Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
    In recensies heb ik al idd. gelezen dat je met de E90 nog een heus pak sneller door de bocht kan... m.a.w. met de rijdynamiek zit het wel snor.
    Echter zijn look weet me nauwelijks te bekoren wegens een gebrek aan karakter wat bijvoorbeeld de E30 en E36 met tonnen weten te serveren i.v.m. deze.
    Ik denk dat het beetje zelfde is als met de nieuwe man:
    vroeger moest je borsthaar hebben een snor en nu heb je david beckham

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Benz
      Weet je soms waar je die andere configurators kan vinden? Die programma'kes zijn idd interessant
      waar is almighty gTa als we hem nodig hebben??? waarschijnlijk diep aan het uitslapen op een van zijn carbon-kussens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
        waar is almighty gTa als we hem nodig hebben??? waarschijnlijk diep aan het uitslapen op een van zijn carbon-kussens

de laatste tijd is hij niet meer zo actief op dit forum.

Comment

• De 320d die ik getest heb was in sprankling graphite met beige interieur.

Hier de beloofde foto's

hier de 2 Bangle broers

Comment

• Nu nog iets over de wagen.
            Ik was echt onder de indruk van de motor in vergelijking met mijn 320d !Hij rijdt ook zeer sportief zeer goede wegligging ,je voelt je ook meteen thuis in de wagen wat ik met de 120d niet had !Interieur is ook aangenaam enkel zou ik de I drive als optie erbij nemen nu oogt het wat kaal . Echt een echte BMW zoals hij moet zijn !
            Als er nog vragen zijn moet je ze maar stellen

Comment

• Dat interieur oogt nogal leeg zonder die iDrive.

Wel tof dat BMW nu eindelijk rechte uitlaten voorziet op de diesels

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy
                Nu nog iets over de wagen.
                Ik was echt onder de indruk van de motor in vergelijking met mijn 320d !Hij rijdt ook zeer sportief zeer goede wegligging ,je voelt je ook meteen thuis in de wagen wat ik met de 120d niet had !Interieur is ook aangenaam enkel zou ik de I drive als optie erbij nemen nu oogt het wat kaal . Echt een echte BMW zoals hij moet zijn !
                ik heb nog een vraagje; rijdt ie comfortabel? want mijn moeder is niet zo sportief ingesteld dus zou ze wat meer comfort willen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
                  ik heb nog een vraagje; rijdt ie comfortabel? want mijn moeder is niet zo sportief ingesteld dus zou ze wat meer comfort willen..
                  Ja,iets te comfortabel voor mij maar ben dan ook een sportophanging gewoon !

Comment

goed goed, schakelt de versnellingsbak precies enzo? (wss wel)

mijn moeder wilt een nieuw autooke voor langere afstanden mee te rijden enzo, nu twijfelt ze tussen een E90 325i/330i of een A4 Avant met 3.2 V6.

maar tis nog niet voor direkt, eerst nog wat gaan testrijden
                    Last edited by ; 10/04/2005, 22:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
                      goed goed, schakeld de versnellingsbak precies enzo? (wss wel)

mijn moeder wilt een nieuw autooke voor langere afstanden mee te rijden enzo, nu twijfeld ze tussen een E90 325i/330i of een A4 Avant met 3.2 V6.

maar tis nog niet voor direkt, eerst nog wat gaan testrijden
                      my god... hoe kóm je erop

Comment

Nu nog iets over de wagen.
                        Ja, ik vond de motor ook een zaligheid, de naam sportdiesel heeft hij zeker niet gestolen maar al de testwagens zijn met die partikelfilter uitgerust wat de vinnigheid nog iets verlaagd dus zonder nog spontaner aan de gas.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                          Ja, ik vond de motor ook een zaligheid, de naam sportdiesel heeft hij zeker niet gestolen maar al de testwagens zijn met die partikelfilter uitgerust wat de vinnigheid nog iets verlaagd dus zonder nog spontaner aan de gas.
                          Is de partiekelfilter niet standaard? Ik weet niet of de diesels standaard rechte chromen uitlaatpijpjes hebben, maar indien dit zo is, hebben ze zeker deze filter. Alle 5-reeksen vanaf de komst van de 525d hebben ook standaard zo'n filter (en dus ook chromen pijpjes).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
                            Is de partiekelfilter niet standaard? Ik weet niet of de diesels standaard rechte chromen uitlaatpijpjes hebben, maar indien dit zo is, hebben ze zeker deze filter. Alle 5-reeksen vanaf de komst van de 525d hebben ook standaard zo'n filter (en dus ook chromen pijpjes).
                            bij de 3-serie is de partikelfilter een optie van 600 euro(tkan iets minder zijn).
                            op de 5 is die idd standaard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII
                              bij de 3-serie is de partikelfilter een optie van 600 euro(tkan iets minder zijn).
                              op de 5 is die idd standaard
                              Ja idd, en na contact te hebben genomen met kempower ivm met chiptuning van de komende wagen zeggen ze daar dat de partikelfilter een nadelige invloed heeft op het koppel na chippen.
                              :
                              "
                              Geachte Heer,

De resultaten van de tuning voor de nieuwe 3 E90 320d kennen we nog niet en zijn nog in ontwikkeling.
                              De reden van het hogere vermogen van de nieuwe 320d t.o.v. de oude, is hoofdzakelijk te wijten aan de nieuwere generatie van common rail die inspuit met een nog hogere druk.
                              Met de E46 320d van 150 pk beloven we 190 pk(150pk) en 420 Nm (330Nm), maar we halen meestal boven de 200 pk.
                              Ik verwacht dat we dit ook nog minimum kunnen halen op de 3 E90, maar de partikelfilter stoort ons in die zin, dat we bvb bij de nieuwe 525d voldoende pk's halen aan de top, maar dat naar onze mening er wel een beperking is op het halen van een zeer hoog koppel bij lage toerentallen, juist vanwege deze partikelfilter. Door deze partikelfilter hebben we ondervonden dat er véél verschil is tussen één 525d en een andere, origineel gemeten en bijgevolg ook bij de getunde versies. Ik vermoed dat het heden nog niet gans op punt staat. (trouwens bij géén enkel merk).
                              Elke chip wordt hier dan ook (gelukkig) op maat gemaakt op de testbank en we verhogen de turbodruk NIET. Meestal zakt het verbruik na onze tuning."

Comment

Inderdaad sportdiesel. Door m'n iet of wat te sportieve rijstijl had ik de eerste uren dat ik met m'n 320D E90 reed al een pv wegens overschrijding van de max. snelheid.
                                Maar snel betalen en vergeten zekers.

Comment

• Ik moet ook dringend eens met eentje gaan rijden!

Comment

Ik heb hem getest met sportophanging. Hij blijft mooi plat liggen in de bochten dan, maar toch filtert hij erg goed oneffenheden. Magnifiek gewoon! M.a.w. zelfs met deze optie is hij nog zeer comfortabel.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Idd. Voor een diesel een erg mooi geluid. Buiten de wagen hoor je overduidelijk het dieselgeluid. Binnenin klinkt de motor heel anders, mooier eigenlijk.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                        Ik heb hem getest met sportophanging. Hij blijft mooi plat liggen in de bochten dan, maar toch filtert hij erg goed oneffenheden. Magnifiek gewoon! M.a.w. zelfs met deze optie is hij nog zeer comfortabel.
                                        Dat was bij de E46 ook al. Met een BMW sportophanging is er nog voldoende comfort. Met de M-ophanging die in het M-Sportpakket zit, is dat wel wat anders. Deze ophanging is echt sportief afgesteld en dus droger en harder dan een sportophanging van BMW.
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat was bij de E46 ook al. Met een BMW sportophanging is er nog voldoende comfort. Met de M-ophanging die in het M-Sportpakket zit, is dat wel wat anders. Deze ophanging is echt sportief afgesteld en dus droger en harder dan een sportophanging van BMW.
                                          Kan je me het verschil uitleggen tussen een sportophanging en een M-ophanging?
                                          Is er niet hoor.

Je hebt de standaardophanging en een M-ophanging of sportophanging (als het kind maar een naam heeft) die iets stugger is.

Comment

Working...
                                          X