Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mwa, de nieuwe E heeft nochtans meer dan genoeg testkm's eropzitten.

Probleem is dat de preproductie materialen van betere kwaliteit zijn dan de massa productie materialen, probleem ligt dus eerder bij de toeleveranciers voor zover ik weet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Mja.... heb dit enkel eens proefondervindelijk kunnen vaststellen: niets voor mij, ieder zijn keuze natuurlijk.
      Uiteraard
      Zijn mss ook van die dingen die je pas apprecieert wanneer je het al langer gebruikt

Comment

• [quote=El Greco;4191241]Dat doen ze al jaren zo en niet alleen bij MB.... Dus als je minder miserie wil, altijd een jaartje wachten als je kan tot de kinderziektes eruit zijn. De fabrikanten gebruiken de chauffeurs om hun wagens op punt te zetten hé.

Mijn eerste vraag aan de verkoper toen ik er eentje wilde bestellen.
        "Staat de wagen op punt want anders wacht ik nog" (ik had toen een bestelling lopen van een c220cdi dus verkocht hab 'm sowieso)
        Antwoordt van de verkopen: "mercedes kan zich na de problemen van de w211 zich niet veroorloven om weer een probleemwagen uit te brengen,wagen staat volledig op punt als 'm geleverd word"

Comment

• Probleem is dat de preproductie materialen van betere kwaliteit zijn dan de massa productie materialen, probleem ligt dus eerder bij de toeleveranciers voor zover ik weet.[/quote]

Houtafwerking dashbord ?????
          Lakwerk ?????
          Zetels ?????

Dus in preproduktie zijn dat andere materialen

Comment

• Lakwerk kan wel hoor

Wat is er mis met het houtafwerking en de zetels?

Comment

• De wagen heeft momenteel een 10000 km en het hout waar de asbak onder ligt staat vol krassen van open en toe te schuiven,er heeft nog nooit iets opgeleggen.
              Het hout in de deuren staat ook al vol krassen......
              Had ik dit op voorhand geweten dat het zo ne prul was dan had ik de alu-inleg genomen
              En mijn achterzetel wordt volgende week vervangen omdat 'm opengescheurd is aan het stiksel

Comment

• [quote=realgenius;4191272]
                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Dat doen ze al jaren zo en niet alleen bij MB.... Dus als je minder miserie wil, altijd een jaartje wachten als je kan tot de kinderziektes eruit zijn. De fabrikanten gebruiken de chauffeurs om hun wagens op punt te zetten hé.

Mijn eerste vraag aan de verkoper toen ik er eentje wilde bestellen.
                "Staat de wagen op punt want anders wacht ik nog" (ik had toen een bestelling lopen van een c220cdi dus verkocht hab 'm sowieso)
                Antwoordt van de verkopen: "mercedes kan zich na de problemen van de w211 zich niet veroorloven om weer een probleemwagen uit te brengen,wagen staat volledig op punt als 'm geleverd word"
                Je moet dat niet vragen aan de verkoper he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                  Mwa, de nieuwe E heeft nochtans meer dan genoeg testkm's eropzitten.

Probleem is dat de preproductie materialen van betere kwaliteit zijn dan de massa productie materialen, probleem ligt dus eerder bij de toeleveranciers voor zover ik weet.
                  Het verschil is dat de pre-productie dingen handgemaakt waren ipv machinaal

En de enige problemen met de 212 bestaan uit de motoren van voor november 2009.

Voor de rest nog geen problemen tegengekomen

Comment

• [QUOTE=tradie;4191371]
                    Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten

Je moet dat niet vragen aan de verkoper he

verkeerd gequote, ik heb dat niet gevraagd hé dat was realgenius... Hij heeft niet goed gequote zie ik nu....
                    Bij onze Viano moest ik niets vragen, de verkoper zie dat toen vanzelf, niet tegenstaande we toen ook nog met een E 220 CDi rond reden.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Het verschil is dat de pre-productie dingen handgemaakt waren ipv machinaal

En de enige problemen met de 212 bestaan uit de motoren van voor november 2009.

Voor de rest nog geen problemen tegengekomen
                      Dat zeggen ze me ook altijd inde garage.
                      "We zijn bij de 350 nog geen problemen tegengekomen,jij bent de enige....."

Daar ben ik vet mee hé,dat ik de enige ben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten

Andere garage proberen?
                        Een goede werkplaats is goud waard, zeker voor de eigenaar van de wagen.

Comment

• Ben zeer tevreden over de service van de garage.
                          De mekaniekers kunnen er ook niets aan doen dat de wagen niet goed uit de fabriek komt hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten

Wat zijn de problemen bij u?

Want bij ons zijn er ook wel geen problemen met 350 bekend, maar natuurlijk rijden er belachelijk weinig 350's rond.

Comment

• al zeker injectors en gescheurde zetel enzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                al zeker injectors en gescheurde zetel enzo
                                En krasgevoelig hout (en dat zal in de 350 toch geen ander hout zijn dan in de andere versies).

Comment

• Hout en andere hoogglanzende inleg is altijd wel krasgevoelig. Ofja, swirlgevoelig.
                                  Echt krassen lijkt me niet normaal, tenzij je enorme nagels hebt aan je vingers en je daardoor krassen maakt

Scheur in de zetels is echt niet normaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk Berichten
                                    De 220 CDI is dezelfde blok als de 250 CDI, maar dan elektronisch begrensd op pk en koppel. Een 220 CDI kan dus intrinsiek meer dan hij zal presteren. Maar het leuke is wel dat de 220 ook alle leuke techniek van de 250 heeft, zoals de dubbele turbo, wat de 220 CDI een zeer goeie motor maakt.

Terwijl de 200 CDI dit niet heeft en in wezen een volledig andere motor is. Let wel, een 200 CDI is een goeie motor, in het dagelijks verkeer zal je daar nooit mee tekort komen. Je kan hiermee perfect 200km/h met cruise control op rijden in Duitsland. De motor zal nooit tekort schieten.

Kijk wat je belangrijker vindt: een extra turbo of een panodak. Bij beide motoren ga je zeer vlot kunnen rijden hoor.
                                    Volgens mij niet juist....
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Wat zijn de problemen bij u?

Want bij ons zijn er ook wel geen problemen met 350 bekend, maar natuurlijk rijden er belachelijk weinig 350's rond.
                                      Rij nu al een 7 maanden met een 350 cdi break (18000 km op de teller) en mag zeggen dat ik heel tevreden ben ... behalve over het verbruik.

Gemiddelde is 9.7 l wat heel veel is als je dit vergelijkt met de concurrentie.

Wagen is heel comfortabel en de prestaties zijn ok. (ook heel ruim)

Dus toch nog een min of meer tevreden klant.

Hopeljk moet ik binnenkort geen ander nieuws melden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                        Hout en andere hoogglanzende inleg is altijd wel krasgevoelig. Ofja, swirlgevoelig.
                                        Echt krassen lijkt me niet normaal, tenzij je enorme nagels hebt aan je vingers en je daardoor krassen maakt

Scheur in de zetels is echt niet normaal.
                                        Scheur in de zetel komt wel meer voor. Is gewoon omdat het leder op die plaats toevallig wat dunner is, en net daar aan elkaar gezet.
                                        Voor zo een dingen heb je garantie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                                          Rij nu al een 7 maanden met een 350 cdi break (18000 km op de teller) en mag zeggen dat ik heel tevreden ben ... behalve over het verbruik.

Gemiddelde is 9.7 l wat heel veel is als je dit vergelijkt met de concurrentie.

Wagen is heel comfortabel en de prestaties zijn ok. (ook heel ruim)

Dus toch nog een min of meer tevreden klant.

Hopeljk moet ik binnenkort geen ander nieuws melden.
                                          Hoewel ik mijn voorlopige vervangwagen 200CDI al meermaals vervloekt heb, wegens te traag en te veel motorlawaai, moet ik deze wagen toch een pluim geven voor het verbruik.
                                          Ik ben deze zomer naar Zwitserland geweest en in de heenreis had ik een verbruik van 6.1 liter (op 922 km).
                                          Op de terugreis had ik een verbruik van 5.4 liter (921km). Puike prestaties toch voor een wagen met 4 personen aan boord en een propvolle koffer! En dit vollledig door Zwitserland gereden naar Davos (aan Oostenrijkse grens)
                                          Toch verlang ik naar mijn 250CDI op het einde van het jaar. De 7-trapsautomaat en het ECO start/stopsysteem zijn ook veelbelovend : 4.9 liter normverbruik in theorie.
                                          Benieuwd wat de realiteit zal brengen. Alleszins heel blij dat ik niet voor de 350CDI gekozen heb....

Comment

Working...
                                          X