Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn pa en ik hebben vandaag een testrit gemaakt met de nieuwe Passat CC.
't Was echt een geweldige ervaring. 't Is een dijk van een auto, heel mooi exterieur en bovendien subliem interieur. Een aantal dingen die ik toch het vermelden waard vind: - Het nieuwe navigatie-GPS-touchscreen scherm is echt een gemak om te bedienen. De functies staan allemaal logisch geordend met naast het scherm een aantal 'snel'-toetsen. - Het interieur is echt schitterend. Mooie tellerpartij, met snelheidsklokken die verzonken liggen in ofwel alu ofwel hout, echt fantastisch mooi. En dan die stoelen.. de beste waar ik ook heb ingezeten (het ging om de leder-versies), ze omsluiten perfect, alsof ze ter plaatse rondom je lichaam gegoten zijn. Echt top! Ook bijzonder goed afgewerkt allemaal. Achteraan is er wel niet zoveel hoofdruimte, zeker als je weet dat ik 1m90 groot ben. Je hebt ook slechts 2 zitplaatsen achter ipv 3, maar dat hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn, aangezien je er wel extra's bij krijgt als twee bekerhouders etc. - Ik heb er zelf ook eens mee gereden, en ik was "verrast" over het zicht naar achteren in deze auto, dat viel echt wel goed mee! De 1.8 T is ook geweldig om mee te rijden, souplesse à volonté.
Kortom, de testrit is mij & mijn vader heel goed bevallen. We vinden het wel leuk om met een "exclusieve" auto te rijden, en bij de CC hadden we echt wel dat gevoel. De keuze is nog niet gemaakt, er zijn nu nog 3 auto's "in the running". Het gaat nu tussen deze Passat CC, de BMW 5-Reeks Touring, en de Audi A6 Avant. Maar ik ben hopeloos verliefd op deze Passat CC .
Man, ik ook! Mss zelfs nog hopelozer
Ik zeg dit ook niet zomaar...
Mijn vader moet in mei een nieuwe wagen hebben, en ik ben al sinds de lancering hem aan het overtuigen om deze limousine te kopen. Maar dat is juist het grote probleem: een gewone 2.0 TDI zou wss wel in zijn budget passen, maar omdat de auto zoveel klasse uitstraalt, vind hij hem te veel show hebben. Om toch maar een argument te hebben, zegt hij dan maar dat hij em niet kan nemen omwille van slechts 4 zitplaatsen, en wij zijn met 5 thuis... Belachelijk argument, want wij hebben in 4 jaar tijd welgeteld 3 keer met zijn vijven in zijn huidige auto gereden.
Nu ja, ik ga mss morgen met hem naar de VW-garage, ik zal nog een poging doen...
Man, ik ook! Mss zelfs nog hopelozer
Ik zeg dit ook niet zomaar...
Mijn vader moet in mei een nieuwe wagen hebben, en ik ben al sinds de lancering hem aan het overtuigen om deze limousine te kopen. Maar dat is juist het grote probleem: een gewone 2.0 TDI zou wss wel in zijn budget passen, maar omdat de auto zoveel klasse uitstraalt, vind hij hem te veel show hebben. Om toch maar een argument te hebben, zegt hij dan maar dat hij em niet kan nemen omwille van slechts 4 zitplaatsen, en wij zijn met 5 thuis... Belachelijk argument, want wij hebben in 4 jaar tijd welgeteld 3 keer met zijn vijven in zijn huidige auto gereden.
Nu ja, ik ga mss morgen met hem naar de VW-garage, ik zal nog een poging doen...
Switcher
Wat toch een beetje onnozel is bij de Passat CC. De 2.0 TDI bestaat in 170 pk-versie en niet in 163 pk (minder taksen en zo meer..). Die 2.0 TDI kan je bovendien niet krijgen zónder DSG. Ok, de DSG is superieur, maar aangezien ik nu nog niet met een automaat wil rijden is het wel jammer..
De VW-woordvoerder van Tavernier belde dan naar de hoofdzetel van VW-België om te vragen of er op termijn nog een 163 pk-versie komt, maar hij moest ons teleurstellen.. Hij blijft alleen in 170 pk-versie om hem "exclusief te houden".
Enfin, ik kan wel in dat argument komen; 't is ook zo'n geweldige auto
Heb tussen 1990 en 2002 drie nieuwe Passats gehad. Sinds 2002 rijd ik met een Saab 9-5 (tweede sinds 2006). Welnu, wanneer ik in 2010 aan een nieuwe auto toe ben, dan is deze Passat zonder meer een serieuze kanshebber. Ben er verleden week eens naar gaan kijken en ik was echt overdonderd, niet in het minst door het ongelooflijk mooie interrieur. Deze VW zal er misschien in slagen om mijn oude Passat-liefde te doen heroplaaien ...
Comment