welke van deze 2 velgen onder een zwarte A5? beiden 19inch
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtenpersoonlijk zou ik voor deze (TTRS) velgen gaan, maar ik zou niet weten waar ik originele kan kopen
Ik moet mezelf effe corrigeren wat de holle spaken betreft. Heb nu een PDF met accessoires van de Audi A5 bekeken en gezien dat dat een compleet andere velg is, whoops.
Comment
-
als je de eerste wil kopen
effe ebay checken:
http://cgi.benl.ebay.be/Orig-Audi-S5...item230800384f
ik zou van replicas afblijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtendat is idd een goede prijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichtentja, smaken verschillen hé, maar ik heb die bbs velgen altijd geassocieerd met fout tjoende bakken. Dus ik vind dit een enorme minderwaarde voor de auto.
Het verlagen is wel okee, maar geen must voor mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk BerichtenBBS velgen zijn klasse tuningvelgen.
nu wel uit de smaak, de meeste die hun velgen veranderen willen ook de remmechaniek ( liefst upgraded) laten zien
modeverschijnsels...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk BerichtenJe moet eens bij AECARS gaan zien te Izegem.Alle soorten Audivelgen(wel replicas) op stock.Ik zou voor titanium rs6 velgen gaan of die ttrs velgen.
Een ander merk met goede replica's,iets beter afgewerkt aan de spaken(geen scherpe randen) is TAM
maar heb dit ook maar van horen zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtentenzij je op een circuit rijdt (en op snelheid, en op het nat...) bent je ondanks alle beweringen van (geïnteresseerde) bandenboeren en flauwe theoretici, beter af met de beste banden vooraan, zeker op met voorwielaandrijving
even nadenken...
je doet veel autosnelwegkilometers, dat is altijd rechtdoor, het grootste risiko is aquaplaning, dus zijn diepe groeven in de voorste banden van groot belang om het water te evacueren, de achterbanden komen toch op een reeds door de voorste banden gedroogde wegdek
qud erat demonstrandum...
In die zeer vastomlijnde situatie die jij schetst is het inderdaad zo dat je geen voordeel hebt met 't achteraan leggen van de beste banden. Geen discussie.
Maar in alle andere omstandigheden is het anders. Zelfs een loutere richtingswisseling op de autostrade (met spoorvorming b.v.) zorgt ervoor dat de achterste banden niet meer op het "droog"gereden spoor van de voorbanden rijden. En laat het nu net dié situatie zijn die zo gevaarlijk is voor FWD met slechte achterbanden : ze gaan mee met de voorste, omdat ze minder water moeten afvoeren, maar van zodra de eerste richtingswisseling eraan zit te komen moet ze wél hetzelfde gehalte water verplaatsen én is er een zijdelingse/roterende beweging in de auto. Resultaat : véél sneller dan verwacht en nauwelijks herstelbaar breken ze tractie.
En het is gewoon een feit dat een auto, als 'ie achteraan grip verliest, veel moeilijker te corrigeren valt voor (in eerste instantie) de elektronische rijhulpsystemen en (in tweede instantie) de chauffeur (als ESP niet kan corrigeren moet je al van zeer goeden huize zijn om de uitbrekende achterkant zelf nog onder controle te krijgen), dan als 'ie vooraan grip verliest (onderstuur is elektronisch erg makkelijk in te perken door gewoon de snelheid te verminderen).
Bovendien heb je, veel sneller nog dan de effectieve grip op het moment dat het "zover" is, de waarschuwende en inperkende factor van voorbanden die wat minder goed zijn dan achteraan, nl. het feit dat je dat snel ervaart (véél sneller dan dat je voelt dat één van de of beide achterwielen achteraan grip verliezen, tenzij in een bocht) en je tempo navenant gaat aanpassen.
Het is correct dat je, als je 4 kale banden hebt en je vervangt er 2, geen voordeel doet met de nieuwe vooraan te leggen of achteraan, want je moet ze allemaal vervangen. De balans van een auto is bovendien erg delicaat, en een te groot verschil tussen de voor- en achterbanden is sowieso te vermijden.
Maar, en dat staat al langer als een paal boven water : als je je banden vervangt, en je denkt zuiver aan de veiligheid van A tot Z (en niet enkel op de autostrade), dan leg je de nieuwe banden achteraan. Ook op een FWD.
Zelf ook al duidelijk ervaren : met een FWD met goeie banden vooraan en slechte achteraan ben je snel overmoedig, en ga je rond (kont breekt uit), terwijl dezelfde FWD met de goeie banden achteraan van de éérste bocht duidelijk aantoont dat je trager moet, dat doe je ook, en je gaat nooit achterstevoren staan.
Maar ... to each his own.'k Zou het gewoon jammer vinden dat verkeerd advies (tegen de veiligheid in) gegeven wordt op een forum, waar misschien wel iemand dat zonder na te denken gaat toepassen en op die manier schade oploopt die 'ie had kunnen vermijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk BerichtenNuja het maakt eigenlijk niet uit: altijd goede banden hebben op de 4 wielen lijkt me de veiligste optie
De discussie "waar leg ik m'n nieuwe banden en waar komen m'n slechte" zou eigenlijk niet mogen worden gevoerd. Vier slechte banden is (hoe raar 't ook klinkt) minder erg dan 2 goeie en 2 slechte, gewoon omdat de balans van de auto dan minder verstoord is. En als je op 4 slechte banden aquaplanend van de autostrade schuift, ga je zo hard dat je ook met slechts 2 slechte en 2 nieuwe banden (maakt niet uit welke waar liggen) hetzelfde of een gelijkend pad richting graskant of vangrail zou hebben gevolgd.
Op het vlak van performantie gezien is het, zeker in de regen, niet aan te raden de minder goeie vooraan te laten liggen (en de betere/nieuwe achteraan), maar op het vlak van veiligheid is het eenduidig wel zo : nieuwe achteraan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichteneen offerte van Audi dealer voor de TT-RS 19inch velgen:
560 euro per velg zonder band.......
Mijn orig. velgen kosten €870 excl. BTW per velg, zonder band.
Comment
-
[quote=[B]gTa[/B];4101600]
Op het vlak van performantie gezien is het, zeker in de regen, niet aan te raden de minder goeie vooraan te laten liggen (en de betere/nieuwe achteraan)
Deze bewering ontkracht eigenlijk grotendeels je vorige demonstratie... je kan toch moeijlijk performant zijn ... als je niet op de baan blijft !
Soit, ik ben zoals reeds gezegd voorstaander van de slijtage zoveel mogelijk gelijk te houden door tijdig te wisselen (voor / achter) van de banden, en vooral de banden tijdig te vernieuwen
ik heb altijd meer geld besteed aan mijn banden dan aan mijn velgen !Last edited by guyugy; 29/06/2010, 13:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk BerichtenIs dit incl. BTW?
Mijn orig. velgen kosten €870 excl. BTW per velg, zonder band.
ook even navragen naar de prijs van goede banden in deze categorie : je gaat hoesten !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenSpacers ga je nu eenmaal niet binnen de optielijst terugvinden vrees ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenook even navragen naar de prijs van goede banden in deze categorie : je gaat hoesten !
Bridgestone Potenza RE050, 255/35-ZR19 96Y
€600 incl. BTW gemonteerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichteniemand ervaring met Blow Off valve van Forge voor de TFSi"s?
Wat wil je hier eigenlijk over weten?
Comment
Comment