Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat CC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Passat CC

Een auto waar al een tijdje naar uitgekeken werd: de 4-drs coupévariant van de Volkswagen Passat. Eerst lekker gemaakt met wat schrale teasers, maar nu dan de eerste officiële beelden van de Passat Coupé. De 4-drs Coupé zal als ‘Passat CC’ door het leven gaan en is 3 cm langer en 5 cm breder dan z’n sedanbroertje. Deze gegevens in combinatie met een lagere daklijn, zorgen ervoor dat de Passat CC er een stuk aantrekkelijker uitziet dan een gewone Passat. Hij is zelfs even dik/breed als een Merc CLS!
    Qua motoren schiet VW helaas (weer eens) niet uit z’n slof. Als benzinemotoren vinden we de 1.8TSI met 160 pk, de 2.0TSI met 200pk en de 3.6FSI met 300 pk en 350 Nm. Deze laatste motor maakt het mogelijk om in 6,6 seconden naar de 100 te sprinten en een (elektronische) top te halen van 250 km/u. Vierwielaandrijving is standaard op deze versie. Dieselaars moeten het doen met de 140 of 170 pk sterke 2.0TDI en kunnen hiermee een verbruik realiseren van 6L/100 km. Hoogstwaarschijnlijk vindt ook de 7-traps DSG-bak z’n weg naar de Passat CC.
    Hoewel de Passat CC een sportieve lijnvoering kent, meet de kofferruimte maar liefst 535 liter, toch 40 liter meer dan de 12 cm langere Mercedes CLS. Niet slecht voor een wannabe coupé (via: AutoMotor&Sport).
    Ik denk dat deze Passat CC zomaar eens heel goed zou kunnen gaan scoren. Wat moet de 30-jarige jup met bovengemiddelde baan nu kiezen? Een BMW 3, Audi A4 en Mercedes C-klasse zijn toch wel erg prijzig. Een Volvo C30, Audi A3 en BMW 1 zijn aan de andere kant weer erg klein. De Passat CC vult mijns inziens een perfecte ‘niche’ op.

via: www.autoblog.nl

klik op de afbeeldingen voor groter formaat
    Last edited by ; 13/01/2008, 13:15.

Ziet er zeer knap uit...

Nu afwachten wat de prijs zal zeggen!

Comment

Ziet er echt wel knap uit

Comment

Zeer geslaagd design

Comment

Nice!

Comment

Damn, een knappe VW!

>>>>A5

Comment

bron ; www.carspyshots.tk/

Comment

dikke passat wel

alleen ben ik niet zot op aflopende kofferdeksels. Hier niet, en ook niet bij de CLS. Maar toch erg geslaagd!

Comment

TOINK

Wat een knapperd! En lang geleden dat ik nog eens zo'n mooi stuurtje in een VW gezien heb!

Comment

nice

+ DSG-7!!! (toekomstige porsche/audi/... bak)

Comment

Knap!
                      Uiteindelijk nog mooier geworden dan ik had verwacht.
                      Knap interieur ook met een knap stuurtje.
                      Lekkere velgen trouwens.

Comment

Ik was al fan bij de eerste beelden ervan maar bij het zien van deze definitieve foto's

Heel knappe lijn, leuk design... ferm werk van VW! Ik ben benieuwd naar de prijs.

Comment

Wow *blown away*

Machtig!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                            donkere dakhemel is een must

zwart dash, houtinleg, huidskleur leder en daar nog eens witte dakhemel
                            te veel kleuren, een donkere dakhemel ( dash-kleur ) lost al veel op denk ik.
                            idd, leuk stuurtje

Comment

langs achteraan is het precies een Chrysler Sebring
                              MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Knappe wagen maar niet echt superknap... Doet idd een beetje Amerikaans aan achteraan...

De vormgeving van de achterlichten valt mij een beetje tegen. Maar wat wel duidelijk is is dat VW meer en meer een klassemerk begint te worden. Volgens mij gaan ze binnenkort in het vaarwater van Audi komen.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                2012-...
                                '07 BMW 118d

Comment

Veel knapper dan de Passat. Veel duurder ook waarschijnlijk, ik (en onze pa) ben benieuwd.
                                  Hopelijk wordt het een groter succes dan de Phaeton. Dan zit zo'n 2dehands er later wel in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesjokke Bekijk Berichten
                                    langs achteraan is het precies een Chrysler Sebring
                                    en z'n neus is te lang

Comment

bron : carspyshots.tk
                                      Last edited by ; 13/01/2008, 19:36.

Comment

Last edited by ; 13/01/2008, 19:34.

Comment

Working...
                                        X