Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Brera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb zondag ook even een Brera 2.4jtd mogen testen. Ik kruip in de auto, doe die handrem naar beneden, rijd een kilometer lang en denk zo in mezelf: hm die auto is toch wel heel traag, mijn 1.9 jtd is sneller. Plots zie ik dat de handrem niet helemaal naar beneden was. Het schilde heel erg veel. Plots bleek het een tamelijk vinnige kar, zonder een sprintwonder te zijn. De wagen had nog maar 1500km dus hij moest zeker nog een heel stuk loskomen. Al bij al zullen de prestaties wel redelijk meevallen hoor eens hij goed losgereden is.

Maar dan het beste: zijn wegligging. Nooit eerder gevoeld bij een voorwielaangedreven auto. Wat een grip, wat een balans!!! Schitterend gewoon. De auto neigt in den beginne zelfs licht overstuur te gaan. Heb nooit onderstuur gevoeld.

De brera kan me heel zeker bekoren, al wacht ik dan liever op de spider. Enige minpuntje was de zitpositie die iets te hoog is, zeker met een skyview dak. Maar dit euvel zou binnenkort verholpen worden heb ik gelezen. De lichtere versies zouden ook een lagere zitpositie krijgen. Meteen twee problemen van de baan dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER
      Ik heb hetzelfde probleem.Maar de wagen die ik getest heb had de handbediende zetels.Die kunnen door het ontbreken vd elektrmotoren blijkbaar een stuk meer naar beneden.Hierdoor had ik plaats genoeg.
      Aha !

Okay, dan wel Skyview.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freud
        Heb zondag ook even een Brera 2.4jtd mogen testen. Ik kruip in de auto, doe die handrem naar beneden, rijd een kilometer lang en denk zo in mezelf: hm die auto is toch wel heel traag, mijn 1.9 jtd is sneller. Plots zie ik dat de handrem niet helemaal naar beneden was. Het schilde heel erg veel. Plots bleek het een tamelijk vinnige kar, zonder een sprintwonder te zijn. De wagen had nog maar 1500km dus hij moest zeker nog een heel stuk loskomen. Al bij al zullen de prestaties wel redelijk meevallen hoor eens hij goed losgereden is.

Maar dan het beste: zijn wegligging. Nooit eerder gevoeld bij een voorwielaangedreven auto. Wat een grip, wat een balans!!! Schitterend gewoon. De auto neigt in den beginne zelfs licht overstuur te gaan. Heb nooit onderstuur gevoeld.

De brera kan me heel zeker bekoren, al wacht ik dan liever op de spider. Enige minpuntje was de zitpositie die iets te hoog is, zeker met een skyview dak. Maar dit euvel zou binnenkort verholpen worden heb ik gelezen. De lichtere versies zouden ook een lagere zitpositie krijgen. Meteen twee problemen van de baan dus.
        Nog goed nieuws.

Comment

• Mijne had ook handbediende en skyview maar veel plaats was er toch niet meer over hoor.

Comment

Mijne had ook handbediende en skyview maar veel plaats was er toch niet meer over hoor.
            Zijn wij niet ongeveer even groot ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Denk het toch, ongeveer. Weet niet juist hoeveel ik meet ze. Ongeveer 1.80m, misschien ietsie meer.

Comment

• Testrit geboekt.

Comment

Denk het toch, ongeveer. Weet niet juist hoeveel ik meet ze. Ongeveer 1.80m, misschien ietsie meer.
                  Ow, dan ben ik nog een tikkie groter, 1m87. Nu ja, da's quasi 'tzelfde so.

Comment

Ik 1m86,elektische zetels zijn zelfs een optie van 1100 €,ik zou ze met plezier achterwege laten.Als er maar een Brera in mijn garage komt. Blijven hopen.
                    Als ik de achterzetel laat uitnemen,is dat dan geen lichte vracht,zou een stuk schelen bij de inschrijving Dat zou het al een stuk makkelijker maken om te beslissen.

Comment

Testrit geboekt.
                      kunde da via tinternet

Comment

Testrit geboekt.
                        Bij wie? wanneer?

Comment

• Ik zou ni weten wat kiezen eigenlijk.
                          • Brera 2.4 JTDm 20v Skyview
                          • 159 Sportwagon 2.4 JTDm 20v Distinctive
                          Beide met leder, 17" (ik leg nadien wel leuke zomerslofjes en de 17" zijn voor winterrubber), zonder navigatiesysteem ('t zit me te laag ingebouwd en 't is me nogal duur), wel open dak en xenon en nog wat gedoe. Geen Bose (ik ben precies uit m'n "luidemuziek"-periode, en 't is altijd radio die speelt), wel MP3, ook Bluetooth en dat is het zowat. Bij de 159 wel graag die sportzetels daar van op de optielijst (maar ik moet er nog 'n andere optie bijnemen maar die staat nog niet in de optielijst, dus onder voorbehoud).

Prijs zoals ik ze heb geconfigureerd naar smaak :
                          • Brera : 41.350 EUR
                          • 159 Sportwagon : 40.900 EUR

Pro & contra

159 sportwagon
                          + magistrale looks
                          + al érg knap met 18"
                          + handiger en véél ruimer
                          + minder opvallend
                          + even zalig rijgedrag als de Brera
                          - ... geen ?
                          - misschien de prijs die quasi even hoog ligt als die van de Brera

Brera Skyview
                          + speciale looks, geen 13 in 'n dozijn
                          + prijs niet veel hoger dan die van de 159
                          - vind z'n kont te lomp, ... tenzij misschien met 19"
                          - heeft minstens 19" nodig om visueel evenwichtig te staan
                          - veel kleiner en krapper binnenin
                          - veel opvallender

Ik zou écht niet weten wat gekozen.

Comment

Bij wie? wanneer?
                            Dezelfde garaasj als die waar jij 'm ging rijden, je pense. Zelfde auto dus ook, waarschijnlijk.

Comment

kunde da via tinternet
                              Yep, bij elk merk, denk ik. Misschien bij Dacia niet, maar die auto's interesseren me net iets minder.

Comment

elektische zetels zijn zelfs een optie van 1100 €,ik zou ze met plezier achterwege laten
                                I know. Ik ook, die moet ik niet. Voor die prijs + "een beetje" opleg (lees : 't dubbele) haal je je mooie 19" velgjes en bandjes in huis.

Comment

I know. Ik ook, die moet ik niet. Voor die prijs + "een beetje" opleg (lees : 't dubbele) haal je je mooie 19" velgjes en bandjes in huis.
                                  Die TecArt´s kosten wel een stuk meer in 19",maar die originele Alfa velgen 18" zouden voldoen,want daar rijd hij al behoorlijk hard mee.
                                  Als Alfaliefhebber weet je ook dat elke Alfa zo al redelijk stevig rijd!
                                  Laat eens weten als je gaat,dan probeer ik eens af te komen.PM!

Comment

• Deal.

Njah, bij mij is comfort ondergeschikt aan m'n liefde voor de auto. Aangezien ik zowiezo toch 18" zou willen, en die al redelijk hard rijden, is me 't extra niersteenvergruiskarakter waard om met 19" rond te rijden. Omdat ik 'm enkel dan écht mooi vind. Zeker die kruisspaakvelgen van Alfa, in 18", die vind ik reuzemottig, *ieuw* seg.

Trouwens, ik zou geen TechArts steken maar Sportecs. Allez, i mean, ik zou waarschijnlijk geen Sportecs steken maar een BBS'je. In 19". Ik zou 't, denk ik, er wel voor over hebben om dan een mooi nieuw setje Le Mans te halen. Blijft alleen de vraag hoe goed de Le Mans op een Brera passen ... want dat zou wel 'es ferm kunnen tegenvallen.

Comment

• Eén Sportec-velg in 19", zilver of antraciet (dat laatste ) kost ongeveer 800 CHF, zijnde een dikke 500 EUR. Da's nog nét doenbaar, vind ik. En ze zijn verdorie héél knap.

Effe kijken naar de prijzen van BBS-velgjes.

CH 19" : ca. 400 EUR / st.
                                      LM 19" : ca. 800 EUR / st.

Njah, de Sportecs lijken me dan plots érg goed doenbaar.

Comment

• 'k Weet wel nog langs geen kanten in welke kleur ik 'n Brera zou nemen. 'k Zou er wel graag eentje hebben waarbij de Sportecs in deze antracietkleur (standaardkleur) bij passen.

Comment

• En op dit moment vind ik geen énkele interieurcombo op de Duitse CC mooi. *ieuw* Zwart interieurrje met gewoon plain rood of natuurkleurig leder, alsjeblieft ?

Man wat een kleurboeken, seg.
                                          Last edited by ; 26/04/2006, 01:51.

Comment

Working...
                                          X