zat met vanalles rond mijn hoofd en niet gecontreerd genoeg tijdens het parkeren (was parking langs bestuurderskant) ..

Comment

• Misschien eens deftig leren rijden.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Neen,heb er ook 2 die ik mag binnen doen om te herstellen wegens stoeprandschade.
                  Is waarschijnlijk doordat ik minder brede(235) banden heb zitten want,hetzelfde manoeuvre met de 255'ers zou
                  geen beschadiging hebben veroorzaakt denk ik.
                  Andere velgen die ik heb binnen gedaan waren heel goed hersteld maar ben,net als Logic,toch een beetje
                  bang voor de Y-velgen en dan vooral voor de kleur.

Comment

• Ach, als de banden op zijn komen er toch 19" onder En dan krijgen de huidige een ander laagje denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      (...)Adviseren jullie mij om met 17" velgen + bijhorende ballonbanden rond te rijden (retorische vraag)?
                      Ja. Het ziet er misschien niet zo afgelikt uit he, maar het rijdt beter, is stiller, comfortabeler, veel goedkoper als je nieuwe banden moet hebben, en je hebt er niet zo rap accidentjes me voor.

Hoe ver wil je gaan om er mooi uit te zien?

Comment

• in stad rondrijden (en parkeren) met banden die korter zijn dan de doorsnee stoeprand is roepen voor velgschade : vroeg of laat is het raak, hoe zorgvuldig je ook bent
                        met korte banden bedoel alles minder dan reeks 55- (en dus meestal velgen groter dan 17, behalve op SUV's)
                        alternatieve : gaan parkeren waar de wagen zij aan zij staan : dan krijgt je blutsen in de deuren en vleugels !

Comment

• Zou het niet beter kunnen zeggen rij ook 3 maand (12000km) met 255/35/19 die dan nog een lage ET waarde hebben dan de originele Audi velgen (dus steken vlot buiten de wielkast). En ik woon in Antwerpen stad, en ja hoor, al 2 keer de borduur gekust, en zelfs tegen 2km / u is zo'n borduur onverbiddelijk

Om aan te tonen hoe voorzichtig ik ben (en ja misschien parkeer ik als een bomma ), in 50% van de gevallen sta ik 70 cm van de borduur, zone schrik heb ik! Ach ja, over een half jaartje als ik er nog is ene mee kus (gelukkig tot nu toe altijd de rechtervoorvelg) koop ik er wel eentje extra bij...

Tussen 2 wagens parkeren doe ik enkel als ik vlot de deur kan openen of naast spliksplinternieuwe dure wagens

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          in stad rondrijden (en parkeren) met banden die korter zijn dan de doorsnee stoeprand is roepen voor velgschade : vroeg of laat is het raak, hoe zorgvuldig je ook bent
                          met korte banden bedoel alles minder dan reeks 55- (en dus meestal velgen groter dan 17, behalve op SUV's)
                          alternatieve : gaan parkeren waar de wagen zij aan zij staan : dan krijgt je blutsen in de deuren en vleugels !

Comment

• Ja die avatar, komt nog uit mijn vinylverslavingsperiode

ESP off werkt idd wel degelijk als je het langer indrukt, werkt beestig Bwa leasecontract zegt dat ik na 15000 al mag gaan, liever een keertje teveel, er piept ook nog iets aan de deur en in de koffer... Dervoor reed ik met een Alfa Romeo 156, die was veel stiller vanbinnen, premium my ass

Trouwens, met al dat zout zijn mijn voordien zeer vuile velgen terug gaan glimmen, zal wel geen goed teken zijn zeker !

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                            ESP kun je denk ik niet afzetten op de A5. Dat knopje "ESP off" is een bedrieger. Het zet in feite alleen de tractiecontrole uit. Iets wat je in principe alleen moet doen als je sneeuwkettingen gebruikt.
                            Ik ben zelf nog nooit vastgereden. Vertrekken in 2de versnelling en gas doseren lost al heel veel op.

Dat open dak dat piept en kraakt is 'normaal', het is te zeggen: het is een gekend fenomeen waar niks aan te doen valt, en meteen ook de reden waarom ik mijn auto zonder dat heb besteld. Nu bij vriesweer etc kraakt en piept dat natuurlijk nog harder, dat verbetert vanzelf weer wanneer het gaat dooien.

Een extra onderhoudsbeurt in de zin van ermee naar de garage te gaan is enkel een verspilling van geld. De motorolie, koelvloestof etc is voorzien op alle weersomstandigheden.
                            Wat je wel moet doen (is verplicht als je van je auto houdt) is na het dooien uw auto onderaan en in de wielkassen overloedig afspelen met een tuinslang. Eventueel een paar keer herhalen zolang er geen fixe regenbui geweest is die alle pekel van de weg ruimt.

Van mijn part mogen ze onmiddellijk stoppen met het strooien op de wegen. Kunnen ze nu niet gewoon doen zoals in Zwitserland? Sneeuwruimer, gevolgd door machine met borstels, gevolgd door een laagje fijn zand en winterbanden verplicht voor iedereen. Onze auto's zouden er wel bij varen en onze veiligheid ook.

(btw, leuke avatar)

Comment

• Heeft er iemand foto's van een zwarte A5 met 19" 20 spaakvelgen (zoals die van Nick)?

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                              2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Trek het je niet aan logic, ik ben altijd super voorzichtig bij parkeren, .. en toch zijn er al 3 velgen beschadigd.
                                Ai, 'k ben hier niet de enigste blijkbaar. Maar je gaat 19inchers kopen, wat doe je met de huidige set?

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                Misschien eens deftig leren rijden.
                                Rijden it is... nog nooit een velg geraakt bij het fileparkeren, straf eh. Maar dus al wel 2 keer in 't stad al rijdend een borduur geraakt (niet toevallig 2 keer het rechterachterwiel). Kunnen ze niet wat meer afgeronde borduren gebruiken voor onze velgen te sparen!

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                Andere velgen die ik heb binnen gedaan waren heel goed hersteld maar ben,net als Logic,toch een beetje bang voor de Y-velgen en dan vooral voor de kleur.
                                Volgens mij krijg je die Y-designs ook effectief niet meer goed. Toen ik de herspoten velg zag, dacht ik dat de kleur OK was, totdat ze onder de auto stonden. Diezelfde diepe glossy look zit er niet meer in, geeft een heel ander effect. Sindsdien durf ik ze niet meer te laten herstellen, want 't eindresultaat is al bijna evenerg als dat ene krasje op uw velg.

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                Ja. Het ziet er misschien niet zo afgelikt uit he, maar het rijdt beter, is stiller, comfortabeler, veel goedkoper als je nieuwe banden moet hebben, en je hebt er niet zo rap accidentjes me voor. Hoe ver wil je gaan om er mooi uit te zien?
                                Je hebt zeker een punt... Echter, de kleinste velg die ik kan leggen is een 17", dat is nu ook weer niet het maatje velg die je kan vrijwaren van dergelijke schade denk ik... als het gebeurt, dan is het idd niet zo erg.

Borduur eens raken is één ding, als je die achteraf perfect kan herstellen is 't niet zo erg (100-120 euro, en die is weer als nieuw). 't Vervelende is vooral dat die Y-designs een apart kleurtje hebben...

Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                                Om aan te tonen hoe voorzichtig ik ben (en ja misschien parkeer ik als een bomma ), in 50% van de gevallen sta ik 70 cm van de borduur, zone schrik heb ik!

'k Draai m'n rechter buitenspiegel dan altijd rap richting de wielen, om langs de borduur te parkeren. Gaat tot nu toe altijd goed. Is trouwens ook een optie die je hebt bij de geheugenfunctie van je zetels... dan draaien de buitenspiegels in de gewenste positie dra je de versnelling in achteruit plaatst (optie heb ik helaas niet, 't lukt zo ook wel).
                                Last edited by ; 22/12/2009, 12:23.

Comment

Ai, 'k ben hier niet de enigste blijkbaar. Maar je gaat 19inchers kopen, wat doe je met de huidige set?
                                  Herspuiten (titanium look) en gebruiken als track-velg of wintervelg indien ik ooit eens beslis winterbanden te gebruiken

Comment

• 19" 20 spaakvelgen

Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                                    Heeft er iemand foto's van een zwarte A5 met 19" 20 spaakvelgen (zoals die van Nick)?

is dit wat je zoekt? Is wel geen zwarte denk ik. (ik denk trouwens dat je deze foto al kent, deze komt uit "nabespreking 1ste audi meeting Haspengauw").
                                    Ik twijfel tussen deze mooie 20 spaakvelg en een 19inch 5 spaken segment, en dit voor mijn a5 sportback fantoomzwart met s-line exterieur. Iemand een ander idee?
                                    En vermits ik mijn sportback (ik heb 2 kindjes, vandaar mijn keuze voor sportback) nog moet bestellen twijfel ik of ik mijn velgen bij audi of achteraf bij een velgenshop moet kopen???
                                    Groeten Wim
                                    Bijgevoegde Bestanden
                                    Last edited by ; 22/12/2009, 13:49.

Comment

't Is de 2de of 3de witte kerst die ik me kan herinneren.

Laatste witte kerst in 1981
                                      Bij de laatste officiële witte kerst in 1981 lag in het midden van het land plaatselijk 20 centimeter sneeuw, die de dagen voor kerst was gevallen. Limburg en Brabant moesten toen met enkele centimeters sneeuw genoegen nemen.

De laatste keer dat het juist met kerst flink sneeuwde en de sneeuw bleef liggen was in 1964

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wim1972 Bekijk Berichten
                                        is dit wat je zoekt? Is wel geen zwarte denk ik. (ik denk trouwens dat je deze foto al kent, deze komt uit "nabespreking 1ste audi meeting Haspengauw").
                                        Ik twijfel tussen deze mooie 20 spaakvelg en een 19inch 5 spaken segment, en dit voor mijn a5 sportback fantoomzwart met s-line exterieur. Iemand een ander idee?
                                        En vermits ik mijn sportback (ik heb 2 kindjes, vandaar mijn keuze voor sportback) nog moet bestellen twijfel ik of ik mijn velgen bij audi of achteraf bij een velgenshop moet kopen???
                                        Groeten Wim
                                        Het gaat om de 20 spaakvelg 19" van Audi (zoals deze op de A5 van Nick H.) op een fantoomzwarte A5 en dan liefst in zijaanzicht.

Ik twijfel tussen deze velg of de 7 dubbelspaak velg in 20". Ik zie de 20" velg het liefst maar deze is iets duurder en de banden dan ook en bovendien zal deze wat minder comfort bieden, meer de sporen in de weg voelen alsook meer verbruiken.

Momenteel weet ik het absoluut niet, daarom dat ik eens een echte foto van die 20 spaakveld in 19" wil zien en niet op een beeld uit de car configurator van de duitse site van Audi.

...

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                                        2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Laatste witte kerst in 1981
                                          Bij de laatste officiële witte kerst in 1981 lag in het midden van het land plaatselijk 20 centimeter sneeuw, die de dagen voor kerst was gevallen. Limburg en Brabant moesten toen met enkele centimeters sneeuw genoegen nemen.

De laatste keer dat het juist met kerst flink sneeuwde en de sneeuw bleef liggen was in 1964
                                          Cool. We hebben in de Noordenkempen misschien iets meer geluk gehad. 'k Herinner mij nog een witte Kerst, toen ik om 4 uur 's ochtends voor de lol een ritje met de mountainbike ben gaan rijden. Is al ongeveer 15 jaar geleden... maar goed. Als de sneeuw nog effe blijft liggen, is het misschien officieel de derde dag sinds de metingen.

Comment

Working...
                                          X