Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Brera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER
    gTa,geef gewoon eens toe.
    Ik geef toe wat ik wil toegeven.

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER
    Onafhankelijk van prijs,prestaties,afwerking,segment enz...
    Hoeveel sportscoupés die zogezegd 4-zitters zijn is er in werkelijkheid plaats voor 4.
    Om terug te beginnen met Alfa, de GTV,fiat coupé,honda prelude...
    Zoals dit : daar heb je echt wel gelijk in. Zo bekeek ik 't nog niet echt. Een GTV was achteraan nog net doenbaar, maar 't was niet veel soeps. In de Brera is er gewoon géén soep. Quasi hetzelfde.

Op al de rest blijf ik bij m'n standpunt. De wagen biedt, om een 2+2 sportcoupé te willen zijn, te weinig troeven naar mijn smaak. Geen sportief weggedrag, véél te zwaar, ...

Comment

• Wanneer je de beschrijving vd wagen leest,moet je al geen testrit doen om te weten dat het gewicht von 1600 kg voelbaar zal zijn.Dit is meteen het enige wat je nadelig kunt noemen,wat andere dingen tot gevolg kan hebben.Zoals de minder(althans zo lijkt het)vinnige reacties op het gas ivm mijn 147.
      Maar ik denk dat pers en publiek de Brera zelf een beetje verkeerd id markt plaatsen.
      Autonews test hem tegen de 130i(die in die test ongeveer75 pk meer heeft voor een lager gewicht)
      Autovisie plaatst hem tegen een 350Z(zelfde verhaal als hierboven)
      Autowereld TV zelfs tegen een Caymen(say no more)

Bij Alfa denk ik,zie ze hem eerder als een comfortabele lange afstand GT,zeker met de dieselmotor wat in mijn ogen de beste vd 3motorversie´s blijft.
      3.2 is in Belgie altijd een zeldzaamheid in gelijk welf type van Alfa,ik geloof dat er zelfs maar 1 147 GTA in heel W-VL rondrijd.
      2.2 heeft echt te veel moeite met het gewicht vd wagen,waardoor hij bij stevig doorrijden ook veel gaat verbruiken.

Echter wanneer je hem door het straatbeeld ziet passeren tussen het "gewone "dagelijks verkeer,geeft het gewoon het aanzien van hier komt een prototype voorbij!

Waar heb jij de Brera eigenlijk getest,want die bij Plancke heeft wel degelijk 18" onderzitten.En ben je er vandaag trouwens binnengeweest?

Wat die BBS velgen onder hun 159SW betreft.Dit waren velgen die vroeger onder de Mondeo vd baas Pol zatten toen ze nog Ford dealer waren.Ze hebben die gewoon zonder grote aanpassingen kunnen monteren.Enkel het centrale gart id velg wat uitgedraaid om te laten passen,zou trouwens mooier zijn zonder dakrails.

Maar voor mijn doeleinden volstaat de Brera ruimschoots.Voor Belgie zou de ideale specificatie voor de Brera eigenlijk de 1.9JTD met 175 pk en een gewicht van ongeveer 1350 kg zijn.Want dit is iets wat moeilijk te begrijpen is,hij is slechts 19 cm langer,11cm breder en7cm lager dan een 147 maar weegt toch 310 kg meer.

Eigenlijk is het zelfs heel goed de de meningen erover zo verdeeld zijn,want zo zal het steeds een exclusievere koppendraaier op de weg blijven,hopelijk op een dag met mijn kop erin

Comment

• bij ital cars in harelbeke

't was ne blauwen met 17"

ha ja ik heb nog foto's

momentje

Comment

• Spijtig dat hij u zo tegenvalt
          Ik vind dat ge uw mening mag zeggen hoor daarvoor is zon forum toch!
          Ik denk dat ge gewoon een hele goede auto gewoon bent
          Last edited by stradge; 29/04/2006, 11:11.

Comment

• Yep, een 1999 Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark Lusso.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Best. Je zou een mal figuur slaan.

ochere..., gaan we die richting uit? Mag er al geen kritiek komt op uw mening gegeven worden? Meteen in aanvalshouding, das toch voor niks nodig?

Maar vooral : hoezo mag ik niet verwachten dat de Brera, een sportief ogend model van een automerk met een érg sportief verleden, niet sportief rijdt ?

Uiteraard mag je dat wel verwachten, alleen vind ik het raar dat uitgerekend jij (een man met heel wat ervaring en kennis, zoveel is zeker) dat verwacht van een 1600kg wegende auto met FWD en niet te gek veel poeier.

Of hoezo mag ik niet verwachten dat, als er achteraan zetels worden geïnstalleerd en Alfa die auto als een vierzitter naar voor brengt, er achteraan beenruimte is ?

Das toch bon ton bij die coupés? een Audi TT heeft ook een achterbank maar beenruimte, laat staan hoofdruimte? i don't think so. Net zoals icefarmer al kwam te zeggen, zo zijn er zovelen. Ik vind persoonlijk ook dat ze die achterbank beter achterwege gelaten hadden hoor. Alleen verwacht ik in een coupé geen zitruimte achterin, is ze er wel en nog redelijk bruikbaar (alfa GT, Celica,e.d.) is dat gewoon mooi meegenomen in geval van.

Leg me dat maar 'es uit.
              Voila, 't is uitgelegd

Comment

• Dat van die zetels gaf ik al toe.

Op de rest heb je geen gelijk. Zo'n auto, met zo'n sportieve looks, van zo'n sportief merk, moet gewoon fantastisch rijden. Nou, laat me je dit zeggen : dat doet 'ie niet. Niet slécht, hoor, maar voor zij die een béétje veeleisend zijn naar 'n auto toe, is 'ie gewoon niet goed.

Kan allemaal wel zijn dat 'ie zwaar is, ook op papier, en ik dat op voorhand wist : ik ken zware auto's die een pak leuker rijden, véél leuker.

Als de Alfa-verkopers tegen "klanten" (zoals ik) al zélf openlijk hun twijfels uiten over de auto ... zegt genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                  Das toch bon ton bij die coupés? een Audi TT heeft ook een achterbank maar beenruimte, laat staan hoofdruimte? i don't think so. Net zoals icefarmer al kwam te zeggen, zo zijn er zovelen. Ik vind persoonlijk ook dat ze die achterbank beter achterwege gelaten hadden hoor. Alleen verwacht ik in een coupé geen zitruimte achterin, is ze er wel en nog redelijk bruikbaar (alfa GT, Celica,e.d.) is dat gewoon mooi meegenomen in geval van.

Blijft het feit dat de Brera geen coupé is, maar een hatchback met erg lang achtersteven.

Comment

• ik heb er eentje in het wild gezien

Comment

ochere..., gaan we die richting uit? Mag er al geen kritiek komt op uw mening gegeven worden? Meteen in aanvalshouding, das toch voor niks nodig?

Kritiek geven op een mening mag natuurlijk, maar je moet andermans mening niet gaan afschrijven als onzinnig of weet ik wat allemaal. Dat je zegt dat je 't jammer vindt dat 'ie me zo slecht beviel, of wat dan ook, daar kan ik inkomen. Zo gaf stradge b.v. het goeie voorbeeld.

Jij zei dat ik veel "blabla" had, dat ik uitging van verkeerde verwachtingen, dat ik vitte om te vitten. Met andere woorden, je hebt geen opmerkingen over m'n mening zelf, maar op m'n persoon.
                      Dat je dan reactie krijgt, zou je - als (hoop ik) volwassen mens met een beetje verstand - niet mogen verwonderen.

Slaap er anders nog 'es een nachtje over. En als je me om wille van m'n mening wil kelderen (of wat dan ook), dan ga je iets vroeger op moeten staan.

Comment

Als de Alfa-verkopers tegen "klanten" (zoals ik) al zélf openlijk hun twijfels uiten over de auto ... zegt genoeg.
                        effe duidelijk stellen dat ik geen brera fan ben, laat dat duidelijk zijn . Moest ik voor dat bedrag een alfa mogen bestellen werd het een 159sw, die is wél geslaagd.

Ik denk dat de Brera qua looks een love it or leave it geval is. Hij zal zeker wel zen liefhebbers en zen kwaliteiten hebben.

Comment

[/color]
                          Kritiek geven op een mening mag natuurlijk, maar je moet andermans mening niet gaan afschrijven als onzinnig of weet ik wat allemaal. Dat je zegt dat je 't jammer vindt dat 'ie me zo slecht beviel, of wat dan ook, daar kan ik inkomen. Zo gaf stradge b.v. het goeie voorbeeld.

Jij zei dat ik veel "blabla" had, dat ik uitging van verkeerde verwachtingen, dat ik vitte om te vitten. Met andere woorden, je hebt geen opmerkingen over m'n mening zelf, maar op m'n persoon.
                          Dat je dan reactie krijgt, zou je - als (hoop ik) volwassen mens met een beetje verstand - niet mogen verwonderen.

Slaap er anders nog 'es een nachtje over. En als je me om wille van m'n mening wil kelderen (of wat dan ook), dan ga je iets vroeger op moeten staan.

helemaal niet, laat me stellen dat ik het iets scherper omschreef dan nodig was een beetje tegenwind kan geen kwaad. Trouwens, u willen kelderen? 't kwam blijkbaar echt wel over als een frontale aanval

Comment

Ik denk dat de Brera qua looks een love it or leave it geval is. Hij zal zeker wel zen liefhebbers en zen kwaliteiten hebben.
                            Damn right.

Ik ben ook niet echt 'n grijs persoon, 't is doorgaans "love it or leave it" in mij geval. En 'k ben een veeleisend iemand, met 'n érg vastomlijnde smaak. Het moet vollédig snor zitten, of 't is een no go.

Aanvankelijk moest ik van de looks van de Brera niks. Zelfs de concept vond ik niet denderend. Toen kwam 'ie er, ik zag 'm voor 't eerst vorig jaar op Frankfurt (dacht ik), en toen was ik er wederom niet wild van, maar iedereen stond daarrond te zwermen alsof het thé hottest thing ever was. Dan ook maar wat fotootjes genomen.

Later begin je technische gegevens te zien (lekker), en beginnen de tests te komen. En daar spreekt men toch zwaar over het gewicht en de gevolgen ervan. Nou ik snapte 't niet goed, een Continental GT bijvoorbeeld is pokke-pokkezwaar, maar rijdt magnifiek. 't Is ook geen sportauto, en een ware GT, maar toch. Ik dacht dat 't wat werd overdreven.

Mocht de auto me op alle andere vlakken hebben aangestaan (op de looks na, dus), dan zou ik 'm durven overwegen. Geleidelijk aan zou ik er toch van gaan houden zijn.

En ik ben niet naar de test vertrokken met de verwachtingen een Ferrari voor de kleine man aan te treffen, of een BMW M3. Neen, gewoon éérlijke verwachtingen, met het merk waarvan ik een auto zou gaan testen in m'n achterhoofd.

En ik was héél erg teleurgesteld.

Onzinnige verwachtingen my ass.

Comment

helemaal niet, laat me stellen dat ik het iets scherper omschreef dan nodig was een beetje tegenwind kan geen kwaad. Trouwens, u willen kelderen? 't kwam blijkbaar echt wel over als een frontale aanval
                              Jah sorry, ik ben ook nooit gematigd in woorden, strategieën en de uiteindelijke discussies. Vroeger heeft me dat geen windeieren gelegd, en nu soms nog op professioneel vlak, maar soms steekt 't nog 'es de kop op. Véél te groot rechtvaardigheidsgevoel, en een pietje-precies.

Comment

• Ik denk dat ik eens nen sollicitatiebrief ga sturen naar de "carabinieri"
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Alfa Romeo maakt Brera lichterOmdat de prestaties van Alfa's wulpse sportcoupé wat te lijden hebben onder het hoge gewicht van het model, zal de Italiaanse autobouwer eind dit jaar een lichtere variant van het 3.2l V6 topmodel op de markt brengen. Het Q4-systeem -de permanente vierwielaandrijving- wordt uit de lijst met standaarduitrusting gekeild, maar blijft wel optioneel verkrijgbaar. Door die maatregel zou de Brera zo'n 130kg minder op de weegschaal zetten. Het leeggewicht van de 260pk sterke voorwieltrekker zou dan amper 30kg hoger uitkomen dan dat van de 1.470kg zware 2.2 JTS met 185pk. De 3.2 V6 moet dan z'n huidige sprinttijd (naar 100km/u) van 6,8 seconden kunnen verbeteren, maar in welke mate is nog niet bekend. Wellicht heeft de maatregel ook een gunstige invloed op het prijskaartje.Rond dezelfde periode zal Alfa ook een sportkit aanbieden als alternatief voor het eerder op comfort getekende, relatief hoog gepositioneerde zitmeubilair van vandaag. Een aangepaste aankleding, sterk geprofileerde zijprofielen en een minimaal 3cm lagere zitting horen tot de ingrediënten. Tot slot zal Alfa Romeo ook andere interieurtinten aan het aanbod toevoegen. Momenteel is het binnenruim enkel in zwart verkrijgbaar.BRON

Comment

• Waarom werken alle automerken niet samen,al was het maar om kleuren uit te wisselen.Zodanig dat ge bvb een BMW kunt bestellen in Lotus geel of zo,zou een veel grotere diversiteit aan auto´s betekenen.
                                    Bvb Brera in Lamborghini Orange Mettalic.
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Knappe wagen in dat oranje !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER
                                        Waarom werken alle automerken niet samen,al was het maar om kleuren uit te wisselen.Zodanig dat ge bvb een BMW kunt bestellen in Lotus geel of zo,zou een veel grotere diversiteit aan auto´s betekenen.
                                        Bvb Brera in Lamborghini Orange Mettalic.
                                        Bij de "betere" merken kan dat hoor. Je kan een BMW in eender welke kleur krijgen.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                        cc

Comment

• Bon, Brera- fifth gear Verdict by Vicky.

Hij ziet er BLOEDmooi uit, maar lost de rijeingeschappen, die verwacht worden niet volledig in...

Doch is het de prettigst rijdende Alfa ooit, met name door de goede bak, en het koppel van de Diesel.

Comment

Working...
                                          X