Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand enig idee om de s-tronic (6/7) ook in de 2l naft komt ? A5 coupe/sportback...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      ook ben ik altijd geneigd de "tuners in spe" te verwittigen van de mogelijke gevaren van de ingreep, ik ben de mening toegedaan dat tunen in de huidige gebruiksomstandigheden van een wagen (druk verkeer, snellheidscontroles...enz) eigenlijk maar zeer weing risiko inhoudt : de bijkomende kracht en geweld komt in de praktijk niet zo vaak aan bod...
      een paar keren spurten om te verifiëren dat de wagen nog heel snel reageert, en verder de flow van het verkeer duchtig (moeten...) volgen
      het is een beetje als een 5 gangen-menu bestellen ipv een zakenlunch, en dan drie borden bijna onaangeraakt terug naar de keuken laten brengen
      maar als er plezier in zit , waarom niet ? wij leven maar één keer !

bwa ik gebruik die bijkomende kracht toch zeer regelmatig, sta er zelfs s'zondags vroeg voor op omdat er dan geen verkeer op baan is , en we ons es goe kunnen uitleven
      gewoon goe warm laten worden vooraleer te trappen en daarna laatste km cool down en dat valt wel mee qwa broks aan je car

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
        bwa ik gebruik die bijkomende kracht toch zeer regelmatig, sta er zelfs s'zondags vroeg voor op omdat er dan geen verkeer op baan is , en we ons es goe kunnen uitleven
        gewoon goe warm laten worden vooraleer te trappen en daarna laatste km cool down en dat valt wel mee qwa broks aan je car
        dat doen er heel veel wanneer ze de diskotheek verlaten ;-) ; ik hoor dan het resultaat op het nieuws...
        ik zou mij op de baan veiliger voelen als ze dat eerder in Zolder gaan doen : het is er voor gemaakt, en daar is het opvragen van de full power erg verantwoord , zoniet vereist

Comment

dat doen er heel veel wanneer ze de diskotheek verlaten ;-) ; ik hoor dan het resultaat op het nieuws...
          ik zou mij op de baan veiliger voelen als ze dat eerder in Zolder gaan doen : het is er voor gemaakt, en daar is het opvragen van de full power erg verantwoord , zoniet vereist

met dat verschil dat ik nie eerst zuip en of drugs pak voor ik ga spelen

trouwens op zondag rond 6 uur moet gij in uw bed liggen, en ge moet nie altijd onverantwoord snel rijden om u te amuseren, bochtjes pakken kunnen ook vree fun zijn

Comment

met dat verschil dat ik nie eerst zuip en of drugs pak voor ik ga spelen

trouwens op zondag rond 6 uur moet gij in uw bed liggen, en ge moet nie altijd onverantwoord snel rijden om u te amuseren, bochtjes pakken kunnen ook vree fun zijn
            sorry dat ik tegen een zeer teentje getrapt heb ;-)

jij volgt mij wel in die zin dat je impliciet bekent dat een snelle/getunde wagen eigenlijk niet meer in het normaal dagverkeer kan gebruikt worden...

Comment

jij volgt mij wel in die zin dat je impliciet bekent dat een snelle/getunde wagen eigenlijk niet meer in het normaal dagverkeer kan gebruikt worden...
              Je denkt dat het niet bestaat, maar er is wel degelijk leven na het spitsverkeer.

Comment

heeft niets met zeer teentje te maken, ik wil gewoon es genieten van pk's zonder continue te moeten anticiperen op al die zondagschaufeurs

in het dagverkeer vind ik het zonde van de 98 te verspillen zonder er plezier van terug te krijgen ,dan kan ik evengoed de v50 1.6d van mn vrouw pakken geeft geen rijplezier maar verbruikt niets en voor achter al die taffelaars te tuffen is dat meer dan genoeg

+ ik wil mijn zondags speeltje ook niet meer continu blootstellen aan de risico's van stadsverkeer met pakeerschades of erger ( vorig jaar op de harde manier duidelijk geworden), deukjes in de zijdeuren etc omdat er veel mensen geen respect meer hebben voor anderen hun materiaal .

Comment

• wij zijn inderdaad niet van dezelfde generatie (zucht...)

Comment

wij zijn inderdaad niet van dezelfde generatie (zucht...)

tja, oude zakken he
                    gelukkig zijn ze niet allemaal zo he ,zelfs mn vader gaat soms mee crossen en hij is toch 58+ en ik moet hem soms wat intomen

hoe zeggen ze dat, boys with toys

Comment

... (...) hoe zeggen ze dat, boys with toys...
                      indeed... ook ben ik realist(er..) wat het gebruik betreft, het bezitplezier bestaat en overtreft in vele gevallen (ook bij mij...) de strikte redelijkheid
                      anders zou Audi niet zoveel verkopen !

Comment

• jep boys with toys...
                        Heb gisteren tegen een s5 coupe handgeschakeld eens een kleine dragrace gedaan en hij reed vlotjes weg..
                        De mijne s tronic...

Comment

indeed... ook ben ik realist(er..) wat het gebruik betreft, het bezitplezier bestaat en overtreft in vele gevallen (ook bij mij...) de strikte redelijkheid
                          anders zou Audi niet zoveel verkopen !

echt nodig is dat niet daarin heb je gelijk je kan je evengoed verplaatsen met een wagen die maar half zoveel kost en maar half zoveel vermogen heeft

maar ja op den duur kan je alles zo minimaliseren

heb ook lang getwijfeld voor ik mijn huidige kocht, van waarom zoveel uitgeven voor iets waar je enkel de zondag es gebruikt max 10k op een jaar ( alles funkm ,heb die wagen niet nodig)
                          maar op den duur voorwat ga je nog gaan werken? als je jezelf nooit es iets extra gunt
                          vakantie, en andere luxe dingen interesseren me niet
                          kan je evengoed een 9 to 5 job zoeken met inbegrip van alle deze bijhorende vrije tijd
                          als ik nu s'morgens vertrek , en je ziet uw car staan geeft dat toch wat vreugde
                          daar wil ik nu gerust veel van mn vrije tijd voor geven

Oorspronkelijk geplaatst door Chemistry 83 Bekijk Berichten
                          jep boys with toys...
                          Heb gisteren tegen een s5 coupe handgeschakeld eens een kleine dragrace gedaan en hij reed vlotjes weg..
                          De mijne s tronic...
                          met wat cruise jij rond?

Comment

echt nodig is dat niet daarin heb je gelijk je kan je evengoed verplaatsen met een wagen die maar half zoveel kost en maar half zoveel vermogen heeft

maar ja op den duur kan je alles zo minimaliseren

heb ook lang getwijfeld voor ik mijn huidige kocht, van waarom zoveel uitgeven voor iets waar je enkel de zondag es gebruikt max 10k op een jaar ( alles funkm ,heb die wagen niet nodig)
                            maar op den duur voorwat ga je nog gaan werken? als je jezelf nooit es iets extra gunt
                            vakantie, en andere luxe dingen interesseren me niet
                            kan je evengoed een 9 to 5 job zoeken met inbegrip van alle deze bijhorende vrije tijd
                            als ik nu s'morgens vertrek , en je ziet uw car staan geeft dat toch wat vreugde
                            daar wil ik nu gerust veel van mn vrije tijd voor geven

met wat cruise jij rond?
                            s5 coupe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chemistry 83 Bekijk Berichten
                              s5 coupe

is dat geen tiptronic in de coupe?

Comment

is dat geen tiptronic in de coupe?
                                idd tiptronic hij heeft zes versnellingen...
                                Maar het verschil is wel immens tov de manuele....

Comment

idd tiptronic hij heeft zes versnellingen...
                                  Maar het verschil is wel immens tov de manuele....
                                  is wel een verschil ja, ik had vroeger ook een tiptronic nu een stronic en scheelt wel wat ja

misschien was die andere ook nog getuned?

Comment

is wel een verschil ja, ik had vroeger ook een tiptronic nu een stronic en scheelt wel wat ja

misschien was die andere ook nog getuned?
                                    nope niet getuned is ne maat van mij, wouden het verschil eens testen.....

Comment

• @ Bart

je kan het ook het even duur (of duurder...) houden zonder in de motorisatie te investeren; een uitgebreide uitrusting kost je (zeker bij Audi) meer dan een fellere motorisatie en/of tuning, en je geniet er 100% van de tijd van
                                      dit is nu mijn keuze, temeer dat ik al gefrustreerd geraak van de och arme 163pk's van mijn stoofketel niet vaak te kunnen benutten
                                      ik heb nog de tijd gekend toen je met een gerust geweten plankgas kon rijden met een Golf VR6 en een Saab Turbo16 (classic Saab natuurlijk...), zonder meteen voor hoge boetes of intrek van rijbewijs hoeven te vrezen ... voltooid verleden tijd, dus...
                                      zo jammer !

Comment

@ Bart

je kan het ook het even duur (of duurder...) houden zonder in de motorisatie te investeren; een uitgebreide uitrusting kost je (zeker bij Audi) meer dan een fellere motorisatie en/of tuning, en je geniet er 100% van de tijd van
                                        dit is nu mijn keuze, temeer dat ik al gefrustreerd geraak van de och arme 163pk's van mijn stoofketel niet vaak te kunnen benutten
                                        ik heb nog de tijd gekend toen je met een gerust geweten plankgas kon rijden met een Golf VR6 en een Saab Turbo16 (classic Saab natuurlijk...), zonder meteen voor hoge boetes of intrek van rijbewijs hoeven te vrezen ... voltooid verleden tijd, dus...
                                        zo jammer !

tja je kan het ook beide doen felle motor+ alle opties, en jammer genoeg heb ik die tijd van plankgas nooit geweten. dermee dat ik rustige momenten opzoek op de baan om es de pks los te laten
                                        der zijn ook momenten dat ik geniet van alle luxe van de auto, maar af en toe een stoplichtsprintje blijft toch fun + voor mij ideale manier om es van de frustraties af te raken
                                        circuit zou inderdaad beter zijn, maar ik heb maximum 3a4 u vrij per week en in die tijd geraak ik er niet dus af en toe een boete heb ik niet zo een probleem mee

en ja rijbewijs verliezen is minder, maar al bij al vind ik die boetes nog meevallen als ge bekijkt hoe laag de pakkans is, en de hoogte van de boete ca va nog vind ik
                                        je moet al wat doen om meer dan 500€ boete te krijgen , blijft natuurlijk jammer van het geld maar ge zijt der nu ook niet aan falliet ,in tegenstelling tot Frankrijk bv 1500€ das al wat anders.

ze mogen content zijn bij de overheid dat er nog gasten zoals ik hun gat in de staatskas helpen vullen

Comment

nope niet getuned is ne maat van mij, wouden het verschil eens testen.....

eigenlijk om het perfect te weten zou je ze es op de vermogenbank moeten zetten, dan weet je tenminste zeker of het aan de boite ligt of dat uw motor minder vermogen geeft.

heb es gelezen dat veel van die fsi's last hebben van koolstofaanslag waardoor ze redelijk wat vermogensverlies hebben, zeker na wat km
                                          de oplossing zou zijn om een oil catch kan te laten installeren en de boel es grondig te laten reinigen

Comment

Working...
                                          X