Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Euhm, dan heb jij wel een hele rare 4-cilinder gezien.
Al die wagens die wij al afgeleverd hebben worden geleverd met schakelpook in het midden, en géén stuurschakeling jammer genoeg.
Gezien? Ik rijd er mee en ik zie geen pook in het midden...
Ik denk dat ook de 220CDI zo is en enkel de 200CDI nog met een pook in het midden is.
Dat zou jij toch moeten weten?
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.beBekijk Berichten
Gezien? Ik rijd er mee en ik zie geen pook in het midden...
Ik denk dat ook de 220CDI zo is en enkel de 200CDI nog met een pook in het midden is.
Dat zou jij toch moeten weten?
Inderdaad bobo, ik heb nu al met beide gereden en het is veel makkelijker rijden met het hendeltje.
Het gaat veel sneller en vlotter en je hebt de middenconsole mooi vrij, wat ruimtelijker oogt.
Bovendien heb je meer opbergvakken.
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.beBekijk Berichten
Ik heb 7-trapsautomaat/4 cylinder ZONDER pook in middenconsole, wel met hendeltje aan het stuur.
Maar ik heb een 250CDI, zal dan blijkbaar alleen met deze motor zijn!
Sinds productie juni hebben ze allemaal een pookje aan het stuur. Aanvankelijk had de 200 CDI nog de pook centraal, maar dat is nu ook veranderd.
Sinds productie juni hebben ze allemaal een pookje aan het stuur. Aanvankelijk had de 200 CDI nog de pook centraal, maar dat is nu ook veranderd.
Ik hoop dat dit niet waar is, want anders ga ik binnen enkele weken een serieuze discussie hebben met de dealer bij aflevering nieuwe wagen. Heb 'speciaal' een E200 genomen om de pook in de middenconsole te hebben, want anders zou ik de E250 hebben genomen (als de pookjes toch allemaal aan het stuur zijn).
Er is een gigantisch verschil tussen een E200 en een E220/250 met de dubbele turbo. Beetje vreemd dat je persé een pookje wou. Als je graag schakkelt, dan neem je toch het AMG pakket en speel je met de flippers?
Er is een gigantisch verschil tussen een E200 en een E220/250 met de dubbele turbo. Beetje vreemd dat je persé een pookje wou. Als je graag schakkelt, dan neem je toch het AMG pakket en speel je met de flippers?
Ja, achteraf begin ik mij ook af te vragen waarom ik dat zo wilde
Nu, heb al met 2 E200's gereden in het verleden en gezien mijn rijstijl (bompa rijstijl denk ik) heb ik altijd genoeg vermogen gehad met een E200. In tegenstelling tot BMW (heb nu een 520d) vind ik dat een Mercedes uitnodigt om zachtjes te rijden, heb nog nooit de indruk gehad om vermogen te kort te hebben).
Dus op zich zit ik er niet mee in dat er een E200 op komst is (anders zou ik hem niet zelf gekozen hebben), maar zou het wel erg vinden mocht ik door de dealer slecht geinformeerd zijn.
Oh dan komt het wel goed. Al dan niet een pookje maakt niet uit. Zonder pookje heb je extra opbergruimte wat de wagen eigenlijk wel mist. En wat koppel betreft is de E200 ook goed dankzij het feit dat het (bijna) een 2200cc motor is (ipv een 1900 of 2000) en dus vlotjes rijdt in het verkeer. Je zal zien dat de motor minder hard sleurt dan de 520d, en mooi lineair werkt.
Sinds productie juni hebben ze allemaal een pookje aan het stuur. Aanvankelijk had de 200 CDI nog de pook centraal, maar dat is nu ook veranderd.
Ik dacht ook dat het zo was.
Maar omdat onze grease-monkey het zo duidelijk stelde, begon ik te twijfelen of het wel op alle 4 cylinders was. Op de 250CDI was ik zeker, omdat ik zelf met één rijd sedert begin april. Over de 220CDI was ik ook vrij zeker, maar over de 200CDI twijfelde ik omdat onze grease-monkey de 4-cylinders allemaal zag buitengaan met pook in het midden.
Ik dacht : hij zal het toch wel weten zeker. Niet dus.
Maar volgens ik mij herinner, zijn het inderdaad alle 4 cylinders die de 7-traps hebben met ECO start/stopsysteem én hendeltje aan het stuur (ipv middenpook)
Oh dan komt het wel goed. Al dan niet een pookje maakt niet uit. Zonder pookje heb je extra opbergruimte wat de wagen eigenlijk wel mist. En wat koppel betreft is de E200 ook goed dankzij het feit dat het (bijna) een 2200cc motor is (ipv een 1900 of 2000) en dus vlotjes rijdt in het verkeer. Je zal zien dat de motor minder hard sleurt dan de 520d, en mooi lineair werkt.
Zal mijn eerste automaat zijn (wel vroeger hier en daar eens met een automaat gereden, maar dan korte tijd).
Wat ik me afvraag, "mis" je dat remmen op de motor niet met een automaat? Als ik zo eens nadenk, dan rem je op een dag toch veel op de motor (zonder het weliswaar altijd zelf te beseffen, meer uit automatisme)? Kan mij bvb voorstellen dat bij afdalingen 'in de bergen' dat remmen op de motor mist?
Er is een gigantisch verschil tussen een E200 en een E220/250 met de dubbele turbo. Beetje vreemd dat je persé een pookje wou. Als je graag schakkelt, dan neem je toch het AMG pakket en speel je met de flippers?
Inderdaad, verschil is gigantisch!
Ik heb uitvoerig met alle 3 gereden (6 maand met E220CDI, 1,5 jaar met E200CDI en 4 maand met E250CDI) en ik beleef het grootste rijplezier met de 250CDI.
Ik heb ook gereden met een 350CDI, maar dat hoeft voor mij niet, surplus tov 250CDI bij 350CDI vind ik voor mij overbodig.
Aan de 200CDI ergerde ik mij enorm, de 220CDI (met bi-turbo) was heel goed, de 250CDI is SUPER.
Maar dit is mijn mening en iemand anders kan gerust een totaal andere ervaring hebben.
Rijden met een wagen is voor een groot deel persoonlijke emotie en beleving. Dus iedereen moet voor zichzelf uitmaken (en de verschillende motoren testen!) welk model en motor het best bij hem past.
Comment