Heb zondag ook even een Brera 2.4jtd mogen testen. Ik kruip in de auto, doe die handrem naar beneden, rijd een kilometer lang en denk zo in mezelf: hm die auto is toch wel heel traag, mijn 1.9 jtd is sneller. Plots zie ik dat de handrem niet helemaal naar beneden was. Het schilde heel erg veel. Plots bleek het een tamelijk vinnige kar, zonder een sprintwonder te zijn. De wagen had nog maar 1500km dus hij moest zeker nog een heel stuk loskomen. Al bij al zullen de prestaties wel redelijk meevallen hoor eens hij goed losgereden is.
Maar dan het beste: zijn wegligging
. Nooit eerder gevoeld bij een voorwielaangedreven auto. Wat een grip, wat een balans!!! Schitterend gewoon. De auto neigt in den beginne zelfs licht overstuur te gaan. Heb nooit onderstuur gevoeld.
De brera kan me heel zeker bekoren, al wacht ik dan liever op de spider. Enige minpuntje was de zitpositie die iets te hoog is, zeker met een skyview dak. Maar dit euvel zou binnenkort verholpen worden heb ik gelezen. De lichtere versies zouden ook een lagere zitpositie krijgen. Meteen twee problemen van de baan dus.
Maar dan het beste: zijn wegligging

De brera kan me heel zeker bekoren, al wacht ik dan liever op de spider. Enige minpuntje was de zitpositie die iets te hoog is, zeker met een skyview dak. Maar dit euvel zou binnenkort verholpen worden heb ik gelezen. De lichtere versies zouden ook een lagere zitpositie krijgen. Meteen twee problemen van de baan dus.
Comment