Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ook ik had nog fotootjes beloofd van mijn nieuwe aanwinst.
    Het heeft effe geduurd voor ik ze online had maar hier zijn ze dan:

(Hij is misschien niet zo potent als die van Sid, maar het is genieten elke dag.)

Trouwens: wat betreft de audio. Audi laat geen lossless formaat toe. Het blijft bij lossy.
    Je kan MP3 (formaat MPeg1 layer 3 en MPeg2 layer 3) van 32 t/m 320 kbits/s en variabele bitrates in samplingfrequenties tussen 8 en 48 kHz.
    Je kan ook WMA (versie 7,8,9) met zelfde beperkingen. en tevens AAC (MPeg 4, Low Complexity). eveneens zelfde beperkingen.
    Dat betekent concreet dat hij .mp3, .wma en .acc of .m4a kan lezen.
    Afspeellijsten kan ook met M3U en PLS.

Comment

• Beste Sundaytwins,

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Hij ziet er goed uit.
      Wat ik nog even wilde vragen betreffende de muziekmogelijkheden. Denk je dat je met een mac een cd uit iTunes kan branden, en dan kan opslaan op de schijf. Ik heb namelijk mijn muziekverzameling op mn iMac staan, en als de auto er over een dikke maand is, zal het grootste deel van de muziek in de auto van mn pa uit deze verzameling gaan komen.

Verder nog even een algemene vraag, hoe bevalt het navigatiesysteem, en waar ik ook wel benieuwd naar ben is de stembegeleiding..

Comment

• Hoi AudiA6

Naar mijn weten neemt iMac/iTunes een formaat van AAC aan. (Ik moet het even checken met een collega Apple Fan). Dus in theorie zou ik zeggen: ja dat moet mogelijk zijn.

Ik kom er later op terug.

Het navigatiesysteem vind ik super. Ik heb het lounge-pack genomen en het business pack aangevuld met de upgrade naar HD en de BOSE DSP.

Wat ik vooral leuk vind is dat de MMI (zonder hem echt te trainen) reageert op je stem. Maw. Je kan zeggen: 'Bel naar Audi A6' (op voorwaarde dat Audi A6 in de adreslijst staat natuurlijk) en hij zal dan alle nummers tonen die hij vindt waarna je de regel moet inspreken dewelke hij moet 'opbellen'. Werkt perfect. Oo zaken zoals 'Navigeer naar ....' werken op die manier. Als je een telefoon hebt die perfect synchroniseert met de MMI, haalt hij zelfs adresgegevens over. (moet je dus niet meer overtikken). Bij mijn IPhone is het beperkt tot de telefoonnummers. Maar je hebt wel de kans om adressen bij te steken.
        De stembegeleiding in de navigatie is beter geworden in die zin dat ze (het is een ze) nu in het Nederlands praat. Je kan kiezen 'hoeveel' ze babbelt. Maar in uitgebreide modus blijft het goed klinken. Ze leest ook (naargelang) de straatnamen voor in bepaalde gevallen. Ze heeft wel min of meer een nederlands accent, maar ik had niet anders verwacht. Als ze er ook nog 'vlaams' in moeten zetten, waar eindigt het dan hé?

Ik duim alvast voor jouw wagen (dat hij er snel mag zijn).

Comment

• Haha,

dank voor de uitgebreide toelichting, helaas is het niet mijn auto, maar die van mn pa. Ik heb hem wel min of meer samengesteld, binnen een bepaald budget en bepaalde wensen. Navi en Automaat en V6 en Airco waren de meest voornaamste wensen.

Die spraakmodule dinges, daar kan ik wel vrolijk van worden. Inderdaad is het Nederlandse accent niet echt weg te denken, ik denk dat er voor een Vlaamse versie te weinig markt is.

Al met al productie in week 17.. we wachten af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sundaytwins Bekijk Berichten

De stembegeleiding in de navigatie is beter geworden in die zin dat ze (het is een ze) nu in het Nederlands praat. Je kan kiezen 'hoeveel' ze babbelt. Maar in uitgebreide modus blijft het goed klinken. Ze leest ook (naargelang) de straatnamen voor in bepaalde gevallen. Ze heeft wel min of meer een nederlands accent, maar ik had niet anders verwacht. Als ze er ook nog 'vlaams' in moeten zetten, waar eindigt het dan hé?
            bij tomtom kan je toch ook vlaams kiezen?

Comment

• TomTom heeft een veel grotere afzetmarkt.

Comment

• Kijkesaan: TomTom heeft inderdaad ook Vlaams als taalinstelling. Ik vrees echter dat je de Tomtom niet kan vergelijken met de MMI in de Audi A6. (Ik heb niets tegen TomTom hoor, had er vroeger ook één). En ja, er zullen wel voor en nadelen zijn bij beiden. Het hangt er maar van af wat je als standpunt kiest.

AudiA6: Ik wacht op een collega die me via zijn iMac en iTunes een cd-tje ging branden. Als ik het ontvangen heb, dan probeer ik het gewoon eens uit. (Deze week nog) Even geduld dus.

Comment

• Beste Sundaytwins,

Dank voor het willen uitproberen, ik ben benieuwd

Comment

• Vandaag een mail van de verkoper, of ik hem even wilde bellen..

Ik dacht al daar gaan we, dat worden een paar weken extra. Dus ik bel hem net op,
                    Volgende week rond deze tijd hebben we hem.. Hij is 4 weken eerder dan verwacht!!!!!!!!!!!!!

Nu kan ik hellemaal niet meer wachten....

Comment

• in quasi alle audi-modellen kan je als optie een b&o systeem krijgen. Komt dit ook uit bij de A6?

Comment

• Ik geloof wel dat het kan, maar in de gewone optielijsten heeft men het over Bose. ik denk dat Bang & Olufsen ook wel moet kunnen..

Comment

• De uitbreiding was redelijk te betalen, het andere systeem geeft je navigatie vanaf HD, 2 SD kaartsloten voor mp3 met een max van 2 x 32GB en nog eens 10GB harddisk ruimte voor mp3's. daarnaast heb je de beschikking over een dvdspeler die het voorste scherm gebruikt om af te spelen.

Dit systeem werkt echt super, het is snel accuraat en je hebt alles van mobiele telefoon tot nav en muziek onder 1 systeem.

vraagje, ik heb al twee SD kaartjes gaan halen van 2Gb (dacht dat dit de max was), echter ik krijg die maar gevuld tot 640MB en dan geven ze een foutmelding. Iemand hier ervaring mee?

Comment

• Ik heb op dit moment 2 SD kaartjes van 16 GB liggen, ze hadden even niet groter, maar ik kan daar gewoon alles op zetten, ik zit nu op 10 GB

Ik hoop alleen dat het ook werkt, maar de dealer heeft aangegeven dat er max 32GB SDHC kaartjes in kunnen (2)

Misschien moet je het kaartje eerst nog even formatteren voor je hem gaan vullen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten

vraagje, ik heb al twee SD kaartjes gaan halen van 2Gb (dacht dat dit de max was), echter ik krijg die maar gevuld tot 640MB en dan geven ze een foutmelding. Iemand hier ervaring mee?
                              Het werkt uitstekend die SD kaarten. Ik heb eentje van 16 Gig er in zitten en die is nu gevuld tot 10 Gig. Alle muziek zit helaas door elkaar.

Toen heb ik ze naar de harde schijf gekopieerd en werden per artiest opgeslagen, dan zie je ook de dubbelen, helaas dus.

Het werkt uitstekend en de geluidkwaliteit is ook top!

Ik heb de A6 nu één week. Hiervoor had ik een Mercedes met hand schakeling. Nu dus een automaat met 170 Pk en dat voel je wel, vooral in de S-stand. Hij rijdt prima, vooral op Michelin banden. Alleen is die minder zuinig; met de Mercedes reed ik namelijk 1:22.

Comment

• ik heb een SD kaartje ook eens gekopieerd op de HDD, vond dat echt niet overzichtelijk, al die evrschillende mappen. Ik zie de tracks liever vanaf de SD kaart, alfabetisch gerangschikt zonder dat ik die mappen zie.

Comment

• Wij gaan over 12 uur de auto ophalen :d. dus ik kan er op dit moment verder nog niks zinnigs over zeggen.
                                  Het SD kaartje ligt klaar, en de verkoper heeft aangegeven even het een en ander te laten zien aan dit systeem..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sid Bekijk Berichten
                                    [ATTACH]62417[/ATTACH]
                                    [ATTACH]62418[/ATTACH]
                                    [ATTACH]62421[/ATTACH]

WAW, die nieuwe S-line optie op de A6 is toch super!
                                    Mega mooie bak, doch zie ik liever de Avant.

Véél veilig km's ermee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sundaytwins Bekijk Berichten
                                      Ook ik had nog fotootjes beloofd van mijn nieuwe aanwinst.
                                      Het heeft effe geduurd voor ik ze online had maar hier zijn ze dan:

(Hij is misschien niet zo potent als die van Sid, maar het is genieten elke dag.)

Trouwens: wat betreft de audio. Audi laat geen lossless formaat toe. Het blijft bij lossy.
                                      Je kan MP3 (formaat MPeg1 layer 3 en MPeg2 layer 3) van 32 t/m 320 kbits/s en variabele bitrates in samplingfrequenties tussen 8 en 48 kHz.
                                      Je kan ook WMA (versie 7,8,9) met zelfde beperkingen. en tevens AAC (MPeg 4, Low Complexity). eveneens zelfde beperkingen.
                                      Dat betekent concreet dat hij .mp3, .wma en .acc of .m4a kan lezen.
                                      Afspeellijsten kan ook met M3U en PLS.

Mooie bak! (idem als de mijne ) maar van binnen is het wat flets.
                                      Misschien is het de foto die het zo laat overkomen maar anders "very nice car"

Véél plezier er mee!

Ik heb de mijne nu van 6/2/2009 en ondertussen al 15.000 km en het is elke dag genieten.
                                      1 nadeel: auto is zeer lang en groot = moeilijk om parkeerplaats te vinden dus de volgende zal een iets "kleinere" bak zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AudiA6 Bekijk Berichten
                                        Vandaag een mail van de verkoper, of ik hem even wilde bellen..

Ik dacht al daar gaan we, dat worden een paar weken extra. Dus ik bel hem net op,
                                        Volgende week rond deze tijd hebben we hem.. Hij is 4 weken eerder dan verwacht!!!!!!!!!!!!!

Nu kan ik hellemaal niet meer wachten....
                                        Verkoop is minder, produktie wordt aangepast.
                                        Mijn collega zijn nieuwe A6 avant komt ook een maand vroeger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten

Formateren naar FAT32...

Comment

Working...
                                          X