Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door david72
    Is er hier nog iemand met een E90 -E91 (18000km)waarvan het indentificatielampje van de bandenspanning regelmatig gaat branden,zou t eventueel aan de velgen kunnen liggen??
    De eerste maanden had ik regelmatig (ongeveer elke 4.000 km.) prijs. Op de meest onmogelijke momenten gaf dat ding aan dat er een probleem was met de bandenspanning. Nu controleer ik op meer regelmatige basis. Heb de indruk dat het de band rechts voor is die voor problemen zorgt. De laatste maal dat ik controleerde was er zeker een halve bar uit.
    Binnenkort eens laten controleren samen met de klinken die meer en meer op m'n zenuwen beginnen te werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR
      De eerste maanden had ik regelmatig (ongeveer elke 4.000 km.) prijs. Op de meest onmogelijke momenten gaf dat ding aan dat er een probleem was met de bandenspanning. Nu controleer ik op meer regelmatige basis. Heb de indruk dat het de band rechts voor is die voor problemen zorgt. De laatste maal dat ik controleerde was er zeker een halve bar uit.
      Binnenkort eens laten controleren samen met de klinken die meer en meer op m'n zenuwen beginnen te werken.
      Ja die klinken hebben me ook serieus geirriteerd,ik heb er nu wd40 ingespoten en alles is opgelost, ze bleven altijd ff hangen(door t zout misschien)

Comment

Ja die klinken hebben me ook serieus geirriteerd,ik heb er nu wd40 ingespoten en alles is opgelost, ze bleven altijd ff hangen(door t zout misschien)
        kan dit geen kwaad die wd40 daarin david ? want ik heb ook dat verdomde probleem met die klinken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke
          kan dit geen kwaad die wd40 daarin david ? want ik heb ook dat verdomde probleem met die klinken
          Je moet er nie teveel van inspuiten en wd40 is maar een zeer dunne olie en kan gene kwaad

Comment

Je moet er nie teveel van inspuiten en wd40 is maar een zeer dunne olie en kan gene kwaad
            Ik had een tijdje geleden hetzelfde voor op mn 1 serie, maar het is gelijk vanzelf beter beginnen gaan. Had zo een week dat ze constant bleef happeren bij het instappen, maar de laatste weken ging alles terug goed.

Comment

• Citaat van alex69alex:
              'jammer genoeg "maar" een 320d' met 163pk...

Wat die klinken betreft is blijkbaar meer voorkomend op de nieuwe 3 !
              Ik heb er namelijk ook last van, en dit heb ik nooit gehad bij mijn E46...
              Ik zou er ook eens wat siliconenspray ofzo in willen spuiten...

Comment

• Wat is er dan mis met die klinken? Stroef ofzo?

Comment

• Ze blijft hangen als je de deur open doet, en dan hoor je ze soms na een sec. terug in de juiste positie klikken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91
                    Citaat van alex69alex:
                    'jammer genoeg "maar" een 320d' met 163pk...

Wat die klinken betreft is blijkbaar meer voorkomend op de nieuwe 3 !
                    Ik heb er namelijk ook last van, en dit heb ik nooit gehad bij mijn E46...
                    Ik zou er ook eens wat siliconenspray ofzo in willen spuiten...
                    Die maar staat wel tussen aanhalingstekens hé. Waarmee bedoelt wordt, dat ondanks de schitterende looks van de auto, het niet echt een sprintbom zal zijn wat de M-pack wel zou kunnen doen vermoeden.

En wat is dat met die klinken? Zitten ze stroef ofzo?

Comment

• Ik snap je redenering...

Hier vlakbij staat ook een zwarte E91 met M-pack, 18", xenon, getinte ruiten en het is idd een kleine ontnuchtering als je dan de uitlaat ziet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91
                        Ze blijft hangen als je de deur open doet, en dan hoor je ze soms na een sec. terug in de juiste positie klikken...
                        Das inderdaad vervelend. Al gemeld bij de dealer?

Comment

• Nope, het is niet echt storend maar als het niet vanzelf weggaat zal ik het zeker melden bij het eerste onderhoud...

Ik vermoed dat ze in de garage niet meer zullen doen dan er wat olie inspuiten...
                          Er woont een medewerker van de garage hier vlakbij, als ik hem nog eens tegenkom zal ik het wel ne keer vragen...

Comment

• ivm die klinken ....
                            ik heb dit gemeld bij de dealer en volgens hen is dit een veelvoorkomend probleem op de nieuwe 3 en 1 serie
                            maar maandag mag ik hem eens binnendoen ter controle en staat er een volledige dag een 525d e60 klaar voor mij

Comment

• Hey de interesse groeit om mijzelf ook een bmw 3 serie aan te schaffen:

Dus 1 van de dagen is gaan kijken bij g&a Turnhout. Wel ik heb nu niet echt een idee wat de beste korting is die je kan krijgen op een bmw 3 en/of er speciale acties op zijn. Op andere wagens krijgen we altijd fleetkorting dus zal het op de bmw 3 ook wel zo zijn denk ik. Tot hoeveel korting kun je nu krijgen op zo'n bmw 3 en maakt het uit welke moterisatie je neemt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept
                                Hey de interesse groeit om mijzelf ook een bmw 3 serie aan te schaffen:

Dus 1 van de dagen is gaan kijken bij g&a Turnhout. Wel ik heb nu niet echt een idee wat de beste korting is die je kan krijgen op een bmw 3 en/of er speciale acties op zijn. Op andere wagens krijgen we altijd fleetkorting dus zal het op de bmw 3 ook wel zo zijn denk ik. Tot hoeveel korting kun je nu krijgen op zo'n bmw 3 en maakt het uit welke moterisatie je neemt?
                                Allereerst van harte welkom op het forum, Bmw3adept

M'n pa heeft vorige week net een BMW 3 Touring besteld "via" G&A.

(eigelijk via BMW Waver, bepaald door de nieuwe fleetmanager van m'n pa z'n bedrijf, maar aangezien G&A onze huidige garage is, daar grondig gaan bekijken en bestuderen... Niet dat ze vriendelijk waren bij G&A omdat "ze er niet aan konden verdienen" bij onze bestelling, maar dit even ter zijde)

Ik dácht dat je tot en met een bepaalde periode de option line gratis er bij kreeg bij aanschaf van een 3 reeks.
                                Altijd meegenomen hé :-)

Van motorisatie zou ik gewoon de 150 pk versie nemen ipv de 163pk: het verschil is totaal niet voelbaar, en bij de meeste leasingbedrijven krijg je dan een extra budget om aan opties uit te geven door het verschil in jaarlijkse taksen.

bv mocht m'n pa de 163pk versie hebben genomen, mocht ie 1900 euro uitgeven aan opties, en de 150pk versie 2300 euro! En met 400 euro extra...

Dus motorisatie maakt zeker wat uit voor leasingwagens!
                                Maar van acties en kortingen kan je beter bij G&A eens informeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nielz
                                  Allereerst van harte welkom op het forum, Bmw3adept

M'n pa heeft vorige week net een BMW 3 Touring besteld "via" G&A.

(eigelijk via BMW Waver, bepaald door de nieuwe fleetmanager van m'n pa z'n bedrijf, maar aangezien G&A onze huidige garage is, daar grondig gaan bekijken en bestuderen... Niet dat ze vriendelijk waren bij G&A omdat "ze er niet aan konden verdienen" bij onze bestelling, maar dit even ter zijde)

Ik dácht dat je tot en met een bepaalde periode de option line gratis er bij kreeg bij aanschaf van een 3 reeks.
                                  Altijd meegenomen hé :-)

Van motorisatie zou ik gewoon de 150 pk versie nemen ipv de 163pk: het verschil is totaal niet voelbaar, en bij de meeste leasingbedrijven krijg je dan een extra budget om aan opties uit te geven door het verschil in jaarlijkse taksen.

bv mocht m'n pa de 163pk versie hebben genomen, mocht ie 1900 euro uitgeven aan opties, en de 150pk versie 2300 euro! En met 400 euro extra...

Dus motorisatie maakt zeker wat uit voor leasingwagens!
                                  Maar van acties en kortingen kan je beter bij G&A eens informeren
                                  Was vooral om een idee te hebben met welke korting ik me tevreden zouw moeten stellen. Ik lease deze wagen toch niet maar normaal als je wagenpark van het bedrijf +10 wagens is krijg je toch fleetkorting niet? Denk iemand te kennen zelfs die op papier een 150pk heeft en in werkelijk een 163pk en was gewoon zo bij een bepaalde garage te bestellen zonder meerprijs.

Comment

Was vooral om een idee te hebben met welke korting ik me tevreden zouw moeten stellen. Ik lease deze wagen toch niet maar normaal als je wagenpark van het bedrijf +10 wagens is krijg je toch fleetkorting niet? Denk iemand te kennen zelfs die op papier een 150pk heeft en in werkelijk een 163pk en was gewoon zo bij een bepaalde garage te bestellen zonder meerprijs.
                                    Dat van die pk's zou me verbazen hoor!

en van die korting: daar moet je je eens voor informeren, maar veel korting geven concessiehouders niet meer hoor..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net
                                      Ik had een tijdje geleden hetzelfde voor op mn 1 serie, maar het is gelijk vanzelf beter beginnen gaan. Had zo een week dat ze constant bleef happeren bij het instappen, maar de laatste weken ging alles terug goed.
                                      Bij mij haperen die klinken al een half jaar, en dit zelfs met alle deuren. Ik ga eens bellen naar de garage wat hieraan te doen is. Volgens mij moet er wat vet ingespoten worden...

Ik laat het jullie wel weten...

Het is alleszins klote...
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Hey de interesse groeit om mijzelf ook een bmw 3 serie aan te schaffen:

Tijdens de "lentedagen" (13 tot 25 maart) krijg je metaalkleur cadeau, of 900 euro korting op een line (zie www.bmw.be ).

Op dit forum onder "algemeen" bestaat ook een "korting" topic (volledige titel is iets van: "hoeveel KORTING ...". Misschien vind je daar wat je zoekt. (edit: link: http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=15361 )

Forumlid Xit2050 heeft recent een E90 318i besteld en kreeg (als particulier?) als ik me niet vergis 8,5 % korting.
                                        Last edited by ; 15/03/2006, 12:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Bij mij haperen die klinken al een half jaar, en dit zelfs met alle deuren. Ik ga eens bellen naar de garage wat hieraan te doen is. Volgens mij moet er wat vet ingespoten worden...

Ik laat het jullie wel weten...

Het is alleszins klote...

En wat bedoel je met haperen in jouw geval? Als je de deur sluit, je nog eens opnieuw moet dicht doen omdat ze niet volledig in het slot is?

Want van dat probleem van Tourer E91 heb ik alleszinds geen last.

Comment

Working...
                                          X