Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De moto doet er ook geen goed aan, da's waar. Daarom dat ik een motor wil waar ik bijna rechtop zit, slechts lichtjes naar voor gebogen (zodat je de schokken niet opvangt door je rug te plooien, maar door je rug te rechten). En daarom ook dat ik graag een comfy bike heb.
Doe jezelf een lol en zoek niet achter objectiviteit want die vind je hier niet. Niemand is hier compleet objectief. (zie ik soms iemand over het hoofd?)
Daarvoor heb je wel goeie sportzetels nodig, en die in de BMW E46 stellen dan wel wat teleur. De zetels bij Alfa hebben zelfs nog minder kantelneiging van de zitting, en geen uitschuifbare bovenbeensteun.
Het was dus zoeken naar een goeie zitpositie, en die vond ik (i.t.t. b.v. in de Golf GTI of de BMW '1 of de BMW '5) niet. Niet slecht uiteraard, maar niet optimaal.
Effe o-t: probeer dit maar eens in een Renault Scenic of een Volkswagen Sharan
Mij valt het ook op in hoe weinig auto's je in staat bent een dergelijke rijhouding aan te nemen (ik heb het dan over het onderste tekeningetje, of course)
Kan dat zijn dat ik hier in een zeker verleden ergens een topic heb gelezen over 'hoe zit jij achter je stuur?'
I.v.m. Alfa: feit is en blijft dat de Italianen op dat vlak altijd al een vreemd postuur hebben gehad (probeer ook eens de rijhouding in een Lambo Miura en je zal weten waar ik het over heb)
Kan dat zijn dat ik hier in een zeker verleden ergens een topic heb gelezen over 'hoe zit jij achter je stuur?'
Zeer zeker
@ gTa: ik denk dat de meeste mensen toch zitten zoals in de onderste figuur, niet ? Ik alleszinds ook ...
Saab heeft daar droomzetels voor, zelfs in de standaardmodelletjes. En je zei het zelf al, de BMW sporzetels zijn gewoon magnifiek.
Mini biedt nu ook al zetels aan met zo'n uitschuifbare zitting, dat vind ik erg goed.
En ook Jaguar is zover in de nieuwe XK. Onze S-type heeft dat nog niet, en mijn moederlief stoort zich daar mateloos aan.
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Ikzelf zit ook met mijn hoofd tegen de rand vh Skyviewdak,maar wil gerust de opoffering doen om hem zonder dat dak te rijden Waar ik dan plaats te over heb.Het is zelfs goed mogelijk dar bij een met de hand te verstellen zetels de zitting lager kan dan bij die elektrische. Zet bij mij maar onmiddelijk een Brera voor de deur,Touring Grey Metallic in combinatie met Bleu/Tabacco interieur,wie kan dit nu lelijk vinden.Smaken verschillen maar sommigen hebben erg conservatieve smaken,vooral liefhebbers van "grundliche" duitse wagens,sorry no hard feelings,weblijven trouwens allemaal autoliefhebbers in de eerste plaats.
Toch nog ene met smaak.Het moet niet altijd zlvergrijs met zwart leder of zo zijn; Deze combinatie word trouwens aanbevolen door de Alfa designers en die zullen het wel al in het echt gezien hebben.
Ik vond dat op foto's de interieurkwaliteit van een 159 en Brera heel zwaar tegenviel, dus heb ik me op 't salon verplicht van 'es in eentje te gaan zitten en het eens goed te bekijken ...
Ik blijf bij mijn gedacht: het ziet er niet alleen als rommel uit, het voelt ook allemaal zo. De aluminium inleg ziet eruit als geverfd plastic, de deur sluit met een gekke *kloink*, alles is zo schots en scheef als een ingezakte pudding, 't is gewoon 100% Italiaans.
Ik heb het gevoel dat, als ik zou proberen zelf een auto te maken, ik op vlak van 't interieur met iets naar voor zou komen zoals dat van de Brera. Met andere woorden: 't is als door prutsers gemaakt.
Ik ben misschien niet meer geheel objectief aangezien ik net een 159 besteld heb (of misschien net nog meer, want ik ben met 7 wagens gaan testrijden voor ik besliste), maar toch...
* Alu inleg: Hier volg ik je nog, ik moest er ook eens aan voelen om zeker te zijn dat het niet fake was (meestal is het omgekeerd). Weinig geslaagd dus. Op het salon stonden spijtig genoeg bijna alleen maar Brera's met de alu inleg en 159s in Distinctive uitvoering (ook alu dus). De bordeaux 159 was de enige Progression met de daarbij horende matgrijze inlegstukken, die een stuk soberder en coherenter overkomen (misschien zelfs mooier).
* 'Kloink' deur: Het gaat natuurlijk over showwagens waarvan de deuren op 1 dag even vaak geopend en gesloten worden als bij een gewone wagen op een jaar. Mijn ervaring met een 147 3-deurs (ook grote deuren dus) en de testrit met de 159 is net dat Alfa deuren lekker zwaar aanvoelen en op een mooi gedempte manier toeslaan. Dat waar sommige premium merken tegenwoordig steeds meer deuren monteren die aanvoelen alsof ze van plastic gemaakt zijn (Audi is hier een mooie uitzondering - de manier waarop de deuren van een 3-deurs A3 dichtvallen is ).
* Schots & scheef: Nogal makkelijk Alfa bashen dit. Het interieur is gewoon met nogal veel curves vormgegeven, maar op de manier waarop het in elkaar zit valt volgens mij nauwelijks iets aan te merken. Ik besef wel dat het hier over de Brera en niet de 159 gaat, maar het interieur van de Brera is natuurlijk gewoon identiek aan dat van de 159 (spijtig voor de Brera vind ik - qua exclusiviteit scheelt het een pak).
Ook akkoord dat die veelkleurige interieurs niet erg geslaagd zijn - het lijken mij wat vreemde combinaties. Bij de 159 kan je die echter gewoon niet krijgen, dus daar stelt het probleem zich niet (behalve beige/zwart bicolor maar dat vind ik prachtig en heb 'k dan ook besteld ).
O ja MrTC, bij Ital Cars in Kortrijk stond een 159 in de showroom met de 17" die je besteld hebt : 't zijn superknappe velgen !! En de auto toont mooi "vol" ermee, 18" is niet zo noodzakelijk zoals b.v. bij een '3.
O ja MrTC, bij Ital Cars in Kortrijk stond een 159 in de showroom met de 17" die je besteld hebt : 't zijn superknappe velgen !! En de auto toont mooi "vol" ermee, 18" is niet zo noodzakelijk zoals b.v. bij een '3.
Thanks! Hij stond trouwens ook op het autosalon in het zwart met die velgen (die met rode lederen zetels die in een soort omheining stond). 18" vind ik trouwens nog wel een stuk mooier, maar het was al mooi geweest (lease-opties = verloren geld).
Mijn favorieten waren eerst de 'Sportivo Elegante' 17". Je moet maar eens gaan zien in op de car configurator waarom: Alfa past wat optisch bedrog toe, het zien er zowaar 20" velgen uit (ongeveer zoals je ze soms op een Audi A8 ziet). In werkelijkheid vallen die echter tegen - ze tonen nogal klein met die brede spaken.
De 17" Sport (de 7 x 2 dus, niet de andere die ook 'Sport' heten*) daarentegen tonen idd lekker groot, en maken de wagen ook mooi aggressief. Dat mag wel, want het zij-aanzicht van de 159 vind 'k eerder braaf.
* Nota aan Alfa Romeo: Hoe moeilijk is het om elke velg een andere naam te geven?? En nu we toch bezig zijn: maak aub eens een fatsoenlijke car configurator (eentje zoals www.porsche.co.uk als we mogen dromen).
Comment