Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Blijkbaar is er nu ook een E 300 CDI (231 pk) is dat dan de oude versie van de 6-cil?

Want ik zie op de site van Mercedes dat de E al te verkrijgen is met de nieuwe 350 CDI (265 pk )

greetz!!

Comment

• 300CDI is de 280 van weleer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
        Hoewel ik mijn voorlopige vervangwagen 200CDI al meermaals vervloekt heb, wegens te traag en te veel motorlawaai, moet ik deze wagen toch een pluim geven voor het verbruik.
        Ik ben deze zomer naar Zwitserland geweest en in de heenreis had ik een verbruik van 6.1 liter (op 922 km).
        Op de terugreis had ik een verbruik van 5.4 liter (921km). Puike prestaties toch voor een wagen met 4 personen aan boord en een propvolle koffer! En dit vollledig door Zwitserland gereden naar Davos (aan Oostenrijkse grens)
        Toch verlang ik naar mijn 250CDI op het einde van het jaar. De 7-trapsautomaat en het ECO start/stopsysteem zijn ook veelbelovend : 4.9 liter normverbruik in theorie.
        Benieuwd wat de realiteit zal brengen. Alleszins heel blij dat ik niet voor de 350CDI gekozen heb....
        hoe vond je de e rijden
        je zult het vast al verteld hebben
        maar toch kurjues naar den tetter

Comment

• traag en motorlawaai buiten beschouwing

Comment

• Heeft er iemand toevallig zicht op óf en wanneer de 4-cilinders ook de 7-bak krijgen ?
            En wat zou in vgl. met de aankoopprijs nog 't meest waard zijn na 4 jaar en ca. 120k km, ruw geschat uiteraard ? E 220CDI sedan, E 220CDI Coupé, E 220CDI Cabrio of een E 200CGI Cabrio ? Allen zullen als Elegance genomen worden, met automaat, metaalkleur, leder, verwarmde multi-contourzetels, COMAND APS, PTS, VV2 en afneembare trekhaak. De cabrio krijgt ook dat Airscarf-ding.
            Ik ken echt niks van de restwaarden van die types karren, daarmee dat ik 't hier even vraag. Alvast merci natuurlijk.
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              Heeft er iemand toevallig zicht op óf en wanneer de 4-cilinders ook de 7-bak krijgen ?
              En wat zou in vgl. met de aankoopprijs nog 't meest waard zijn na 4 jaar en ca. 120k km, ruw geschat uiteraard ? E 220CDI sedan, E 220CDI Coupé, E 220CDI Cabrio of een E 200CGI Cabrio ? Allen zullen als Elegance genomen worden, met automaat, metaalkleur, leder, verwarmde multi-contourzetels, COMAND APS, PTS, VV2 en afneembare trekhaak. De cabrio krijgt ook dat Airscarf-ding.
              Ik ken echt niks van de restwaarden van die types karren, daarmee dat ik 't hier even vraag. Alvast merci natuurlijk.
              Coupé of cabrio in CDI (oh the horror...) zullen het meest waardevast zijn, maar je zult ook wat meer geduld moeten hebben met de herverkoop vermoed ik.

Wat de 7G-tronic betreft:

Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
              Toch verlang ik naar mijn 250CDI op het einde van het jaar. De 7-trapsautomaat en het ECO start/stopsysteem zijn ook veelbelovend : 4.9 liter normverbruik in theorie.
              Benieuwd wat de realiteit zal brengen. Alleszins heel blij dat ik niet voor de 350CDI gekozen heb....

Comment

• I f$!§cking knew it !
                De verkoper begon tegen mijn vader te zeveren van "Och, dat zou dan toch constant op- en terugschakelen ?! Komt er dus nooit van !". Daar heb ik dus wel een hekel aan... als ze denken met een autoleek te maken hebben die ze alles wijs kunnen maken om die oude 5-bak toch maar verpatst te kunnen krijgen.

Comment

• Is al langer bekend hoor

Niet netjes van die verkoper idd. Hermans?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    traag en motorlawaai buiten beschouwing
                    Ach zo...
                    Awel dan is ie vrij snel en zacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                      Is al langer bekend hoor

Niet netjes van die verkoper idd. Hermans?
                      Jep. 't Was wel een andere verkoper dan de vorige keer. Die van vandaag had ik daar nog nooit zien rondlopen.
                      En ja, CDI + cabrio vind ik ook maar zo-zo, maar 'k vrees dat de afschrijving van een CGI na 4 jaar té groot gaat zijn om dat nog enigszins aantrekkelijk te kunnen maken. Voor benzineplezier in een cabrio staat er hier wel nog iets anders natuurlijk.

Dus: levering 7-bak + 4-cilinder = vanaf eind dit jaar, begin volgend jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                        Rij nu al een 7 maanden met een 350 cdi break (18000 km op de teller) en mag zeggen dat ik heel tevreden ben ... behalve over het verbruik.

Gemiddelde is 9.7 l wat heel veel is als je dit vergelijkt met de concurrentie.

Wagen is heel comfortabel en de prestaties zijn ok. (ook heel ruim)

Dus toch nog een min of meer tevreden klant.

Hopeljk moet ik binnenkort geen ander nieuws melden.
                        Normverbruik gaat niet over de ruime prestaties natuurlijk.
                        Ik kan ook 10 gemiddeld halen als ik dat wil.

Either the fun or the sum.

Comment

Jep. 't Was wel een andere verkoper dan de vorige keer. Die van vandaag had ik daar nog nooit zien rondlopen.
                          En ja, CDI + cabrio vind ik ook maar zo-zo, maar 'k vrees dat de afschrijving van een CGI na 4 jaar té groot gaat zijn om dat nog enigszins aantrekkelijk te kunnen maken. Voor benzineplezier in een cabrio staat er hier wel nog iets anders natuurlijk.

Dus: levering 7-bak + 4-cilinder = vanaf eind dit jaar, begin volgend jaar.
                          Ik zie dat je van Zonhoven bent. Ga dan ook eens prijs vragen bij Wouters in de Kriekelstraat. Service zal alleszins beter zijn dan Hermans

Comment

• Da's toch 'n 2dehands-dealer, niet ? De auto zal overigens ook gerent worden om dan nadien voor 16% van de totaalprijs over te kopen van MB (omwille van boekhoudkundige redenen waar ik geen snars van begrijp ).
                            Van de service bij Hermans heeft mijn vader eigenlijk ook nooit te klagen gehad: altijd 'n vervangwagen gehad, altijd direct de werkplaats mogen binnenrijden, de auto is altijd op tijd én proper afgeleverd geweest (ook bij carrosseriewerken), de prijs voor onderhoud was aanvaardbaar. Neen, op dat vlak hebben we geen klagen gehad. En die ene petoet van vandaag zal ons beeld op dat vlak ook niet echt beïnvloeden.

Comment

Heeft er iemand toevallig zicht op óf en wanneer de 4-cilinders ook de 7-bak krijgen ?
                              Airscarf standaard in belgie.

Elegance op een cabrio zuigt.

Voor restwaarde zou ik de sedan nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Airscarf standaard in belgie.
                                Ah, de configurator is niet aangepast dan.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Elegance op een cabrio zuigt.
                                Mja, pa wil opnieuw een full beige interieur hebben en dus wat meer dan enkel maar de bovenkant van de zetels en wat inlegstukken van de deur. Da's dus geen Avantgarde.

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Voor restwaarde zou ik de sedan nemen.
                                Ik dacht dat eigenlijk ook.

Comment

• Aircap is standaard

Airscarf is een optie!

Comment

• Over de 7G-Tronic heb ik dit nog gevonden:
                                    03/2011 7G-Tronic für C-Klasse 4-Zylinder Motoren, E-Klasse ab Juni 2011
                                    (bron: http://www.jesmb.de/coming.htm)
                                    Dus de C-klasse facelift krijgt de 7-bak, maar de E zou nog wat langer op zich laten wachten (250CDI zoals die van filip.dewitte2 is daar mss een uitzondering op) ? Dat van eind dit jaar/ begin volgend jaar heb ik nog nergens in één of ander bericht gelezen.

-edit-
                                    Ja dus, de 250CDI is een uitzondering, van dezelfde site:
                                    09/2010
                                    C 220 CDI BE Update von 4,8 Liter auf 4,5 Liter inkl. Stopp-Start-System
                                    E 250 CDI BE Automatik Update von NAG1 (5-Gang) auf NAG2FE+ (7G-Tronic) inkl. Stopp-Start-System (Verbrauch von 5,8 auf 4,9 Liter)
                                    Last edited by sibi; 04/09/2010, 12:08.

Comment

Ik dacht dat eigenlijk ook.
                                      Vergelijk CLK's en E's van hetzelfde jaar maar eens, die CLK's houden toch hun waarde beter heb ik de indruk.
                                      En de markt zit stampvol met sedan's, krijg daar maar eens een goede prijs voor...

Comment

• Ik krijg altijd de indruk dat men bij het shoppen voor coupés en cabrio's kieskeuriger is. Als in: 't MOET een witte mét AMG-pack mét beige interieur mét die specifieke velgen mét ... zijn. Bij een kilometervreter als de sedan lijkt me dat niet zo nauw te komen gezien die veel vlugger vervangen worden.
                                        Maar 't kan een foute indruk zijn natuurlijk.

Comment

Da's toch 'n 2dehands-dealer, niet ? De auto zal overigens ook gerent worden om dan nadien voor 16% van de totaalprijs over te kopen van MB (omwille van boekhoudkundige redenen waar ik geen snars van begrijp ).
                                          Van de service bij Hermans heeft mijn vader eigenlijk ook nooit te klagen gehad: altijd 'n vervangwagen gehad, altijd direct de werkplaats mogen binnenrijden, de auto is altijd op tijd én proper afgeleverd geweest (ook bij carrosseriewerken), de prijs voor onderhoud was aanvaardbaar. Neen, op dat vlak hebben we geen klagen gehad. En die ene petoet van vandaag zal ons beeld op dat vlak ook niet echt beïnvloeden.
                                          Nee, is ook erkend concessiehouder (wel nog in overgang) en momenteel hangen ze af van VDH. Maar daar kan je dus ook perfect een nieuwe wagen bestellen. Ik ging vroeger ook naar Hermans maar tocch regelmatig van die prulletjes meegemaakt en nu toch al enkele jaren tevreden klant bij Wouters.

Comment

Working...
                                          X