Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-Klasse Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana Bekijk Berichten
    De command is echt niet veel beter hoor, zeker niet voor dat prijsverschil. Ik zou gewoon opnieuw voor de audio 50 gps kiezen, werkt prima zo.
    Is audio 50 niet met pijlen?
    Ik haat pijlnavigatie Geef mij maar een lekkere kaart.
    Ik zou zelf bvb nooit pijlnavigatie nemen omdat je daar ook schijteveel voor betaald, en dan heb je een gps die minder overzichtelijk is dan een TomTom van 200 euro.
    De COMAND APS vergeleken met een TomTom vind ik veel beter, heb al een paar keer beide naast elkaar gezet om te kijken, die van MB is nauwkeuriger, sneller, betere routes, betere TMC en kan je veel meer dingen op vinden.

Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana Bekijk Berichten
    Moet wel zeggen dat het verbruik erg hoog ligt!! (12-13l)

Misschien omdat hij nog nieuw is?
    Dat zal idd nog wel wat gaan dalen veronderstel ik.

Comment

veel korte ritjes ook omdat hij nog nieuw is mss, zat met de 260 wat rond de kerktoren te rijden in het begin, en zat aan 12
      nu met de gewone verplaatsingen ongeveer 10

anderzijds, merk ik bij de nieuwe smart maar weinig van een niet-ingereden motor, zowel van loopkultuur (ahum, met een 3-cyl ) als van verbruik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Is audio 50 niet met pijlen?
        Ik haat pijlnavigatie Geef mij maar een lekkere kaart.
        Ik zou zelf bvb nooit pijlnavigatie nemen omdat je daar ook schijteveel voor betaald, en dan heb je een gps die minder overzichtelijk is dan een TomTom van 200 euro.
        De COMAND APS vergeleken met een TomTom vind ik veel beter, heb al een paar keer beide naast elkaar gezet om te kijken, die van MB is nauwkeuriger, sneller, betere routes, betere TMC en kan je veel meer dingen op vinden.
        De Audio 50 is ook met kaart in de E. Het scherm is wel kleiner dan dat van het comand.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          De Audio 50 is ook met kaart in de E. Het scherm is wel kleiner dan dat van het comand.
          Nice.
          Dan snap ik het wel, de keuze voor audio 50

Comment

Nice.
            Dan snap ik het wel, de keuze voor audio 50
            De aps50 krijgt tegenwoordig betere kritieken van gebruikers dan comand, blijkt met het kaartmateriaal te maken te hebben, heb het niet zo opgevolgd maar op de duitse fora is er veel kritiek.

Comment

Koud, nieuw, korte ritten.
              En Mercedes loopt jammer genoeg achter op gebied van verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                Koud, nieuw, korte ritten.
                En Mercedes loopt jammer genoeg achter op gebied van verbruik.
                Correctie: ze geven waardes op die dichter bij de werkelijkheid liggen

Comment

Vergelijk dan maar is op spritmonitor.
                  BMW om 1 naam te noemen doet stukken beter, audi heb ik mijn twijfels.

Comment

• Grrr, het lastige van een nieuwe auto is dat je echt gestressed bent over elke kans op een kras, vlek of dat ie vuil wordt
                    Mercedes E Coupe 250 CGI Zwart
                    http://www.aanbod.be

Comment

Grrr, het lastige van een nieuwe auto is dat je echt gestressed bent over elke kans op een kras, vlek of dat ie vuil wordt
                      . Je moet em wel durven gebruiken he
                      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Van de 350cdi motor heb ik van de MB-garage toch ook al gehoord dat deze dorstiger is dan zijn voorganger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                          Van de 350cdi motor heb ik van de MB-garage toch ook al gehoord dat deze dorstiger is dan zijn voorganger.
                          Dat is gek, het enige wat er veranderd is aan die motor is de badge die ze erbijgeven om op de koffer te hangen.

Tenzij het blok in de E-klasse, die heeft een lichtjes aangepast inlaattraject om beter in de motorruimte te passen.

Comment

Dat is gek, het enige wat er veranderd is aan die motor is de badge die ze erbijgeven om op de koffer te hangen.

Tenzij het blok in de E-klasse, die heeft een lichtjes aangepast inlaattraject om beter in de motorruimte te passen.
                            Bij mij ging het over de 320cdi (in mijn huidige S) en dan zijn opvolger (maar dat was ook nog de 320cdi zeker maar dan in V-vorm). Dus ik had het eigenlijk nog over de 320cdi (V6) en niet over de huidige 350cdi, hoewel dit toch nog altijd als basis dezelfde motor is. Maar daar kunnen de verbruikswaarden wel beter van zijn (heb ik persoonlijk geen idee van )

Comment

Bij mij ging het over de 320cdi (in mijn huidige S) en dan zijn opvolger (maar dat was ook nog de 320cdi zeker maar dan in V-vorm). Dus ik had het eigenlijk nog over de 320cdi (V6) en niet over de huidige 350cdi, hoewel dit toch nog altijd als basis dezelfde motor is. Maar daar kunnen de verbruikswaarden wel beter van zijn (heb ik persoonlijk geen idee van )
                              De 320 CDI 6L zuiniger dan de 320CDI V6?
                              Nog nooit gehoord Integendeel. Hetgeen RRD met zijn S210 haalt qua verbruik rij je nu met de V6 in de S211/S212 makkelijk 1 a 2 liter lager.

Comment

De 320 CDI 6L zuiniger dan de 320CDI V6?
                                Nog nooit gehoord Integendeel. Hetgeen RRD met zijn S210 haalt qua verbruik rij je nu met de V6 in de S211/S212 makkelijk 1 a 2 liter lager.
                                Het was wat de garage mij zei. Ze hadden een klant (met een taxibedrijf) die er voor zijn eigen 1 had (had ervoor de 320 in lijn) en die zat enkele liters hoger dan vroeger. De garage was hem toen aan het afstellen om het verbruik te laten zakken.

RRD is denk ik nu wel geen referentie inzake zuinig verbruik

Ikzelf zit met de S tussen de 7,5 en 8 l (zomer tov winter).

Comment

Het was wat de garage mij zei. Ze hadden een klant (met een taxibedrijf) die er voor zijn eigen 1 had (had ervoor de 320 in lijn) en die zat enkele liters hoger dan vroeger. De garage was hem toen aan het afstellen om het verbruik te laten zakken.

RRD is denk ik nu wel geen referentie inzake zuinig verbruik

Ikzelf zit met de S tussen de 7,5 en 8 l (zomer tov winter).
                                  Dat verbruik haalt RRD ook ongeveer.. De E 320 CDI's 211 en 212 die bij ons binnenkomen zitten soms met verbruiken van 6.5-7liter.

Ohja, een moderne motor valt door een dealer niet af te stellen.

Comment

• Weet iemand welk de ideale instellingen zijn voor het harman kardon muzieksysteem? Nu klinkt het vaak wat scherp wat pijnlijk is aan de oren...
                                    Mercedes E Coupe 250 CGI Zwart
                                    http://www.aanbod.be

Comment

Dat verbruik haalt RRD ook ongeveer.. De E 320 CDI's 211 en 212 die bij ons binnenkomen zitten soms met verbruiken van 6.5-7liter.

Ohja, een moderne motor valt door een dealer niet af te stellen.
                                      Dat zijn verbruiken volgens de boordcomputer veronderstel ik. In de zomer zit ik dan aan 6,2 l

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                        Vergelijk dan maar is op spritmonitor.
                                        BMW om 1 naam te noemen doet stukken beter, audi heb ik mijn twijfels.
                                        Ja heb nochtans ook gelezen (was in 'De standaard' van een tijdje geleden, denk ik ) en daar stond idd zoals Carlito zegt dat Bmw verbruikswaarden meegeeft die verder af stonden van het werkelijk verbruik...

Is trouwens een gewoonte van alle automerken maar Mercedes zat idd dichter bij de werkelijke waarde, ze stelden hun verbruik dus minder rooskleurig voor!

En dan nog als ze al die waarden halen was dat doordat die nieuwe auto's getest werden met perfecte bandenspanning met warme motor zonder starten en stoppen op een afgesloten stuk weg, enz.... dus in werkelijkheid onmogelijk!!

greetz

Comment

• Verbruik hangt vooral af van de rijstijl, misschien heeft de gemiddelde BMW-rijder een zwaardere voet dan de gemiddelde Mercedes-rijder?

Comment

Working...
                                          X