Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat CC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    elke keer ik hem tegenkom, hoe overtuigder ik van zijn schandalig mooie lijn ben
    awel, ik ook. ben toch van plan om hem is te testrijden. alleen spijtig dat de tdi 170 pk enkel in dsg beschikbaar is....
    4 rings driver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
      Heb tussen 1990 en 2002 drie nieuwe Passats gehad. Sinds 2002 rijd ik met een Saab 9-5 (tweede sinds 2006). Welnu, wanneer ik in 2010 aan een nieuwe auto toe ben, dan is deze Passat zonder meer een serieuze kanshebber. Ben er verleden week eens naar gaan kijken en ik was echt overdonderd, niet in het minst door het ongelooflijk mooie interrieur. Deze VW zal er misschien in slagen om mijn oude Passat-liefde te doen heroplaaien ...
      Inderdaad, het interieur is echt wel superieur; van het handige aanraakscherm tot de oooooh zo zalige lederen stoelen
      freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
        Wat toch een beetje onnozel is bij de Passat CC. De 2.0 TDI bestaat in 170 pk-versie en niet in 163 pk (minder taksen en zo meer..). Die 2.0 TDI kan je bovendien niet krijgen zónder DSG. Ok, de DSG is superieur, maar aangezien ik nu nog niet met een automaat wil rijden is het wel jammer..

De VW-woordvoerder van Tavernier belde dan naar de hoofdzetel van VW-België om te vragen of er op termijn nog een 163 pk-versie komt, maar hij moest ons teleurstellen.. Hij blijft alleen in 170 pk-versie om hem "exclusief te houden".

Enfin, ik kan wel in dat argument komen; 't is ook zo'n geweldige auto
        mijn buurman rijdt sinds verleden week met een 2,0 136pk manueel die hij uit de showroom van Thoen in Aalst gehaald heeft...
        Last edited by guyugy; 06/10/2008, 09:36.

Comment

• Iets dat je exclusief wil houden breng je niet uit in 136pk versie.

Comment

• Iets waar je zoveel mogelijk geld wilt uit halen, moet/kan je niet exclusief houden.

Autoconstructeurs zijn in de eerste plaats kapitalistische bedrijven die winst, winst, winst willen maken... in véél mindere mate zijn 't bedrijven die ons, autoliefhebbers, willen plezieren.
            Ja, ik vind 't soms ook niet plezant dat 't zo is (cfr. producten die dúidelijk enkel maar uit winstbejag ontworpen werden (Cayenne, R8 TDI, alle CC's eigenlijk, ...)).

Maar Volkswagen AG heeft nog genoeg andere merken om ons te plezieren (Bentley, Bugatti, Lambo).
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• vandaag eindelijk de eer gehad om hem te testen
                hmm, me like

eigenlijk was het een dubbeltest: eerst een a4 dan de cc.

balans neigt over in het voordeel van de cc; als je er niet mee gereden hebt, kan je er ook niet over oordelen !

beide wagens hadden dus dezelfde diesel in het vooronder, had de indruk dat de passat agieler was.
                de nieuwe 2.0 cr diesel kende ik al, dus daar ga ik niet meer over uitwijden
                heb nooit de idee gehad dat ik in een "boot" aan het rijden was, ook natuurlijk niet té sportief gereden.
                de cc had het wondermooie interieur in twee kleuren en het pano open dak.
                die zetels, als ik er nu terug aan denk: zalig gewoon.
                ook op de achterbank is het aangenamer toeven in de cc dan in de audi

de geteste a4 had natuurlijk de basis stoffen zetels, dus op dat punt stond de cc ver voorop

als ik toch minpunten moet zoeken: weinig opbergruimtes zowel in de deuren als in het handschoenkastje.
                onder de armsteun kan je wel echt veel kwijt. op dat vlak heeft de a4 het voordeel.

de cc heeft tegenover de a4 toch ook zijn looks mee, veel bekijks gehad onderweg.
                dit is echt een auto waarmee je honderden kilometers kan afmalen zonder moe te worden

komt daarbij dat hij nog niet zo frekwent in het straatbeeld is als de a4 (zal ook wel niet blijven duren)

voor quasi eenzelfde prijs heb je aan beide wagens ongeveer hetzelfde qua uitrusting ...

met dank aan claessens wilrijk

een paar crappy gsm pics:
                Bijgevoegde Bestanden
                4 rings driver

Comment

• Knap interieur

Comment

• omdat dit topic een beetje stilvalt, paar fotookes komen posten hier ...
                    mocca exterieur met 17" spa velgen (niet op de optielijst in be), wel bvb verkrijgbaar op scirocco

volgende: de achterbank in het nappa beige zwart (hoe schoon ....)

derde is mijn favo kleur (schaduw blauw)
                    4 rings driver

Comment

• Het jammere aan de CC is dat het een vierzitter is...

Comment

• Dat is net mooi aan de CC. Je zou er toch geen vijfzitter van maken zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Dat is net mooi aan de CC. Je zou er toch geen vijfzitter van maken zeker?
                          Idd! En sowieso, bij de meeste sedans/breaks/vierdeurscoupés is de middelste stek achteraan toch geen volwaardige zitplaats..
                          freude am fahren

Comment

• het is écht wel een koppendraaier bij uitstek

Comment

• zijn er geen plannen om er een grotere dieselmotor in te leggen? een V6 TDI bijvoorbeeld? Die motorruimte moet dat toch aankunnen.

Comment

• Diesel = bah. Hopelijk niet dus

Comment

Diesel = bah. Hopelijk niet dus
                                  bwa, zo een 3.0TDI 240 pk met een 4Motion zou ik wel kunnen smaken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                    bwa, zo een 3.0TDI 240 pk met een 4Motion zou ik wel kunnen smaken
                                    Audi zal lachen

Qua 170 TDI zou ik een CC wel boven een A4 kiezen. Prijs lijkt me vergelijkbaar? Is daar al een poll van, zo neen, mag iemand die opstellen
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• ik zou eerder naar de TFSI grijpen denk ik...

Comment

• Goed gezegd Tomski. Geen diesel dus.

Comment

Goed gezegd Tomski. Geen diesel dus.
                                          de TFSI is een zuinige motor, toch de laatste generatie. Dus daar zou wel mijn voorkeur naar uitgaan als familiewagen

Comment

Working...
                                          X