Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Brera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Wimster
    alleen spijtig dat het geen geverfde plastic is, maar echte aluminium.. maar ge hebt vast de moeite niet gedaan om dat ies te checken..
    Hij zegt toch niet dat het geen aluminium is, hij zegt dat het eruit ziet als geverfde plastiek.

Da's nu echt eens een typische alleen-dat-merk-en-niets-anders reactie. Doe die paardekleppen eens af!

Comment

Ik vind de aluminium middenconsole van de Brera wel knap, 't is leuk om 'es écht alu te voelen, en niet weer maar 'es een alu-imitaat. In de deurgrepen echter ziet 't er hetzelfde uit maar is het wél geverfd plastic.

Dat bordeaux/zwart/beige interieur met alu inleg trekt inderdaad op niks, het is een kleurenkakafonie van jewelste. Dat samen met de toch benepen interieurfeeling maakt dat je waarschijnlijk snel die wagen beu wordt.

Ik ben benieuwd om het compleet zwarte interieur te zien met rood leder (in de deuren en op de zetels).

Mjah, de Brera, 't zal ook nooit m'n favoriete Italiaan worden. En ik heb nochtans een cuore sportivo ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimster
        alleen spijtig dat het geen geverfde plastic is, maar echte aluminium.. maar ge hebt vast de moeite niet gedaan om dat ies te checken..
        Zoals reeds gezegd ... lees eens deftig mijn post. Die "" hoeft trouwens echt niet
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
          Hij zegt toch niet dat het geen aluminium is, hij zegt dat het eruit ziet als geverfde plastiek.

Da's nu echt eens een typische alleen-dat-merk-en-niets-anders reactie. Doe die paardekleppen eens af!
          Ik denk dat ge tegen de verkeerde boom staat te blaffen. Believe me, ik weet heus wel wat er allemaal mis is òf kan gaan bij Alfa. Anders zou ik ens voorstellen dat je eens op wat Alfa-gerelateerde fora gaat kijken. Dan zul je zien dat de meeste Alfisti net helemaal geen paardenkleppen hebben. Maar dat "afbreken om af te breken" is iets waar mijn tenen gaan krullen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Erg hoor, zó'n Alfa Romeo hart (een Alfa is de éérste auto waarin ik ooit heb meegereden, van de kraamkliniek naar huis) en dat moeten/kunnen zeggen.
            En hoe ben je daar geraakt?
            A Twist of the Wrist

Comment

Me like! De Brera heeft een sterke indruk op me achtergelaten. Ik zou in geuren en kleuren kunnen uitleggen waarom, maar het heeft geen zin om iemand daarvan te overtuigen hiero. Deze mag best exclusief blijven.

Comment

Ik kan mij hier alleen aansluiten bij mijn "italiaanse" collega's. Fantastische auto die Brera! Agressief muiltje en een uitdagend kontje , wat heb je als passionele man nog meer nodig? Mijn natte droom is niet om een Brera te bezitten, voorlopig content met mijn huidige Alfa, maar wel om in de file van Brussel tot in Parijs achter zo een schoonheid te mogen rijden..Dat is toch een zicht dat je nooit beu geraakt he, die agressieve lichtblokken gecombineerd met dat strakke achterste, zalig.... Niet een saai stukje staalplaat die dan uiteindelijk getooid wordt met een Duitse badge en voor belachelijk veel geld wordt verkocht....Passie is een woord dat ze daar niet kennen, engineering ja geef ik toe, maar om een ziel in een auto steken, i don't see it.
                En inderdaad smaken verschillen...... Maar wat valt mij op de laatste tijd hier op het forum dat hier elk leuk topic voor de echte autoliefhebber die niet wil meelopen met de Duitse grijze massa, zoals hier de brera of bij Saab geïnvesteerd wordt door sommige sujetten die het persé nodig vinden om met onterechte kritiek deze topics kapot te maken. Ik weet dat voor sommigen een bmw 3 het toppunt van design is maar alstublieft laat andere liefhebbers hun topic. Velen hier staan bekend om hun oogkleppen. Ik weet niet of iedereen zich nog die foto van Bram van die zogenaamde nieuwe X5 herrinneren? Iedereen vond die fantastisch totdat bleek dat het eigenlijk een "ontwerp" uit China, toen was het ineens een lelijk ding!! Vond het wel grappig dat de meeste ineens radicaal van mening veranderden en massaal door de mand vielen....
                Bovendien staat dit forum zogenaamd bekend dat er niet geduld wordt dat merken vergeleken worden.... Misschien kan iemand mij dan eens uitleggen waarom dan bijv in een saab topic er terug een paar onnozelaars zijn die het blijkbaar nodig vinden om toch weer af te komen met : ja maar bij bmw is dat toch veel beter en mooier, tralalie tralala, alstublieft zeg....Je kan toch niet ontkennen dat er hier een bepaald merk serieus bevooroordeeld wordt. Mij niet gelaten maar blijf dan weg van de topics met diezelfde domme commentaar, dan nog meestal in dien aard van "Ja maar mijn papa heeft nooit problemen met zijn bmw in de sneeuw" en nog van die klassiekers. Ok je hebt merktrouw maar je hebt ook het punt dat het begint zielig te worden....
                Het wordt echt heel belachelijk als je als autoliefhebber een kleine negatieve opmerking heeft in een beieren minded topic, goh goh, het kot is direct te klein! massale vijandige reactie van de "fans". Misschien zou die schrijver van dat artikel in de weekend knack toch gelijk hebben? Geen gevoel voor humor(relativeren) die beemers......
                Bon , ik hoop dat de moderators hier in de toekomst wat op gaan toezien, misschien wat objectiever, dank u. Tenzij je eerlijk en consequent bent en de naam van dit forum verandert van autowereld in B...wereld, juist ja.
                (nu nog wachten op de eerste achterwielaandrijver of taalpurist)
                Last edited by ; 19/01/2006, 22:22.

Comment

Mag "en" ook ? Achterwielaandrijver én taalpurist ?

Je vraagt om wat objectievere andere forumleden, maar jij gaat zelfs nog verder : naast compleet subjectief te zijn, vind je 't ook nodig om de mening van anderen als geveinsd of opzettelijk negatief te omschrijven ... omdat die niet met die van jou strookt !?

Ikzelf ben een pure Alfa Romeo liefhebber, ik ben er als het ware in geboren, heb m'n jeugdjaren in wel 10 verschillende Cuori Sportivi gespendeerd, en heb er zelf ook eentje gehad.

En ik vind die Brera hoogstens een dubieus ding. Zeg maar "ronduit lelijk", eigenlijk. Als ik naast iemand sta die er volledig in vervoering wordt door gebracht en in lyrische bewoordingen de auto omschrijft, dan ben ik - net door m'n Alfa-zwak - geneigd om de auto plots mooier te gaan vinden ... maar dat duurt niet lang. Ik vind de bijna misselijkmakende incoherentie tussen z'n (véél te) strakke/agressieve snuit enerzijds, en z'n plompe, uitgezakt/opgeblazen en ronde lompe kont anderzijds, een uitermate jammere zaak. Die auto staat naar mijn gevoel te kreunen onder de krampen in z'n eigen lijf, zo slecht past het geheel samen. En dan die interieurcombo's ... zwart-met-beige-met-donkkerrood, of blauw-met-zwart-met-tabak ? Het lijkt wel patchwork...
                  En de Brera is ook verre van een zinvolle auto. Inzake bruikbaarheid scoort 'ie zowat de meest slechte punten van alle gelanceerde "normale" wagens van de laatste jaren. Z'n koffer mag dan met de neergeklapte zetels nog vrij veel volume bevatten, de achterzetels zijn erg moeilijk neer te klappen (de hoofdsteunen moeten eerst verwijderd worden, de beide voorzetels naar voor geschoven, dan de achterzetels platgelegd, om tenslotte de voorzetels niet volledig meer naar achter te kunnen schuiven), de achterzetels zijn niét bruikbaar als er vooraan iemand van 1m80 of langer en die z'n zetel correct heeft afgesteld (omdat de voorzetels dan tégen de rand van de achterzetels staan, niet er bijna tegen maar ertégen), de auto is te laag voor elke persoon van ca. 1m87 of langer (ik zat in de skyview constant met m'n hoofd tegen de steunbalken van 't glazen dak, en de zetel stond in de laagste positie ... dus met andere woorden ik moet die auto rijden met constant scheef gehouden hoofd), de verhouding binnenvolume/buitenvolume is schokkend klein, ...

Dat is nu eenmaal mijn mening, en net als ik met jouw mening vrede moet nemen, dien jij dat met de mijne te doen. Als nou toevallig blijkt dat meer mensen de auto niét mooi vinden dan wel, en jij bent een aanbidder, dan sta je tegenover een "overmacht" aan andere meningen. De trotse strijder trotseert die overmacht, en blijft bij z'n keuze.
                  Het excuus "het is hier een BMW-forum want alles wat geen BMW is wordt afgeschoten" is ondertussen zo afgezaag en belachelijk, dat 't méér dan voldoende aantoont in welke mate degene die zich nog van dat drogredentje bedient, aux sérieux moet genomen worden. BMW is, samen met Porsche, nou eenmaal nog altijd het (met duidelijke voorsprong) best scorende merk inzake aantrekkingskracht en gewildheid bij de modale autoliefhebber, dat blijkt uit meerdere polls in diverse Europese websites.
                  Het is dus normaal dat er hier ook een grote BMW-adoratie rondwaart. Als je realistisch bent, dan accepteer je dat en evalueer je die "overwegend mening" op jouw manier.

Ik stel voor dat je, als je niet tegen een modale forummening kunt die héél nauw aansluit bij de modale autoliefhebbersmening, zélf een forum opzoekt waar enkel maar gelijkgezinden zitten. Dan hoef je "ons" gezever niet meer te aanhoren. Want hoe je 't ook draait of keert, dit is en blijft een algemeen autoforum en élk merk krijgt hier ab initio een gelijke kans, en élke auto kan bij érg veel mensen ook op een eerlijke (maar uiteraard subjectieve) evaluatie rekenen.
                  Uiteraard zijn er hier ook merkblinde geïndoctrineerden (zowel bij BMW als Audi als Mercedes-Benz als Volvo, en de laatste tijd ook weer steeds meer van VW), en als je vindt dat hun mening op niks trekt, dan negeer je die gewoon in plaats van met wilde en belachelijke verwensingen in 't rond te smijten.

Althans, dat is mijn mening.

't Verwondert me een beetje van je, ik kende je tot nu toe als een erg aangename forummer, inderdaad met een zwak voor het merk van de Scudetto, en ik zag je als een gelijkgezinde. Maar dit had ik niet verwacht ...

Let's all go in peace...
                  Last edited by ; 19/01/2006, 22:46.

Comment

Ik vind de Brera juist een van de knapste Alfa's van de laatste jaren, ik vind hem echt super knap!

Comment

De gesloten versie dus écht niet, maar als de Spider, net zoals de vorige, in tegenstelling tot de gesloten versie een vanaf de achterkant van de voordeuren néérgaande lijn krijgt (dus terug meer een vloeiende lijn, geen opstijgende lijn), en als 'ie er een béétje uitziet zoals de impressie die in de aanvangspost van de Brera Spider staan, dan denk ik dat ik snel terug m'n hart ga verliezen.

De vorige GTV vond ik ook hoogstens zozo (ik zou 'm nooit maar dan ook nooit moeten hebben), maar de Spider vond ik prachtig.

Ik had gedacht dat Alfa met een verfijnde, erg sportief ogende, vrij grote coupé zou komen. Wat ze nou brengen is een auto die langs buiten groter is dan een GT, maar er langs geen kanten even rank en elegant bijstaat, en die langs binnen kleiner is dan een ouwe 145.

Ik vind 't resoluut een gemiste kans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acqua
                        Ik kan mij hier alleen aansluiten bij mijn "italiaanse" collega's. Fantastische auto die Brera! Agressief muiltje en een uitdagend kontje , wat heb je als passionele man nog meer nodig? Mijn natte droom is niet om een Brera te bezitten, voorlopig content met mijn huidige Alfa, maar wel om in de file van Brussel tot in Parijs achter zo een schoonheid te mogen rijden..Dat is toch een zicht dat je nooit beu geraakt he, die agressieve lichtblokken gecombineerd met dat strakke achterste, zalig.... Niet een saai stukje staalplaat die dan uiteindelijk getooid wordt met een Duitse badge en voor belachelijk veel geld wordt verkocht....Passie is een woord dat ze daar niet kennen, engineering ja geef ik toe, maar om een ziel in een auto steken, i don't see it.
                        En inderdaad smaken verschillen...... Maar wat valt mij op de laatste tijd hier op het forum dat hier elk leuk topic voor de echte autoliefhebber die niet wil meelopen met de Duitse grijze massa, zoals hier de brera of bij Saab geïnvesteerd wordt door sommige sujetten die het persé nodig vinden om met onterechte kritiek deze topics kapot te maken. Ik weet dat voor sommigen een bmw 3 het toppunt van design is maar alstublieft laat andere liefhebbers hun topic. Velen hier staan bekend om hun oogkleppen. Ik weet niet of iedereen zich nog die foto van Bram van die zogenaamde nieuwe X5 herrinneren? Iedereen vond die fantastisch totdat bleek dat het eigenlijk een "ontwerp" uit China, toen was het ineens een lelijk ding!! Vond het wel grappig dat de meeste ineens radicaal van mening veranderden en massaal door de mand vielen....
                        Bovendien staat dit forum zogenaamd bekend dat er niet geduld wordt dat merken vergeleken worden.... Misschien kan iemand mij dan eens uitleggen waarom dan bijv in een saab topic er terug een paar onnozelaars zijn die het blijkbaar nodig vinden om toch weer af te komen met : ja maar bij bmw is dat toch veel beter en mooier, tralalie tralala, alstublieft zeg....Je kan toch niet ontkennen dat er hier een bepaald merk serieus bevooroordeeld wordt. Mij niet gelaten maar blijf dan weg van de topics met diezelfde domme commentaar, dan nog meestal in dien aard van "Ja maar mijn papa heeft nooit problemen met zijn bmw in de sneeuw" en nog van die klassiekers. Ok je hebt merktrouw maar je hebt ook het punt dat het begint zielig te worden....
                        Het wordt echt heel belachelijk als je als autoliefhebber een kleine negatieve opmerking heeft in een beieren minded topic, goh goh, het kot is direct te klein! massale vijandige reactie van de "fans". Misschien zou die schrijver van dat artikel in de weekend knack toch gelijk hebben? Geen gevoel voor humor(relativeren) die beemers......
                        Bon , ik hoop dat de moderators hier in de toekomst wat op gaan toezien, misschien wat objectiever, dank u. Tenzij je eerlijk en consequent bent en de naam van dit forum verandert van autowereld in B...wereld, juist ja.
                        Hier zit zeker waarheid in 'k Ben even erg verliefd op de Brera als gij pijzek over 2 dagen gaan we hem eens gaan bezichtigen zie ..

Comment

En ik vind die Brera hoogstens een dubieus ding. Zeg maar "ronduit lelijk", eigenlijk.
                          Hoe dikwijls ga je dat blijven herhalen? Dit is geen overmacht, maar spam.

Mijn mening wat de Brera betreft kan niet haakser op de jouwe staan. Dat een wagen praktisch is, is natuurlijk altijd mooi meegenomen, doch in deze categorie helemaal geen vereiste vind ik. Dat je nu net het design niet kan slikken, is het maar logisch dat de wagen volstrekt zinloos is.

Ik begrijp niet dat je te weinig plaats in de Brera hebt en dat probleem in de GT niet kent. Ik had namelijk meer hoofdruimte in de Brera, terwijl de daklijn van de GT meer naarbinnen buigt en heel wat dichter bij m'n hoofd komt.

Comment

Ik heb, na m'n visite salon, nog 'es een Alfa-dealer een bezoekje gebracht omdat ik info wou over de Brera Spider. En omdat de Brera én de GT op 3 meter van elkaar stonden vond ik het een uitgelezen kans om de beide 'es op ruimte te testen.

Wat ik ook heb gedaan.

Ik zit met m'n hoofd niét tegen 't dak van de GT, ik heb nog een cm of 4 over (twee vingers), ook als ik m'n hoofd naar links en rechts buig raak ik het dak nooit. Bij de Brera Skyview zit ik met 't hoofd rechtop net tegen de dakstijl, en ik kan m'n hoofd niét naar links neigen zonder 't eerst een graad of 20 naar voor te buigen. Ik kan me al voorstellen wat dat moet geven tijdens 't rijden, vooral op bochtige wegen : zware ergernis.

Ik spreek uiteraard énkel voor mezelf. En ik ga dat zoveel keer blijven herhalen als ik wil. Ik zanik ook niet op mensen die voortdurend hun adoratie voor b.v. de Porsche Cayenne uiten. Je bent niet verplicht 't te lezen.

Comment

Bij de Brera Skyview zit ik met 't hoofd rechtop net tegen de dakstijl, en ik kan m'n hoofd niét naar links neigen zonder 't eerst een graad of 20 naar voor te buigen.
                              En ik meet dan nog enkele cm's meer dan jou. Blijkbaar plooi ik mezelf onbewust aardig dubbel om toch in die auto te kunnen...

Comment

Ik moet wel zeggen dat ik een "correcte" zithouding heb om te rijden, geen comforthouding.

Ik zit dus niet met "uitgestrekte" benen en armen nauwelijks geplooid achter 't stuur, maar ik zit vrij dicht, 't liefst m'n kont erg diep en de zitting van de zetel héél erg stijl gekanteld (zoals b.v. die sportzetels van de nieuwe BMW's dat kunnen, zot zeg) én met een uitschuifbaar gedeelte zodat m'n bovenbenen vollédig en tot bijna in de knieholte ondersteund worden. Het stuur zo ver mogelijk uitgetrokken (indien mogelijk), maar het bovenlichaam wel goed rechtop, zodat ik met goed gebogen armen zit (ca. 75° als ik de tien-voor-twee-positie aanneem).

Da's een houding die je vaak in de autosport ziet, omdat ze zoveel meer controle biedt over je auto. In 't dagelijks verkeer is dat niet nodig, die extra controle, maar ik zit nu eenmaal graag zo. En dan zit ik met m'n kop tegen 't dak van die Alfa.

Als ik de zetel nog verder naar achter schuif (normaal zit er ca. 10 cm tussen de achterkant van de voorzetel en de voorkant van de zitting van de achterzetels als ik m'n voorzetel naar wens instel), dus tot tégen de achterzetel, verandert het niks, 't blijft hetzelfde.
                                Dus ik moet dan m'n leuning naar achter kantelen (iets "comfortabeler" stand), maar omdat het stuurwiel niet ver genoeg in diepte verstelbaar is komt 't niet ver genoeg mee naar achter, en zit ik dus met veel te gestrekte armen.

De Brera laat voor een actieve sportieve chauffeur met correcte zithouding en een lichaamslengte van 1m87 géén goeie zithouding toe. Althans, dat is mijn mening. En ik zit Alfa niét af te breken omdat ik dat graag doe, ik ben éven zwaar Alfa-liefhebber als jullie.

- edit -

Wel erbij vermelden dat ik door m'n zware rugproblemen heb aangeleerd om ook "met de poep naar achter" in de auto te zitten, dus met een holle rug, omdat dat met voorsprong de beste zitpositie is die 't minste last bezorgt.

- edit 2 -

Effe tekeningetje maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acqua
                                  Je hebt wel ergens een punt.

Doe jezelf een lol en zoek niet achter objectiviteit want die vind je hier niet. Niemand is hier compleet objectief. (zie ik soms iemand over het hoofd?)
                                  A Twist of the Wrist

Comment

En het dynamische duo dan ?

Nu hoopte ik echt dat wij verheven stonden

Comment

).
                                      Wel erbij vermelden dat ik door m'n zware rugproblemen heb aangeleerd om ook "met de poep naar achter" in de auto te zitten, dus met een holle rug, omdat dat met voorsprong de beste zitpositie is die 't minste last bezorgt.
                                      die zware rugproblemen misschien veroorzaakt door het jarenlang rondtsjaffelen in je duitse floot?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
                                        En het dynamische duo dan ?

Nu hoopte ik echt dat wij verheven stonden

OK, wij staan er wel boven.

A Twist of the Wrist

Comment

check de handtekening

Comment

Working...
                                          X