Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat CC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik vind het echt mooie 4-deurs coupe, benieuwd of we die vaak op onze wegen zullen tegenkomen.

    De achterkant heeft wel iets speciaal, maar doet me niet echt Amerikaans aan.

    Comment


    • Vrééémd geval.
      Lelijk.

      Comment


      • AUTO BILD ist den neuen Passat CC gefahren - in der Top-Variante V6 4Motion. Das Coupé überzeugt mit modernster Technik und Sportler-Genen. Der letzte Kick zum Superstar fehlt jedoch.


        Hmmm, toch maar niet.

        Comment


        • Ik blijf'm knap vinden, in zij-aanzicht => echt knappe lijn

          Comment


          • Ze willen hem zowat een chiquer imago geven, met de Touareg is dat gelukt vind ik, met deze niet, zeker niet door hem Passat te noemen...

            Comment


            • Leusden, 10 april - Tijdens de ontwikkeling van de Passat CC heeft Volkswagen de nadruk gelegd op innovatie en rijdynamiek. Dit resulteerde in tal van innovaties, zoals Lane Assist, Active Cruise Control, zelfdichtende banden en variabele onderstelafstemming. De 1.8 TSI en 2.0 TDI motoren benadrukken het duurzame karakter van de stijlvolle coupé. Ze voldoen aan de Euro5-emissienorm en hebben energielabel B. De prijzen van Volkswagens innovatieve vierdeurs Comfort Coupé beginnen bij € 36.990,- incl. btw/bpm.
              Tijdens de ontwikkeling van de Passat CC (Comfort Coupé) heeft Volkswagen ingezet op innovatie en rijdynamiek. Dit heeft tot tal van systemen geleid die de rijdynamiek, de veiligheid en het comfort verhogen. Nieuw is Lane Assist. Dit systeem stuurt de Passat CC automatisch naar zijn rijstrook terug wanneer zonder richting aan te geven van baan wordt gewisseld. Rond veertien procent van alle aanrijdingen met gewonden wordt veroorzaakt doordat de bestuurder onverwachts afdwaalt van de rijbaan. Lane Assist kan dus een belangrijke bijdrage leveren aan een vermindering van het aantal ongelukken.
              Rijdynamiek
              Dynamic Drive Control (DDC) staat voor variabele onderstelafstemming. DDC regelt niet alleen de demperkarakteristiek, maar beïnvloedt ook de mate van stuurbekrachtiging. De bestuurder kan kiezen uit de programma’s Normaal, Sport en Comfort. Standaard zal elke Passat CC met de zelfdichtende banden van Continental worden geleverd. De bandenfabrikant ontwikkelde het systeem en noemde het ContiSeal. Met deze banden kan de Passat CC zijn reis vervolgen terwijl een band is doorboord met bijvoorbeeld een spijker of een schroef. Een beschermende laag aan de binnenkant van de band dicht onmiddellijk eventuele gaatjes met een diameter tot vijf millimeter, zodat er geen lucht kan ontsnappen. In de praktijk betekent dat het ContiSeal-systeem in ongeveer 85 procent van de gevallen lekkage kan voorkomen.
              Energielabel B
              Volkswagen levert de Passat CC met benzine- en dieselmotoren variërend in vermogen van 103 kW/140 pk tot 220 kW/300 pk. De Passat CC 1.8 TSI (118 kW/160 pk) en 2.0 TDI (103 kW/140 pk) krijgen vanwege het lage brandstofverbruik (7,6 en 5,8 l/100 km) en de geringe CO2-uitstoot het energielabel B. Dit levert een bpm-korting op van € 700,-. De dieselmotoren - er is ook een 2.0 TDI met 125 kW/170 pk - zijn standaard voorzien van een roetfilter en voldoen net als de 1.8 TSI aan de Euro5-emissienorm die vanaf 2009 van kracht is.
              Naast de genoemde 1.8 TSI-benzinemotor is de Passat CC ook leverbaar met een 2.0 TSI met 147 kW/200 pk en een 3.6 V6 FSI met 220 kW/300 pk.

              Park Assist
              Optioneel voorziet Volkswagen de Passat CC van Park Assist; met één druk op de knop stuurt de auto zichzelf in het parkeervak. Een andere innovatieve voorziening is Active Cruise Control (ACC) waarmee de auto automatisch een minimale vooraf ingestelde afstand tot de voorligger aanhoudt. Het systeem remt af als het nodig is en accelereert tot de voorgeprogrammeerde snelheid zodra de weg vrij is. Als optie is het systeem uit te breiden met Front Assist dat automatisch de auto afremt wanneer er onverwachts een obstakel op de weg verschijnt.
              Vanaf 19 juni staat de Volkswagen Passat Comfort Coupé in de showroom van de dealers. De vanafprijs bedraagt € 36.990,-. Standaard is de vierdeurs-coupé uitgerust met een audiosysteem met acht luidsprekers, een wisselaar voor zes cd’s, Climatronic (automatische airconditioning), een multifunctioneel lederen stuurwiel, 17-inch lichtmetalen velgen, mistlampen voor, sportstoelen, cruisecontrol en een Elektronisch Stabilisatie Programma (ESP). Voor meer informatie kunt u terecht op www.volkswagen.nl/passatcc

              Comment




              • Comment


                • Ik vind 'm echt geslaagd!

                  Comment


                  • Mooi!

                    Alleen vereist hij echt wel een donkere lak!

                    Comment






                    • BRON

                      Comment






                      • BRON

                        Comment






                        • BRON

                          Comment


                          • No, the VW Passat CC isn't a folding tin-top elder bother for the Eos... Nomenclature connotations of Coupe/Cabriolet are entirely misleading. CC first stood for Concept Coupe when the show car was revealed and, as the real deal hits the streets in summer 2008, actually stands for, um, Comfort Coupe. Only in Germany…

                            VW has done to the Passat exactly what Mercedes did to the E-class, the difference being that the latter acquired a standalone badge - the CLS - whereas this new VW must struggle through life burdened with all the attendant baggage of the Passat name. Personally, I’ve always found the Passat saloon to be an entirely worthy proposition, but I seem to be in a minority amongst my peers.

                            Ultimately, I suspect, your views on the CC will largely depend on whether you consider the Mercedes CLS to be quite the best-looking thing on the road, or merely mutton dressed as a banana.

                            There seems to be more than a hint of Phaeton about the front end…

                            Indeed. And those of us who’ve always felt that the current giant grille treatment meted out on one unsuspecting Audi after another makes them all look like inflatable dolls wearing chrome lipstick will be delighted to see that Walter de Silva’s recent efforts to subject Volkswagens to the same fate have, in the case of the CC at least, been mercifully shunned.

                            In the metal, the CC is an entirely handsome car which artfully melds oven-melted Passat saloon styling cues with an aggressive new hooter and a coupe roofline. Interestingly, unlike the CLS, the CC doesn’t appear to be colour sensitive, and even looks pretty sharp coutured in the new black, white.

                            But now you’re going to tell us that it’s just a bog-standard Passat on board...

                            Happily, not. In fact, the new interior positively oozes class. Switchgear and instrumentation have been rigorously revamped to include a new instrument binnacle which, backlit in white, is a paragon of clarity. A brushed metal-finish centre console houses a tidy new air-con panel and the latest generation touch-screen multimedia system featuring a 3-D sat-nav system that zooms in on junctions life a fighter-bomber on a staffing run.

                            One version I drove featured a two-tone, black-and-cream trim which extended to the leather upholstery. It was so elegant that even the fillet of wood spanning the dashboard (and I never thought I’d hear myself say this) looked the part. Don’t worry, though, the wood will be replaced with either brushed aluminium or carbonfibre for the UK market.

                            The front seats are instantly comfortable, and my only gripe with an appropriately flexible driving position is that the steering wheel rake won’t drop quite down enough for those of us who like to sit low within a car. Though 31mm longer than a Passat saloon, none of that gain has gone into the CC’s wheelbase, so accommodation dimensions are much as you left them.

                            The rear bench has been deliberately sculpted into just two seats, set further inboard than usual to guarantee a surprising amount of headroom whilst effectively negating an increase in car width over the saloon of some 36mm. The boot, though not too tall, is of badminton court proportions.

                            Presumably the usual mix of VW powerplants are on offer?

                            Yes, but with one notable addition: joining 138- and 168bhp variants of a 2.0-litre turbodiesel, and 197bhp 2.0-litre turbocharged and 296bhp 3.6-litre V6 petrol derivatives on the launch pad is an Audi-sourced, 1.8-litre 158bhp 4-cylinder turbocharged petrol unit making its first appearance in VW here. It's this 1.8 TSI that we'll concentrate on here.

                            Surprisingly, though giving away 52lb ft of torque to the 236lb ft of the 138bhp 2.0-litre TDI - and considerably more to the four-wheel drive and DSG gearbox abetted V6 - this new 1.8-litre engine from the right side of the pumps feels better suited to the CC than the other offerings I sampled.

                            It’s as smooth as a freshly buttered banister, revs with first-date enthusiasm and sounds delicious. Moreover, thanks to a slick six-speed manual transmission, it also gets quite a heavy car moving with slightly more alacrity than the oiler.

                            BRON

                            Comment


                            • And it handles just like a Passat saloon?

                              Hard to say, because every variant I drove was fitted with a new, active damper, Adaptive Chassis Control (ACC) system boasting Comfort, Normal and Sport settings and complimentary adjustment to the weight of the electro-mechanical steering assistance. However, extensive button stabbing merely confirmed my view that, all too often, such systems merely obviate engineers from the responsibility of hunting down the proper compromise between ride and handling in the first place.

                              Differences in ride quality between the three settings don’t exactly yell out at you, though sport mode does offer perceptibly more nuggety progress on all but the very smoothest surfaces, allied to a considerable, and entirely artificial-feeling build up in steering weight. Left in normal guise, the system offers continuous, active adjustment to the damping anyway, offering an acceptable balance of ride comfort and cornering poise. So unless you wish to modify the steering feel to something akin to opening a submarine hatch, I remain gently baffled as to why one should need ACC here.

                              Any other toys we should know about?

                              Something called Lane Assist proved highly entertaining at 120mph on the autobahn. This system uses a camera mounted above the rear view mirror to identify the lane markings on the road and, should you stray, actually introduce steering input to bring you back on course. And we’re talking proper input you can feel, here; so much, in fact, that trying a little hands-free motoring became essential…

                              Hands off the wheel at a good lick, the car drifted gently towards the line, and neatly caught itself on the point of crossing into the next lane. I left it alone and, having slightly over-corrected, it promptly repeated the process on the other side of the car. Further over-correction mapped a sine wave of ever decreasing frequency on the road, and by the third correction, the CC had had enough, yelling audibly, and via message screen, for driver assistance in a carefully crafted tone of voice that drew a fine line between ‘Ahem…’ and ‘Wake up you dozy bastard…’

                              Amusingly for a German product, this system also promotes rotten motorway driving practice, only leaving the helm alone once activated if you indicate before crossing lane markings. Which leaves it in the realm of the increasingly numerous numpties who will insist on indicating as they pull back in after overtaking.

                              Whisper who dares… I think I may want one.

                              And why not? Priced at around £1500 more than the comparable Passat saloon, the CC consistently presents itself as a considerable bang for your bucks; remember, the Mercedes CLS is double the price of this humble VW. Which makes it all the more peculiar that VW is talking about total global sales figures of just 300,000 over the entire lifespan of the car.

                              However, and despite voluble protestations of an ‘intensive growth strategy’, I suspect the VW top brass are entirely conscious of the fact that their elegant Glass Factory in Dresden now spends most of the time building Bentleys, and do not want another niche marketing, rose-without-trace, Phaeton incident on their hands. Which makes it all the more ironic that the Passat CC should boast an almost identical radiator grille.

                              I don’t think VW has any real cause for such overt caution here though; the Phaeton is a fine car with the wrong badge being sold too cheaply in the prestige segment. The new Passat CC is a fine car being sold at the right price in a segment that presents no direct rivals at all.

                              BRON

                              Comment


                              • Zo lang

                                Comment


                                • Donkere kleuren staan 'm het best!

                                  Comment


                                  • Ik vind hem écht mooi.

                                    Maar in een donkere kleur staat hij idd het beste!


                                    Comment


                                    • das smaak en goesting

                                      hier rijdt een cit c6 rond in het beige-metaal en das zalig ook

                                      Comment


                                      • Mooi dat de CC in de snoet nog wat trekjes van de Phaeton heeft overgenomen.

                                        Comment


                                        • Ik vind de CC best geslaagd. De release heeft echter 1 vreselijke nevenwerking...

                                          Onze vrienden bij D'Ieteren hebben het in hun hoofd gekregen dat mensen die een passat met een interessante motor willen wel naar de CC zullen gaan. Daarom hebben ze blijkbaar het aanbod van de gewone passat maar wat "verbelgischt":

                                          De enige 2 naften die overblijven in de passat zijn de 1.6 FSI en de 1.8 TFSI. Weg met de 1.4TSI, 2.0FSI, 2.0TFSI, 3.2 FSI... En DSG-7? Nergens voor nodig, weg ermee.

                                          Kakkers

                                          Comment

                                          Working...
                                          X