Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene tevredenheid bij BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    [*]E46 : wederom topkwaliteit van auto, betrouwbaarheid van mechaniek en electronica ; gekend probleem met de turbo's bij de 150pk 320d met 6-versnellingen (in 't begin van de facelift), exact 14 productiemaanden hebben "slechte" turbo's gekregen, daarna werd dat aangepast en alle auto's vanaf MY04 zijn perfect betrouwbaar (turbo-probleem is opgelost, al zijn er natuurlijk nog altijd die erin slagen hun turbo op te blazen door onoordeelkundig gebruik)
    Heb zelf een E46 320cd met nu 203.000 km van 11/2003 (ik dacht dat dit net na de facelift was, heb ledjes als achterlichten) en moet zeggen dat ik hier nog nooit iets aan gehad heb, perfecte (hout vasthouden) auto!
    Rij dagelijks naar Utrecht, dus 80% autosnelweg. Rij - daar waar het verkeer het toelaat - bijna altijd 150 a 160 km/u (zit effectief op een gemiddelde snelheid van 81,4, files he...) en heb nog nooit problemen gehad, buiten wat meer rook tegenwoordig bij het versnellen...

Mijn vorige E46 325ci stond al na een week te roken, bleek een fout in de koeling te zitten waardoor hij oververhitte. Perfect in garantie gerepareerd maar denk wel dat het niet echt gezond is geweest voor de motor. Ik stond gelukkig in file zodat ik direct aan de kant kon gaan.
    Verder nooit last gehad met deze auto.

Comment

• ik ben weer algemeen tevreden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        ik ben weer algemeen tevreden
        Oei,ging jij niet bouwen?
        Nora!

Comment

• E46 316i:Zéér tevreden geen enkel probleem (alhoewel) een platte batterij in de reservesleutel.
          Nora!

Comment

• 320d E46 met, op één korte afstand na, 308.000 km.

Nooit iets mee voorgehad, tot nu.

Net een nieuwe motor in moeten steken.
            Maar, om eerlijk te zijn, het beestje heeft wel afgezien.

Voor mij dus een meer dan degelijk voertuig. Enorm betrouwbaar en een genot om mee te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
              Ja, ik weet het, echt rationeel is zoiets natuurlijk niet. Ik ben al blij dat hij voorlopig nog niets van kinderziektes laat zien.
              topic!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Trouwens, over kwaliteit gesproken.

BMW lijkt me (met de meest recente wagens, dus niet ouder dan pakweg 3 jaar) toch één van de premiummerken te zijn die 't meest last heeft van orange peel (appelsienenvel) in de lak. Ligt aan die lakken op waterbasis die machinaal gespoten worden in 'n zéér dun laagje, naar 't schijnt, maar bon ... 't trekt toch nergens op vind ik.

Herinner je je nog die zwarte E92 in Aachen, Tom? Sad...
                Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                dat was om te janken

het viel op van meters afstand

ik zou 'm niet moeten hebben moesten ze hem zo afleveren

edith: hebben ze daar bij nivea geen voedende crêmekes voor?

Dat was het eerste wat me opviel toen ik naast de spiksplinternieuwe 330d Coupé stond van oveRRide. Ik kon het maar niet geloven, hoe 'ruw' die lak-oppervlak was. Cellulitis als het ware.

Ik durfde er niets van zeggen.

De lak van m'n 16 jaar oude 190E is smoother.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  De lak van m'n 16 jaar oude 190E is smoother.
                  Da's logisch, hè. Toen gebruikte men nog verf op basis van solventen, niet op basis van water. Plus: nu besparen de constructeurs zelfs al op enkele milliliter verf per auto. Kijk maar naar de kofferslagen e.d. die wel nog 'n basislak krijgen maar geen metalliclaag of topcoat krijgen.

't Probleem zit 'm in 't feit dat men vandaag verf op waterbasis in véél te dunne laagjes en op véél te gehaaste manier aanbrengt en laat drogen. Dan heb je automatisch dat geprul. Geen enkel nieuw massamerk is er vrij van, maar BMW spant met het lamentabele resultaat op de E92/E93 toch wel de kroon (valt hard op op donkere lakken). Lijkt me.

Comment

• E90 (320d) : kwaliteit van vele materialen voelt idd. nogal goedkoop aan, ware het niet dat er nog geen echte slijtage is (tzou moeten mankeren, klein jaar oud nu). De kwaliteit in mijn Golf IV was in feite stukken beter, ik zou men Golf eigenlijk wel terugwillen, op dat vlak was dat niet eventjes beter, maar veel beter.

Er is altijd een probleem geweest met de handrem, namelijk dat de wagen vreemd wiebelt bij het aantrekken van die rem. En, iets dat ik onlangs ontdekt heb, als je uw ramen openzet en dan de deur sluit, dan maakt dat wel een zeeer vreemd geluid, alsof er iets niet goed vast zit.

Voor de rest, motorisch, geen probleem.

Nuja, er is wel een probleem met de ambrayage, precies als je veel in de file staat, dan is ie moeilijk te doseren en schokt ie. En nu we toch bezig zijn, wielen achteraan lijken wel slecht uitgelijnd te zijn ...
                    Last edited by ; 15/06/2007, 23:09.

Comment

• Ik rij nu al een jaar met mijn E46 318D( van het jaar 2004), en heb daar nog geen problemen mee gehad.Nu brandt da lampke van den airbag wel, maar mijne garagist zegt dat hij da volgende week zal nakijken.Is wel geen officiele dealer , maar ken hem van toen ik nog met mijne clio reed en heb er nooit problemen mee gehad.Nu heb ik juist een beetje meer rijgeluid, maar dat komt door mijn 18ers, garagist had mij verwittigd.mijn verbruik ligt rond de 6.5 liter.
                      2007-04-21 001.JPG2007-04-21 003.JPG 2007-04-21 005.JPG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
                        Ik rij nu al een jaar met mijn E46 318D( van het jaar 2004), en heb daar nog geen problemen mee gehad.Nu brandt da lampke van den airbag wel, maar mijne garagist zegt dat hij da volgende week zal nakijken.Is wel geen officiele dealer , maar ken hem van toen ik nog met mijne clio reed en heb er nooit problemen mee gehad.Nu heb ik juist een beetje meer rijgeluid, maar dat komt door mijn 18ers, garagist had mij verwittigd.mijn verbruik ligt rond de 6.5 liter.
                        [ATTACH]38350[/ATTACH][ATTACH]38351[/ATTACH] [ATTACH]38352[/ATTACH]
                        Hopelijk geraakt dit bij jouw opgelost. Bij de E46 van mijn moeder haar vriend is dat een blijvend probleem. Met die bak kan je om de twee dagen naar de garage om zo'n storing te laten uitschakelen. Dat had hij al toen ik er mee reed. Doen tegenwoordig de moeite niet meer om daar naar te laten kijken, alleen met het onderhoud. Nadeel is natuurlijk dat je niet weet welke van de zes airbags het niet doet.
                        1976 Porsche 924 (verkocht)
                        2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                        2011 Volvo V60 T6 AWD
                        2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
                          Ik rij nu al een jaar met mijn E46 318D( van het jaar 2004), en heb daar nog geen problemen mee gehad.Nu brandt da lampke van den airbag wel, maar mijne garagist zegt dat hij da volgende week zal nakijken.Is wel geen officiele dealer , maar ken hem van toen ik nog met mijne clio reed en heb er nooit problemen mee gehad.Nu heb ik juist een beetje meer rijgeluid, maar dat komt door mijn 18ers, garagist had mij verwittigd.mijn verbruik ligt rond de 6.5 liter.
                          [ATTACH]38350[/ATTACH][ATTACH]38351[/ATTACH] [ATTACH]38352[/ATTACH]

Knappe velgen welke type=nr.?
                          Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                            E90 (320d) : kwaliteit van vele materialen voelt idd. nogal goedkoop aan, ware het niet dat er nog geen echte slijtage is (tzou moeten mankeren, klein jaar oud nu). De kwaliteit in mijn Golf IV was in feite stukken beter, ik zou men Golf eigenlijk wel terugwillen, op dat vlak was dat niet eventjes beter, maar veel beter.

Er is altijd een probleem geweest met de handrem, namelijk dat de wagen vreemd wiebelt bij het aantrekken van die rem. En, iets dat ik onlangs ontdekt heb, als je uw ramen openzet en dan de deur sluit, dan maakt dat wel een zeeer vreemd geluid, alsof er iets niet goed vast zit.

Voor de rest, motorisch, geen probleem.

Nuja, er is wel een probleem met de ambrayage, precies als je veel in de file staat, dan is ie moeilijk te doseren en schokt ie. En nu we toch bezig zijn, wielen achteraan lijken wel slecht uitgelijnd te zijn ...

Oei,echt niet leuk voor zulke dure wagen.
                            Dat van dat raam heb ik ook,misschien is dat normaal?
                            Nora!

Comment

• 'k ga mij ook nog eens laten zien hier

al verschillende bmw's gehad:

een 2002, toen was ik nog niet geboren dus vraag het mij ook niet.
                              Kort leven beschoren want is tegen een paal ofzo geëindigd met mn pa die in slaap gevallen was

een E36 320tds sedan met M-pack (sperdiff enzo) zalige wegligging en enorm goeie diesel voor die tijd! geen problemen gehad. Weggedaan met 140dkm

nu nog:
                              E46 320D sedan full option (dus ook mpack) is nu 6 jaar geworden alsk het goed voorheb en ondertussen 220dkm. Slachtoffer geworden met de toename van al die (luxe-)electronica. Ik heb de indruk dat het interieur wel een pak meer kraakt dan vroeger maar laat ons zeggen dat hij goed de sporen krijgt en dat het sperdiff er voor iets onder zit!
                              -Versterker is nu iets meer dan een jaar geleden kapot gegaan, dus moet balance volledig naar voorzetten anders kraken de achterste luidsprekers gelijk zot.
                              Ik denk dat het plan is om met deze wagen te rijden tot de motor ermee ophoudt dus ik zal jullie binnen een (paar) jaar laten weten hoelang zo'n E46 turbodiesel meegaat.

Facelift Z3 roadster 2.2i iets van 4 of is het al 5 jaar oud? 35dkm (mooiweerwagen ) ook M-onderstel enzo. Subliem uitlaatgeluid voor een standaard wagen, zoals met alle M-onderstellen stuurt ook deze zalig en de sixpack motor moet ik niet eens meer beschrijven denk ik?
                              -kort na aankoop een probleem gehad met de elektrische passagierszetel die niet meer op en neer wou gaan.

Toekomstige wagen zal wrs een fulloption occasie worden met minder dan 50dkm, de optielijsten zijn niet meer betaalbaar (een 1 met volledige uitrusting kost tegenwoordig iets meer dan wat we voor onze 320d hebben betaald)

Over mezelf:
                              Zelf rij ik met een opel vectra B 2.0 DTI break omdat ik weet dat de betrouwbaarheid van een tweedehands bmw met meer dan 150dkm teveel afhangt van hoe de vorige eigenaar ermee reed. (en dat het zonde is om een E30 M3 op LPG te zetten)

Groeten,
                              Koen

Comment

• Nu ja normaal, de E60 heeft dat ook. (toch de eerste)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                                  Knappe velgen welke type=nr.?
                                  18" E46 M3 replica's

Comment

• 84% tevredenheid op 65 antwoorden is niet mis de dag van vandaag

Comment

E46 316i:Zéér tevreden geen enkel probleem (alhoewel) een platte batterij in de reservesleutel.
                                      Ik loop mss zwaar achter, maar ben jij FC Bourges?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oei,echt niet leuk voor zulke dure wagen.
                                        Dat van dat raam heb ik ook,misschien is dat normaal?
                                        't is een beetje in dezelfde sfeer als de afwerkingskwaliteit binnenin : voor dat geld verwacht je meer. Nuja, waarover klagen we ? Je kan niet alles hebben. De E90 gaat zo de geschiedenis in : technisch weer een stapje verder als zijn voorganger, maar afwerkingskwaliteit binnenin : niet goed. Idem met het design : niet de mooiste BMW's ooit worden nu gemaakt ...

Ik klaag niet, technisch is de wagen de referentie, en daar is al het geld ingekropen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                          Ik loop mss zwaar achter, maar ben jij FC Bourges?
                                          Yep

Comment

Working...
                                          X