Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 7-Reeks F01
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenAchterwielen die meedraaien in bochten bestaan al sinds de jaren '80 en zijn ook verkrijgbaar op de Renault Laguna GT.da systeem da verkeersborden scant en in de wagen laat zien zit ook in de insignia, maar tis precies of bmw is met een mooie referentie gekomen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenAchterwielen die meedraaien in bochten bestaan al sinds de jaren '80 en zijn ook verkrijgbaar op de Renault Laguna GT.
Bedoelde referentie in het algemeen in zijn klasse.
Comment
-
Nog mee gereden, met zo'n Prelude met actief meesturende achterwielen. Had toen quasi noppes rij-ervaring, niet veel van gevoeld.
Ook de BMW '8 had al meedraaiende achterwielen (ontwikkeld 1989, maar weet niet of dat de eerste seriewagen was die dat had). Standaard op de 850CSi, en naar 't einde toe ook optioneel op de andere modellen. Heette "Aktive Hinterachskinematik" (AHK). Al weet ik niet of dat een bekrachtigde sturing was, effe opzoeken.
Comment
-
Alpina test met 7-serie
25 augustus 2008 · Tekst Stéphan Vermeulen · Foto´s Kevin de Kruijf
Foto´s met licht afgeplakte BMW´s 7-serie kwamen de afgelopen maanden met bosjes tegelijk de mailbox binnen, maar deze foto´s van Kevin de Kruijf tonen iets bijzonders. Let vooral op het kenteken, OAL duidt erop dat Alpina al vergevorderd is met de nieuwe B7.
Je ziet het aan de skirt onder de voorbumper en ook de achterbumper lijkt wat verder naar beneden door te lopen, en dan is er nog de kentekenplaat die een goede hint geeft. Die duidt erop dat de auto uit Ostallgau komt, de regio waar Alpina gevestigd is. Om precies te zijn, zitten ze in het plaatsje Buchloe. En dat kan maar een ding betekenen, Alpina is bezig met een nieuwe B7. Bij de laatste 7-serie schroefde Alpina al een compressor op het 4.4 V8-blok, wat leidt tot 500 pk in de Alpina B7. Nu heeft de nieuwe 750i al een dubbel geblazen V8 die 407 pk levert, dus het zal ons benieuwen hoe Alpina daar overheen gaat. Minimaal 500 pk zal hij zeker hebben, want de laatste B7 had dat ook al.
Het bijzondere aan Alpina is dat het geen tuner is maar een fabrikant. Alpina´s worden gewoon op de band bij BMW gefabriceerd, maar op het kenteken komt Alpina te staan. Het propellorlogo wordt vervangen door het fraaie logo van het bedrijf uit Buchloe.
Uiteraard krijgt de definitieve B7 de typische Alpinawielen met veel spaken en op de voorspoiler komt striping en wordt de bedrijfsnaam nog eens groot gezet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Ik ben vooral benieuwd naar de groote van de velgen die ze onder deze B7 gaan leggen. 21" wat ze nu hebben voor de huidige 7 gaat te klein zijn...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenhet zou mooi zijn moest Alpina de niertjes verkleinen vooraan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenStandaard op de 850CSi, en naar 't einde toe ook optioneel op de andere modellen. Heette "Aktive Hinterachskinematik" (AHK). Al weet ik niet of dat een bekrachtigde sturing was, effe opzoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben vooral benieuwd naar de groote van de velgen die ze onder deze B7 gaan leggen. 21" wat ze nu hebben voor de huidige 7 gaat te klein zijn...
3 jaar geleden was 18" giant!
Comment
-
Nog mee gereden, met zo'n Prelude met actief meesturende achterwielen. Had toen quasi noppes rij-ervaring, niet veel van gevoeld.
Ook de BMW '8 had al meedraaiende achterwielen (ontwikkeld 1989, maar weet niet of dat de eerste seriewagen was die dat had). Standaard op de 850CSi, en naar 't einde toe ook optioneel op de andere modellen. Heette "Aktive Hinterachskinematik" (AHK). Al weet ik niet of dat een bekrachtigde sturing was, effe opzoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenAlpina test met 7-serie
Tekst Stéphan Vermeulen
(...)
Het bijzondere aan Alpina is dat het geen tuner is maar een fabrikant. Alpina´s worden gewoon op de band bij BMW gefabriceerd, maar op het kenteken komt Alpina te staan. Het propellorlogo wordt vervangen door het fraaie logo van het bedrijf uit Buchloe.
(...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHet is pover gesteld met de vakkennis van de zgn. autojournalisten.
Comment
-
Van waar 'ie zegt.
Maar wat 'ie zegt over het vervangen van de BMW-logo's door Alpina-logo's is verkeerd (tenzij op het stuur, en dan nog niet altijd). Alpina maakt zelfs geen logo's voor de buitenzijde van de auto die kunnen dienen om de BMW-logo's te vervangen, zelfs als je erom vraagt leveren ze dat niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten21" te klein?
3 jaar geleden was 18" giant!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenStoere Limo toch hoor.
In het begin, met de persfoto's, was het van 'ik had er toch meer van verwacht'. Maar nu begin ik hem toch mooi te vinden, op enkele details na.
Wat me wel opvalt is dat ik hem op sommige foto's lelijk vind, op andere dan weer niet. Afwachten tot ik hem eens IRL zie...
Comment
Comment