Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hier ook maar eens posten:

Misschien een beetje laat, maar ik ben op zoek naar een winterset voor op de S5.
    Iemand suggesties??

Zelf dacht ik aan deze 2 (eerste graphit kleur, 2e zijn matzwart)

Het probleem met deze velgen is dat ze passen op de a5 maar niet op een s5 omdat ze te smal zijn (8 ipv 8.5j). Valt dit op te lossen met een spacer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      19" wintervelgen... respect.
      winterbanden in 20" kon ik nie krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
        Hoe?Het is maar400 € voor een bandje.
        Als je flink gast gaan ze zeker 20.000 km mee.
        Voor mij zijn de volgende 2 uitvoeringen de perfectie:
        - ofwel een standaard uitvoering met een Y-design velg.
        - ofwel s-line exterieur met die 20" spaakvelgen.

Als ik een 20" zou kiezen, moet dat voor mij persoonlijk gecombineerd worden met het S-line pakket... en dan begint het verschil al wel door te tellen, terwijl ik daar niet echt de meerwaarde van zie (again, persoonlijk).

Hoeveel kost een Michelin PS2 R01 19 inch trouwens?

Comment

19" wintervelgen... respect.
          Denk dat naar mate de winterband groter en breder wordt,de eigenschappen specifiek verreist voor
          een winterband,gradueel dalen en je uiteindelijk beter 17" zomerbanden legt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philip3600 Bekijk Berichten
            Hier ook maar eens posten:

Misschien een beetje laat, maar ik ben op zoek naar een winterset voor op de S5.
            Iemand suggesties??

Het probleem met deze velgen is dat ze passen op de a5 maar niet op een s5 omdat ze te smal zijn (8 ipv 8.5j). Valt dit op te lossen met een spacer?

Waarom te smal?
            Welke grootte,18",19"?
            Zolang de ET-waarde niet of minimaal verandert zou ik niet weten waarom 8j te smal is,tenzij je geen band
            mag monteren die smaller is dan 255.
            De RS6 velgen zullen zonder twijfel ook wel te verkrijgen zijn in andere breedtes.

Comment

• [quote=philip3600;3791676]Hier ook maar eens posten:

Iemand suggesties??

[/q

Ik heb die velgen op mijn A5 in volgende maat :19-9j met een spacer van 2 cm per wiel.
              Voor mij de mooiste velg op een A5,zeker met spacers.

Comment

Waarom te smal?
                Welke grootte,18",19"?
                Zolang de ET-waarde niet of minimaal verandert zou ik niet weten waarom 8j te smal is,tenzij je geen band
                mag monteren die smaller is dan 255.
                De RS6 velgen zullen zonder twijfel ook wel te verkrijgen zijn in andere breedtes.
                In 19"
                De fabrikant kan geen typegoedkeuring leveren voor de S5 ivm de remmen.
                Smaller dan 255 is geen probleem vermoed ik. Wordt vaker gedaan bij winterbanden.

Ik ben dus op zoek naar een deftige 19x8.5 of 18x8.5 wintervelg

Edit:

Ben juist op deze uitgekomen. Is precies een vrij populaire velg voor een goede prijs

Last edited by ; 24/12/2009, 10:40.

Comment

Hoeveel kost een Michelin PS2 R01 19 inch trouwens?
                  Ik was 1200€ kwijt voor 4 denk ik
                  So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                    Ik was 1200€ kwijt voor 4 denk ik
                    Tx! 'k Had al wat liggen zoeken en idd, 308,32 € per stuk:

PILOT SPORT PS 2, 255/35 -19 96 Y (R01) XL

Prijs: 308,32 €
                    link

Met dezelfde specificaties bieden ze ook nog deze band aan:

CONTI-SPORTCONTACT 3, 255/35 -19 96 Y (R01) MFS XL

Prijs: 241,14 €
                    link

Die Conti's zijn wel wat goedkoper, maar ik ben nu zo content van die Michelins... volgens hen is die Continental dus de betere band... wat is daarvan aan?
                    Iemand meer info van?
                    Last edited by ; 24/12/2009, 12:48. Reden: grafiekjes

Comment

In 19"
                      De fabrikant kan geen typegoedkeuring leveren voor de S5 ivm de remmen.
                      Smaller dan 255 is geen probleem vermoed ik. Wordt vaker gedaan bij winterbanden.

Ik ben dus op zoek naar een deftige 19x8.5 of 18x8.5 wintervelg

Edit:

Ben juist op deze uitgekomen. Is precies een vrij populaire velg voor een goede prijs

De Asa Gt-1 als ik me niet vergis.
                      Waarschijnlijk zouden de 'spaken' te kort bij de remklauwen komen bij een 8j.
                      Dat zou dan wel opgelost kunnen worden door spacers maar dan heb je nog geen typegoedkeuring.

Comment

De Asa Gt-1 als ik me niet vergis.
                        Waarschijnlijk zouden de 'spaken' te kort bij de remklauwen komen bij een 8j.
                        Dat zou dan wel opgelost kunnen worden door spacers maar dan heb je nog geen typegoedkeuring.
                        Inderdaad de ASA's. Wat denk je ervan?
                        Ik heb ze al eens op een a5 gezien in 20" en vind het het wel een propere velg (en zeker als wintervelg)..

Als banden zou ik Vredestein Wintrac xtreme's nemen. Iemand ervaringen?

Comment

Tx! 'k Had al wat liggen zoeken en idd, 308,32 € per stuk:

PILOT SPORT PS 2, 255/35 -19 96 Y (R01) XL

Prijs: 308,32 €
                          link

Met dezelfde specificaties bieden ze ook nog deze band aan:

CONTI-SPORTCONTACT 3, 255/35 -19 96 Y (R01) MFS XL

Prijs: 241,14 €
                          link

Die Conti's zijn wel wat goedkoper, maar ik ben nu zo content van die Michelins... volgens hen is die Continental dus de betere band... wat is daarvan aan?
                          Iemand meer info van?
                          In 235/35/19 heb ik ze een goeie 220€ betaald terwijl ze in 255 een 250 kosten.
                          Heb natuurlijk een goede korting door het grote aantal banden die ze mogen leveren.
                          Wat betreft de Conti's heb ik geen idee maar,volgens het diagram ziet dat er heel goed uit
                          en zelfs beter dan Michelin.
                          Test ze eens uit en laat het ons weten.)

Comment

Inderdaad de ASA's. Wat denk je ervan?
                            Ik heb ze al eens op een a5 gezien in 20" en vind het het wel een propere velg (en zeker als wintervelg)..

Foto's kan ja vinden op deze linkhttp://www.senner-tuning.de/shop/pro...oducts_id=4535
                            Grootvader heeft de Vredestein's zitten op zijn Mercedes S320 4-matic in 17"en is hier tevreden van,alhoewel
                            hij toch stevig doorrijdt.

Comment

• Die rs6 velgen zijn in verschillende maten te krijgen maar wel als replica dan.
                              2012 E92 Bmw 335i DKG
                              1991 E30 320i

Comment

• Een recente bandentest door EVO magazine:

In another tire test, the Vredestien's were barely edged out by the Goodyear F1 Asymmetric in another high-performance tire comparison in "EVO" magazine.

OVERALL RESULTS:
                                1. Goodyear Eagle F1 Assymmetric - 96.4
                                2. Vredestein ULTRAC SESSANTA - 95.3
                                3. Continental Contisport Contact 3 - 93.5
                                4. Bridgestone Potenza REO50A - 92.7
                                5. Michellin Pilot Sport PS2 - 92.4
                                6. Pirelli PZero Nero - 92.0
                                7. Kumho Ecsta SPT KU31 - 88.7
                                8. Dunlop Sport Maxx - 86.0
                                9. Yokohama S. Drive - 82.0
                                Volledig artikel, klik hier.

Conclusie... Die Goodyear lijkt nogal snel te slijten, dus misschien wel de best presterende, maar daarom nog niet de beste band.
                                De Bridgestones blijken beter te zijn dan de Michelins, alhoewel ik beide type band heb, vind ik de Michelins beter... (het gevoel komt blijkbaar niet overeen met de meetresultaten).
                                Conti's komen ook hier beter uit de test dan de Michelins.
                                En Vredestein is dan blijkbaar de beste keuze (had ik echt niet verwacht), en heel wat goedkoper dan de Michelin en Conti's.

ULTRAC SESSANTA 255/40 -19 100 Y XL
                                Marktprijs: 210,99 €
                                link

Comment

Geen ervaringen mee, maar nu ik toch aan het kijken was...

Zijn precies goed bezig onze noorderburen.

Comment

Een recente bandentest door EVO magazine:
                                    Conclusie... Die Goodyear lijkt nogal snel te slijten, dus misschien wel de best presterende, maar daarom nog niet de beste band.
                                    Ik heb die GoodYear Eagle erop liggen met 255
                                    Als je 35.000km snel slijten noemt klopt de info.
                                    Voorjaar moeten ze vooraan vernieuwd worden en ik twijfel er niet over om dezelfde te laten leggen...

Bijgevoegde Bestanden
                                    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                      Ik heb die GoodYear Eagle erop liggen met 255
                                      Als je 35.000km snel slijten noemt klopt de info.
                                      Voorjaar moeten ze vooraan vernieuwd worden en ik twijfel er niet over om dezelfde te laten leggen...

Als ik het goed zie is er wel wat plaklood nodig om ze in balans te krijgen.
                                      Zijn dit originele Audi-velgen?
                                      Indien het originele zijn,zijn de banden hier verantwoordelijk voor.
                                      Heb toch al gemerkt dat Michelin's veel minder lood nodig hebben dan de meeste merken.
                                      Bij de BBS-velgen met Michelin's was 20 gr het meeste en zelfs één velg totaal zonder extra gewicht.

Comment

Heb toch al gemerkt dat Michelin's veel minder lood nodig hebben dan de meeste merken.
                                        Bij de BBS-velgen met Michelin's was 20 gr het meeste en zelfs één velg totaal zonder extra gewicht.
                                        Bij mij hangt er ook veel lood op hoor
                                        Zijn originele Audi velgen en de Michelin's ken je hé

Comment

Bij mij alleen maar OEM en als het replica zou zijn heeft de dealer me voor €.3500 in 't zak gezet !
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X