Een auto waar al een tijdje naar uitgekeken werd: de 4-drs coupévariant van de Volkswagen Passat. Eerst lekker gemaakt met wat schrale teasers, maar nu dan de eerste officiële beelden van de Passat Coupé. De 4-drs Coupé zal als ‘Passat CC’ door het leven gaan en is 3 cm langer en 5 cm breder dan z’n sedanbroertje. Deze gegevens in combinatie met een lagere daklijn, zorgen ervoor dat de Passat CC er een stuk aantrekkelijker uitziet dan een gewone Passat. Hij is zelfs even dik/breed als een Merc CLS!
Qua motoren schiet VW helaas (weer eens) niet uit z’n slof. Als benzinemotoren vinden we de 1.8TSI met 160 pk, de 2.0TSI met 200pk en de 3.6FSI met 300 pk en 350 Nm. Deze laatste motor maakt het mogelijk om in 6,6 seconden naar de 100 te sprinten en een (elektronische) top te halen van 250 km/u. Vierwielaandrijving is standaard op deze versie. Dieselaars moeten het doen met de 140 of 170 pk sterke 2.0TDI en kunnen hiermee een verbruik realiseren van 6L/100 km. Hoogstwaarschijnlijk vindt ook de 7-traps DSG-bak z’n weg naar de Passat CC.
Hoewel de Passat CC een sportieve lijnvoering kent, meet de kofferruimte maar liefst 535 liter, toch 40 liter meer dan de 12 cm langere Mercedes CLS. Niet slecht voor een wannabe coupé (via: AutoMotor&Sport).
Ik denk dat deze Passat CC zomaar eens heel goed zou kunnen gaan scoren. Wat moet de 30-jarige jup met bovengemiddelde baan nu kiezen? Een BMW 3, Audi A4 en Mercedes C-klasse zijn toch wel erg prijzig. Een Volvo C30, Audi A3 en BMW 1 zijn aan de andere kant weer erg klein. De Passat CC vult mijns inziens een perfecte ‘niche’ op.
Qua motoren schiet VW helaas (weer eens) niet uit z’n slof. Als benzinemotoren vinden we de 1.8TSI met 160 pk, de 2.0TSI met 200pk en de 3.6FSI met 300 pk en 350 Nm. Deze laatste motor maakt het mogelijk om in 6,6 seconden naar de 100 te sprinten en een (elektronische) top te halen van 250 km/u. Vierwielaandrijving is standaard op deze versie. Dieselaars moeten het doen met de 140 of 170 pk sterke 2.0TDI en kunnen hiermee een verbruik realiseren van 6L/100 km. Hoogstwaarschijnlijk vindt ook de 7-traps DSG-bak z’n weg naar de Passat CC.
Hoewel de Passat CC een sportieve lijnvoering kent, meet de kofferruimte maar liefst 535 liter, toch 40 liter meer dan de 12 cm langere Mercedes CLS. Niet slecht voor een wannabe coupé (via: AutoMotor&Sport).
Ik denk dat deze Passat CC zomaar eens heel goed zou kunnen gaan scoren. Wat moet de 30-jarige jup met bovengemiddelde baan nu kiezen? Een BMW 3, Audi A4 en Mercedes C-klasse zijn toch wel erg prijzig. Een Volvo C30, Audi A3 en BMW 1 zijn aan de andere kant weer erg klein. De Passat CC vult mijns inziens een perfecte ‘niche’ op.



via: www.autoblog.nl
klik op de afbeeldingen voor groter formaat

Comment