Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Michelins zijn echt wel formidabel.
    Ik rijdt echt altijd snel, doe veel secundaire wegen en mijn michelins zien er na bijna 30k nog voortreffelijk uit.
    Ook op de p liggen Michelins en ook daar geven ze op nat en droog veel grip en gaan ze behoorlijk lang mee.
    In de sneeuw van de laatste week geven ze op de Quattro geen enkel probleem. Zalig met poepje slingeren , net genoeg en niet teveel! De grip herstelt zich snel, ondanks het feit dat ze niet nieuw meer zijn.

Comment

• ik ben ook zeer tevreden over mijn michelins winterbanden.
      vandaag een wedstrijdje kunnen doen tegen een Golf GTi op de duitsesnelweg)))))))
      die GTIs zien er goed uit in je spiegel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
        ik ben ook zeer tevreden over mijn michelins winterbanden.
        vandaag een wedstrijdje kunnen doen tegen een Golf GTi op de duitsesnelweg)))))))

Comment

ik ben ook zeer tevreden over mijn michelins winterbanden.
          Nu je ABT hebt, en je regelmatig op de Deutsche Autobahn zit. Welke topsnelheid haal je dan?? Ikzelf heb er 241km/u gereden en had nog wat over, zonder OBD-tuning welteverstaan.

Grtz.
          Nick

Comment

• Nick,

ik heb nu winterbanden onder de auto en de weeromstandigeheden waren niet optimaal.
            de top van de auto vind ik niet zo belangrijk, wat ik super vind zijn de tussenacceleraties......
            voor het tunen heb ik ook 240 km/uur gehaald met de zomerbanden.

Comment

• volgens ABT moet de top 264km/uur zijn

Comment

Nick,

ik heb nu winterbanden onder de auto en de weeromstandigeheden waren niet optimaal.
                de top van de auto vind ik niet zo belangrijk, wat ik super vind zijn de tussenacceleraties......
                voor het tunen heb ik ook 240 km/uur gehaald met de zomerbanden.
                Maar toch ben ik benieuwd naar de topsnelheid. Normaal is deze electronisch beperkt tot 250km/u. Ik zou graag weten of die beperking weg is na een ABT-kuur ...

Comment

volgens ABT moet de top 264km/uur zijn
                  Ja, ik heb dit ook al gelezen. Wou gewoon weten of dit echt zo is.

Dus, als je volgende keer op de Deutsche Autobahn bent, +250 km/u proberen hé ...
                  Last edited by ; 26/12/2009, 18:52.

Comment

• als het weer droog is, als ik deze zomervelgen met zomerbanden onder de auto heb, zal ik kijken hoe hard de auto kan
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• kan er iemand het technisch verschil geven tussen de 2.0 tfsi 180 pk en 211 pk want deze schelen in de prijslijst maar liest 4000 euro met elkaar. Ik weet wel dat servotronic std op 211 pk zit

Comment

• wat is tegenwoordig de levertermijn op de A5 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                          kan er iemand het technisch verschil geven tussen de 2.0 tfsi 180 pk en 211 pk want deze schelen in de prijslijst maar liest 4000 euro met elkaar. Ik weet wel dat servotronic std op 211 pk zit
                          Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                          wat is tegenwoordig de levertermijn op de A5 ?
                          Geen buiten de servotronic (niet aan te raden). Levertermijn moet ca. 8 à 12 weken zijn momenteel. Na het autosalon misschien iets meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
                            Geen buiten de servotronic (niet aan te raden). Levertermijn moet ca. 8 à 12 weken zijn momenteel. Na het autosalon misschien iets meer.
                            wel ik heb op mijn avant servotronic en wij er alvast over te spreken

Comment

• juist terug van skivakantie, de A5 is een prachtige auto om over de franse autostrades met te rijden (vliegen)

Comment

• Levertermijn is op dit moment eind maart, een 3 maanden dus.

Servotronic zit nu standaard op alle A5's gelijk welke motorisatie. Is geen overbodige optie trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk Berichten
                                  Levertermijn is op dit moment eind maart, een 3 maanden dus.

Servotronic zit nu standaard op alle A5's gelijk welke motorisatie. Is geen overbodige optie trouwens.
                                  Ik heb het bewust niet genomen en ik heb er absoluut geen spijt van. Met 18-duimers voelt het stuur heel direct aan en helemaal niet zwaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
                                    Ik heb het bewust niet genomen en ik heb er absoluut geen spijt van. Met 18-duimers voelt het stuur heel direct aan en helemaal niet zwaar.
                                    Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog alleen maar testritten heb gedaan met A5's met servotronic. Kan dus niet zeggen hoe het is zonder. Met is het alleszins zeer aangenaam Ook al was het er niet standaard op, dan zou ik toch de optie toevoegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk Berichten
                                      Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog alleen maar testritten heb gedaan met A5's met servotronic. Kan dus niet zeggen hoe het is zonder. Met is het alleszins zeer aangenaam Ook al was het er niet standaard op, dan zou ik toch de optie toevoegen.
                                      de servotronic maakt het stuur heel licht bij manoeuvreren, dit op alle modellen
                                      niets verkeerd, maar je slijt je banden ter plaatse omdat het zo gemakkelijk is
                                      ook wat verwarrend bij zeer lage snelheid, je draait eigenlijk meer dan je dacht, en plots neemt je de stoeprand mee met je achterwiel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        ...maar je slijt je banden ter plaatse omdat het zo gemakkelijk is
                                        ook wat verwarrend bij zeer lage snelheid, je draait eigenlijk meer dan je dacht, en plots neemt je de stoeprand mee met je achterwiel
                                        Mmmm Good point! Nog niet bij stilgestaan eigenlijk. Zal wel wennen zeker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          de servotronic maakt het stuur heel licht bij manoeuvreren, dit op alle modellen
                                          niets verkeerd, maar je slijt je banden ter plaatse omdat het zo gemakkelijk is
                                          Mij hebben ze altijd geleerd dat je enkel aan je stuur mag draaien als de wagen in beweging is, en nooit als je stilstaat, niet alleen om plaatselijke slijtage van de band alleen, maar ook omdat je zo je servopomp en al de beweegbare delen van je stuurinrichting zeer zwaar belast (indien mogelijk natuurlijk ) maar als je sommige ziet parkeren zijn ze hun servopomp echt aan het martelen...

Comment

Working...
                                          X