dat is altijd een beetje mijn vrees geweest met al de technische snufjes die wij al duur als optie betaald hebben : de dag dat er iets kapot gaat zijn de kosten dan nog veel hoger dan met "gewone" uitrustingen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenNet een xenon lamp van de A5 moeten vervangen.
Geen eenvoudige klus want de heel lichtblok moet eruit
En het lampje kost €200 ...
Anyway , tis gefikst, maar ik vroeg me wel af of het normaal was dat die na 4 jaar en 100k al kapot gaan ...
Zo ziet een defecte xenon eruit ...
Beetje Gay dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk BerichtenIk heb er ondertussen al 2 kapot gehad, de ene keer links, de andere keer rechts. De wagen is nu 3,5 jaar. Komt volgens de garage regelmatig voor. Wel telkens vervangen onder garantie.
En waarom is dit garantie als het buiten de termijn valt ?
Comment
-
Bij de meeste mereken waaronder Audi moet je niet blind staren op de garantie termijn,voor een dealer onderhouden wagen is er vaak een zogenaamde goodwill-waranty na de officiele termijnBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenBij de meeste mereken waaronder Audi moet je niet blind staren op de garantie termijn,voor een dealer onderhouden wagen is er vaak een zogenaamde goodwill-waranty na de officiele termijn
Van goodwill-waranty is er bij Audi totaal geen sprakesigpic
Comment
-
Goodwill garantie hangt af van dealer tot dealer.....BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
op veel goodwill van Audi zelf (d'Ieteren) moet je niet te veel rekenen : hun politiek is voortaan "ofwel neemt de klant Audi Care, ofwel moet de klant maar na twee jaar op de blaren zitten"
misschien zijn sommige dealers zijn wat soepelder, maar ik heb persoonlijk geen weten van eigen tussenkomst voor zware incidenten
ik ben ook geen klant die om de drie jaar zijn materiaal vervangt...
betalen doe je toch altijd : de kostprijs van de twee eerste jaren is inbegrepen in de verkoopprijs, en nadien betaal je of Audi Care of de fakturen...
je moet gewoon wat geluk hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenop veel goodwill van Audi zelf (d'Ieteren) moet je niet te veel rekenen : hun politiek is voortaan "ofwel neemt de klant Audi Care, ofwel moet de klant maar na twee jaar op de blaren zitten"
misschien zijn sommige dealers zijn wat soepelder, maar ik heb persoonlijk geen weten van eigen tussenkomst voor zware incidenten
ik ben ook geen klant die om de drie jaar zijn materiaal vervangt...
betalen doe je toch altijd : de kostprijs van de twee eerste jaren is inbegrepen in de verkoopprijs, en nadien betaal je of Audi Care of de fakturen...
je moet gewoon wat geluk hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenZelfde ervaring. Het is al moeilijk genoeg om beroep te doen op de garantie *binnen* de wettelijke garantietermijn van 2 jaar. Ik heb de dealers reeds laten weten dat mijn volgende auto minstens 7 jaar garantie zal hebben.
op mijn huidige Q5 liet mijn (een andere...) dealer de drukgroep van mijn koppeling de dag voor het aflopen van de garantie vervangen, buiten terugroepaktie (er was wel een interne info van Audi daaromtrent); nu zal nog (net onder garantie...) de hele stuurmechanisme vervangen worden wegens een geluidje waarvan de oorzaak niet (od nog niet...) kan opgespoord worden
dus valt het soms goed, soms niet...
dat zal wel bij alle merken zijn ... ben met de tijd wat filosoof geworden
de waakzaamheid en proaktiviteit van de dealer is wel van groot belang !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten(...)dat zal wel bij alle merken zijn ... ben met de tijd wat filosoof geworden
de waakzaamheid en proaktiviteit van de dealer is wel van groot belang !
Veel merken geven reeds 5 jaar garantie, sommigen reeds 7 (vb Kia). Andere merken experimenteren met formules om 15 jaar garantie (vb Opel) te bieden. Ik dacht ook dat als je vandaag een 7-serie koopt, er het we-care equivalent van BMW gewoon direct bij zit zonder dat je elke maand moet betalen. Ma.w. ook het onderhoud zit meteen inbegrepen in de aankoop van de wagen.
Voor zover zulks niet verboden zal worden door Europa is dit laatste volgens mij de enige toekomst. Je koopt een wagen en het nodige onderhoud + preventieve werken + garantie zitten in de aankoop inbegrepen voor de eerste 15 jaar of 300.000 km. Merken die niet meegaan in dit verhaal zullen worden weggeconcurreerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenDat is vrij veel. Al eens bij de garage langsgeweest?
allezins erg mooie voorstellen en service bij Audi volgens mij. SchitterendBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Heeft er iemand ervaring met het kopen van een Audi in Engeland?
Prijzen zijn zeer gunstig -> www.audi.co.uk
Uitrustingspaketten zijn wel helemaal anders dan hier (lees: meer opties voor je geld).
En ja, je kan er eentje bestellen met links stuur en tellers in km voor kleine meerprijs.
Zijn de Engelse auto's verder conform de Belgische wetgeving?
Comment
-
let op de koplampen hé,moeten het juiste beeld hebbenBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk BerichtenHeeft er iemand ervaring met het kopen van een Audi in Engeland?
Prijzen zijn zeer gunstig -> www.audi.co.uk
Uitrustingspaketten zijn wel helemaal anders dan hier (lees: meer opties voor je geld).
En ja, je kan er eentje bestellen met links stuur en tellers in km voor kleine meerprijs.
Zijn de Engelse auto's verder conform de Belgische wetgeving?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenlet op de koplampen hé,moeten het juiste beeld hebben
Tussen de toerenteller en de kilometerteller verschijnt dan je snelheid in miles.
En je lichten stellen zich dan ook automatisch anders af.
Ik vind dit een leuk gadget, ben al een paar keer naar GB geweest met de wagen,
vanaf het moment dat je de trein afrijd even een paar klikjes en klaar is kees....
Comment
-
De A5 car configurator werkt weer op www.audi.be
Aantal nieuwe packs voor de A5C zo te zien. En onze offerte wordt ook ineens een 5000k duurder..voor hetzelfde.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenDe A5 car configurator werkt weer op Audfi.be.
Aantal nieuwe packs voor de A5C zo te zien. En onze offerte wordt ook ineens een 5000k duurder..voor hetzelfde.
je moet echt wel gek zijn om nog een nieuwe audi te bestellen bij D'ieteren belgie
het zijn gewoon afzetters.
Ik spaar 11000 euro op mijn nieuwe A5 SB in UK tenopzichte van belgie
en dan moet ik al 8% korting krijgen bij de belgische dealer.
wie wat duits kent , is deze link intressant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenDat kan je instellen met de MMI
Tussen de toerenteller en de kilometerteller verschijnt dan je snelheid in miles.
En je lichten stellen zich dan ook automatisch anders af.
Ik vind dit een leuk gadget, ben al een paar keer naar GB geweest met de wagen,
vanaf het moment dat je de trein afrijd even een paar klikjes en klaar is kees....BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenondertussen hoor ik net van vriendin dat de garage deze middag het probleem meer dan ernstig neemt. Er gaat een nieuwe motor maar ze gaat hem waarschijnlijk inruilen op een A6 Avant 2.8.
allezins erg mooie voorstellen en service bij Audi volgens mij. SchitterendBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment