Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    De eerstvolgende keer dat ik contact heb met de garage:

"Meneer, ik zou graag voor mijn 118d vier nieuwe klinkskes hebben die wel marcheren... en als het kan, zou je dan aan die klinkjes een nieuwe 130i in het Lemansblauw met M-sportpakket en 18" velgen willen hangen...?"

meer moet da nie zijn ... maar voor mij mag het nen 330i zijn in Lemansblauw met sportpakket

we zijn toch rap content he

Comment

• m'n pa en ik waren net onze nieuwe Touring hier thuis aan het samenstellen, en we hebben nog één punt:

DE BINNENBEKLEDING!

het zit zo: we hebben een beperkt budget, gegeven door de firma.

Ik had binnen dat budget een mooie lijst gemaakt:

OPTION LINE +

- sensatec leer
      - alumium inlegstukken
      - buitenspiegelpakket
      - lichtpakket
      - opbergpakket
      - tapijten
      - BMW professional radio
      - BMW 193 M velgen
      - Getinte ruiten

M'n pa ziet het interieur liever met écht leer (beige) en hout, maar het echte leer kost 1500 euro extra dan gewoon sensatec!

Dan zouden we enkele opties laten vallen, inclusief velgen en getinte ruiten en op opbergpakket.

Nu is onze vraag: is het verschil tussen dat leer en sensatec zo groot??

Wat zouden jullie opteren?

Ik stelde m'n pa voor om het Sensatec in beige kleur te nemen, en ipv alumium het hout te nemen.

Comment

• Die zilveren velgen, vind ik best knap, maar die voorbumper mag er direct weer af.
        Last edited by Beta; 05/03/2006, 15:27.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nielz
          m'n pa en ik waren net onze nieuwe Touring hier thuis aan het samenstellen, en we hebben nog één punt:

DE BINNENBEKLEDING!

OPTION LINE +

- sensatec leer
          - alumium inlegstukken
          - buitenspiegelpakket
          - lichtpakket
          - opbergpakket
          - tapijten
          - BMW professional radio
          - BMW 193 M velgen
          - Getinte ruiten

M'n pa ziet het interieur liever met écht leer (beige) en hout, maar het echte leer kost 1500 euro extra dan gewoon sensatec!

Dan zouden we enkele opties laten vallen, inclusief velgen en getinte ruiten en op opbergpakket.

Ik stelde m'n pa voor om het Sensatec in beige kleur te nemen, en ipv alumium het hout te nemen.
          Sensatec is ROMMEL, het degradeerd de auto even snel als de paus er jonger er op wordt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phaeno
            Sensatec is ROMMEL, het degradeerd de auto even snel als de paus er jonger er op wordt!
            Leuk dat je een toffe vergelijking gebruikt. Maar dan moet die wel juist gebruikt worden, anders wordt het voor de lezers van je post lachwekkend .

Comment

• @Nielz

Als ik in jou geval was zou ik beige stoffen zetels met hout nemen. Ik snap trouwens niet waarom iedereen leder wil of zo'n sensatec, stof is warmer in de winter, frisser in de zomer en veel goedkoper !

Comment

Die vraag stelde ik mij ook. Maar als je begint na te denken, weet je dat enkel de zescilinders chromé raamomlijsting hebben. Zo blijven enkel nog de 325i, 330i en 330d over. Aangezien hier 16" wielen onder deze BMW liggen is het normaal gezien een 325i, aangezien de 330i en 330d standaard 17" wielen hebben...
                De 325i, 330i en 330d hebben ook chromé niertjes vooraan.
                Maar ook dat is natuurlijk geen zekerheid, wij hebben een 320d en hebben die chromé niertjes achterna laten plaatsen.
                Tis een klein detail maar wel mooier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister M3
                  De 325i, 330i en 330d hebben ook chromé niertjes vooraan.
                  Maar ook dat is natuurlijk geen zekerheid, wij hebben een 320d en hebben die chromé niertjes achterna laten plaatsen.
                  Tis een klein detail maar wel mooier.
                  Ik had het niet over de niertjes, maar wel over de raamomlijsting...
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ik had het niet over de niertjes, maar wel over de raamomlijsting...
                    Zelfs de 318d heeft chromé raamomlijsting. Wat is jullie punt

Het enige waaraan je kan zien dat die witte E90 een 325i is zijn de uitlaten!

Comment

m'n pa en ik waren net onze nieuwe Touring hier thuis aan het samenstellen, en we hebben nog één punt:

DE BINNENBEKLEDING!

OPTION LINE +

- sensatec leer
                      - alumium inlegstukken
                      - buitenspiegelpakket
                      - lichtpakket
                      - opbergpakket
                      - tapijten
                      - BMW professional radio
                      - BMW 193 M velgen
                      - Getinte ruiten

Hoeveel kilometers rijdt jouw vader per jaar?
                      Als hij veel kilometers doet zou ik kiezen voor echt leder. Dat sensatec is, zoals al eerder gezegd hier, ROMMEL. Het is een onnatuurlijke bekleding met alleen maar nadelen. Het ademt gewoonweg niet. Ik zou dan nog veel liever stoffen bekleding hebben.

Jouw vader moet hier zelf een keuze maken. Oftewel kiest hij voor een luxueuze afwerking binnen, oftewel voor aangeklede wagen aan de buitenzijde.

Ikzelf zou kiezen voor een stoffen interieur, maar niet in het beige, en de prachtige velgen...
                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                        Leuk dat je een toffe vergelijking gebruikt. Maar dan moet die wel juist gebruikt worden, anders wordt het voor de lezers van je post lachwekkend .
                        Is uitdrukking is volgens mij correct , denk het toch. Nuja Sensatec blijft rommel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Works

Hier heb je het fout...

De E90 viercilinders (318i en d, 320i en d) hebben geen chromé raamomlijsting en ook optioneel zijn deze niet te verkrijgen... De enige manier om dat te hebben is het aftermarket laten plaatsen.

Je mag je niet vergissen met de laatste versies van de E46, waarbij sommige viercilinders (en dus ook de 318d) wel chromé raamomlijsting hadden. Deze BMW's hadden een speciaal uitrustingspakket omdat de E46 naar het einde van z'n loopbaan afstevende...
                          OO 00 OO

Comment

Hier heb je het fout...

De E90 viercilinders (318i en d, 320i en d) hebben geen chromé raamomlijsting en ook optioneel zijn deze niet te verkrijgen... De enige manier om dat te hebben is het aftermarket laten plaatsen.

Je mag je niet vergissen met de laatste versies van de E46, waarbij sommige viercilinders (en dus ook de 318d) wel chromé raamomlijsting hadden. Deze BMW's hadden een speciaal uitrustingspakket omdat de E46 naar het einde van z'n loopbaan afstevende...
                            Inderdaad de zogenaamde lines of touche,lifestyle line,option line,exclusief line.

Comment

Hier heb je het fout...

Oesje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phaeno
                                Is uitdrukking is volgens mij correct , denk het toch. Nuja Sensatec blijft rommel!
                                Toch niet, Mister V heeft gelijk. Ik zal het effe uitleggen...

De volgorde in jouw stelling klopt niet. Sensatec dedradeert de auto snel. De vraag is nu: Hoe snel? Dat wil je aantonen met de vergelijking met de leeftijd van de paus. Je zegt: even snel als de paus er jonger op wordt!. Hoe snel is dat? Niet snel, zelfs helemaal niet... Snap je het nu? Het is eerder een tegenstelling dan een vergelijking...
                                OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Works

de uitlaat kan ook aftermarket geinstalleerd zijn he Works...
                                  die witten bmw was anders wel redelijk standaard
                                  geen xenon , leder,navi, of sportzetels ....

Comment

Toch niet, Mister V heeft gelijk. Ik zal het effe uitleggen...

De volgorde in jouw stelling klopt niet. Sensatec dedradeert de auto snel. De vraag is nu: Hoe snel? Dat wil je aantonen met de vergelijking met de leeftijd van de paus. Je zegt: even snel als de paus er jonger op wordt!. Hoe snel is dat? Niet snel, zelfs helemaal niet... Snap je het nu? Het is eerder een tegenstelling dan een vergelijking...
                                    Idd. Oeps, man wat kemel.

Comment

DE BINNENBEKLEDING!

OPTION LINE +

- sensatec leer
                                      - alumium inlegstukken
                                      - buitenspiegelpakket
                                      - lichtpakket
                                      - opbergpakket
                                      - tapijten
                                      - BMW professional radio
                                      - BMW 193 M velgen
                                      - Getinte ruiten

Ik zou zeggen, laat je niet te veel beïnvloeden door al de puristen op dit forum en ga zelf proberen. Ik zou graag eens weten hoeveel van hen daadwerkelijk al in een 3-reeks met Sensatec bekleding hebben gereden? (Reacties graag!). Het is gemakkelijk te zeggen dat Sensatec rommel is, maar heb jullie het zelf al van dichtbij gezien?
                                      Ikzelf heb met de 3-reeks gereden met leder, Sensatec en stof. Als je voor beige of grijs gaat, vergeet dan de stof: deze ziet bijna onmiddellijk vuil en ik wens je veel plezier met het onderhoud.
                                      Leder is goed, maar duur (1.795 euro tegenover 135 euro voor Sensatec). Ik heb een dochter van bijna 4 jaar en een hond en kon een dergelijke meerprijs niet verantwoorden en het risico lopen dat het leder snel werd beschadigd.
                                      Ga je voor een zwart interieur, dan heb je volgens mij keuze uit alle drie de materialen.
                                      Ik heb gekozen voor beige Sensatec (omdat de buitenkleur zwart is). De wagen wordt geleverd eind april, dus ik kan je nog geen dagelijkse ervaring geven.
                                      Last edited by ; 06/03/2006, 15:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                                        Ik zou zeggen, laat je niet te veel beïnvloeden door al de puristen op dit forum en ga zelf proberen. Ik zou graag eens weten hoeveel van hen daadwerkelijk al in een 3-reeks met Sensatec bekleding hebben gereden? (Reacties graag!). Het is gemakkelijk te zeggen dat Sensatec rommel is, maar heb jullie het zelf al van dichtbij gezien?
                                        Ikzelf heb met de 3-reeks gereden met leder, Sensatec en stof. Als je voor beige of grijs gaat, vergeet dan de stof: deze ziet bijna onmiddellijk vuil en ik wens je veel plezier met het onderhoud.
                                        Leder is goed, maar duur (1.795 euro tegenover 135 euro voor Sensatec). Ik heb een dochter van bijna 4 jaar en een hond en kon een dergelijke meerprijs niet verantwoorden en het risico lopen dat het leder snel werd beschadigd.
                                        Ga je voor een zwart interieur, dan heb je volgens mij keuze uit alle drie de materialen.
                                        Ik heb gekozen voor beige Sensatec (omdat de buitenkleur zwart is). De wagen wordt geleverd eind april, dus ik kan je nog geen dagelijkse ervaring geven.
                                        Volledig mee eens! Ik heb zelf een E90 besteld en heb ook voor sensatec geopteerd. Stond er zelf heel afkerig tegenover, maar het is de verkoper zelf die mij overtuigd heeft (die heeft daar geen baat bij, dat weten jullie ook wel). Hij heeft me een E90 laten zien met 120000 km en zei "je ziet, dat leer van BMW is toch kwaliteit na zoveel km's?". Inderdaad, er was niets aan en zag er nog piekfijn uit. Achteraf vertelde hij mij dat het geen echt leer was maar sensatec. Dit heeft me overtuigd. Het enige nadeel zei hij is dat het in de zomer wel enorm opwarmt.
                                        Last edited by ; 06/03/2006, 11:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forever3108
                                          Volledig mee eens! Ik heb zelf een E90 besteld en heb ook voor sensatec geopteerd. Stond er zelf heel afkerig tegenover, maar het is de verkoper zelf die mij overtuigd heeft (die heeft daar geen baat bij, dat weten jullie ook wel). Hij heeft me een E90 laten zien met 120000 km en zei "je ziet, dat leer van BMW is toch kwaliteit na zoveel km's?". Inderdaad, er was niets aan en zag er nog piekfijn uit. Achteraf vertelde hij mij dat het geen echt leer was maar sensatec. Dit heeft me overtuigd. Het enige nadeel zei hij is dat het in de zomer wel enorm opwarmt.

nen e90 met 120 000 km al ????????? waar was dat?

Comment

Working...
                                          X