Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
    In een 316i zit er een 1.8liter motor en in de 318i ne tweeliter.Niet meer vergeten héé.
    De 1.6 is weldegelijk een 1.6 (1596cc om juist te zijn).
    Tenminste in de 1 reeks, ik vermoed dat ze dezelfde motor dan ook in de 3 zullen leggen.
    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert
      Tenminste in de 1 reeks, ik vermoed dat ze dezelfde motor dan ook in de 3 zullen leggen.
      Is dit dezelfde motor als van ib de Mini Cooper?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net
        Is dit dezelfde motor als van ib de Mini Cooper?
        Nee, de motoren van de Mini zijn gezamelijk gebouwde motoren van Daimler en BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert

Een 316i??? Ik betwijfel toch of ze die nog gaan uitbrengen, nu de '3 weer iets groter geworden is (niet zwaarder) en er een '1 is. Zouden ze durven?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik verschiet echt van die prijs voor de carbon-inlegplaatjes op de M-bumpers. Dat is echt al véél geld voor zo'n kleine dingen, damn!

Comment

• is het nu eigenlijk al geweten hoeveel pk en nm de 335i zal hebben ?
              welke prijs zo hij ongeveer hebben ? automatische bak ? smg - bak ?

alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi
                is het nu eigenlijk al geweten hoeveel pk en nm de 335i zal hebben ?
                welke prijs zo hij ongeveer hebben ? automatische bak ? smg - bak ?

alvast bedankt.
                Ik wil dit wel eens weten voor de 335d.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower
                  Ik wil dit wel eens weten voor de 335d.
                  Waarom duurt het zo lang voor de 335d voorgesteld wordt?
                  Ik heb zo het vermoeden dat ze deze motor nog wat aan het bijschaven zijn. Ik hoop dan ook dat het vermogen boven de 300pk zal gaan... Een M3d dus
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Waarom duurt het zo lang voor de 335d voorgesteld wordt?
                    Ik heb zo het vermoeden dat ze deze motor nog wat aan het bijschaven zijn. Ik hoop dan ook dat het vermogen boven de 300pk zal gaan... Een M3d dus
                    Stel je voor, 300pk voor een 3l diesel . Nog niet zo lang geleden had een 3 liter diesel "maar" 184pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5
                      Stel je voor, 300pk voor een 3l diesel . Nog niet zo lang geleden had een 3 liter diesel "maar" 184pk.
                      Wij hebben nog de 530d gehad met 163pk.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze inderdaad een 300pk zouden halen uit de 535d. Volgens mij kwam het van gTa.
                      Overigens kan je het bij Heinz ook al geloof ik.
                      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• 't Zijn geruchten, niet vergeten, maar er wordt inderdaad gefluisterd dat de x35d de kaap van de 300 pk zou gaan breken. Niet alleen om wille van het prestige, maar ook om (b.v. in de '5) de concurrenten met V8d (E 420 CDI, A6 4.2 TDI) deftig van partij te kunnen zijn.

Voorts lijkt 't me ook wel zaak om de afstand tussen de x30d en de x35d iets te gaan vergroten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          't Zijn geruchten, niet vergeten, maar er wordt inderdaad gefluisterd dat de x35d de kaap van de 300 pk zou gaan breken. Niet alleen om wille van het prestige, maar ook om (b.v. in de '5) de concurrenten met V8d (E 420 CDI, A6 4.2 TDI) deftig van partij te kunnen zijn.

Voorts lijkt 't me ook wel zaak om de afstand tussen de x30d en de x35d iets te gaan vergroten.
                          Zou die gaan komen dan?

Comment

• Ik denk het wel.

Audi kampt met een serieus powerprobleem in de hogere middenklasse. Hun 3.0 TDI heeft dan wel (net) voldoende vermogen om met de concurrentie mee te kunnen (ik heb 't over meekunnen, niét over het tempo aangeven) of om toch op z'n minst niet hopeloos achtergelaten te worden ... maar dat is enkel vergeleken met de 3-liters. Zowel de 530d als de E 320 CDI zijn duidelijk krachtiger dan de A6 3.0 TDI, zéker inzake koppel. En de Audi heeft dan ook nog 'es het nadeel van ofwel de FWD ofwel z'n quattro-aandrijving (wat 'm wederom trager maakt). Kan je nagaan wat het vermogensverschil is met een 535d of een E 420 CDI. De E-klasse met V8d is nou niet het grote verkoopswonder (wel integendeel), maar de 535d verkoopt als zoete broodjes. 't Zou me verwonderen mocht Audi daar niet op willen inspelen...

Audi heeft héél erg dringend een krachtiger diesel nodig in die klasse ... en de V8 diesel past in de auto, dat is zeker.

Het zou een érg domme zet zijn 't niet te doen. Maakt mij niet uit, Audi mag gerust ook een krachtiger versie van de 3.0 TDI brengen, maar op dit moment verliest Audi duidelijk de aansluiting met de andere twee titanen.

Comment

• Of gewoon de 272pk houden en een Alpina D10 maken met 300pk?

Edit: En de 635d? Misschien als introductie van de 300pk 3-liter?
                              Last edited by D Squaloid; 07/02/2006, 10:35.
                              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• bestaan er volledig rode achterlichten voor de touring?
                                hierjuist stond er zo eentje geparkeerd hier. Zilveren touring met rode lichten achteraan. best knap zo, dat chinees is wat weg daarmee.
                                Ernaast stond een gewone sedan in een soort van lemans blauw met de m-kit. was ook best te pruimen zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                                  Of gewoon de 272pk houden en een Alpina D10 maken met 300pk?

Edit: En de 635d? Misschien als introductie van de 300pk 3-liter?
                                  Alpina is op dit moment niet bezig met een diesel. Althans, dat vertelde men mij toch op 't salon van Frankfurt. Ik zie bovendien niet goed hoe Alpina zelf nog 'es extra hardware-aanpassingen zou kunnen doen aan die motor. De cilinderinhoud verhogen is quasi niet mogelijk, en de BMW-registerdrukvulling is nou ook niet meteen voor verbetering vatbaar. Tenzij Alpina twéé keer die registerdrukvulling op de 3.0d zou plaatsen (dus 4 turbo's), maar dan begin ik te vrezen voor de stevigheid van de motor.

En inderdaad, misschien krijgt de '6 samen met de facelift van de '5 en de (vermoedelijke maar niét bevestigde) pk-boost voor de 535d ook de diesel in 't vooronder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                    bestaan er volledig rode achterlichten voor de touring?
                                    hierjuist stond er zo eentje geparkeerd hier. Zilveren touring met rode lichten achteraan. best knap zo, dat chinees is wat weg daarmee.
                                    Niet dat ik weet, eigenlijk.

Ofwel aftermarket (maar lijkt me erg snel), ofwel op dezelfde manier zoals jij jouw achterlichten gekleurd kreeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bdrie
                                      Ik wil een 335 D

Typisch... ik wil ook een 535d en een 130i...
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Niet dat ik weet, eigenlijk.

Ofwel aftermarket (maar lijkt me erg snel), ofwel op dezelfde manier zoals jij jouw achterlichten gekleurd kreeg.
                                        Ik heb enkele weken terug ook één gezien met rode achterlichten in Genk

Comment

• Staat in ieder geval niét in de laatste editie accessoires-catalogus van BMW. Dus dan moet 't wel aftermarket zijn ?

Effe zoeken.

- edit -

Niks gevonden, althans toch niet bij In.Pro, MHW en FK-automotive. :S
                                          Last edited by ; 07/02/2006, 18:30.

Comment

Working...
                                          X