Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja, exclusief BTW, ik denk niet dat iemand korting geeft op de BTW
Inclusief of exclusief BTW, dat komt toch op hetzelfde neer?
Bijvoorbeeld een E90 318i waarop je 8,5% korting krijgt:
exclusief BTW kost die 21.404,96 euro
8,5 % korting komt dus neer op 1.819,42 euro
de prijs met korting bedraagt (21.404,96 - 1.819,42 =) 19.585,54 euro
tel hier 21% BTW bij en je komt op (afgerond) 23.699 euro
inclusief BTW kost de 318i 25.900 euro
8,5 % kroting komt dus neer op 2.201 euro
de prijs met kroting bedraagt dus (25.900 - 2.201 =) 23.699 euro
Inclusief of exclusief BTW, dat komt toch op hetzelfde neer?
Bijvoorbeeld een E90 318i waarop je 8,5% korting krijgt:
exclusief BTW kost die 21.404,96 euro
8,5 % korting komt dus neer op 1.819,42 euro
de prijs met korting bedraagt (21.404,96 - 1.819,42 =) 19.585,54 euro
tel hier 21% BTW bij en je komt op (afgerond) 23.699 euro
inclusief BTW kost de 318i 25.900 euro
8,5 % kroting komt dus neer op 2.201 euro
de prijs met kroting bedraagt dus (25.900 - 2.201 =) 23.699 euro
Inderdaad, maar op je bestelbon staat dus altijd de eerste berekening.
Gisteren is mijn nieuwe E91 geleverd.
Ik had Performance Line genomen en daarin zit standaard een PDC ( parkeersensor ) achteraan.
Nu heb ik ondervonden dat die parkeersensor geen kik geeft ... niks waarschuwing voor naderende voorwerpen bij het achteruitrijden, nochtans zitten er wel degelijk 4 van die sensoren in mijn achterbumper ...
Nu stel ik mij de vraag of het overbouwen van een radio-GPS i.p.v. de originele BMW-radio hier iets mee te maken zou kunnen hebben ?
Ze hebben hem nochtans bij BMW zelf ingebouwd, of moet er een ander mankement zijn ?
Misschien heeft iemand op het forum al iets analoog voorgehad op een nieuwe BMW ?
Ik zal in ieder geval eens opnieuw langs de garage moeten passeren ...
Gisteren is mijn nieuwe E91 geleverd.
Ik had Performance Line genomen en daarin zit standaard een PDC ( parkeersensor ) achteraan.
Nu heb ik ondervonden dat die parkeersensor geen kik geeft ... niks waarschuwing voor naderende voorwerpen bij het achteruitrijden, nochtans zitten er wel degelijk 4 van die sensoren in mijn achterbumper ...
Nu stel ik mij de vraag of het overbouwen van een radio-GPS i.p.v. de originele BMW-radio hier iets mee te maken zou kunnen hebben ?
Ze hebben hem nochtans bij BMW zelf ingebouwd, of moet er een ander mankement zijn ?
Misschien heeft iemand op het forum al iets analoog voorgehad op een nieuwe BMW ?
Ik zal in ieder geval eens opnieuw langs de garage moeten passeren ...
Met deze wijziging heb je inderdaad het geluidssignaal van je PDC verloren.
Welke garage is dat?
Ik rijd sinds vorige zomer met een nieuwe e90 320d. Heb nu zo'n 19.000 km afgelegd. Omdat ik binnenkort op skivakantie vertrek en dus een paar duizend km moet doen, had ik mij voor alle zekerheid wat olie willen kopen.
Weet hier iemand welke motorolie ik nodig heb ? Had eens geinformeerd bij de dealer en die wou mij Shell Helix 5W-40 verkopen voor 19euro. Is dat de juiste olie ? Ik dacht dat longlife olie een pak duurder was, of vergis ik mij ?
Ik heb gisteren een zilveren 320d gezien met blackline achterlichten. Met deze lichten lijkt de BMW 3 nog meer op een prehistorische Nissan Primera. Ik vind het echt verschrikkelijk lelijk en goedkoop. Voor mij zijn deze Blackline lichten a big NO
Ziehier twee foto's om het te illustreren:
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Met deze wijziging heb je inderdaad het geluidssignaal van je PDC verloren.
Welke garage is dat?
Hindrickx uit Roeselare.
Ze hebben daar wel niets van gezegd in de garage.
Heb een nieuwe Becker Indianapolis GPS op de kop kunnen tikken voor 500 Euro.
In mijn vorige wagen had ik een Becker Traffic Pro GPS en was daar heel content van.
Vandaar de keuze voor nabouw GPS ( en veel goedkoper natuurlijk ... ).
Ik moet wel nog terug naar de garage volgende week om een aanpassingsfront rond de GPS te laten plaatsen, want momenteel trekt de middenconsole nog op niet veel ...
Is er echt geen mouw te passen aan die PDC ?
Zal in de garage ook eens vragen dat ze de ipod-ingang aansluiten aan de AUX ingang van de GPS. Normaal zou dat ook moeten lukken ...
Ik ben daarjuist effe bezig geweest met de individual configurator van de E90, en het 'rubinschwarz' kleurtje fascineert me wel ... heeft iemand daar een 'echte' foto van?
Ik ben daarjuist effe bezig geweest met de individual configurator van de E90, en het 'rubinschwarz' kleurtje fascineert me wel ... heeft iemand daar een 'echte' foto van?
Ik heb gisteren een zilveren 320d gezien met blackline achterlichten. Met deze lichten lijkt de BMW 3 nog meer op een prehistorische Nissan Primera. Ik vind het echt verschrikkelijk lelijk en goedkoop. Voor mij zijn deze Blackline lichten a big NO
Ziehier twee foto's om het te illustreren:
Ik ben toch ook van die mening om ze origineel te houden, al zoek ik die gelijkenis niet zo op.
een 3 reeks met 2500cc motor, 323i noemen... Zeggen dat er -no way- een M komt, maar dan toch komt... ze nemen daar nogal eens een loopje met de logica
Comment