Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Brera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'k Ga ze hier zetten. Er werd om de piccies gevraagd van het "Individual" interieur van de Brera op 't salon van Genève.

Alstublieft.

(let niet op de lichtomstandigheden, die zijn verschrikkelijk, en 't doet 't interieur op foto helemaal niet goed uitkomen)
    Last edited by ; 10/06/2008, 17:51.

Comment

• Nog drie.
      Last edited by ; 10/06/2008, 17:51.

Comment

• Da's 't énige mooie interieur dat 'k ooit gezien heb in 'n Brera/Spider. Oké, het zwarte interieur met zwart leder (en een beetje grijs), ça va nog, maar zwart leder is zo saai. En de "kleurencombinaties" die ze aanbieden, miljaar, lijken mij samengesteld door een modale kleuterklas. Bordeaux met beige (met zwart stuur en zo, en alu er nog 'es bij ). Oké, misschien nog knap op een bordeaux auto. En dat blauw met tabak? Nog doenbaar op een middenblauwe, that's it.

Jammer.

Comment

• Ah oei, die foto had ik ook gevonden via google ma ik dacht dat het dat wel nie zou zijn. Is inderdaad wel mooi, maar heb er nog nooit van gehoord dat dit bestelbaar was.

Comment

• Heb het ook net gevonden, was mee aan het zoeken.

Die kleur, is onze combo hè.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
              gta, ik denk dat je de verkeerde versie getest hebt.
              als ik je verslag zo lees denk ik terug aan mijn rit in de 159 jtd van 200 dieselpony's wat betreft de rijeigenschappen dan. ik heb de brera in 3.2 v6 versie eens de sporen mogen geven en die laat toch een veel sportievere indruk na. niet ultrasportief, maar sportief op een aanvaardbaar confortabel niveau. zonder duikvluchten te nemen met een zeer snedig onderstel. en een best fijne motor.
              kwalitatief kon hij mij ook niet helemaal bekoren, en de bediening viel mij ook wat tegen maar het enige echte minpunt, zijn gewicht, werd ook hier iets minder nadrukkelijk. net als de 159 sportwagon q4 3.2 v6 die ik reed.

les van de dag: deze kar heeft vierwielaandrijving en een zware benzinemotor nodig.
              'k Heb ook de Brera, en ook de Spider, getest met de V6. En ik was, alhoewel niet zó erg als bij de 2.4 JTDm, ook teleurgesteld.

De aankondiging dat Alfa Romeo van de Brera een lichter model zal brengen, klinkt dus als muziek in m'n oren.

Ondertussen ben ik toch wel van de Brera z'n looks beginnen houden. 't Is en blijft een raar ding, een beetje een "blob", maar 'ie heeft iets. De Spider vind ik verschrikkelijk... Zowiezo hebben beide modellen géénszins nog de finesse, het dartele, dat je vroeger en masse bij een Alfa Romeo kreeg.

En daarom heb ik ook geen Alfa Romeo gekocht. Jammer, want was de Brera iets slanker geweest in plaats van een volslanke dame op sportschoenen, en reed 'ie leuk, dan had ik binnenkort een 2.4 JTDm gehad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                Ah oei, die foto had ik ook gevonden via google ma ik dacht dat het dat wel nie zou zijn. Is inderdaad wel mooi, maar heb er nog nooit van gehoord dat dit bestelbaar was.
                Ik heb 't op 't salon niet gevraagd (ik was ziek en niet te vinden voor een praatje, ook niet met die knappe Alfa-grieten), maar achteraf zei (denk ik) Rabbit dat dat interieurs waren van één of andere op poten gezet (of te zetten) personaliseringslijn van Alfa Romeo. Prijs is me onbekend, maar 't zal wel gepeperd zijn.

Zie dat zwarte leder over de middenconsole met de bruine stikkingen... Prachtig, zo.

Comment

• Alfa Brera

Vind het echt een super mooie wagen. Hebben thuis heel hard getwijfeld, nieuwe TT (ondertussen gecrasht) of brera. Ik was voorstander van de Brera maar hij was voor de mama en ja, dan lijk je wel echt een "bitch" erin! interieur zoals in de foto's hierboven is echt wel prachtig! Motief met de horizontale strepen erin vind ik zeer geslaagd (beetje ferrari/maserati achtig...) Vind echt jammer dat hij, mede door hoge gewicht, niet veel te zien is op straat... Heb laatste tijd gevoel dat alfa steeds te laat komt met goeie modellen/innovaties/... bv. Q2 systeem op alfa GT (moest er al van in begin opstaan voor 3.2!!), alfa 159&brera gewichtreductie (had gewoon nooit zoveel mogen van in begin!), te late vervanging van 149,... Jammer want vind dat ze echt prachtige wagens maken!

Comment

• Inderdaad. M'n hart klopt nog altijd 't hardst van al voor Alfa Romeo, liever dat merk dan gelijk welk ander ... maar dan moet 't wel een "echte" Alfa Romeo zijn, i.e. licht en speels, met een efficiënte en overtuigende wegligging, een potente motor met knappe sound, en sublieme looks.

Met de looks is bij de 159 en ja zelfs de Brera niks mis (op 't interieur na, dan, die kleurencombo's, aaaargh, ze hadden beter gewoon de combo's van de 159 genomen), met de motoren ook niet (alhoewel ik de buitenlandse 3.2 V6 maar weinig karakter vind hebben ; de 2.4 JTDm is een grandioze motor), maar dan wordt 't moeilijker. Een efficiënte en (grotendeels) overtuigende wegligging heeft de 159 nog, maar de Brera niet meer. En licht en speels? Oeioei.

Ik hoop op betere tijden. En ben ervan overtuigd dat die komen!

Comment

• Brera & Spider MY 2008

Eindelijk verlost van die verschrikkelijke interieurs. Niet meer enkel dat beige+bordeaux of donkerblauw+tabak of zwart/grijs ... niét meer zelfs. Nu propere interieurs zonder geforceerde kleurencombinaties die eigenlijk maar bij één exterieurkleur pasten (op dat zwart/grijs na, maar da's dan ook maar zwart/grijs): zwart main color, en dan naar keuze bruin, donkerblauw, zwart of lichtgrijs.

Verdorie wat worden ze knapper daardoor! 't Heeft lang geduurd maar Alfa heeft eindelijk z'n fout ingezien.

Comment

• In de Alfa garage in Harelbeke staan aan het raam 3 witte

Een GT, een 159 Break en ik dacht een 147

Prachtig! En op het parkingske ervoor een grijze spin met blauwe kap! Machtig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Brera & Spider MY 2008

Eindelijk verlost van die verschrikkelijke interieurs. Niet meer enkel dat beige+bordeaux of donkerblauw+tabak of zwart/grijs ... niét meer zelfs. Nu propere interieurs zonder geforceerde kleurencombinaties die eigenlijk maar bij één exterieurkleur pasten (op dat zwart/grijs na, maar da's dan ook maar zwart/grijs): zwart main color, en dan naar keuze bruin, donkerblauw, zwart of lichtgrijs.

Verdorie wat worden ze knapper daardoor! 't Heeft lang geduurd maar Alfa heeft eindelijk z'n fout ingezien.
                          Jammergenoeg is dat programma momenteel reeds terug in de frigo gestopt,als het den diepvriezer niet is.
                          Maar de kleur v/h leder is waarschijnlijk wel ruimer nu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                            In de Alfa garage in Harelbeke staan aan het raam 3 witte

Een GT, een 159 Break en ik dacht een 147

Prachtig! En op het parkingske ervoor een grijze spin met blauwe kap! Machtig
                            Harelbeke of Kortrijk ?
                            Is het bij die Fiat, Honda, Dodge, Chevrolet... garages ?
                            (Vanneste dacht ik)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                              Jammergenoeg is dat programma momenteel reeds terug in de frigo gestopt,als het den diepvriezer niet is.
                              Inderdaad, programma zit al lang in de frigo.

Er is welgeteld ene unica vertrokken in Italcar: een GT met vollederen dash en dergelijke.

2 maand later na release zag alfa in dat het te duur werd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
                                Harelbeke of Kortrijk ?
                                Is het bij die Fiat, Honda, Dodge, Chevrolet... garages ?
                                (Vanneste dacht ik)
                                Is dat al Kortrijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                                  Is dat al Kortrijk?

joat!

Kutgarage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                    Niks van frigo, ze worden zo geleverd zoals ik zei. De kleurenkaarten zijn aangepast, de websites en CarConfigurators ook. In Harelbeke hebben ze er 2 staan (allebei met bruin interieur).

Ofwel bedoel je iets anders en snap ik niet wat je bedoelt, aangezien ik 't eigenlijk over niks anders had.

Edit: ik zie aan Rabbit z'n post dat je waarschijnlijk op Alfa Unica doelt, iets waar ik het niet over had in m'n post dus ge hebt nog slaapprut in uw ogen ofzo en 't is waar dat komt er niet door in algemene lijnen, maar er is wel één Alfa Unica versie van de Spider (en waarschijnlijk ook Brera), geïnspireerd op de 8C. Ook in die rood metallic tint van de 8C, en die kleur komt binnenin ook terug. Meer info heb ik daar niet over.
                                    Last edited by ; 23/07/2008, 09:10.

Comment

• Gisteren enkele testritjes gemaakt bij Italcars in Kortrijk.
                                      Als eerst zijn we op weg gegaan met de Brera,ik had er niet echt op gelet maar toen ik hem starte wist ik onmiddelijk dat we een 3.2 V6 onder onze kont hadden.
                                      Man wat een brul kwam er daar uit bij het starten.Heeft die een sportuitlaat of zo?
                                      Ik moet zeggen dat deze heel anders aanvoelde dan die van BOR waar ik ook eens kort mee gereden heb.
                                      Het geluid is ronduit heerlijk,Alfisten die klachten hebben over de huidige V6 moeten die dringend eens opnieuw proberen.
                                      Blijkbaar maakt 50 kg minder gewicht toch ook veel uit.

Ook het interieur is er serieus op vooruit gegaan,de nieuwe zetels zitten heerlijk.De wagen die wij reden had zelfs een met leder overtrokken daschbord.Wel een verschrikkelijk dure optie.
                                      Door de vele werken in Kortrijk konden we ons ritje tot een 35 min verlengen ipv. het kwartier dat ons gevraagd was.Wardoor we nog wat tunneltjes konden opzoeken.
                                      De wegligging en de koersvastheid met de viewielaandrijving is gewoon fenomenaal.Neutraal tot en met.
                                      Qua prestaties is het nog steeds geen Maserati,maar hij begint toch als een te klinken.
                                      Het zwakste punt vond ik de remmen,daar komt het gewicht van de wagen nog steeds naar voren.Het gevoel in het pedaal is erg sponzig en het eerste moment is het alsof er niet veel gebeurd.

Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4 260pk

VOOR
                                      • enorm baanvast(4X4)
                                        comfortabel
                                        heerlijk zittende nieuwe zetels
                                        grote koffer
                                        heerlijk klinkende V6 motor
                                        vlotte 6-bak
                                      TEGEN
                                      • prijs
                                        hoog verbruik
                                        motor zou wat sneller in toeren mogen klimmen
                                        Alfa zou beter de (onbruikbare) achterbank verwijderen en ons de mogelijkheid bieden hem als lichte vracht in te schrijven
                                        hoge tildrempel voor de koffer
                                        Af en toe hoor je de achteras duidelijk ingrijpt.

Comment

• Brera Ti has been launched...

Comment

• Comment

Working...
                                          X