Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
we hebben nu 55000km met onze brera jtd 210pk en nog steeds zeer tevreden.
en de plus en min puntjes voor mij dan.
remmen zijn nipt voor het vermogen en gewicht
vering is wat te comfortabel als je zeer snel rijdt(duitsland) maar in dagdagelijks gebruik wel aangenamer
banden zijn vlug versleten(koppel)
verbruik ligt rond de 8.4l gemiddeld
voetenmat komt steeds los hangt vast met plastic pinen maar als je instapt komt die makkelijk los door de wrijving en gaat dan in de weg liggen.Als je veel kms doet vrij vervelend.
usb poort werkt niet goed(krijg men mp3 speler niet aangesloten)software update nodig
pluspunten
zalige motor soepel en krachtig
goede versnellingsbak beetje stroef maar wel strak en kort(GM boite)
zeer stijf chassis,goede demping van oneffenheden en geluidsdemping.
voor wat wij hem gebruiken =grote afstanden door europa is hij perfect
Ik zou maar wat graag hebben gehad dat de Brera in 't begin al met dat knappe facelift-interieur te krijgen was. Dan had ik er misschien wel ene. Maar ik kon m'n maag maar niet in bedwang houden bij dat beige/rode en dat tabak/blauwe interieur, en dat zwart met een streepje grijs vind ik ook verre van knap.
De nieuwe bekledingen zijn schitterend! Zwart interieur, met dan bruin of rood leder. Had zo moeten zijn van in 't begin...
Voor mij zwart. Denk ik. Of dat antraciet metallic, gaat ook nog. Interieurkleur zou 'k twijfelen, maar 'k denk dat 'k voor rood zou gaan, zoals m'n Spider geweest.
Wat is er anders aan die TI? De huidige optie "sportief interieur" (oid) + "alu pedalen" biedt dat toch ook al? En dan heb je ook al goed sportief zittende zetels, die je tenminste in een andere kleur kan nemen dan zwart.
Volgens mij is ook de uitlaat aangepakt bij de 2008,bij mijn testrit 2 weken geleden bij Italcars klonk die V6 veel donkerder dan bij de Brera van BOR.
Onmiddelijk bij het starten klonk hij al anders.Heerlijk geluid,of zouden ze gewicht bespaard hebben dmv de geluidsisolatie in de wagen
De Brera krijgt een tweede jeugd met de 1750 motor die ook al in de 159 voorgesteld is.
De nieuwe 1750 cc motor levert 200 pk bij 320 Nm koppel.
Oorspronkelijk geplaatst door http://www.autoweek.nl
De Alfa Romeo Brera heeft sinds z'n introductie last gehad van zware botten, in combinatie met een motorenpallet dat het overgewicht niet wist te compenseren. Recentelijk werd de voorwielophanging verbeterd en kreeg de coupé de nieuwe 1750 Turbo-motor aangemeten. Daarmee is de Brera sportiever en lichtvoetiger dan ooit.
Comment