Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene tevredenheid bij BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    't Gaat 'm niet om dat 1x of 3x knipperen (dat 3x knipperen is trouwens verdomd handig, ik snap niet dat je daarover "het werkt voor geen meter" kan zeggen...), maar over 't feit dat je hendel niet meer "vastklikt" in de knipperstand, maar dat 'ie over een weerstandje moet geklikt worden en dan terug in uitgangspositie gaat staan.
    Oh... Verkeerd begrepen, sorry! Maar goed, ieder zijn mening, maar over het 3x knipperen bij BMW blijf ik bij mijn standpunt. Zowel mijn vader als ikzelf vonden dit enorm gebruiksonvriendelijk!

Vreemd genoeg vind ik het gelijkaardige systeem op mijn nieuwe Skoda wel goed. Ik gebruik dat ondertussen regelmatig, met veel plezier.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    19'ers op een E60 hebben al redelijk lage banden. Daardoor krijgen de velgen van tijd serieuze klappen te verwerken. Had net zo goed met een originele velg kunnen gebeuren, wat niet wegneemt dat die op jullie 5 inderdaad wel eens écht slechte replica's zouden kunnen geweest zijn natuurlijk. Maar het is fout om het zomaar op het gegeven replica te steken dat die deuken erin zijn gekomen.
    Klopt! (Zeker met mijn pa zijn maneuvers soms...) Maar er was meer aan de hand dan dat alleen. Volgens de BMW-dealer pasten deze fake wielen slechts voor 95%. Dat veroorzaakte ook mildere trllingen in het stuur. Nu deze allen vervangen zijn door echte exemplaren is het qua rijcomfort serieus verbetert!

Comment

De auto moest in de 100.000 km exact 3 keer ongepland naar de garage, maar bleef nooit zwijgen of "brak" niet. In de betrouwbaarheidsindex van zijn klasse scoort 'ie dan ook een mooie 2e plaats :

1. Mercedes-Benz E 220 CDI : 2 ongeplande garagebezoeken, 0 uitvallen, waardeverlies 46,1%, betrouwbaarheidsindex 3,5 (2004)
      2. BMW 535d touring : 3 ongepl.g.b., 0 uitv., w.v. 49,1%, betr.index 6 (200
      3. Saab 9-5 2.3 SE Kombo : 4 ongepl.g.b., 0 uitv., w.v. 46,6%, betr.index 8 (2001)
      4. Audi A6 3.0 TDI : 3 ongepl.g.b., 1 uitval, w.v. 49,5%, betr.index 15,5 (2007)
      5. Citroën C5 2.2 HDi Kombi : 11 ongepl.g.b., 0 uitv., w.v. 46,8%, betr.index 16,5 (2004)
      6. Jaguar S-type 3.0 V6 : 7 ongepl.g.b., 0 uitv., w.v. 51,2%, betr.index 21 (2002)
      7. Alfa Romeo 166 2.4 JTD : 6 ongepl.g.b., 3 uitvallen, w.v. 54,8%, betr.index 38,5 (2001)

Uit die restwaardepercentages blijkt ook duidelijk dat een kleinere motor duidelijk 'n hogere restwaarde met zich meebrengt dan 'n grotere motor.

For what it's worth.

Nice.

Alfa niet betrouwbaar... pfuh

Comment

• Zeg dat wel, dé meest onbetrouwbare E klasse ooit ofzo, staat als betrouwbaarste te prijken

Al zijn die 2 ongeplande garagebezoeken er nog te veel aan eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten

Klopt! (Zeker met mijn pa zijn maneuvers soms...) Maar er was meer aan de hand dan dat alleen. Volgens de BMW-dealer pasten deze fake wielen slechts voor 95%. Dat veroorzaakte ook mildere trllingen in het stuur. Nu deze allen vervangen zijn door echte exemplaren is het qua rijcomfort serieus verbetert!
          Daar zeg je 't: volgens de BMW dealer.
          Waren die trillingen niet veroorzaakt door die deuken? Of nog een mogelijkheid. Misschien een loodje losgekomen?
          En? Jullie hebben bij die dealer originele exemplaren gekocht?

Nee serieus, het zullen misschien écht wel slechte exemplaren geweest zijn.
          Ik heb echter nog nooit geen enkel probleem gehad met replica's, en da's een feit.

Comment

• Ikheb mijn bmw'tje nu al eenhalf jaar en nog niks problemen !! behalve dan dat het zo goed rijd ... GOED HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik heb echter nog nooit geen enkel probleem gehad met replica's
              That's a first! Welke problemen heb je dan zoal? En écht continu?

Comment

nice one

Comment

• de jakkel durft beuzelen

Comment

• zonder dat die't weet

Comment

Da's ook een reactie natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        zonder dat die't weet
                        Tot m'n 14 naar 't school geweest.

Comment

• Sorry Jakkel 't was een open doel.

Ik heb 'n "probleem" met mijn Sabine. Als 't geregend heeft blijft er altijd een restant vochtigheid in de holte van de deuren staan waar de ruiten in gaan, of 't blijft aan de raamrubbers (die die holte in de deuren afdichten) plakken. Als het vuil weer is (strooizout b.v.) betekent dat dat de ruiten soms vuile verticale vegen/strepen hebben na 't open en dicht doen ervan, langs de passagierskant soms zelfs binnenin. Vervelend.

Comment

• Wij hebben vandaag een E60 525dA ingeleverd, die morgen vervangen wordt door een A5 2.7 TDI Multitronic. De BMW was van maart 2005, had 172.000 km op de klok, en heeft 4 keer in de garage gestaan. Voor z'n onderhoud. Er is niet één mankementje opgedoken, niet één. Nooit stilgevallen, nooit een herstelling in garantie gehad, geen enkel electronica-mankement, nooit iets dat niet (meer / naar behoren) werkte, geen abnormale schade (leder, kunststoffen, roest, ...), en de auto reed tot z'n laatste rit vandaag (i did it) eigenlijk nog zoals nieuw. De versnellingsbak schakelde nog altijd even boterzacht als nieuw (steengoeie automaat, die 6-bak), de motor klonk nog altijd even "zacht" (niet dat de common rail zes-pitters nog echt zacht klinken, maar bon), het verbruik is door de kilometers heen zachtjes blijven zakken (gemiddelde van 6,7 liter / 100 km over de laatste 160.000 km, zeer veel autostrade aan tempomatsnelheden tussen de 130 en 170 per uur).

We zijn (alhoewel ik de auto niet zo heel veel heb gereden) er enorm tevreden van. Ja, de typische E60-kwalen (verminderde materiaalkwaliteit, minderwaardig aanvoelend leder, dubieus en ja zelfs cheap ogend dashboard, kartonleder op het stuur, ...) had de onze ook. De typische kraakjes had 'ie echter niet, op ééntje na, ergens in (of net achter) het stuur. That's all.

Super-auto. Benieuwd wat de Audi zal geven.

Comment

• ING Lease stuurt ons een factuurtje van nagenoeg 1.000 EUR voor 't laten herdoen van 't dak van de 525dA, omdat er "meer deukjes dan contractueel bedongen" in zouden zijn. Er waren twee uiterst minieme oneffenheidjes in, ik vermoed van hagel of 'n vallende boomvrucht o.i.d. (er heeft nooit een dakdrager op die auto gestaan). Bij mijn vorige auto was het net hetzelfde: alhoewel de carrossier de deuk in het dak hersteld had (rond de telefoonantenne, was 'es met dat ding tegen de nog niet volledig open gerolde garagepoort gereden), kwam er toch nog 'n opleg voor 't herdoen van het dak wegens "teveel oneffenheden".

Comment

• Effe onder het stof uit halen. Hoe betrouwbaar is de 2.5i in de e39?

Over de betrouwbaarheid van de Z4 was ik toch ook niet geheel tevreden eigenlijk. Veel kleine prullen die uiteindelijk toch allen best duur waren om op te lossen.
                                My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Heb zo eentje gehad. Mijn garagist zei dat ik vree moest opletten dat hij niet warm liep. Ze zouden dat in de zomer/druk verkeer wel eens durven doen. En eens de temp stijgt blijft ze gaan en heb je snel kans op joint de culas.

Voor de rest dik in orde die dingen. Ik was wel geen fan van de versnellingsbak. Nogal een trage bak... Wordt niet graag opgejaagd...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                    heb je snel kans op joint de culas.
                                    Erger zou zijn als je auto geen joint de culasse heeft

(Ik weet wel wat je bedoelt, maar ik vond het toch grappig)
                                    AutoMinded.be

Comment

Working...
                                    X